YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren heb ik proefgereden op een tracer 900.Rij momenteel een gtr 1400.Wat mij opviel was een zeer onrustig motorgedrag ( in alle modi) en erg slechte windbescherming.Nu is het ook een totaal andere motor dan wat ik gewend ben, maar toch.Heb ik wellicht een toeval gereden?
Vind het wel een mooie motor ( zou een gt willen eventueel), maar niet als ze zo rijden.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Wat bedoel je precies met een onrustig motorgedrag? Ik zelf kom van een BMW R1150RT en de Tracer is dan echt een naaimachientje zo soepel loopt die tov de BMW. Windbescherming is inderdaad minder dan mijn BMW. Vergeet ook niet dat de Tracer een 3-cylinder is en je in de voetsteuntjes wat meer trillingen zal voelen van het blok.

Ik heb zelf de GT en ben er echt dik tevreden over!
 
Wat bedoel je precies met een onrustig motorgedrag? In de A-stand vind ik de Tracer wel wat nerveuser op het gas dan de B of STD stand. Ik zelf kom van een BMW R1150RT en de Tracer is dan echt een naaimachientje zo soepel loopt die tov de BMW. Windbescherming is inderdaad minder dan mijn BMW. Vergeet ook niet dat de Tracer een 3-cylinder is en je in de voetsteuntjes wat meer trillingen zal voelen van het blok.

Ik heb zelf de GT en ben er echt dik tevreden over!
 
Mijn ketting is vervangen geweest aan 40.000km, dan was ze echt op.
Laten vervangen en die gaat nu ook weer bijna 20.000km mee.
Ik rij het hele jaar door (behalve als er gevaar is voor gladheid), maar probeer ze wel alle 1000km te smeren.
Mijn probleem met slecht starten bij warme motor is net verholpen geweest met Forte, 2 sets gebruikt maar zonder noemenswaardig resultaat...
 
Zo te zien heerlijke wegen daar. Ik zou ook graag nog eens een paar daagjes eruit trekken met de Tracer, maar ja met kids gaat dat nu even niet...

Zeker lekker sturen hier, echter vinden we het Luxemburgse asfalt er een stuk beter bij liggen.

De Tracer heeft zich kranig geweerd afgelopen dagen maar kan helaas nog niet helemaal vriendjes met hem worden.
Wellicht omdat ik m’n hele motorleven 2 cilinder allroads heb gereden en hoogpoters gewend ben.
Het is ook best een compacte machine natuurlijk, helemaal met mijn lengte van niet minder dan 2.00m.
Misschien van de week eens op een Adventure 1090 en/of Vstrom 1000 rijden om te zien of ik mezelf niet voor gek houd..
 
Wat bedoel je precies met een onrustig motorgedrag? Ik zelf kom van een BMW R1150RT en de Tracer is dan echt een naaimachientje zo soepel loopt die tov de BMW. Windbescherming is inderdaad minder dan mijn BMW. Vergeet ook niet dat de Tracer een 3-cylinder is en je in de voetsteuntjes wat meer trillingen zal voelen van het blok.

Ik heb zelf de GT en ben er echt dik tevreden over!
Dat t n 3cylinder is weet ik natuurlijk, maar dat is nog geen reden voor trillingen.
Wat ik bedoel is dat er in geen vd modi rustig n constante snelheid gereden kon worden.Boven de 100 werd t beter, maar daaronder; hopeloos.
Nu heeft elke injectie dat wel, maar dit was ( mijn mening) wel heel erg.
Het betrof n 2018 demo met iets van 7000 km erop.Geen gt, maar wel de versie met verlengde achterbrug.Dus de laatste uitvoering zeg maar.
Het ruitje leek helemaal niets te doen vwb bescherming en ook hoog of laag maakte geen verschil.
Nogmaals; ik vind de motor best mooi, maar ik zou tureluurs worden van dat onrustige rijden.Nu kom ik ook uit t carburateur tijdperk, en dan is elke injectie bokkig, maar dit was heel erg ( weer mijn mening).
 
Dat t n 3cylinder is weet ik natuurlijk, maar dat is nog geen reden voor trillingen.
Wat ik bedoel is dat er in geen vd modi rustig n constante snelheid gereden kon worden.Boven de 100 werd t beter, maar daaronder; hopeloos.
Nu heeft elke injectie dat wel, maar dit was ( mijn mening) wel heel erg.
Het betrof n 2018 demo met iets van 7000 km erop.Geen gt, maar wel de versie met verlengde achterbrug.Dus de laatste uitvoering zeg maar.
Het ruitje leek helemaal niets te doen vwb bescherming en ook hoog of laag maakte geen verschil.
Nogmaals; ik vind de motor best mooi, maar ik zou tureluurs worden van dat onrustige rijden.Nu kom ik ook uit t carburateur tijdperk, en dan is elke injectie bokkig, maar dit was heel erg ( weer mijn mening).

Huh bokkig? T ding loopt echt super! En heerlijk die gas reactie! Lekker vlot, in de eerste versnelling misschien wat erg snel als je abrubt gas geeft. Maar verder heerlijk!
Misschien stond de motor in de A stand. (daar heb ik nog niet mee gereden)
Door de euro 4 norm hikt de motor zo rond de 3000/3500 toeren misschien heb je dat gevoeld. Ik rijd nu ook 80 km/h in de 5e versnelling op de cruise control, heerlijk en geen gehik, gewoon wat hoger in de toeren rijden (het is geen auto)
En nee niet elke injectie heeft wat, dat werkt perfect.
Ik rijd bijde, zowel injectie als carb, het maakt mij geen bal uit, iedere motor rijd anders, daar moet je aan wennen.
 
Huh bokkig? T ding loopt echt super! En heerlijk die gas reactie! Lekker vlot, in de eerste versnelling misschien wat erg snel als je abrubt gas geeft. Maar verder heerlijk!
Misschien stond de motor in de A stand. (daar heb ik nog niet mee gereden)
Door de euro 4 norm hikt de motor zo rond de 3000/3500 toeren misschien heb je dat gevoeld. Ik rijd nu ook 80 km/h in de 5e versnelling op de cruise control, heerlijk en geen gehik, gewoon wat hoger in de toeren rijden (het is geen auto)
En nee niet elke injectie heeft wat, dat werkt perfect.
Ik rijd bijde, zowel injectie als carb, het maakt mij geen bal uit, iedere motor rijd anders, daar moet je aan wennen.

Zoals ik al aangaf heb ik het bokkige gevoel in elke modi gehad.Dat heeft niets met een gasreactie te maken.
En ja, elke injectiemotor heeft daar last van.Echter sommige rijders hebben niets in de gaten.
Ik wil ook in lage toeren kunnen rijden zonder bokken ( dat heeft ook niets te maken met t feit dat t geen auto is).
Het is tenslotte geen sportmotor.
Ik zal nog eens op 1 gaan proefrijden: wellicht was het toch toeval.
Maar als ik de reviews zo lees vrees ik t ergste.
 
Zoals ik al aangaf heb ik het bokkige gevoel in elke modi gehad.Dat heeft niets met een gasreactie te maken.
En ja, elke injectiemotor heeft daar last van.Echter sommige rijders hebben niets in de gaten.
Ik wil ook in lage toeren kunnen rijden zonder bokken ( dat heeft ook niets te maken met t feit dat t geen auto is).
Het is tenslotte geen sportmotor.
Ik zal nog eens op 1 gaan proefrijden: wellicht was het toch toeval.
Maar als ik de reviews zo lees vrees ik t ergste.

Ik denk dat het toeval was. Ik schakel vaak juist een versnelling hoger zodat ik wat lager in de toeren zit en de motor niet zo fel op het gas reageert.
 
Huh bokkig? T ding loopt echt super! En heerlijk die gas reactie! Lekker vlot, in de eerste versnelling misschien wat erg snel als je abrubt gas geeft. Maar verder heerlijk!
Misschien stond de motor in de A stand. (daar heb ik nog niet mee gereden)
Door de euro 4 norm hikt de motor zo rond de 3000/3500 toeren misschien heb je dat gevoeld. Ik rijd nu ook 80 km/h in de 5e versnelling op de cruise control, heerlijk en geen gehik, gewoon wat hoger in de toeren rijden (het is geen auto)
En nee niet elke injectie heeft wat, dat werkt perfect.
Ik rijd bijde, zowel injectie als carb, het maakt mij geen bal uit, iedere motor rijd anders, daar moet je aan wennen.

Ik rij eigenlijk zelden op de A stand. Dan wordt die te nerveus op het gas vind ik. Elke minimale beweging in je rechterhand is dan merkbaar. Als mijn vriendin achterop zit, dan zet ik de motor zelfs in de B stand. Dan vind ik de motor wat rustiger op het gas.
 
Watercabrio, jammer dat je het zo ervaart. Ik vind het een fijne fiets.
En heb al op heel wat motoren gereden/gesleuteld en bezit.
Maar goed, het belangrijkste is dat jij je goed voeld op de motor 😉
 
Ik rij eigenlijk zelden op de A stand. Dan wordt die te nerveus op het gas vind ik. Elke minimale beweging in je rechterhand is dan merkbaar. Als mijn vriendin achterop zit, dan zet ik de motor zelfs in de B stand. Dan vind ik de motor wat rustiger op het gas.

Heb de motor nu 1 keer op de A van asociaal gehad, en dat was op de testbank.
108pk en 95nm kwam er van het achterwiel af. Niet slecht!!
Dat met enkel een akra en k&n filter.
Ga volgende week weer een bellen met de dealert, of ze inmiddels weten of de cc in de 3 versnelling aangezet kan worden.
Zo ja, dan denk ik dat de milieu dip ook laat weg toveren. Maar weet nog niet wat het kost.
 
Watercabrio, jammer dat je het zo ervaart. Ik vind het een fijne fiets.
En heb al op heel wat motoren gereden/gesleuteld en bezit.
Maar goed, het belangrijkste is dat jij je goed voeld op de motor 😉

Ik heb n motor of 20 gehad en nooit dit in deze mate ervaren.Vanmiddag op n andere tracer 900 gereden: van tzelfde laken n pak.
Misschien ben ik erg gevoelig daarvoor.Boeit ook niet.Sommigen zullen het n fijne motor vinden en anderen ( zoals ik) zou er ongelukkig van worden.
Maar t probleem is opgelost: heb weer voor n kawasaki gekozen.:-)
 
Ik heb n motor of 20 gehad en nooit dit in deze mate ervaren.Vanmiddag op n andere tracer 900 gereden: van tzelfde laken n pak.
Misschien ben ik erg gevoelig daarvoor.Boeit ook niet.Sommigen zullen het n fijne motor vinden en anderen ( zoals ik) zou er ongelukkig van worden.
Maar t probleem is opgelost: heb weer voor n kawasaki gekozen.:-)

Heb in het verleden een BMW K1200RS gehad en dat was toch wel de meeste soepel lopende motor die ik ooit heb gehad. De Tracer vergeleken met de BMW is dan inderdaad minder soepel. Toch vind ik de Tracer veel fijner om mee te rijden. Dit puur vanwege het gewicht en de hanteerbaarheid van de Tracer.
 
Ik heb n motor of 20 gehad en nooit dit in deze mate ervaren.Vanmiddag op n andere tracer 900 gereden: van tzelfde laken n pak.
Misschien ben ik erg gevoelig daarvoor.Boeit ook niet.Sommigen zullen het n fijne motor vinden en anderen ( zoals ik) zou er ongelukkig van worden.
Maar t probleem is opgelost: heb weer voor n kawasaki gekozen.:-)

Gefeliciteerd! Dikke 4 cilinder neem ik aan 😉
Zal ongetwijfeld een fijne fiets zijn!
Ieder zijn ding of gevoel. Heb 9 jaar op een SV650s gereden, echt dat blok heeft mijn hart gestolen als het om fun gaat! Wat je met 70+pk kan doen: Smile van oor tot oor!
Nogmaals het is maar net wat je zelf lekker vind rijden. Maar voor mij nooit weer een 4 cilinder. Saai. (Op me zijspan na dan) En ja heb een GSX-R750 slingshot met cv vlakschuif carbs gehad. Beest! In de hoge toeren... maar oh oh wat had ik een lol met de SV! Sterker nog, vind soms de tracer wat tam met uitaccelereren. Dat zal wel aan de traction control liggen, dat die ingrijpt.
 
Maar voor mij nooit weer een 4 cilinder. Saai. (Op me zijspan na dan) En ja heb een GSX-R750 slingshot met cv vlakschuif carbs gehad. Beest! In de hoge toeren... maar oh oh wat had ik een lol met de SV! Sterker nog, vind soms de tracer wat tam met uitaccelereren. Dat zal wel aan de traction control liggen, dat die ingrijpt.

Het karakter van de Tracer en het geluid heeft mijn hart gestolen. Geweldig geluid zo'n 3-cylinder blok! Wat bedoel je met uitaccelereren en dat de Tracer wat tam is? Ik heb de Tracer pas eens flink opengetrokken bij het optrekken en ik was echt wel onder in de indruk! Weet zeker dat ik nog niet op de grens zat en dat de traction control nog niet ingreep. Een wheelie koning ben ik zeer zeker niet. Nooit meegemaakt ook.
 
Tam? Relatief begrip...
Voorlopig is de Tracer het verzadigingspunt voor mij. Doet powerwheelies in 1 en 2e versnelling (ok, bij mij grijpt de TC in, geen wheely held hier), dat betekend dat het ding tot ~ 140 Kmh z'n vermogen niet volledig kwijt kan.
Een M10 of R1 is ook niet gek veel sneller op 0 - 100Kmh. Daarboven, en op de autobahn zal het best een hoop schelen die extra PK's.
Mijn vorige motor, V-strom 650, had overigens een minder soepele gasaanname tov de Tracer.
 
Nu het toch over het blok gaat; het is maar net wat je referentie is. Komende vanaf een V-Strom 650 geloof ik best dat je het één en ander op je in moet laten werken bij volgas.
Mijn gevoel is dat mijn vorige motor, KTM 950, een stuk heftiger was. Schijn bedriegd want de CP3 loopt echt wel een klap harder, alleen voelt het allemaal zo smooth nu.

Wat betreft het wat onregelmatig lopen, ja dat klopt soms wel. Er zijn bepaalde snelheden in bepaalde versnellingen die niet zo fijn zijn maar het valt al met al reuze mee.
Na 1100km Eifel heb ik er althans niks van gemerkt, komt door de ‘dynamische’ rijstijl aldaar denk ik ;-)
 
Nu het toch over het blok gaat; het is maar net wat je referentie is. Komende vanaf een V-Strom 650 geloof ik best dat je het één en ander op je in moet laten werken bij volgas.
Mijn gevoel is dat mijn vorige motor, KTM 950, een stuk heftiger was. Schijn bedriegd want de CP3 loopt echt wel een klap harder, alleen voelt het allemaal zo smooth nu.

Wat betreft het wat onregelmatig lopen, ja dat klopt soms wel. Er zijn bepaalde snelheden in bepaalde versnellingen die niet zo fijn zijn maar het valt al met al reuze mee.
Is natuurlijk ook zo, karakter van het blok speelt enorm mee. Ik wilde alleen aantonen dat tot ~140 kmh er al "teveel" vermogen aan boord is. :)
Ik merk zelf erg weinig van "ruckeln" (een beetje als ik er sterk op let, bij "woonerf" snelheden). Hebben we het over een '17 of later Tracer? Die zijn vermoedelijk anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan