YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch een vraagje: als je in een bocht als eerste de middenbok aan de grond rijdt, staat de motor dan niet te laag? (of is hij op verzoek verlaagd?)

Nee hoor hij is niet verlaagd. Door de betere wegligging en daardoor veel meer vertrouwen in de motor durf ik harder en platter door de bocht. De middenbok komt als eerste aan de grond omdat ik geen voelsprieten meer aan de voetsteunen heb.
 
Ik heb een O2 Controller besteld voor mijn Tracer uit het jaar 2015. De installatie guide die erbij toont de installatie in een MT-09.
Nu was ik benieuwd waar jullie het kastje en de rest van de kabels hebben weggewerkt in jullie Tracer?
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik heb gister een andere kentekenplaathouder gemonteerdBekijk bijlage 1385963

Nu ben ik voor het mooie op zoek naar het stekkertje voor de kentekenplaat verlichting zoals deze:
Bekijk bijlage 1385964

Die zou ik graag als los stekkertje willen hebben ipv dat ik de originele moet doorknippen en aansolderen enzo.

Wie weet waar ik deze zou kunnen kopen?
Ik heb daarvoor deze besteld: US $4.28 |Motorrad Richtingaanwijzer OEM Connectors Indicator Kabel Lood Bedrading Plug voor YAMAHA R1 R6 FZ1 FZ6 FZ8 FZ6R FZN XJ6 in Motorrad Richtingaanwijzer OEM Connectors Indicator Kabel Lood Bedrading Plug voor YAMAHA R1 R6 FZ1 FZ6 FZ8 FZ6R FZN XJ6 van Dekens & Sierlijsten op AliExpress.com | Alibaba Groep

Heb wel het kabeltje moeten omwisselen in de stekker omdat deze standaard niet op de juiste plaats zit. (Duh het is van AliExpress) Dit is makkelijk te doen door met een kleine schroeverdraaier de kabel eruit te duwen en hem dan in het juiste gaatje te zetten.
 
Ik heb een O2 Controller besteld voor mijn Tracer uit het jaar 2015. De installatie guide die erbij toont de installatie in een MT-09.
Nu was ik benieuwd waar jullie het kastje en de rest van de kabels hebben weggewerkt in jullie Tracer?
Zal er morgen even paar foto’s van maken. Was even wat friemelwerk, maar goed te doen
 
Hallo,

Is er iemand die ervaring heeft met het originele hoge windscherm van Yamaha ten opzichte van het standaard scherm ? Heb je dan minder last van dat gebulder ?

Groetjes Ger
 
Ik heb een O2 Controller besteld voor mijn Tracer uit het jaar 2015. De installatie guide die erbij toont de installatie in een MT-09.
Nu was ik benieuwd waar jullie het kastje en de rest van de kabels hebben weggewerkt in jullie Tracer?
Koppeling van sensor naar lange draad O2 controller bij de sensor.
Kabel binnendoor richting accu.
O2 controller met dubbelzijdige tape in de buurt van de accu en de koppeling naar de kabelboom gewoon zowat onder de tank gestopt
 
Nee hoor hij is niet verlaagd. Door de betere wegligging en daardoor veel meer vertrouwen in de motor durf ik harder en platter door de bocht. De middenbok komt als eerste aan de grond omdat ik geen voelsprieten meer aan de voetsteunen heb.
Ah dat verklaart het dan. Jij durft gewoon veel platter dan ik 8-) .
Ik ben dan ook geen betere vering waard :+
 

Bedankt voor je reactie en het meedenken!
Ik zoek juist de contra hiervan.

Ik heb daarvoor deze besteld: US $4.28 |Motorrad Richtingaanwijzer OEM Connectors Indicator Kabel Lood Bedrading Plug voor YAMAHA R1 R6 FZ1 FZ6 FZ8 FZ6R FZN XJ6 in Motorrad Richtingaanwijzer OEM Connectors Indicator Kabel Lood Bedrading Plug voor YAMAHA R1 R6 FZ1 FZ6 FZ8 FZ6R FZN XJ6 van Dekens & Sierlijsten op AliExpress.com | Alibaba Groep

Heb wel het kabeltje moeten omwisselen in de stekker omdat deze standaard niet op de juiste plaats zit. (Duh het is van AliExpress) Dit is makkelijk te doen door met een kleine schroeverdraaier de kabel eruit te duwen en hem dan in het juiste gaatje te zetten.

Ook hier weer bedankt voor de hulp, dit is ook de mannelijke kant van de stekker en ik zoek dus de andere kant.

Ik heb wel een kabelboom van een R1 gevonden waar ze aanzitten, maar vind het nogal wat om een stuk kabelboom te kopen voor één zo een suf stekkertje. Ik zoek nog even verder en anders knip ik hem toch van m’n originele af.
 
@Bobmeister Ah, ik zie het. Is inderdaad niet het kabeltje waar je naar opzoek bent. Succes met de zoektocht. Ben bang dat deze wat lastiger zijn te vinden.

Andere vraag: De koppeling van mijn Tracer grijpt pas heel laat aan. Is dit aan te passen en hoort dit zo? Ik heb liever dat hij iets eerder aangrijpt.
 
Nee hoor hij is niet verlaagd. Door de betere wegligging en daardoor veel meer vertrouwen in de motor durf ik harder en platter door de bocht. De middenbok komt als eerste aan de grond omdat ik geen voelsprieten meer aan de voetsteunen heb.

Daar gaat men goeie hoop in een nieuwe schokdemper achter ! Met de standaard vering heb ik ook zo de middenbok tegen de grond ,ik hoopte dat op te lossen met een nieuwe schokdemper (wilbers in bestelling) ,maar niet dus ... Als dat ding erna nog een keer stoort,vliegt hij eraf ! Lijkt me totaal niet veilig.
 
Als dat ding erna nog een keer stoort,vliegt hij eraf ! Lijkt me totaal niet veilig.

Dat gevoel heb ik nu ook. De voetsteunen aan de grond is geen probleem die klappen wel in. Maar de bok doet dat niet, dan wordt je achterwiel opgetild :X
 
Ik heb een O2 Controller besteld voor mijn Tracer uit het jaar 2015. De installatie guide die erbij toont de installatie in een MT-09.
Nu was ik benieuwd waar jullie het kastje en de rest van de kabels hebben weggewerkt in jullie Tracer?

De rest van de kabels tussen het frame weg gewerkt zoals in de handleiding staat 😊
 

Bijlagen

  • 578E3293-05B8-4826-9601-2A74CC07FE4E.jpeg
    578E3293-05B8-4826-9601-2A74CC07FE4E.jpeg
    201,3 KB · Weergaven: 30
  • 4B554CC7-E79B-4539-A91F-E869FDF59DE7.jpeg
    4B554CC7-E79B-4539-A91F-E869FDF59DE7.jpeg
    212,3 KB · Weergaven: 32
Koppeling van sensor naar lange draad O2 controller bij de sensor.
Kabel binnendoor richting accu.
O2 controller met dubbelzijdige tape in de buurt van de accu en de koppeling naar de kabelboom gewoon zowat onder de tank gestopt

De rest van de kabels tussen het frame weg gewerkt zoals in de handleiding staat 😊

Beide bedankt voor jullie reactie. Van de week maar eens installeren.
 
Ha Tracer rijders! Ik ben van plan om een andere motor aan te schaffen en ik overweeg de Tracer900 (niet in de laatste plaats omdat ie er zo bruut uitziet!).

Nu las ik hier een aantal posts uit 2017/2018 waarin mensen aangeven dat de motor onstabiel is bij hogere snelheden. Hebben jullie recente ervaring hiermee en bij welke snelheden of omstandigheden? Ik ben van plan om binnenkort een proefritje te maken om dit zelf te ervaren en om te zien hoe storend ik dit vind.
 
Ha Tracer rijders! Ik ben van plan om een andere motor aan te schaffen en ik overweeg de Tracer900 (niet in de laatste plaats omdat ie er zo bruut uitziet!).

Nu las ik hier een aantal posts uit 2017/2018 waarin mensen aangeven dat de motor onstabiel is bij hogere snelheden. Hebben jullie recente ervaring hiermee en bij welke snelheden of omstandigheden? Ik ben van plan om binnenkort een proefritje te maken om dit zelf te ervaren en om te zien hoe storend ik dit vind.

Bij echt hard optrekken vanaf de 160 ongeveer of uit de bocht accelereren. bij het langzaam versnellen is het pas 180+.
Windscherm en banden maakt het meeste verschil.

Advies voor de banden: mocht er Dunlop D222 gemonteerd zijn, vervang deze. Motor heeft meer grip (vooral bij vocht) enis een stuk stabieler
 
Dat gevoel heb ik nu ook. De voetsteunen aan de grond is geen probleem die klappen wel in. Maar de bok doet dat niet, dan wordt je achterwiel opgetild :X
Snap er niets van ! Grondspeling is het niet ,want als de baan een biljarttafel is dan krijg je de bok niet aan de grond . Heb je in een bocht een put dan heb je de bok zo aan de grond . Ik zie het wel als men wilbers er is . Heb dan nog enorm last van cupping ook op de achterband .
 
Bij mijn tracer van model 2018/19, begint ook de voorkant te wiebelen (pendelen) bij snelheden boven de 175 km.
Ik heb de standaard voordempers strakker gesteld en dat gaat iets beter, maar het is niet prettig rijden richting 220 km.

Ik ben al aan het sparen voor een nieuwe KTM 1290GT model 2019, die heeft meer vermogen en meer mogelijkheden.
Maar er hangt helaas wel een prijskaartje aan.
 
Bij mijn tracer van model 2018/19, begint ook de voorkant te wiebelen (pendelen) bij snelheden boven de 175 km.
Ik heb de standaard voordempers strakker gesteld en dat gaat iets beter, maar het is niet prettig rijden richting 220 km.

Ik ben al aan het sparen voor een nieuwe KTM 1290GT model 2019, die heeft meer vermogen en meer mogelijkheden.
Maar er hangt helaas wel een prijskaartje aan.
Voor wat het waard is, ik was van de instabiliteit af door de vork veervoorspanning maximaal te zetten. De sag klopt redelijk, en de naloop wordt groter. Ook iets meer grondspeling. Ik kan de '17 Tracer zo de limiter inrijden. Hij voelt dan wat losjes, maar pendelen doet hij niet. En ik heb geen topkoffer, dat zal ook helpen.
 
Te koop ivm overcompleet:

Verlagingsset voor MT-09/Tracer/SP (bouwjaar 2013 tot in elk geval 2017, 2018 weet ik niet zeker) van TRW Lucas.
Met deze set wordt de achterkant 25mm verlaagd.

Inkorten zijstandaard niet nodig.

2 bouten van het linksysteem losdraaien, oude "dogbones" weghalen, deze plaatsen, boutjes aandraaien, en de achterkant is verlaagd :]

Nieuwprijs: 100,-
Mijn prijs: 60,- euro excl. verzendkosten (kan in envelop) of ophalen in Zwolle of Beilen (drenthe)


1387030

1387029
 
Laatst bewerkt:
Voor wat het waard is, ik was van de instabiliteit af door de vork veervoorspanning maximaal te zetten. De sag klopt redelijk, en de naloop wordt groter. Ook iets meer grondspeling. Ik kan de '17 Tracer zo de limiter inrijden. Hij voelt dan wat losjes, maar pendelen doet hij niet. En ik heb geen topkoffer, dat zal ook helpen.
Hoeveel ringen Zichtbaar? Ik heb er 4 zichtbaar en achteraan op de hoogste stand (veervoorspanning). rebound een halve toer van de max uit . Ook geen last van pendelen eigenlijk,maar heb ook een ander scherm en banden .
 
Hoeveel ringen Zichtbaar? Ik heb er 4 zichtbaar en achteraan op de hoogste stand (veervoorspanning). rebound een halve toer van de max uit . Ook geen last van pendelen eigenlijk,maar heb ook een ander scherm en banden .
Voor: geen ringen zichtbaar, achter stand 4 dacht ik. Rebound heb ik geprobeerd even veel ingaand als uitgaand in te stellen om op of neer pompen te voorkomen.
Scherm heeft bij mij geen enkele invloed (winter Givi 2122DT, zomer Puig sport), Banden ook niet. (niet op pendelen dan, RP5 wel beter)
 
Heel fijn die reacties! Dank, daar kan ik wel wat mee 😊👍

Zijn deze problemen eigenlijk ooit aangepakt vanuit Yamaha of is hier niets mee gedaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan