YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht:
- andere vering (?)
- anti-hop koppeling
- Meer TC settings (3 ipv 2 standen)
- Andere (smoother) ECU mapping, verbeterde gasaanname
- Niet zo makkelijk te re-mappen (euro-4 eis) (als je dat zou willen - ik heb er zelf geen behoefte aan)

- iets andere passagiersstepjes die meer ruimte moeten geven
- langere achterbrug voor stabiliteit
-
 
Hey mensen, afgelopen weekeinde met wat kamaraden naar Sauerland geweest.
Erg gezellig weer en natuurlijk lekker gereden, eindelijk eens wat haarspeld bochten met de tracert kunnen pakken.
Mooi weer erbij gehad, en geen spatje regen, 900Km onder de wielen door gehad :]
Nu zijn standaad de Dunlop d222 sportmaxx banden gemonteerd, en ik ben niet helemaal tevreden over deze banden.
Niet dat deze slecht zijn, maar geven mij nou ook weer niet een berg vertrouwen.
Heb hier en daar zo een momentje gehad. Ja zo noem ik het als ik wat voel in de bochten.

Nu ben ik wel benieuwd waar jullie mee rijden, welk merk/type band bedoel ik.
Met de vorige motoren meestal op Bridgestone sport/toer banden gereden (laatste was de T30evo, goede band)
En met de voormalige streetfighter Dunlop roadsmart/streetsmart o.i.d. Dat waren ook erg goede banden, zelfs in de stromende regen motogymkhana mee geoefend.
P.S. met goede banden bedoel ik grip en gevoel ;)

Zou er een poll ofzo kunnen worden aangemaakt?
Of is het misschien ook iets voor de OP?

In iedergeval ik ben erg benieuwd met welke banden gereden word.
 
Laatst bewerkt:
In iedergeval ik ben erg benieuwd met welke banden gereden word.

Als eerste set had ik de Dunlop Roadsmart 3 SP, nu de Michelin Road 5. De volgende keer zou ik weer voor de Roadsmart 3 SP gaan of Continental Road attack banden proberen. De Michelin Road 5 banden vind ik minder makkelijk insturen, ik moest ook echt heel erg wennen toen deze er net onder zaten.
 
Hey mensen, afgelopen weekeinde met wat kamaraden naar Sauerland geweest.
Erg gezellig weer en natuurlijk lekker gereden, eindelijk eens wat haarspeld bochten met de tracert kunnen pakken.
Mooi weer erbij gehad, en geen spatje regen, 900Km onder de wielen door gehad :]
Nu zijn standaad de Dunlop d222 sportmaxx banden gemonteerd, en ik ben niet helemaal tevreden over deze banden.
Niet dat deze slecht zijn, maar geven mij nou ook weer niet een berg vertrouwen.
Heb hier en daar zo een momentje gehad. Ja zo noem ik het als ik wat voel in de bochten.

Nu ben ik wel benieuwd waar jullie mee rijden, welk merk/type band bedoel ik.
Met de vorige motoren meestal op Bridgestone sport/toer banden gereden (laatste was de T30evo, goede band)
En met de voormalige streetfighter Dunlop roadsmart/streetsmart o.i.d. Dat waren ook erg goede banden, zelfs in de stromende regen motogymkhana mee geoefend.
P.S. met goede banden bedoel ik grip en gevoel ;)

Zou er een poll ofzo kunnen worden aangemaakt?
Of is het misschien ook iets voor de OP?

In iedergeval ik ben erg benieuwd met welke banden gereden word.

Ik heb hem laten afleveren op en setje BT20, maar daarna zijn er alleen maar setjes Michelin Pilot Power 3 ondergegaan. In de regen en kou super, maar je kan er ook echt hard sportief mee rijden :) Teller staat op 55000km inmiddels, dus het aantal setjes ben ik even kwijt.
 
Hey mensen, afgelopen weekeinde met wat kamaraden naar Sauerland geweest.
Erg gezellig weer en natuurlijk lekker gereden, eindelijk eens wat haarspeld bochten met de tracert kunnen pakken.
Mooi weer erbij gehad, en geen spatje regen, 900Km onder de wielen door gehad :]
Nu zijn standaad de Dunlop d222 sportmaxx banden gemonteerd, en ik ben niet helemaal tevreden over deze banden.
Niet dat deze slecht zijn, maar geven mij nou ook weer niet een berg vertrouwen.
Heb hier en daar zo een momentje gehad. Ja zo noem ik het als ik wat voel in de bochten.

Nu ben ik wel benieuwd waar jullie mee rijden, welk merk/type band bedoel ik.
Met de vorige motoren meestal op Bridgestone sport/toer banden gereden (laatste was de T30evo, goede band)
En met de voormalige streetfighter Dunlop roadsmart/streetsmart o.i.d. Dat waren ook erg goede banden, zelfs in de stromende regen motogymkhana mee geoefend.
P.S. met goede banden bedoel ik grip en gevoel ;)

Zou er een poll ofzo kunnen worden aangemaakt?
Of is het misschien ook iets voor de OP?

In iedergeval ik ben erg benieuwd met welke banden gereden word.

Tracer gekocht toen er nog de D222 onder zat, binnen 2 maanden eraf laten halen en er Bridgestone T31 op laten zetten. Na een 6 daagse trip (3200km) kan ik zeggen een geweldige band, chickenstrips waren er niet en de Tracer met vertrouwen de bocht ingooien. Oke je betaald er wel wat voor, maar ik heb het over voor banden, als ze mij vertrouwen geven dat ik redelijk plat kan gaan :)
 
Tracer gekocht toen er nog de D222 onder zat, binnen 2 maanden eraf laten halen en er Bridgestone T31 op laten zetten. Na een 6 daagse trip (3200km) kan ik zeggen een geweldige band, chickenstrips waren er niet en de Tracer met vertrouwen de bocht ingooien. Oke je betaald er wel wat voor, maar ik heb het over voor banden, als ze mij vertrouwen geven dat ik redelijk plat kan gaan :)

Toen hij nieuw werd afgeleverd heb ik er, gezien mijn sportieve rijstijl, direct Dunlop Sportsmart2 laten opleggen. Ik ben nog steeds tevreden van deze band en soms haal ik er 7000 km uit (wat goed is, gezien het toch een sportband betreft). Ondertussen ook de nieuwere "max" variant laten opleggen, die zou zelfs iets beter moeten zijn. Ik ben nu bezig aan de 3de voorband en 4de achterband, denk ik.
 
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend een mooie steun gekocht voor mijn Garmin die op het stuur van de Tracer gemonteerd kan worden. Steun is gemaakt door BikepenR. Niet de goedkoopste, maar wel de mooiste.

Nu nog de Garmin elektrisch aan gaan sluiten. Mij is verteld dat er achter het windscherm een accessoire stekker te vinden moet zijn. Ik heb een Tracer 900 GT, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik deze aansluiting zou kunnen vinden. Wil de Garmin niet direct op de accu aansluiten. Moet een schakelbaar punt zijn, dus spanningsloos als de motor uitgeschakeld is.

Mijn Garmin werd geleverd met aan spanningsadapter en ik neem aan dat ik deze ook weer aan zal moeten gaan sluiten. Kan iemand mij nou precies vertellen hoe ik de Garmin elektrisch aan kan sluiten?
 
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen weekend een mooie steun gekocht voor mijn Garmin die op het stuur van de Tracer gemonteerd kan worden. Steun is gemaakt door BikepenR. Niet de goedkoopste, maar wel de mooiste.

Nu nog de Garmin elektrisch aan gaan sluiten. Mij is verteld dat er achter het windscherm een accessoire stekker te vinden moet zijn. Ik heb een Tracer 900 GT, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik deze aansluiting zou kunnen vinden. Wil de Garmin niet direct op de accu aansluiten. Moet een schakelbaar punt zijn, dus spanningsloos als de motor uitgeschakeld is.

Mijn Garmin werd geleverd met aan spanningsadapter en ik neem aan dat ik deze ook weer aan zal moeten gaan sluiten. Kan iemand mij nou precies vertellen hoe ik de Garmin elektrisch aan kan sluiten?

Als je de ruit weg er af schroeft en het onderdeel waar de ruit op gemonteerd zit ,kun de daaronder in de kabelboom (in een rubberen hoes) twee accessoire stekkers vinden.
Het beste is om een speciale stekker te bestellen daarvoor die daar inpast, daar kun je dan de adapter van Garmin op aansluiten die je ergens aan je kuipsteun monteerd (ik had dat gedaan met zelfklevende velcrotape)
 
Steun is gemaakt door BikepenR. Niet de goedkoopste, maar wel de mooiste.

De mooiste steun?? Nu maak je me nieuwsgierig. Ik heb zelf de steun van Cosmo. Vind dit een hele mooie (zover je hem kunt zien natuurlijk) en de positie boven de tellers vind ik ideaal. Plaats eens een foto zodat wij ook kunnen meegenieten.
 
Heb ook die van Cosmo. Enige nadeel vind ik dat hij 'onrustig' beweegt/ trilt op de snelweg. Op m'n V-Strom had ik daar geen last van. Op m'n tracer wel. De plek is echter meer dan perfect. Had een houder op m'n stuur maar dan kijk je toch weg van de weg. Net als bij die van BikepenR. Die zit bovenop het stuur... Wel mooi en compact denk ik maar de positie is stukken minder veilig en handig als die van Cosmo... Vind ik.... 😁

mt09tracergarmin28st1.jpg
 
Heb ook die van Cosmo. Enige nadeel vind ik dat hij 'onrustig' beweegt/ trilt op de snelweg. Op m'n V-Strom had ik daar geen last van. Op m'n tracer wel. De plek is echter meer dan perfect. Had een houder op m'n stuur maar dan kijk je toch weg van de weg. Net als bij die van BikepenR. Die zit bovenop het stuur... Wel mooi en compact denk ik maar de positie is stukken minder veilig en handig als die van Cosmo... Vind ik.... 😁
Deze ziet er ook netjes uit. Ik deel je mening over het trillen op de snelweg niet. Maar misschien heb jij de Cosmo wel veel eerder gekocht dan mij. Ik meen dat ze op een gegeven moment van dikker materiaal gemaakt zijn.
 
Gisteren heb ik proefgereden op een tracer 900.Rij momenteel een gtr 1400.Wat mij opviel was een zeer onrustig motorgedrag ( in alle modi) en erg slechte windbescherming.Nu is het ook een totaal andere motor dan wat ik gewend ben, maar toch.Heb ik wellicht een toeval gereden?
Vind het wel een mooie motor ( zou een gt willen eventueel), maar niet als ze zo rijden.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
 
Heerlijk een paar daagjes met de Tracer op pad.
Motorhotel in Bad Bertrich is een dikke aanrader 👍🏻
 

Bijlagen

  • 565F0B5C-E990-40A2-9231-D64D7F1F7B63.jpeg
    565F0B5C-E990-40A2-9231-D64D7F1F7B63.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 51
  • F28F7C1D-978B-40F9-85BB-4D3AC506EB3E.jpeg
    F28F7C1D-978B-40F9-85BB-4D3AC506EB3E.jpeg
    408,4 KB · Weergaven: 49
Ps: moet toch nog steeds wel wennen aan de Tracer. Zowel qua zithouding, stuurbekrachtiging en motorloop. Heb enkel en alleen nog maar hoogpoters en 2 cilinders gereden 😅
 
Laatst bewerkt:
Na 16500 Km is mijn std issue ketting op. Ik vind het erg snel (altijd goed gesmeerd / op spanning)
Laten vervangen - DID set.

Tot mijn verbazing zou de originele set ook DID zijn... vreemd. Benieuwd of dat langer meegaat.
 
Gisteren heb ik proefgereden op een tracer 900.Rij momenteel een gtr 1400.Wat mij opviel was een zeer onrustig motorgedrag ( in alle modi) en erg slechte windbescherming.Nu is het ook een totaal andere motor dan wat ik gewend ben, maar toch.Heb ik wellicht een toeval gereden?
Vind het wel een mooie motor ( zou een gt willen eventueel), maar niet als ze zo rijden.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Mijn '17 Tracer is motorisch bijna als een electromotor. "smooth" dus. Alleen als ik bv. ~ 50 rij in zijn 3 dan is een vaag "ruckeln" waar te nemen, niet hinderlijk. Ik rij niet veel 50 :-)
De std ruit is -zoals bij veel motoren- totaal waardeloos. Cosmetisch ding. Ik gebruik in het koele seizoen een Givi 2122DT (groot, lelijk, heerlijk), en 's zomers vrijwel geen ruit.
Afgezien van de ketting (zie elders) de beste motor die ik ooit bezeten heb.
 
Deze ziet er ook netjes uit. Ik deel je mening over het trillen op de snelweg niet. Maar misschien heb jij de Cosmo wel veel eerder gekocht dan mij. Ik meen dat ze op een gegeven moment van dikker materiaal gemaakt zijn.
Nee, ik heb ook die nieuwe. Kan ook door de grotere ruit komen die ik heb. Heb de Puig ruit erop zitten... Tis niet dat ik het scherm niet kan zien hoor, maar het trilt... 😁
 
Na 16500 Km is mijn std issue ketting op. Ik vind het erg snel (altijd goed gesmeerd / op spanning)
Laten vervangen - DID set.

Tot mijn verbazing zou de originele set ook DID zijn... vreemd. Benieuwd of dat langer meegaat.

Dat is wel heel vroeg. Mijn ketting ligt er nu bijna 21000 km op en hij is nog lang niet versleten.
Ik rij wel weinig in de regen en de ketting wordt zo ongeveer om de 500 km gesmeerd (met Bel Ray Super Clean).
 
Als je de ruit weg er af schroeft en het onderdeel waar de ruit op gemonteerd zit ,kun de daaronder in de kabelboom (in een rubberen hoes) twee accessoire stekkers vinden.
Het beste is om een speciale stekker te bestellen daarvoor die daar inpast, daar kun je dan de adapter van Garmin op aansluiten die je ergens aan je kuipsteun monteerd (ik had dat gedaan met zelfklevende velcrotape)

OK, bedankt! Waar kan ik deze speciale stekker bestellen?
 
De mooiste steun?? Nu maak je me nieuwsgierig. Ik heb zelf de steun van Cosmo. Vind dit een hele mooie (zover je hem kunt zien natuurlijk) en de positie boven de tellers vind ik ideaal. Plaats eens een foto zodat wij ook kunnen meegenieten.

Zover ik weet gaat de Cosmo steun niet passen op de nieuwere Tracer modellen. Dit ivm de handverstelling van de ruit. De steun die ik nu heb is van BikePenR.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan