YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo'n foto heeft een ieder die ooit gereden heeft in de bergen en zo'n sneeuwmuur tegen is gekomen.
Dit is (één van) mijn foto(s). :P
Bekijk bijlage 1404922

Yup!

Grossglockner, 2 weken terug
62538101_10218519966180606_8224388761501302784_o.jpg


Timmelsjoch , 2 weken terug
IMG_20190613_183254.jpg
 
Ook ik rij een tracer uit 2015, van Ron heb ik een Vstream ruit overgenomen. Deze ruit alleen is wel mooier dan de standaardruit, maar zorgt nog steeds voor turbulentie. Gelukkig had ik nog een Flip-up ruitje liggen van Puig die er bovenop geschroefd zit en nu heb ik nergens meer last van. En dan met 1meter90 en het zadel in de hoogste stand!

Ben blij dat je tevreden bent met je ruitje, alleen jammer dat de V-stream alleen je niet uit de turbulentie wist te houden.

Dus zo'n flip-up ruitje werkt goed?
 
Welke ruit mag dat zijn op de foto? :)

Dit is een 2e hands aangeschafte Puig sport ruit (smoked). Eigenlijk is deze ruit ook nog te hoog.
Hij staat in de laagste stand, en met wat ringetjes heb ik hem verder achterover (platter) getuned.
Nu houdt de turbulentie zone precies op onder m'n helm.
 
1405437


Voor mij werkt het puig ruitje met losse flip up. Ben 1,90 m en zadel in lage stand. Wel een beetje experimenteren met de verschillende standen voor beide ruitjes maar nu is het rustig voor mij. Windstil wordt het natuurlijk niet maar helm is rustig en word niet heen en weer gegooid van de turbulentie zoals ik wel met de standaard ruit had. Alleen Puig ruitje los was al een verbetering, met flip up nu tevreden.
 
Hoi,

Ben nieuw en wil wel een tracer 900 kopen. Ik heb hier al veel in de topic gelezen en dat was uiterst waardevol. Merci voor deze rijke bron van info. Maar soms zie ik het bos niet meer door de bomen en wil ik enkele vragen stellen aan jullie deskundigen...ook al zullen allerlei antwoorden reeds in vorige replys gegeven geweest zijn.

Ik zou kiezen voor en standaard tracer 2019... zwart met enkele opties maar geen GT dus.

1) Ik hecht veel belang aan vering en op vorige modellen die ik had zat vaak öhlins en wilbers, behalve op mijn vorige super tenere...Want dat was goed! Dus zou ik doorsparen voor een Andreani kit vooraan (€750) en een basis öhlins achter (DR46) (€600). Dus voor kleine €1400 wellicht een topvering. In herverkoop kan ik de öhlins nog voor een leuke prijs verkopen. De ohlins kan ik met een sleuteltje ook nog qua voorspanning regelen en ik kan er ook aan (wat niet lukt bij hyperpro). Een HPA is nog een stuk duurder. Ik vermoed dat deze totaalsetting de beste keuze is om een tracer het best op rails te zetten.
2) Akrapovic onder met katalysator! Meteen ook €1500. Vind ik echt wel duur... maar ik ken mezelf en een motor met een leuk geluid maakt 50% extra sensatie. Zijn er goedkopere varianten die ook goed en betrouwbaar zijn... ook met de afstelling van Yamaha? Ik wil vooral geen miserie met een slechter rijkarakter of schde aan de motor. Ik denk dan...die akra is af fabriek van Yamaha als optie...Dus zal die uitlaat wel ok zijn...?!
3) ik weet niet of de ECU bij een 2019 moet geflasht worden. Wat gebeurt er als je er aan akra onder steekt... en wat met het ON/OFF karakter van de gashandel? Hier las ik weinig over...maar ik wil geen agressieve bike op de gas... vooral smeuig.
4) meteen in de garage vragen om de standaard D222 te vervangen en zo een interessante prijsdeal te kunnen doen door meteen te vragen naar een sportsmart MK3. Ik vermoed dat voor sportief rijgedrag deze banden een wereld van verschil gaan maken. Of zou de Pirelli angel GT 2 ook heel dicht inde buurt komen van uitstekende grip...Maar vooral ook betere levensduur?
5) Over ruitjes lees ik veel... Welke prijs/kwaliteit ruit is nu goed om vooral weinig gebulder te hebben op de moto. Ben 1m85. Eeen beetje wind is dik ok hoor...Zo volledig achter een ruit zitten geeft voor mij minder motorsensatie.
6) Wat raden jullie aan als goedkope en degelijke valbescherming? Graag minimalistisch en weinig bepalend voor het uiterlijk van de tracer.
7) Goedkope bagage dat enigszins mooi oogt...wat raden jullie aan. Moest in zo een bagage een integraalhelm net inkunnen zou top zijn. Welke merken/Prijzen? Het mag ook van zachter materiaal zijn. En wat ook met een tanktas?
 
Hoi,

Ben nieuw en wil wel een tracer 900 kopen. Ik heb hier al veel in de topic gelezen en dat was uiterst waardevol. Merci voor deze rijke bron van info. Maar soms zie ik het bos niet meer door de bomen en wil ik enkele vragen stellen aan jullie deskundigen...ook al zullen allerlei antwoorden reeds in vorige replys gegeven geweest zijn.

Ik zou kiezen voor en standaard tracer 2019... zwart met enkele opties maar geen GT dus.

1) Ik hecht veel belang aan vering en op vorige modellen die ik had zat vaak öhlins en wilbers, behalve op mijn vorige super tenere...Want dat was goed! Dus zou ik doorsparen voor een Andreani kit vooraan (€750) en een basis öhlins achter (DR46) (€600). Dus voor kleine €1400 wellicht een topvering. In herverkoop kan ik de öhlins nog voor een leuke prijs verkopen. De ohlins kan ik met een sleuteltje ook nog qua voorspanning regelen en ik kan er ook aan (wat niet lukt bij hyperpro). Een HPA is nog een stuk duurder. Ik vermoed dat deze totaalsetting de beste keuze is om een tracer het best op rails te zetten.
2) Akrapovic onder met katalysator! Meteen ook €1500. Vind ik echt wel duur... maar ik ken mezelf en een motor met een leuk geluid maakt 50% extra sensatie. Zijn er goedkopere varianten die ook goed en betrouwbaar zijn... ook met de afstelling van Yamaha? Ik wil vooral geen miserie met een slechter rijkarakter of schde aan de motor. Ik denk dan...die akra is af fabriek van Yamaha als optie...Dus zal die uitlaat wel ok zijn...?!
3) ik weet niet of de ECU bij een 2019 moet geflasht worden. Wat gebeurt er als je er aan akra onder steekt... en wat met het ON/OFF karakter van de gashandel? Hier las ik weinig over...maar ik wil geen agressieve bike op de gas... vooral smeuig.
4) meteen in de garage vragen om de standaard D222 te vervangen en zo een interessante prijsdeal te kunnen doen door meteen te vragen naar een sportsmart MK3. Ik vermoed dat voor sportief rijgedrag deze banden een wereld van verschil gaan maken. Of zou de Pirelli angel GT 2 ook heel dicht inde buurt komen van uitstekende grip...Maar vooral ook betere levensduur?
5) Over ruitjes lees ik veel... Welke prijs/kwaliteit ruit is nu goed om vooral weinig gebulder te hebben op de moto. Ben 1m85. Eeen beetje wind is dik ok hoor...Zo volledig achter een ruit zitten geeft voor mij minder motorsensatie.
6) Wat raden jullie aan als goedkope en degelijke valbescherming? Graag minimalistisch en weinig bepalend voor het uiterlijk van de tracer.
7) Goedkope bagage dat enigszins mooi oogt...wat raden jullie aan. Moest in zo een bagage een integraalhelm net inkunnen zou top zijn. Welke merken/Prijzen? Het mag ook van zachter materiaal zijn. En wat ook met een tanktas?

Softcase en beugels heb ik van shad en kost 150€.Deze zijn 44 liter. Bovenop een bagedrager met reiszak van 60 liter. Uitlaat is een scorpion met e-keur en kost rond de 450€. Mijn zadel is van Topsellerie, en hogere ruit met bubbel. Vering achter is een wilbers met hpa en kost 750€. Vooraan heb je de cardridgen van mupo en kost dan weer 500€. Adriani cardriges zou je voor dezelfde prijs moeten vinden. Achteraan zou ik toch bij wilbers gaan. Voor 100€ meer heb je hpa wat ontbreekt bij de standaard ohlins. Uitlaat zou ik als laatste doen, deze heeft geen meerwaarde op de tracer en de standaard is gewoon mooi.
 
Als je een uitlaat zoekt, zou je ook eens naar een Dominator uitlaat kunnen kijken (weet niet of er mensen zijn die hem onder de Tracer hebben zitten, ik rij zelf met de standaard uitlaat, vind dat stille wel lekker). De Dominator heb je volledig nieuw, dus met bochten voor 380€ ongeveer, is een fractie van de 'grote' merken.

Ik heb zelf de Stad SH39 topkoffer, en daar komen nog de SH36 zijkoffers bij ergens eind van het jaar (kerst/Sinterklaas).

Vering bij mij is geheel standaard, en rijdt voor mij (nog steeds) prima. Ik ben een rustige rijder,dus ik ren (waarschijnlijk) niet tegen de problemen van de vering aan.

Zadel is (nog) de fabrieks af zitting, maar wil voor de vakantie van 2020 wel een comfortzadel aanschaffen. Ik hoor veel goede berichten over de zadels van TopSellerie, dus die zal het wel worden. Ergens in de winter maar eens kijken.

Ik rij met een PUIG tourscherm (7646) en ik heb geen last van turbulentie. Ik ben 1,80 en rij met het zadel in de laagste stand.
 
Als je een uitlaat zoekt, zou je ook eens naar een Dominator uitlaat kunnen kijken (weet niet of er mensen zijn die hem onder de Tracer hebben zitten, ik rij zelf met de standaard uitlaat, vind dat stille wel lekker). De Dominator heb je volledig nieuw, dus met bochten voor 380€ ongeveer, is een fractie van de 'grote' merken.

Ik heb zelf de Stad SH39 topkoffer, en daar komen nog de SH36 zijkoffers bij ergens eind van het jaar (kerst/Sinterklaas).

Vering bij mij is geheel standaard, en rijdt voor mij (nog steeds) prima. Ik ben een rustige rijder,dus ik ren (waarschijnlijk) niet tegen de problemen van de vering aan.

Zadel is (nog) de fabrieks af zitting, maar wil voor de vakantie van 2020 wel een comfortzadel aanschaffen. Ik hoor veel goede berichten over de zadels van TopSellerie, dus die zal het wel worden. Ergens in de winter maar eens kijken.

Ik rij met een PUIG tourscherm (7646) en ik heb geen last van turbulentie. Ik ben 1,80 en rij met het zadel in de laagste stand.
Top sellerie is idd erg goed. Heb ik ook op de FJR.
 
@Bombeeck David:ik heb zelf een 2016 en heb al met een 2019 gereden.
De mapping is echt veel soepeler,ECU flash is volgens mij helemaal niet meer nodig.
Ik zou zeker voor een GT gaan,gezien het kleine prijsverschil.
Die voorvork heeft standaard instelbare ingaande en uitgaande demping,dus als je ze nog wil aanpassen zal het een stuk goedkoper gaan.
Standaard harde koffers (waar geen helm in kan),maar ik vermoed dat je bij een nieuwe wel FJR koffers kan vragen mits wat opleg,en daar kan wel een helm in.
 
Hallo Tracer rijders, vandaag heb ik een Tracer 900 GT besteld, na verschillende proefritjes op een aantal motoren. Het is precies de motorfiets die ik zocht; fijne zithouding, béétje uit de wind, goed passend voor mijn postuur, messcherp sturend en lekker pittig :o Met dank aan mijn jongste zoon, die me de tip gaf eens voor een Yamaha te gaan kijken. Nu nog twee lange weken wachten....:Z
 
Weet iemand of het normaal is dat de shiftindicator op de tracer 900 gt ook in de 6e versnelling nog gaat branden? Heb nu eenmaal geen 7 :-)
 
Ik heb een Tracer 2016 gehad en nu een 2019 versie. Ik zie wel verschillen zoals het ruitje en de achterbrug. Maar kan ik deze updates ook ergens op internet terugvinden. (Lijstje?)
 
Ok heb eerder mijn ervaringen gepost over de vering. De andreani kit kan ik enkel van harte aanbevelen.

Ik zit nu in Slovenië gloednieuwe Michelin pilot power RS banden in the rijden. Ik kan enkel maar zeggen dat het orgasme zeer lang en gênant was. De grip op het droge is echt geschift. Zeker in combinatie met mijn andreani cartridges vooraan en mij online achter. Hemels. Echt hemels!
 
Goedemorgen! Lees al even mee en zit hard na te denken aan modificaties.
Zoals het Ruitje, Zadel, Navigatie etc etc. Maar eerste wat ik heb is bagage..

ik ga ze nog in het echt bekijken, maar iemand ervaring met deze GIVI kofferset DLM36A?
Bedankt!

Givi-DLM36[3].jpg
 
Als het goed is komt vandaag mijn "dash"camera systeem binnen.

Innovv K2.. aan de achterzijde wil ik em tussen achterlicht en verkorte kentekenplaat houder bouwen en aan de voorkant in het driehoekje tussen de koplampen onder de ruit..

Dus de komende paar avonden lekker puzzelen.
Ga er denk ik geen hele how-to van posten, maar voor de liefhebbers zal ik er wel wat foto's van maken.
En uiteraard een keer een filmpje delen
 
Hoi,

Ben nieuw en wil wel een tracer 900 kopen. Ik heb hier al veel in de topic gelezen en dat was uiterst waardevol. Merci voor deze rijke bron van info. Maar soms zie ik het bos niet meer door de bomen en wil ik enkele vragen stellen aan jullie deskundigen...ook al zullen allerlei antwoorden reeds in vorige replys gegeven geweest zijn.

Ik zou kiezen voor en standaard tracer 2019... zwart met enkele opties maar geen GT dus.

1) Ik hecht veel belang aan vering en op vorige modellen die ik had zat vaak öhlins en wilbers, behalve op mijn vorige super tenere...Want dat was goed! Dus zou ik doorsparen voor een Andreani kit vooraan (€750) en een basis öhlins achter (DR46) (€600). Dus voor kleine €1400 wellicht een topvering. In herverkoop kan ik de öhlins nog voor een leuke prijs verkopen. De ohlins kan ik met een sleuteltje ook nog qua voorspanning regelen en ik kan er ook aan (wat niet lukt bij hyperpro). Een HPA is nog een stuk duurder. Ik vermoed dat deze totaalsetting de beste keuze is om een tracer het best op rails te zetten.
2) Akrapovic onder met katalysator! Meteen ook €1500. Vind ik echt wel duur... maar ik ken mezelf en een motor met een leuk geluid maakt 50% extra sensatie. Zijn er goedkopere varianten die ook goed en betrouwbaar zijn... ook met de afstelling van Yamaha? Ik wil vooral geen miserie met een slechter rijkarakter of schde aan de motor. Ik denk dan...die akra is af fabriek van Yamaha als optie...Dus zal die uitlaat wel ok zijn...?!
3) ik weet niet of de ECU bij een 2019 moet geflasht worden. Wat gebeurt er als je er aan akra onder steekt... en wat met het ON/OFF karakter van de gashandel? Hier las ik weinig over...maar ik wil geen agressieve bike op de gas... vooral smeuig.
4) meteen in de garage vragen om de standaard D222 te vervangen en zo een interessante prijsdeal te kunnen doen door meteen te vragen naar een sportsmart MK3. Ik vermoed dat voor sportief rijgedrag deze banden een wereld van verschil gaan maken. Of zou de Pirelli angel GT 2 ook heel dicht inde buurt komen van uitstekende grip...Maar vooral ook betere levensduur?
5) Over ruitjes lees ik veel... Welke prijs/kwaliteit ruit is nu goed om vooral weinig gebulder te hebben op de moto. Ben 1m85. Eeen beetje wind is dik ok hoor...Zo volledig achter een ruit zitten geeft voor mij minder motorsensatie.
6) Wat raden jullie aan als goedkope en degelijke valbescherming? Graag minimalistisch en weinig bepalend voor het uiterlijk van de tracer.
7) Goedkope bagage dat enigszins mooi oogt...wat raden jullie aan. Moest in zo een bagage een integraalhelm net inkunnen zou top zijn. Welke merken/Prijzen? Het mag ook van zachter materiaal zijn. En wat ook met een tanktas?

Zeer mooi lijstje. Vering zou ik zeker doen. Ik heb de Adreani met de meest uitgebreide Ohlins. Laat je het doen bij HK suspension in Tiel dan kan Edgar een mooi prijsje maken misschien. Zeker als je zelf demonteert en monteert.
Akra moet je goedkoper kunnen vinden. Je kunt ook de FullSystem van de MT09 nemen. Die heb ik ook en past gewoon als je de middenbok erafhaalt. Scheelt weer extra kilos. ECU heb ik laten flashen bij Nippon bikes. Werkt beter met standaard uitlaat is hun bevinding.

Succes man. Trouwens zou je niet gewoon een Mat grijze tweedehands zoeken uit 2015. Vind ik nog steeds de mooiste kleur en stuurt wat directer dan de laatste modellen. En hou je lekker geld over voor al die modificaties :)
 
Beste
Heeft u hier toevallig een link naar? Krijg deze maan niet gevonden..


Staat geselecteerd op 2019. Maar tot 2018 is de ruit anders. Kun je zelf selecteren natuurlijk. Adventure sport
 
Effe camera update
1408668

Achterste positie: montage beugel in een getapt gat aan de kentekenplaat houder
1408669

Komt er dan zo tussendoor piepen
1408670

Voorkant kon niet tussen de koplampen, maar wel in de wing
1408671

GPS blokje aan de binnenzijde van de ruitsteun onder de cockpit
1408672

En de DVR onder het zadel


Filmpjes van mijn file-avonturen volgen...
 
Effe camera updateBekijk bijlage 1408668
Achterste positie: montage beugel in een getapt gat aan de kentekenplaat houder
Bekijk bijlage 1408669
Komt er dan zo tussendoor piepen
Bekijk bijlage 1408670
Voorkant kon niet tussen de koplampen, maar wel in de wing
Bekijk bijlage 1408671
GPS blokje aan de binnenzijde van de ruitsteun onder de cockpit
Bekijk bijlage 1408672
En de DVR onder het zadel


Filmpjes van mijn file-avonturen volgen...
Is dit een vervanging van een action camera op de tank?

Wat is de resolutie van de camera?

Leuk project.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan