Heren (en dames) Tracer rijders... even een vraagje. Ik rijd een eerste MT (2014) en ik vind dat de motor zo nu en dan hakerig schakelt. Je voelt gewoon dat de motor de ene keer netjes van gang wisselt, en dat het de andere keer meer kracht kost. Ik schakel altijd met koppeling, motor heeft inmiddels 46.000 gelopen. Ik heb het idee dat het iets erger geworden is, maar weet dit ook niet zeker. Het is zowel bij het opschakelen, als het terugschakelen. Heeft jullie Tracer er ook last van?
In mijn beleving schakelde mijn Suzuki Bandit een stuk soepeler, maar vroeger was ook alles beter. Subjectief dus...
In MotoPlus nr. 15/2016 hebben ze verslag gedaan van een langeduurtest met een MT-09; ze hadden er 50.000 mee gereden. Nu las ik dat ze bij dat exemplaar na 45.000 km de koppelingskorf vervangen hadden. Nadat dat was gebeurd, waren de opmerkingen over hakerig schakelen voorbij. Ze zeiden dat waarschijnlijk aan de transmissiedempers lag, maar ik kan dit niet rijmen met zwaar schakelen. Transmissiedempers zijn er volgens mij voor om de speling in de aandrijflijn te beperken.
In mijn beleving schakelde mijn Suzuki Bandit een stuk soepeler, maar vroeger was ook alles beter. Subjectief dus...
In MotoPlus nr. 15/2016 hebben ze verslag gedaan van een langeduurtest met een MT-09; ze hadden er 50.000 mee gereden. Nu las ik dat ze bij dat exemplaar na 45.000 km de koppelingskorf vervangen hadden. Nadat dat was gebeurd, waren de opmerkingen over hakerig schakelen voorbij. Ze zeiden dat waarschijnlijk aan de transmissiedempers lag, maar ik kan dit niet rijmen met zwaar schakelen. Transmissiedempers zijn er volgens mij voor om de speling in de aandrijflijn te beperken.