YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
heb ik ook vanaf dag 1... maar vlgns dealer normaal ( of weinig aan te doen iig , ook vlgns andere monteur)

Die van mij heeft dat ook...

En zoals gezegd, stand 10 is echt vies warm..... (maar nog niet echt met vorst gereden)

Pasgeleden in de regen, met natte handschoenen) vond ik het ook wel even lekker..
 
De leuke kleuren gaan blijkbaar naar de USA

61879420-BBA0-4B1E-A094-ABD33DFC6F59.jpeg
 
Ook maar even hallo zeggen hier 8-)
Momenteel rijd in een Yamaha FZ1 uit 2007 maar ik wil die inruilen voor een Tracer 900 GT bouwjaar 2019 of 2020... Daar ben ik nog niet uit... luxe probleem...

De kleur Phantom Blue vind ik erg mooi maar dat matte lijkt me zo moeilijk schoon te houden zonder de lak te beschadigen. Wat zijn de ervaringen op dat gebied m.b.t. die kleur?
 
Heb nu een Phatom Blue en hiervoor drie jaar een Matt Silver FJR. Helemaal geen probleem met het schoonhouden van de matte lak. Gebruik gewone autowasspullen om schoon te maken. Voor het poetsen is speciale poets voor matte lak.
 
Heb nu een Phatom Blue en hiervoor drie jaar een Matt Silver FJR. Helemaal geen probleem met het schoonhouden van de matte lak. Gebruik gewone autowasspullen om schoon te maken. Voor het poetsen is speciale poets voor matte lak.

Die mat-blauwe kleur is wel errug mooi !!

Inderdaad voor poetsen van matte lakken is gewoon apart spul te koop, ik heb een racefiets in een matte kleur en heb daar een apart goedje voor.
 
Na altijd op 4 cylinder motoren te hebben gereden (behalve de les motoren lang lang geleden) ben ik nu sinds 2 maanden overgestapt op onze 3 cylinder.
Dat karakter is anders, maar wat mij dan vooral opvalt is dat de 3 cylinder meer trilt. Geen verrassing, want dat is bekend. Maar mij valt het wel op dat die trillingen zich vooral sterk manifesteren rond de 5000 tpm. En dan rij ik rond de 130 op de teller.
In dit gebied voel ik voor mijn gevoel wat rouwe trillingen door het frame. Voelbaar in de voeten, niet in de handen.
Is dit normaal? Aangezien ik hier geen referentie over heb, stel ik de vraag hier maar. Genoeg specialisten hier :).
 
Na altijd op 4 cylinder motoren te hebben gereden (behalve de les motoren lang lang geleden) ben ik nu sinds 2 maanden overgestapt op onze 3 cylinder.
Dat karakter is anders, maar wat mij dan vooral opvalt is dat de 3 cylinder meer trilt. Geen verrassing, want dat is bekend. Maar mij valt het wel op dat die trillingen zich vooral sterk manifesteren rond de 5000 tpm. En dan rij ik rond de 130 op de teller.
In dit gebied voel ik voor mijn gevoel wat rouwe trillingen door het frame. Voelbaar in de voeten, niet in de handen.
Is dit normaal? Aangezien ik hier geen referentie over heb, stel ik de vraag hier maar. Genoeg specialisten hier :).
Met deze voetsteunen van de TDM ,heb ik nooit trillingen van beide voeten.
 

Bijlagen

  • 58441403_2127307967352124_8215717630552571904_o.jpg
    58441403_2127307967352124_8215717630552571904_o.jpg
    200,6 KB · Weergaven: 16
Na altijd op 4 cylinder motoren te hebben gereden (behalve de les motoren lang lang geleden) ben ik nu sinds 2 maanden overgestapt op onze 3 cylinder.
Dat karakter is anders, maar wat mij dan vooral opvalt is dat de 3 cylinder meer trilt. Geen verrassing, want dat is bekend. Maar mij valt het wel op dat die trillingen zich vooral sterk manifesteren rond de 5000 tpm. En dan rij ik rond de 130 op de teller.
In dit gebied voel ik voor mijn gevoel wat rouwe trillingen door het frame. Voelbaar in de voeten, niet in de handen.
Is dit normaal? Aangezien ik hier geen referentie over heb, stel ik de vraag hier maar. Genoeg specialisten hier :).

Er zit idd in een bepaald toerental idd een bepaalde hoge trilling in. Of ik daar erg veel last van heb dat weet ik nog niet precies. Heb er nog vrij weinig snelweg mee gereden. Sowieso weinig snelweg hier in de buurt (ja ja, die gebieden bestaan nog :+)

Ik begin mij alleen meer en meer af te vragen of ik mij niet ga ergeren aan de aan/uit reactie bij lagere snelheden..... Binnenkort gaat hij voor een grote beurt, even kijken of het daarna minder is.
 
Na altijd op 4 cylinder motoren te hebben gereden (behalve de les motoren lang lang geleden) ben ik nu sinds 2 maanden overgestapt op onze 3 cylinder.
Dat karakter is anders, maar wat mij dan vooral opvalt is dat de 3 cylinder meer trilt. Geen verrassing, want dat is bekend. Maar mij valt het wel op dat die trillingen zich vooral sterk manifesteren rond de 5000 tpm. En dan rij ik rond de 130 op de teller.
In dit gebied voel ik voor mijn gevoel wat rouwe trillingen door het frame. Voelbaar in de voeten, niet in de handen.
Is dit normaal? Aangezien ik hier geen referentie over heb, stel ik de vraag hier maar. Genoeg specialisten hier :).

Synchroniseren van de gasklephuizen kan hier ook een grote rol in spelen. Weet niet wanneer dat voor het laatst gedaan is, maar indien ze niet synchroon staan veroorzaakt dit ook trillingen bij "gas vast posities" (zoals bijv op snelweg)
 
Synchroniseren van de gasklephuizen kan hier ook een grote rol in spelen. Weet niet wanneer dat voor het laatst gedaan is, maar indien ze niet synchroon staan veroorzaakt dit ook trillingen bij "gas vast posities" (zoals bijv op snelweg)
Bedankt voor de suggestie, maar ik heb een nieuwe van 2 maanden oud. Neem aan dat de gasklephuizen nog wel synchroon staan.
Ging mij er meer om of anderen ook de trillingen rond de 5000 tpm voelen.
En ze zijn mij niet storend genoeg om rubbers op de pedalen te zetten. Je mag best voelen dat je op een 3-cylinder zit (met crossplane krukas? of heeft de Tracer dat Yamaha speciaaltje niet).
 
Ik begin mij alleen meer en meer af te vragen of ik mij niet ga ergeren aan de aan/uit reactie bij lagere snelheden..... Binnenkort gaat hij voor een grote beurt, even kijken of het daarna minder is.
Welk bouwjaar heb je?
Op mijn 2016 had ik er ook nog vrij veel last van,op de 2018GT niet meer.
Het is ook vrij makkelijk flink te verbeteren op een 2015 - 2016.

In dit gebied voel ik voor mijn gevoel wat rouwe trillingen door het frame. Voelbaar in de voeten, niet in de handen.
Dit is blijkbaar voor iedereen anders,ik voel het vooral in mijn rechterhand,die begint zelfs te slapen en wordt gevoelloos.
Op mijn 2016 had ik er wel meer last van dan op de 2018.
Ik voel ook wel iets in de voetsteunen,maar heb er geen last van.
 
Welk bouwjaar heb je?
Op mijn 2016 had ik er ook nog vrij veel last van,op de 2018GT niet meer.
Het is ook vrij makkelijk flink te verbeteren op een 2015 - 2016.


Dit is blijkbaar voor iedereen anders,ik voel het vooral in mijn rechterhand,die begint zelfs te slapen en wordt gevoelloos.
Op mijn 2016 had ik er wel meer last van dan op de 2018.
Ik voel ook wel iets in de voetsteunen,maar heb er geen last van.

Ik heb een 2015.

Hoe is dit te verbeteren?
 
Ik heb een 2015.

Hoe is dit te verbeteren?
Met de Kev-O2 controller , ook wel bekend als de Kev-Mod.

Te koop op eBay, of van iemand die zijn 2015/16 model weggedaan heeft en de modificatie ongedaan gemaakt heeft

Die schakelt de milieu correctie bij het lagere toerenbereik uit door altijd de hoge toeren-waarde van de O2 sensor door te geven. En daarmee de ECU te foppen
 
Na altijd op 4 cylinder motoren te hebben gereden (behalve de les motoren lang lang geleden) ben ik nu sinds 2 maanden overgestapt op onze 3 cylinder.
Dat karakter is anders, maar wat mij dan vooral opvalt is dat de 3 cylinder meer trilt. Geen verrassing, want dat is bekend. Maar mij valt het wel op dat die trillingen zich vooral sterk manifesteren rond de 5000 tpm. En dan rij ik rond de 130 op de teller.
In dit gebied voel ik voor mijn gevoel wat rouwe trillingen door het frame. Voelbaar in de voeten, niet in de handen.
Is dit normaal? Aangezien ik hier geen referentie over heb, stel ik de vraag hier maar. Genoeg specialisten hier :).

Net waar je vandaan komt.. ik kom van een 2 cilinder. Tracer GT is een oase van rust. 2 cilinder trilde je spiegels en vullingen alle kanten op.
 
Met de Kev-O2 controller , ook wel bekend als de Kev-Mod.

Te koop op eBay, of van iemand die zijn 2015/16 model weggedaan heeft en de modificatie ongedaan gemaakt heeft

Die schakelt de milieu correctie bij het lagere toerenbereik uit door altijd de hoge toeren-waarde van de O2 sensor door te geven. En daarmee de ECU te foppen

Ik dus 🙂, sta op het punt mijn 2014 MT in ruilen en heb zo'n controller. Pb bij interesse.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan