YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren (en dames) Tracer rijders... even een vraagje. Ik rijd een eerste MT (2014) en ik vind dat de motor zo nu en dan hakerig schakelt. Je voelt gewoon dat de motor de ene keer netjes van gang wisselt, en dat het de andere keer meer kracht kost. Ik schakel altijd met koppeling, motor heeft inmiddels 46.000 gelopen. Ik heb het idee dat het iets erger geworden is, maar weet dit ook niet zeker. Het is zowel bij het opschakelen, als het terugschakelen. Heeft jullie Tracer er ook last van?

In mijn beleving schakelde mijn Suzuki Bandit een stuk soepeler, maar vroeger was ook alles beter. Subjectief dus...

In MotoPlus nr. 15/2016 hebben ze verslag gedaan van een langeduurtest met een MT-09; ze hadden er 50.000 mee gereden. Nu las ik dat ze bij dat exemplaar na 45.000 km de koppelingskorf vervangen hadden. Nadat dat was gebeurd, waren de opmerkingen over hakerig schakelen voorbij. Ze zeiden dat waarschijnlijk aan de transmissiedempers lag, maar ik kan dit niet rijmen met zwaar schakelen. Transmissiedempers zijn er volgens mij voor om de speling in de aandrijflijn te beperken.
 
Heren (en dames) Tracer rijders... even een vraagje. Ik rijd een eerste MT (2014) en ik vind dat de motor zo nu en dan hakerig schakelt. Je voelt gewoon dat de motor de ene keer netjes van gang wisselt, en dat het de andere keer meer kracht kost. Ik schakel altijd met koppeling, motor heeft inmiddels 46.000 gelopen. Ik heb het idee dat het iets erger geworden is, maar weet dit ook niet zeker. Het is zowel bij het opschakelen, als het terugschakelen. Heeft jullie Tracer er ook last van?

In mijn beleving schakelde mijn Suzuki Bandit een stuk soepeler, maar vroeger was ook alles beter. Subjectief dus...

In MotoPlus nr. 15/2016 hebben ze verslag gedaan van een langeduurtest met een MT-09; ze hadden er 50.000 mee gereden. Nu las ik dat ze bij dat exemplaar na 45.000 km de koppelingskorf vervangen hadden. Nadat dat was gebeurd, waren de opmerkingen over hakerig schakelen voorbij. Ze zeiden dat waarschijnlijk aan de transmissiedempers lag, maar ik kan dit niet rijmen met zwaar schakelen. Transmissiedempers zijn er volgens mij voor om de speling in de aandrijflijn te beperken.

Ik durf niet te zeggen of het 2014 model overeen komt met het 2015 Tracer model, deze beginnen pas vanaf 2015. Ik heb wel vaker gehoord dat de koppeling sneller naar de knoppen gaat in vergelijking met andere motoren. Voor de zekerheid gewoon even langs de dealer rijden en laten testen, vaak is dit namelijk gewoon kosteloos.
 
Met Wilbers vering bedoel ik een achterveer die hydraulisch instelbaar is en Wilbers veren in de voorvork.
 
Dank allen voor de mental support! Ga snel maar eens 'n proefritje doen op 'n 2018 modelletje, tering wat duren die 30 dagen lang.

Nu wil ik sowieso weer HVV, en misschien dit keer ook wel 'n QS, maar qua kleurstelling vind ik de Tech Black toch echt wel een plaatje..
Daarbij ga ik de koffers niet gebruiken (zie daar trouwens veel berichten over, ik ben groot van van 'n simpele drybag).
Dan is eigenlijk het verschil nog de vering, maar ervaringen daarin zijn lastig terug te vinden in de 102 paginas van hoofdstuk III. Ben niet zoveel gewend qua motoren, dus heb de 2017 naar mijn idee prima kunnen afstellen. 2018 is daarin niet veranderd toch, dus slechter is het niet geworden?

Toch ook maar 'n ritje op de GT proberen te plannen, en misschien ook nog 'n kijkje buiten de Yamaha deur nemen :-)
 
Zoekresultaten voor ‘schakelstang’ - Tenkateshop.com

Ik heb die van 100mm gekocht, met deze kon ik de juiste afstelling krijgen (258+-1 mm van center tot center bal gewrichtjes)
Bedankt! Ik ga straks thuis even meten. Ik meen te zien dat deze trekstangen aan 2 kanten draad hebben; ik heb toch binnen (normaal) en buiten (anti) draad nodig? Ik kan dat niet goed zien aan de foto's. (maar als het bij jou past...)
 
Het is zowel bij het opschakelen, als het terugschakelen. Heeft jullie Tracer er ook last van?
Ik heb een '17 tracer met QS (dus gebruik de koppeling een stuk minder), nu 15kkm gereden, en het schakelen gaat eigenlijk prima. Niet "Honda" superlicht, maar met duidelijke schakelklikken. Geen klachten dus.
Wel is mijn ervaring (ook op andere motoren), dat de positie van de schakelpook erg belangrijk is. (vandaar ook mijn andere posts over de trekstang:-))

Terzijde, niet zo tevreden ben ik over de ketting, zal blij zijn als die de 20kkm haalt. (zie eerdere topics, O-ringen die er uit vallen etc.)
 
Bedankt! Ik ga straks thuis even meten. Ik meen te zien dat deze trekstangen aan 2 kanten draad hebben; ik heb toch binnen (normaal) en buiten (anti) draad nodig? Ik kan dat niet goed zien aan de foto's. (maar als het bij jou past...)

Dat kan zo maar is aangezien ik de QS heb van de FJ09, ietsje anders. Lengte blijft hetzelfde neem ik aan, maar er zijn genoeg van die stangen te krijgen dus de juiste vind je vast en zeker.

Ik heb precies hetzelfde met de ketting (losse o-ringen) :/, tot nu toe nog geen klachten over het stellen of geluid oid
 
Wie heeft er al ervaring welk merk en type band het goed doet onder de Tracer 900GT?
Ik heb de af fabriek Dunlops eronder en die slijten erg snel...
 
Wie heeft er al ervaring welk merk en type band het goed doet onder de Tracer 900GT?
Ik heb de af fabriek Dunlops eronder en die slijten erg snel...

Ik heb onder mijn 900 GT Pirelli Angel GT banden gemonteerd, ik ben er erg tevreden over. Stabiel met de juiste feedback
 
Ik heb de volgende vraag al in een ander forum gesteld maar wil het hier ook nog een poging geven: iemand hier die ervaring heeft met het installeren van een innovv k2 op de tracer 900gt? ik heb weinig elektrakennis en -ervaring, iemand al geprobeerd? En zo niet - weet iemand een goed adres voor inbouwen van dit soort zaken in de omgeving Arnhem?
 
Ketting gesteld, had vrij veel speling (ca. 35 [mm]), lijkt nu beter te zijn. Desalniettemin gaat van de winter misschien toch het koppelingsdeksel eraf, gewoon om de zaak even te inspecteren.
 
Dank allen voor de mental support! Ga snel maar eens 'n proefritje doen op 'n 2018 modelletje, tering wat duren die 30 dagen lang.

Nu wil ik sowieso weer HVV, en misschien dit keer ook wel 'n QS, maar qua kleurstelling vind ik de Tech Black toch echt wel een plaatje..
Daarbij ga ik de koffers niet gebruiken (zie daar trouwens veel berichten over, ik ben groot van van 'n simpele drybag).
Dan is eigenlijk het verschil nog de vering, maar ervaringen daarin zijn lastig terug te vinden in de 102 paginas van hoofdstuk III. Ben niet zoveel gewend qua motoren, dus heb de 2017 naar mijn idee prima kunnen afstellen. 2018 is daarin niet veranderd toch, dus slechter is het niet geworden?

Toch ook maar 'n ritje op de GT proberen te plannen, en misschien ook nog 'n kijkje buiten de Yamaha deur nemen :-)


Op dit moment kun je de Tracer 900 in Tech Black kopen met voor €500 extra de koffers en de handvatverwarming....
 
Ik ben van plan om een Tracer 900 te kopen van 2016. Er is hierop een Wilbers vering gemonteerd. Iemand ervaring hiermee?
Ik had een volledig instelbare Wilbers schokdemper op mijn MT-09,dus één met extern reservoir maar zonder hydraulisch verstelbare veervoorspanning.
Dat was een enorme verbetering tegenover de originele.
De hydraulisch instelbare veervoorspanning is vooral handig als je soms met duo of veel bagage rijdt,die is dat heel simpel te verstellen.
Het is zeker een goede upgrade,en alles kan aangepast worden naar eigen wens moest dat noodzakelijk zijn.
 
Ook hier spullen van Wilbers er op ( via HK in Tiel )
Volledig instelbare achterdemper met preload adjuster.
De laatste is idd. Handig met duo en/of bagage.
Prima spul !

:)
 
Ik had een volledig instelbare Wilbers schokdemper op mijn MT-09,dus één met extern reservoir maar zonder hydraulisch verstelbare veervoorspanning.
Dat was een enorme verbetering tegenover de originele.
De hydraulisch instelbare veervoorspanning is vooral handig als je soms met duo of veel bagage rijdt,die is dat heel simpel te verstellen.
Het is zeker een goede upgrade,en alles kan aangepast worden naar eigen wens moest dat noodzakelijk zijn.
Bedankt voor je reactie!
 
Ik ben benieuwd of de nieuwe kuip en ruit van 2018 eigenlijk beter zijn dan die van de oudere modellen?
Door een kleiner ruitje is het lawaai al een stuk minder op mijn 2016,maar ik ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden.
Heeft er al iemand ervaring ?
 
Ik ben benieuwd of de nieuwe kuip en ruit van 2018 eigenlijk beter zijn dan die van de oudere modellen?
Door een kleiner ruitje is het lawaai al een stuk minder op mijn 2016,maar ik ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden.
Heeft er al iemand ervaring ?

Ik heb geen 2018 model, maar bij alle tot dusver bezeten motoren was het bij mij altijd hetzelfde.

Geen of groot

Geen = komt vrijwel niet boven de klokken uit. Optimaal in de zomer. Witte ruis, geen turbulentie

Groot = kan er net overheen kijken. Beste compromis in koude dagen, nooit helemaal perfect turbulentie vrij,
Maar minder koude wind, geen druk op de borst op de snelweg.

Alles er tussen in staat fraai, maar werkt niet. (voor mij)

Turbulentie zone moet ruim onder je helm zitten, of erboven.

Bij Yamaha (en andere merken) zitten ze met het dilemma dat groot = geen gezicht, en klein = geen "toer-uitstraling"
Dus kiest men voor een esthetische oplossing die niet echt werkt.
 
Dat kan zo maar is aangezien ik de QS heb van de FJ09, ietsje anders. Lengte blijft hetzelfde neem ik aan, maar er zijn genoeg van die stangen te krijgen dus de juiste vind je vast en zeker.

Ik heb precies hetzelfde met de ketting (losse o-ringen) :/, tot nu toe nog geen klachten over het stellen of geluid oid

Opgelost met jouw suggestie. 100mm stang + tegendraads draadeindje. Kan nu de prettige pedaalhoogte instellen. Dank! Stang.jpg
 
Nog even een vraag over een Tracer 900. Zijn er grote verschillen tussen een 2016 model en een 2017 model?
 
Nog even een vraag over een Tracer 900. Zijn er grote verschillen tussen een 2016 model en een 2017 model?
Ik dacht:
- andere vering (?)
- anti-hop koppeling
- Meer TC settings (3 ipv 2 standen)
- Andere (smoother) ECU mapping, verbeterde gasaanname
- Niet zo makkelijk te re-mappen (euro-4 eis) (als je dat zou willen - ik heb er zelf geen behoefte aan)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan