YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben op zoek naar een engine guard voor mijn Tracer 900 GT en tevens een voorspatbord verlenger. Na lang zoeken ben ik op de volgende engine guard uitgekomen die ik het mooiste vind en ook de uitlaatbochten goed lijkt te beschermen:

Hepco&Becker engine guard

Wel prijzig vind ik!

Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden?

Een spatbordverlenger ben ik maar een tegengekomen: voorspatbord verlenger

Ik heb ontdekt dat de uitlaatbochten en ook de onderkant van het blok gevoelig is voor steenslag. Dit wil ik dus goed beschermen.

Welke ervaring hebben jullie met dergelijke bescherming van je motor?
 
Hallo,

Heeft hier iemand een TomTom bevestigd op een andere manier dan als op het stuur?

Mijn voorkeur gaat uit na boven het dashboard. Als iemand hier foto’s van heeft of eventueel dat er een beugel moet worden aangeschaft deel het alstublieft.
 
Hallo,

Heeft hier iemand een TomTom bevestigd op een andere manier dan als op het stuur?

Mijn voorkeur gaat uit na boven het dashboard. Als iemand hier foto’s van heeft of eventueel dat er een beugel moet worden aangeschaft deel het alstublieft.
Er is een plaatje wat gemonteerd kan worden tussen je tellers en je ruitje. Afhankelijk van het bouwjaar natuurlijk.

beugel tracer 2015 - 2017

Deze is door veel lezers besteld volgens mij
 
Hallo,

Heeft hier iemand een TomTom bevestigd op een andere manier dan als op het stuur?

Mijn voorkeur gaat uit na boven het dashboard. Als iemand hier foto’s van heeft of eventueel dat er een beugel moet worden aangeschaft deel het alstublieft.
ik heb er één boven het dashboard, is met een ram-kogel waarop TomTom-bevestiging gemonteerd wordt. Vanavond eens kijken om foto's te maken.
 
Ik ben op zoek naar een engine guard voor mijn Tracer 900 GT en tevens een voorspatbord verlenger. Na lang zoeken ben ik op de volgende engine guard uitgekomen die ik het mooiste vind en ook de uitlaatbochten goed lijkt te beschermen:

Hepco&Becker engine guard

Wel prijzig vind ik!

Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden?

Een spatbordverlenger ben ik maar een tegengekomen: voorspatbord verlenger

Ik heb ontdekt dat de uitlaatbochten en ook de onderkant van het blok gevoelig is voor steenslag. Dit wil ik dus goed beschermen.

Welke ervaring hebben jullie met dergelijke bescherming van je motor?

Niemand die hier wat tips over heeft??
 
Ik ben op zoek naar een engine guard voor mijn Tracer 900 GT en tevens een voorspatbord verlenger. Na lang zoeken ben ik op de volgende engine guard uitgekomen die ik het mooiste vind en ook de uitlaatbochten goed lijkt te beschermen:

Hepco&Becker engine guard

Wel prijzig vind ik!

Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden?

Een spatbordverlenger ben ik maar een tegengekomen: voorspatbord verlenger

Ik heb ontdekt dat de uitlaatbochten en ook de onderkant van het blok gevoelig is voor steenslag. Dit wil ik dus goed beschermen.

Welke ervaring hebben jullie met dergelijke bescherming van je motor?
Ik had de engine quard... maar past niet met een ander uitlaatsysteem! Ik moest de mijne verzagen helaas!
 
En zo spatbord verlenger helpt behoorlijk tegen vuil en water

Zou zo'n spatbord verlenger voldoende bescherming bieden? Ik ben een week geleden 4 dagen op vakantie geweest met de motor in de omgeving van Breitscheid in Duitsland. Wat regen gehad de eerste dag. Thuis viel mij op dat de voorkant van het carter en ook de uitlaatbocht al wat lichte steenslag had. Heb toch alleen maar over asfalt gereden en wat natte wegen gehad?
 
Er is een plaatje wat gemonteerd kan worden tussen je tellers en je ruitje. Afhankelijk van het bouwjaar natuurlijk.

beugel tracer 2015 - 2017

Deze is door veel lezers besteld volgens mij

Deze heb ik ook. Plek is echt perfect. Nadeel vind ik dat mijn TomTom wel erg trilt op wat hogere snelheden. En dan bedoel ik gewoon 100... Niet dat je de route niet meer kunt zien, maar stil zit het niet. Komt ook doordat ik een hoge Puig ruit heb.

EDIT: heb twee cilindertjes weggehaald uit het bevestigingssysteem van de Puig-ruit waardoor de ruit wat rechter op staat. Hierdoor zitten de onderste schroeven tegen een beschermstuk van de motor aan waardoor mijn voorruit veel minder trilt! Ik ga mijn tomtom weer op de Cosmo beugel plaatsen (had ik verplaatst naar het stuur vanwege het trillen), om te kijken of het minder trilt... Ik zet er zo even een foto bij.. Hopelijk is het een beetje te zien?

1e foto: zilveren cilinder zat eerst ook onder, nu alleen aan de bovenkant
2e foto: Op het stuur de houder van de Tomtom, en boven de meters nog even de houder van mijn Garmin (ik vind Tomtom fijnere kronkelroutes geven naar een willekeurige plek, maar dat is een andere discussie). Ik heb de houder laten zitten om te kijken wat prettiger is. Het trillen vond ik vervelend. Op het stuur tril het totaal niet. Hopelijk zonder de onderste cilinders nu minder...
3e foto: je ziet nog net de houder van de Garmin (voor de plek).

Cosmo levert perfect. Materiaal is ook uitstekend! Ook de radiator guard besteld.
 

Bijlagen

  • IMG_20190522_133522.jpg
    IMG_20190522_133522.jpg
    81 KB · Weergaven: 66
  • IMG_20190522_133534.jpg
    IMG_20190522_133534.jpg
    104,7 KB · Weergaven: 74
  • IMG_20190522_133550.jpg
    IMG_20190522_133550.jpg
    124,9 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
Deze heb ik ook. Plek is echt perfect. Nadeel vind ik dat mijn TomTom wel erg trilt op wat hogere snelheden. En dan bedoel ik gewoon 100... Niet dat je de route niet meer kunt zien, maar stil zit het niet. Komt ook doordat ik een hoge Puig ruit heb.

EDIT: heb twee cilindertjes weggehaald uit het bevestigingssysteem van de Puig-ruit waardoor de ruit wat rechter op staat. Hierdoor zitten de onderste schroeven tegen een beschermstuk van de motor aan waardoor mijn voorruit veel minder trilt! Ik ga mijn tomtom weer op de Cosmo beugel plaatsen (had ik verplaatst naar het stuur vanwege het trillen), om te kijken of het minder trilt... Ik zet er zo even een foto bij.. Hopelijk is het een beetje te zien?

1e foto: zilveren cilinder zat eerst ook onder, nu alleen aan de bovenkant
2e foto: Op het stuur de houder van de Tomtom, en boven de meters nog even de houder van mijn Garmin (ik vind Tomtom fijnere kronkelroutes geven naar een willekeurige plek, maar dat is een andere discussie). Ik heb de houder laten zitten om te kijken wat prettiger is. Het trillen vond ik vervelend. Op het stuur tril het totaal niet. Hopelijk zonder de onderste cilinders nu minder...
3e foto: je ziet nog net de houder van de Garmin (voor de plek).

Cosmo levert perfect. Materiaal is ook uitstekend! Ook de radiator guard besteld.
Dit had ik idd ook al zo gedaan. Zo zit de (In mijn geval) X-grip niet voor de klokken.
2019-05-11-20-39-05.jpg


Bijkomstigheid is dat nu de ruit iets rechter staat, hij net iets hoger is en het laatste gebulder van mijn helm af haalt.
 
Hoi,

Heb deze namiddag een proefrit gemaakt op een 900GT. Ik kom van een V-Strom en de Tracer voelde veel strakker aan. Enig minpuntje waren de merkbare trillingen in de voetsteunen.

Ben ernstig aan het overwegen om er een te bestellen. De GT versie is sowieso al redelijk goed uitgerust maar een topkoffer en radiatorrooster lijken me wel nuttig.

Zijn er nog must-haves in de optielijst voor de GT?
 
Hoi,

Heb deze namiddag een proefrit gemaakt op een 900GT. Ik kom van een V-Strom en de Tracer voelde veel strakker aan. Enig minpuntje waren de merkbare trillingen in de voetsteunen.

Ben ernstig aan het overwegen om er een te bestellen. De GT versie is sowieso al redelijk goed uitgerust maar een topkoffer en radiatorrooster lijken me wel nuttig.

Zijn er nog must-haves in de optielijst voor de GT?
Hoi,

Ben ook van een V-strom 650 naar een Tracer gegaan, weliswaar de 2015 versie... Inmiddels heb ik handvatverwarming (niet de originele, die vond ik dan weer te duur maar Oxford), wel de originele LED knipperlichten met rijverlichting (zelf gemonteerd), radiatorrooster uit Griekenland (Cosmo), houder boven het 'dashboard' voor mijn Tomtom (ook Cosmo), topkoffer zat er op, ook zijkofferset van Hepco maar die gebruik ik nooit, Puig hoge ruit, rimstripping ;-), ...

Vooral de handvatverwarming, de hogere ruit, de houder voor mijn Tomtom boven het dashboard en de radiatorbescherming zijn wat mij betreft must haves. De rest is alleen voor 'het mooie'....
 
Ik ben van plan om rimstriping aan te brengen bij mijn Tracer. Nu heb ik de lava rode versie uit 2015, en is mijn oog gevallen op de striping van motorsticker.com.
SGPYM08---Rimstriping-SpecialGP-Yamaha-MT-09-Tracer-Rood_2.jpg


Ik twijfel alleen tussen de bovenstaande of een gewone rode rand op de velg.
Ik was benieuwd of iemand anders toevallig al rimstriping heeft aangebracht op een rode Tracer, en welke hij dan heeft gebruikt.
 
Nog een andere vraag van mijn kant......................
Is er toevallig iemand die de Kaoko Cruise control heeft gemonteerd op zijn Tracer?
Ik ben van plan om voor lange ritten deze aan te schaffen.
Het gaat om deze.
5790abc53e389_Kaoko-YAM650-Tracer-900.jpg


Ben benieuwd naar de ervaringen van andere.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan