YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het aangenomen omdat Zard voor de 2019 modellen een ander type heeft. Maar misschien moet ik het gewoon eens proberen. Bedankt!
Dat kan met de nieuwe Euronorm te maken hebben.
Akra heeft ook een ander type,maar die oude passen ook gewoon,ze voldoen alleen niet aan de nieuwere Euronorm.
In landen waar je een keuring hebt kan dat een probleem zijn.
 
Dat kan met de nieuwe Euronorm te maken hebben.
Akra heeft ook een ander type,maar die oude passen ook gewoon,ze voldoen alleen niet aan de nieuwere Euronorm.
In landen waar je een keuring hebt kan dat een probleem zijn.

Ah vandaar dat ik euronorm 3 en -norm 4 zie staan. De laatste norm bij het 2019 model...
 
Afgelopen zaterdag een voorlopige offerte getekend voor een 2019 900 GT:]*D Het voorlopige zit 'm erin dat ik nog niet uit ben welke kleur ik wil... De mat blauwe kleur viel toch tegen in het echt, dus nu wordt het kiezen tussen de Midnight Black en de Nimbus Grey. Lastig lastig ben er nog niet uit maar mag er rustig over na denken ieder geval. Kreeg een goeie inruil prijs voor mijn huidige FZ1 en heb er in plaats van de standaard banden die er af-fabriek onder zitten Dunlop Roadsmart's 3 bij "gekregen". Kan niet wachten tot ik 'm heb!!
 
Ik heb een mt09 tracer uit 2015 en heb van het weekend (Zaterdag) mijn klepspeling opgemeten en de olie ververst. Toen ik zondag ochtend de motor startte kwam er allemaal witte rook uit de uitlaat. veel googlen levert mij op dat er koelvloeistof in het motorsysteem kan komen, is dit correc ten hoe is dit mogelijk? ik heb immers alleen de "cilinder head cover" eraf gehaald en de speling gemeten.

(rook of damp)

het is ook mogelijk dat het door de kou komt maar toch denk ik dit niet, als hem start dan is er in eerst instantie geen rook, pas als ik een beetje gas geef komt er een rookpluim, als ik veel gas geef dan komt er ook water mee.

hier een video


Wat zou dit kunnen zijn? Kan ik het makkelijk oplossen? Is het veilig om met deze motor nog naar de dealer te rijden?
 
Dit ziet er uit als normale condensatie van vocht in de uitlaat/katalysator bij koud weer.
Als het koelvloeistof zou zijn, dan ruik je dat wel.

koelvloeistofniveau controleren, stukje gaan rijden, als de witte rook na 5 tot 10 minuten niet verdwenen is, opnieuw koelvloeistofniveau controleren.
 
Inderdaad condens,rij de motor eens echt goed warm dan is het zeer waarschijnlijk weg.
Als het koud is heb je dat gewoon sneller.
 
Ik was in de veronderstelling dat met zo'n luxe scherm de Tracer wel een onderhoudsmelding gaf... :o:o Want je kan wel zien wanneer onderhoud gedaan is en de oliewissel geweest is (hoeveel km geleden) in het menu.

Nou goed.. 1050 km zit ik nu. Tijd voor oliewisseltje. De vraag is alleen bij de dealer (ivm garantie) of zelf doen

Bij de dealer laten doen, dan heb je schriftelijk bewijs! Mocht je motorschade oplopen (binnen de garantie) en je hebt het zelf gedaan, kan je fluiten naar de centen.
 
@redgixxer
Als ik het me goed herinner rij jij ook een rode Tracer 900 met een TopSellerie comfortzadel.

Ik ben ook bezig om er eentje samen te stellen alleen zit ik met de kleur van de stiksels en de biezen in mijn maag. Er zijn zo veel kleuren rood, maar ik kan niet goed bepalen welke kleur rood matched met de kleur rood van de Tracer.

Weet jij nog welke kleur rood je voor de stiksels en de biezen hebt gekozen? En matched dat dan goed met de kleur rood van de Tracer?

Alvast bedankt.
 
@redgixxer
Als ik het me goed herinner rij jij ook een rode Tracer 900 met een TopSellerie comfortzadel.

Ik ben ook bezig om er eentje samen te stellen alleen zit ik met de kleur van de stiksels en de biezen in mijn maag. Er zijn zo veel kleuren rood, maar ik kan niet goed bepalen welke kleur rood matched met de kleur rood van de Tracer.

Weet jij nog welke kleur rood je voor de stiksels en de biezen hebt gekozen? En matched dat dan goed met de kleur rood van de Tracer?

Alvast bedankt.

Klopt! Ik zal vanavond eens inloggen op de site van topsellerie wat ik juist gekozen heb. Voor de biezen heb ik een totaal ander kleur gekozen zodat deze beter uitkomen. De logo's en stiksels heb ik in het rood genomen en matcht goed met de tracer's kleur.

Ik zou wel nog een 4 weken wachten met bestellen, ze doen altijd eindejaarsactie's en dat scheelt al makkelijk 60€. Weet natuurlijk niet of ze het dit jaar gaan doen, maar de laatste 4 jaar was dit het geval.
 
Hier een redelijke duidelijke foto van het zadel en de kleuren met de tracer er volledig op.

s339y7mzb2.jpg
 
Bij Topsellerie wordt je oem zadel toch aangepast? Ik zie het niet zo zitten om mijn originele zadel op te sturen naar Frankrijk en hem hopelijk weer aangepast terug te krijgen. Ik vraag me daarom af, of hier ook mensen zijn die dit zadel van Sargent hebben en hoe die bevalt?
 
Kan iemand mij vertellen wat de juiste maat hoes is die over de Tracer gaat? Ik wil een hoes bestellen maar weet niet of ik een L of XL moet hebben ivm lengte en hoogte. Hier zullen vast gebruikers zijn die al ervaring met een hoes hebben.
 
op ongeveer 1:14 haalt hij een plastic zwart dingetje uit de metalen beugel, die hij er rond 3:35 weer terug in steekt.
Wat is dat? Dat heb ik er niet in zitten...

 
op ongeveer 1:14 haalt hij een plastic zwart dingetje uit de metalen beugel, die hij er rond 3:35 weer terug in steekt.
Wat is dat? Dat heb ik er niet in zitten...


een soort dop/opvulling wat altijd in de weg zit als ik mijn zadel eraf haal, heb hem ondertussen ook niet meer terug gestopt. Voegt niks toe in ieder geval.
 
Heb inmiddels een nieuw windscherm op de Tracer gezet.... is de MRA Vario-tour. En ja, het ziet er wel netjes uit, maar ben nog niet echt tevreden. Ik vrees dat ik uiteindelijk op een sportruitje uit ga komen. Ga nog wel een poging wagen bij MDI.

Iemand tips?!

F2B4793F-1C04-4163-B8A7-1391931BF560.jpeg
 
Heb inmiddels een nieuw windscherm op de Tracer gezet.... is de MRA Vario-tour. En ja, het ziet er wel netjes uit, maar ben nog niet echt tevreden. Ik vrees dat ik uiteindelijk op een sportruitje uit ga komen. Ga nog wel een poging wagen bij MDI.

Iemand tips?!

Bekijk bijlage 1442846

Blijft lastig, per persoon verschillend.

Ik heb nog zo'n opzet-dingetje liggen die jij er ook op hebt, moet ik ook nog steeds eens proberen.

Heb in ieder geval de stelschroeven voor het schermpje weer netjes gangbaar gemaakt, likje montagevet er op, die waren denk ik 4 jaar niet meer los geweest......
 
Bij Topsellerie wordt je oem zadel toch aangepast? Ik zie het niet zo zitten om mijn originele zadel op te sturen naar Frankrijk en hem hopelijk weer aangepast terug te krijgen. Ik vraag me daarom af, of hier ook mensen zijn die dit zadel van Sargent hebben en hoe die bevalt?
Bij topsellerie heb je de keuze. Of je koopt het zadel nieuw en dan heb je er dus 2. Of zij verzenden eerst en dan krijg je uw deposit terug als uw zadel aangekomen is. Of jij verzend eerst, en dat passen ze dan aan. Ik heb al 4 keer de 3de optie genomen en ze hebben hun altijd aan de afspraak gehouden (max 4 weken). Zeker goed te doen in de wintermaanden.
 
Heb inmiddels een nieuw windscherm op de Tracer gezet.... is de MRA Vario-tour. En ja, het ziet er wel netjes uit, maar ben nog niet echt tevreden. Ik vrees dat ik uiteindelijk op een sportruitje uit ga komen. Ga nog wel een poging wagen bij MDI.

Iemand tips?!

Bekijk bijlage 1442846
Ik heb de PUIG touring (Deze). Zit met het zadel in de onderste stand en het ruitje in de bovenste stand geheel turbulentie vrij.

Bij MDI kan je proefrijden met het ruitje van je keuze, scheelt centen als het toch niet blijkt te werken.
 
Laatst bewerkt:
Klopt! Ik zal vanavond eens inloggen op de site van topsellerie wat ik juist gekozen heb. Voor de biezen heb ik een totaal ander kleur gekozen zodat deze beter uitkomen. De logo's en stiksels heb ik in het rood genomen en matcht goed met de tracer's kleur.
Top, ben benieuwd naar de keuze van kleur en stof.
 
op ongeveer 1:14 haalt hij een plastic zwart dingetje uit de metalen beugel, die hij er rond 3:35 weer terug in steekt.
Wat is dat? Dat heb ik er niet in zitten...


Dat is gewoon een rubber blok voor de show. Heb je alleen maar last van omdat je hem steeds moet verwijderen als je het zadel van de motor wil halen. Heeft verder geen nut. Mijn dealer had hem al bij mij verwijderd en zo meegegeven. Heet me er wel over ingelicht. Hij ligt nog steeds in het doosje omdat hij verder toch geen nut heeft.
 
Als je een beetje handig bent met een metalen haakje zeker en vast,met je vinger weet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan