YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet er hier iemand, of heeft iemand hier toevallig de OEM quuckshifter op een Tracer uit 2015 gemonteerd?

Of is dit niet voorbereid in de ECU????

Sorry, niet gelezen. Ik denk dat dit inderdaad niet kan. Of de ECU en het dashboard voorbereid zijn weet niet, de kabelboom is dat volgens mij sowieso niet (had een 2014er MT met hetzelfde vraagstuk).

Ik heb een 2019er model nu, en daarbij was de kabelboom reeds voorbereid, dus plug and play.
 
Hallo, ik heb de laatste tijd een onzichtbare gearindicator vooral in de 1ste en 6e versnelling wordt er niets weergegeven. Iemand ervaring mee?
 
Hallo, ik heb de laatste tijd een onzichtbare gearindicator vooral in de 1ste en 6e versnelling wordt er niets weergegeven. Iemand ervaring mee?
Ik ook ! Maar dan alleen 6 en het begint vanaf een temperatuur van +- 70 °
Lijkt me een mechanisch dingetje...

Waar zit die sensor eigenlijk?
 
Ik ook ! Maar dan alleen 6 en het begint vanaf een temperatuur van +- 70 °
Lijkt me een mechanisch dingetje...

Waar zit die sensor eigenlijk?
Vermoedelijk op de bak geschroefd, bij het voorste kettingwiel. Vroegâh had je een neutraalschakelaar, maar tegenwoordig zijn die uitgebreider met contacten voor elke versnelling.
 
Hmmmm, die verschijnt niet bij mij in het display. Dan zal het 2015 model van de gewone Tracer wel niet beschikken over de mogelijkheid tot het monteren van een quuckshifter.
Ik denk dat het dan vanaf de 2017 modellen is gekomen. Ik heb een '17 en bij mij staat het er wel...
 
Ik ook ! Maar dan alleen 6 en het begint vanaf een temperatuur van +- 70 °
Lijkt me een mechanisch dingetje...

Waar zit die sensor eigenlijk?

Zou het met de warmte te maken hebben. De dagen dat ik last had was het warm. Als de motor dan in de zon staat brand het dashboard ook altijd zwart.
 
Gister de topbox van SW Motech geïnstalleerd. Wat een verademing om zonder rugzak te rijden zeg 😂
20200523_185824.jpg
 
Hallo, ik heb de laatste tijd een onzichtbare gearindicator vooral in de 1ste en 6e versnelling wordt er niets weergegeven. Iemand ervaring mee?

Heb een soort gelijkt probleem gehad met een 2015 tracer. Bij mij brande het lampje van de 4de versnelling niet en van de 5de versnelling knipperde.
Met het probleem naar Motoport Hengelo geweest en daar hebben ze een sensor in de bak vervangen. Weet het niet meer precies maar de kosten waren rond de €120.-- ( +/- 1 uur werk en de kosten van de sensor )
 
Bij mijn 2016 Tracer ,is het een gedoe om de dagtellers te ressetten, de eene keer lukt het wel en de volgende keer laat ik het maar.
Toen ik de motor afgelopen jaar had gekocht , hadden de beide dagtellers dezelfde km-stand als de totaalstand.
 
Tis niet echt lastig ofzo. Reset kort indrukken, dagteller gaat knipperen, nog een keer reset indrukken, maar nu ingedrukt houden tot hij op 0 springt.
 
Ze zijn dan blijkbaar voorheen nooit gebruikt,dus defect kan niet.
Misschien slecht contact doordat ze jaren niet gebruikt zijn,ik zou eens proberen ze wat extra vaak te gebruiken.
 
nou defect kan natuurlijk prima, corrosie bijvoorbeeld.
Maar -het klinkt voor de hand liggend, maar we maken allemaal fouten- staat je dagteller wel in beeld als je het onderste knopje lang (3 seconden is als je rustig telt ongeveer acht tellen) indrukt??

en .. dagteller gelijk aan totaalteller ... heb je nog garantie?
 
Heb het idee dat reset van mijn dagteller in begin ook niet zo goed werkte, nu na 20dkm wel. Mogelijk knopje wat meer gebruiken eens testen. 1 keer kort drukken, gaat dagstand knipperen, daarna 3 seconden vasthouden voor reset.

Tracer van <2017 heeft geen kabelboom / ECU voorziening voor de OEM quickshifter. Vorige week even vreemd gegaan op een KTM 790 Adventure en daarop werkt de up / down shifter goed. Zelfs bij rustig optrekken, terwijl ik mij van een MT-09 demo herinner dat deze er soms echt inklapt. Kon best snel aan de 790 wennen, maar stuurt minder goed in dan de Tracer en zit iets minder pit in. WP vering en digitale gedoe is wel beter.
 
Heb het idee dat reset van mijn dagteller in begin ook niet zo goed werkte, nu na 20dkm wel. Mogelijk knopje wat meer gebruiken eens testen. 1 keer kort drukken, gaat dagstand knipperen, daarna 3 seconden vasthouden voor reset.

Tracer van <2017 heeft geen kabelboom / ECU voorziening voor de OEM quickshifter. Vorige week even vreemd gegaan op een KTM 790 Adventure en daarop werkt de up / down shifter goed. Zelfs bij rustig optrekken, terwijl ik mij van een MT-09 demo herinner dat deze er soms echt inklapt. Kon best snel aan de 790 wennen, maar stuurt minder goed in dan de Tracer en zit iets minder pit in. WP vering en digitale gedoe is wel beter.
2017+ heeft volgens jou OEM QS voorbereiding. Weet je misschien ook of dat plug&play is? Of moet er nog wat geactiveerd in de ECU?
 
Hallo,
heb een set FJR koffers via marktplaats gekocht. Passen goed op mijn Tracer
Nu is mijn vraag, gebruiken jullie binnentassen voor de koffer of gewoon de koffers zo vullen met je spullen?

Gr Ivo
 
Hallo,
heb een set FJR koffers via marktplaats gekocht. Passen goed op mijn Tracer
Nu is mijn vraag, gebruiken jullie binnentassen voor de koffer of gewoon de koffers zo vullen met je spullen?

Gr Ivo

In zijkoffers zit meestal een riempje om te voorkomen, dat er alles uitvalt als je de koffer opent. De originele tassen zijn aan de prijs als je ze nog kan krijgen op internet. Zelf gebruik ik waterafstotende pakzakken van de Decathlon. Zijn eigenlijk bedoeld voor in een backpack rugzak, maar ook ideaal voor in een motorkoffer. Toiletspullen, avond kleding, verschoon in 1 tas en je hoeft bij hotel er dat alleen uit te pakken en niet met koffers te sjouwen.
 
In zijkoffers zit meestal een riempje om te voorkomen, dat er alles uitvalt als je de koffer opent. De originele tassen zijn aan de prijs als je ze nog kan krijgen op internet. Zelf gebruik ik waterafstotende pakzakken van de Decathlon. Zijn eigenlijk bedoeld voor in een backpack rugzak, maar ook ideaal voor in een motorkoffer. Toiletspullen, avond kleding, verschoon in 1 tas en je hoeft bij hotel er dat alleen uit te pakken en niet met koffers te sjouwen.

Zie dat ze tegenwoordig meer varianten hebben:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan