YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor jullie reacties tot zover... het onthouden van de modus na contact afzetten viel mij gisteren ook al op. De gasreactie was goed te noemen (heb zelf op de MT de Kev O2 controller), maar ik doelde meer op de pure acceleratie. Alsof 'instant' hard gaan op de MT-09 minder moeite kost... gas en gaan. Wel gezegd dat ik erg lang ben (2 meter, dus wind vang, zeker op de MT), en een andere uitlaat heb, dus wellicht is het ook een deel beleving. Ik had in ieder geval het idee dat de kick iets minder was.. Ik ga er ook vanuit dat er een andere ruit op moet, en wellicht wel een hele kleine zodat je bij benadering toch een naked hebt... :)

In mijn geval zal het waarschijnlijk toch een 'gewone' Tracer gaan worden..(iets met prijs en kleur ;)) heb zo gezegd nog de Streetbox! 'over', en al wat research gedaan over de toepasbaarheid op een Tracer.. zoals het nu er naar uitziet gaat dat passen (eventueel een sterkere veer op de schokbreker).

De MT heb ik al een paar keer leeg gereden :$ (op vakantie en onverwachte omleiding), dus de grotere tank is welkom. Ik ga er vanuit dat het verbruik ongeveer gelijk is, ik rijd met de MT met een wisselende rijstijl ca. 1:19,5.
 
Ik had ook een Kev controller op de MT en op de '16 Tracer,die is nu niet meer nodig.
Het verbruik is volgens mij gelijk,ik bereken het nooit in detail.
De MT heb ik ook 2 keer leeg gereden,de Tracer nog niet.
Beide Tracers uitgerust met een laag ruitje.
 
Dag Luc, heb je misschien een foto van jouw GT met het lage ruitje?
 
Laatst bewerkt:
De MT heb ik al een paar keer leeg gereden :$ (op vakantie en onverwachte omleiding), dus de grotere tank is welkom. Ik ga er vanuit dat het verbruik ongeveer gelijk is, ik rijd met de MT met een wisselende rijstijl ca. 1:19,5.

Vervelend. Dan moest je zeker nog een hele wandeling maken met de motor, aan de hand. of kwamen de de benzine terplekke brengen.
O-)
 
Vervelend. Dan moest je zeker nog een hele wandeling maken met de motor, aan de hand. of kwamen de de benzine terplekke brengen.
O-)

Viel mee gelukkig. De eerste keer was toen ik de motor net had, en aan het uitproberen was hoever ik kon op een tank (was maar 14 liter)… ik rolde een viaduct over en daarna was het over, na 300 m was ik bij de pomp. Ik had toen ook echt gas gegeven, dus hoger verbruik.

De 2e keer was op vakantie in Duitsland (onlangs, dus met 50k ervaring MT-09 :X). Ik reed al op reserve (normaal kon ik zeker 40 km op reserve), maar we kregen een omleiding, en die zijn in DLD soms nogal lang. Bovendien was ik bezig om mijn tankbeurten te 'stroomlijnen' met mijn reisgezel, die een 1200GSA reed... 8)7Tijdens een heuvel op sloeg ie af en was ie ook niet meer te starten (slechts heel even). Gelukkig hadden we in onze groepsreis nog iemand met een jerrycan benzine, die zat echter nog wel op het terras, maar heeft me weten te vinden :). Achteraf lach je erom, maar op dat moment is het best vervelend.
 
Heeft iemand voor mij het draagvermogen (rijder/passagier/bagage) van een 2019 model paraat? In het instructieboekje wellicht?
 
04138539-B482-4BC5-87E9-B2A3341AE66E.jpeg


U vraagt, wij draaien, zat toevallig vanochtend het boekje door te bladeren _O-
 
Tnx, is dat van de GT? Zou trouwens qua draagvermogen niet uit moeten maken. Ik vind het wel bijzonder, omdat mijn 2014er MT-09 heeft 174 kg als max. belading staan. Had verwacht dat het verschil groter zou zijn.

Ja, is van de 2019 GT. Het is inderdaad niet een heel hoge waarde, gelukkig rij ik eigenlijk alleen solo, dus voor bagage nog meer dan voldoende marge.
 
Goedemorgen allemaal,

Kan iemand mij vertellen 'hoe warm' de originele handvatverwarming wordt? Ik weet dat dit subjectief is.. Afgelopen week heb ik met model 2016 met originele HVV gereden, zelf heb ik op mijn MT-09 HVV van Oxford. Ik moet zeggen dat ik het idee had dat mijn Oxford 'heter' wordt op de maximale stand dan die van Yamaha. Is er iemand met een soortgelijke ervaring? Mijn dealer zegt dat dat zou kunnen omdat Yamaha voor 'veiligheid' heeft gekozen. De Oxford wordt op 100% (rode lampje) erg heet, soms zo heet dat je je handvaten niet meer kunt vasthouden, maar met dikke winterhandschoenen heb ik het toch dikwijls gebruikt.

Ik ben van plan de Tracer te gaan rijden zonder handkappen, omdat ik ze niet mooi vind, maar in de 1e plaats omdat ik bij het grijpen van de koppeling iets te vaak met mijn vingertoppen achter de handkappen ben blijven 'haken'. Dat vind ik gevaarlijk.

Iemand die mij verder kan helpen?

Tnx
 
Goedemorgen allemaal,

Kan iemand mij vertellen 'hoe warm' de originele handvatverwarming wordt? Ik weet dat dit subjectief is.. Afgelopen week heb ik met model 2016 met originele HVV gereden, zelf heb ik op mijn MT-09 HVV van Oxford. Ik moet zeggen dat ik het idee had dat mijn Oxford 'heter' wordt op de maximale stand dan die van Yamaha. Is er iemand met een soortgelijke ervaring? Mijn dealer zegt dat dat zou kunnen omdat Yamaha voor 'veiligheid' heeft gekozen. De Oxford wordt op 100% (rode lampje) erg heet, soms zo heet dat je je handvaten niet meer kunt vasthouden, maar met dikke winterhandschoenen heb ik het toch dikwijls gebruikt.

Ik ben van plan de Tracer te gaan rijden zonder handkappen, omdat ik ze niet mooi vind, maar in de 1e plaats omdat ik bij het grijpen van de koppeling iets te vaak met mijn vingertoppen achter de handkappen ben blijven 'haken'. Dat vind ik gevaarlijk.

Iemand die mij verder kan helpen?

Tnx


De originele handvatverwarming wordt bloedheet. Zo heet dat ze niet vast te houden zijn. Via het menu kan je de 3 standen instellen. Zelf heb ik de hoogste stand op 6 staan (gaat tot 10). Waarschijnlijk had het model waar jij op hebt gereden ze ook lager ingesteld.
 
Goedemorgen allemaal,

Kan iemand mij vertellen 'hoe warm' de originele handvatverwarming wordt? Ik weet dat dit subjectief is.. Afgelopen week heb ik met model 2016 met originele HVV gereden, zelf heb ik op mijn MT-09 HVV van Oxford. Ik moet zeggen dat ik het idee had dat mijn Oxford 'heter' wordt op de maximale stand dan die van Yamaha. Is er iemand met een soortgelijke ervaring? Mijn dealer zegt dat dat zou kunnen omdat Yamaha voor 'veiligheid' heeft gekozen. De Oxford wordt op 100% (rode lampje) erg heet, soms zo heet dat je je handvaten niet meer kunt vasthouden, maar met dikke winterhandschoenen heb ik het toch dikwijls gebruikt.

Ik ben van plan de Tracer te gaan rijden zonder handkappen, omdat ik ze niet mooi vind, maar in de 1e plaats omdat ik bij het grijpen van de koppeling iets te vaak met mijn vingertoppen achter de handkappen ben blijven 'haken'. Dat vind ik gevaarlijk.

Iemand die mij verder kan helpen?

Tnx
Je kunt uit 3 standen kiezen. Maar deze standen kun je ook nog eens zelf instellen. Ik heb die van mij minder heet gezet. Omdat ik de heetste stand te heet vond en toen stond hij nog lang niet op zijn heetst.
 
Aha, dan is dat het. Je kunt het absolute niveau voor de 3 stappen instellen.... Ik ben inderdaad tijdens mijn proefrit niet verder gekomen dan de 3 standen via de schakelaars op het stuur... ik wist ook niet dat je dat nog kon configureren. Dan is origineel mooier :). Tnx
 
vond het vorige week woensdag zelf met stand 3 / warmte 10 nog best tegenvallen....... kan door komen dat de handschoenen blijkbaar goed geisoleerd zijn dan ook warmte er niet inkomt :X

Of de warmte moet in loop van jaren afnemen....
 
Meest bijzondere vind ik nog op de GT, is dat ik een verschil van warmte heb tussen links en rechts
vglsn mij heeft dat te maken met ..
gaskant: handvat op plastic buis ivm draaien
andere kant : handvat gelijk op metaal

heb ik ook vanaf dag 1... maar vlgns dealer normaal ( of weinig aan te doen iig , ook vlgns andere monteur)
 
Meest bijzondere vind ik nog op de GT, is dat ik een verschil van warmte heb tussen links en rechts
Edit: @Bas600 was sneller

Da's logisch...
Je gashandle is van plastic en je stuurbuis van metaal..
Dus rechts zit de HVV keurig geïsoleerd je handen op te warmen en links zit ie ook gelijk je stuur op te warmen.

Als je het linkse handvat er zonder schade af kan pulken, zou je een kunststof folie eronder kunnen doen zodat er geen direct contact is met de stuurbuis
 
Edit: @Bas600 was sneller

Da's logisch...
Je gashandle is van plastic en je stuurbuis van metaal..
Dus rechts zit de HVV keurig geïsoleerd je handen op te warmen en links zit ie ook gelijk je stuur op te warmen.

Als je het linkse handvat er zonder schade af kan pulken, zou je een kunststof folie eronder kunnen doen zodat er geen direct contact is met de stuurbuis

Ik had het gehoord inderdaad, maar mij lijkt dan dat je als fabrikant toch ook even zorgt dat je links isoleert. Kleine moeite groot plezier. Vind dit zo knullig..

Eraf pulken zal wel niet feilloos gaan
 
Ik heb nu mijn 2e tracer met originele HVV,maar ik heb nog nooit een verschil gevoeld tussen links en rechts.
 
Als je het linkse handvat er zonder schade af kan pulken, zou je een kunststof folie eronder kunnen doen zodat er geen direct contact is met de stuurbuis

Dat is een leuk idee.. echter denk ik wat lastiger uitvoerbaar. Je wilt namelijk dat het handvat vast zit (geborgd tegen verdraaiing) op het stuur... Een laagje kunststof ertussen en vervolgens ook nog verlijmen is best lastig lijkt mij. Verlijm je dan het kunststof op het stuur en daar weer het handvat op (wat al best strak over het stuur gaat, dus kans op afstropen wanneer je het handvat erop doet..), of laat je het kunststof dan wat korter en verlijm je het handvat direct op het stuur aan de uiteinden van het handvat, met kans op loslaten van het handvat op termijn?

Mijn Oxford handvaten (met name het gashendel) is een paar keer losgegaan, ook omdat ik er niet al teveel lijm aan wilde doen i.v.m. mogelijke (gewenste 8)7) demontage..
 
Dat is een leuk idee.. echter denk ik wat lastiger uitvoerbaar. Je wilt namelijk dat het handvat vast zit (geborgd tegen verdraaiing) op het stuur... Een laagje kunststof ertussen en vervolgens ook nog verlijmen is best lastig lijkt mij. Verlijm je dan het kunststof op het stuur en daar weer het handvat op (wat al best strak over het stuur gaat, dus kans op afstropen wanneer je het handvat erop doet..), of laat je het kunststof dan wat korter en verlijm je het handvat direct op het stuur aan de uiteinden van het handvat, met kans op loslaten van het handvat op termijn?

Mijn Oxford handvaten (met name het gashendel) is een paar keer losgegaan, ook omdat ik er niet al teveel lijm aan wilde doen i.v.m. mogelijke (gewenste 8)7) demontage..
Buis inwikkelen met een laagje tape, of andere zelfklevende folie?

Dus niet een lapje boterhammen plastic natuurlijk

Totaalpakket je buis +folie moet ook niet te dik worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan