YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik als ex eigenaar van een Tracer 900 even mee mag bemoeien.. :+

Afgebeeld staat een Titanium Akrapovic zoals Yamaha h’m leverde in het Euro4 tijdperk :9~
Middenbok kan blijven zitten geen probleem.
Db-killer is uitneembaar.

Daarna kwam - ow bloody hell - de Euro5 Akra.
Te herkennen aan het carbon tuutje... :r
Die levert Yamaha nu als officiële accessoire, helaas is daar de db-killer niet met goed fatsoen te verwijderen en is het dus gewoon zonde van je geld.
Owja de middenbok blijft, heel verrassend behouden.
 
Als ik als ex eigenaar van een Tracer 900 even mee mag bemoeien.. :+

Afgebeeld staat een Titanium Akrapovic zoals Yamaha h’m leverde in het Euro4 tijdperk :9~
Middenbok kan blijven zitten geen probleem.
Db-killer is uitneembaar.

Daarna kwam - ow bloody hell - de Euro5 Akra.
Te herkennen aan het carbon tuutje... :r
Die levert Yamaha nu als officiële accessoire, helaas is daar de db-killer niet met goed fatsoen te verwijderen en is het dus gewoon zonde van je geld.
Owja de middenbok blijft, heel verrassend behouden.

Dus als de eigenaar van die motor een middenbok op de kop weet te tikken, dan zou die er probleemloos onder moeten passen?
 
Vraag over de vering van de 900GT 2019. Deze is blijkbaar een stuk beter dan de vorige Tracer uitvoeringen. Wat is wijsheid voor gebruik met duo? Altijd een andere (lees zwaardere) vering achter? Of zou de standaard toch volstaan?

Waarom zou je niet proberen ? Zet je preload eens op 80% en de rebound ook op 80% naar de hardste stand . Indien je dan nog problemen hebt zou ik uitkijken naar andere veringen . Weet niet of de achterveer uit elkaar kan ,want in dat geval zou een nieuwe veer kunnen volstaan . Ik heb voor duo gebruik een wilbers achteraan met hpa ,maar heb dan ook geen GT.
 
Waarom zou je niet proberen ? Zet je preload eens op 80% en de rebound ook op 80% naar de hardste stand . Indien je dan nog problemen hebt zou ik uitkijken naar andere veringen . Weet niet of de achterveer uit elkaar kan ,want in dat geval zou een nieuwe veer kunnen volstaan . Ik heb voor duo gebruik een wilbers achteraan met hpa ,maar heb dan ook geen GT.
Dank je. Zat ik ook aan te denken. Volgens de dealer kan er een losse hardere veer in. Zou uiteraard veel minder kosten.
Heb overigens nu een FJR, maar vind deze toch aan de zware kant. Het rijden gaat prima, maar het manoeuvreren is best lastig met een kleine 300kg.
 
Laatst bewerkt:
Dus als de eigenaar van die motor een middenbok op de kop weet te tikken, dan zou die er probleemloos onder moeten passen?

Dit durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik weet niet of bij de dempers van de tracer ook "MT09" erop staat.
Mocht dit het geval zijn dan zou hij er idd probleemloos onderkunnen.

Tracer 900 wordt idd standaard geleverd met middenbok.
 
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen weekend ben ik een trotse eigenaar van een Tracer 900 uit 2016. Wat een heerlijke machine!
Ik kom van een MT-07, maar heb geen moment spijt *D

IMG_20190819_182434_414.jpg
 
Mooie kleurcombi. Zie ik nu een Akra en middenbok?
Thanks! Deze kleurstelling vind ik erg gaaf, zo was mijn MT-07 ook.

Klopt, heb een akra en middenblok. Deze zaten er al op toen ik hem kocht. Was wel een extra plus voor het kopen *D

Is er trouwens iemand die de cosmo ram mount heeft gemonteerd in combinatie met de ermax sport ruit? ben benieuwd of ik mijn tomtom daar mooi gemonteerd krijg.
 
Laatst bewerkt:
Ik merk ineens veel onduidelijkheid over de akra uitlaten.

Er zijn 3 types,

Titanium;
MT09 (naked) en Tracer 900 uitvoering beschikbaar.
Tracer uitvoering kan de middenbok blijven zitten door de vorm van de katalysator
MT09 uitvoering moet de middenbok verwijderd worden, deze is katalysator is een fractie anders

Titanium, met carbon eindkap;
MT09 (naked) en Tracer 900 uitvoering beschikbaar.
Tracer uitvoering kan de middenbok blijven zitten door de vorm van de katalysator
MT09 uitvoering moet de middenbok verwijderd worden, deze is katalysator is een fractie anders
Vanaf een bepaald jaar beschikbaar voor alle tracers (als ik het goed heb)

Carbon (oftewel Akra carbon racing line);
Alleen gemaakt voor de MT09, hierdoor is hangt hij lager en precies daar waar de middenbok zit.
Bij dit type kan de middenbok dus NIET terug geplaatst worden.



Al deze informatie geldt voor elk willekeurig uitlaatmerk.
Neem bijvoorbeeld Scorpion, deze heeft 2 uitvoeringen MT09 en tracer 900.
Bij ieder is de linkpijp tussen uitlaatspruitstuk en einddemper anders.
Tracer 900 linkpijp knikt meer omhoog, daardoor kan de middenbok er nog onder.
MT09 linkpijp is rechter en kom dus anders onder de motor te hangen.
 
Thanks! Deze kleurstelling vind ik erg gaaf, zo was mijn MT-07 ook.

Klopt, heb een akra en middenblok. Deze zaten er al op toen ik hem kocht. Was wel een extra plus voor het kopen *D

Is er trouwens iemand die de cosmo ram mount heeft gemonteerd in combinatie met de ermax sport ruit? ben benieuwd of ik mijn tomtom daar mooi gemonteerd krijg.

Ik moest eerst even wennen aan het nogal felle blauw/paars (kleurenblind...) maar begin deze steeds meer te waarderen, zwart is uiteindelijk ook maar zwart hé....

Scheelt wel iets met de striping op de velgen die jij hebt, ben normaliter niet zo'n fan van striping, maar deze is wel fraai, breekt een beetje.
 
Vandaag de hele dag de 900GT meegehad om in Z-Limburg uit te laten😁 Aan het eind van de dag de knoop doorgehakt en mijn FJR ingeruild voor een Phantom Blue. Meteen extra spulletjes erbij besteld. De motor zelf zal er eind volgende week zijn, de koffers echter niet😡 Blijkbaar zijn deze op dit moment heel slecht leverbaar. Ik ontvang er straks vijf! De standaard zijkoffers, de FJR uitvoeringen omdat ik hier een helm in kwijt kan en ook nog een 50L topkoffer met rugsteuntje. Andere spulletjes zijn; hoog tourscherm, Bike P&R GPS steun en led knipperlichten voor en achter😁.
 
Iemand nog een origineel Yamaha bagagerek nodig ?
Het past op een Tracer vanaf model 2015.
( misschien wel op alle Tracers )

Nieuwprijs was € 120,-
Mag weg voor de helft excl. verzenden .

Interesse ? Stuur even een PB 👍

😀
 
Mag ik trouwens vragen hoe lang jij zelf bent? Kun jij goed met de hoefjes op de vloer, als je op de motor zit?
Ik ben 1.72m Ik kan met de voorkant van de voet bij de grond. Als ik 1 voet aan de grond doe kom ik er goed bij.
Ik wil nog wel een keer een verlaagd zadel aanschaffen, zodat ik 3 cm extra heb. Dan wordt het nog beter.

Ik heb nog nooit een motor gereden waarbij ik helemaal met de voeten bij de grond kon. Dus het is net wat je gewend bent :9
 
Ik ben 1.72m Ik kan met de voorkant van de voet bij de grond. Als ik 1 voet aan de grond doe kom ik er goed bij.
Ik wil nog wel een keer een verlaagd zadel aanschaffen, zodat ik 3 cm extra heb. Dan wordt het nog beter.

Ik heb nog nooit een motor gereden waarbij ik helemaal met de voeten bij de grond kon. Dus het is net wat je gewend bent :9

Ik ben 1,73m :+.

En ik heb wel een keer een motor gehad waar ik beide voeten plat op de grond kon, een Intruder. Maar zoiets wil ik (momenteel) niet.
 
Mocht dat een twijfelpunt zijn, gewoon een paar proefritten maken. Ik heb echt hele korte benen, dus voor mijn gevoel kan het net.
Vandaar dat ik een verlaagd zadel wil nemen, om net wat meer stabiliteit te kunnen krijgen bij stilstand.
 
Ik ben 1.79 en heb het zadel in de hoge stand gezet om meer beenruimte te hebben. Dit betrof de nieuwe Tracer 900GT. Als ik in het zadel blijf zitten kan ik met de voorkant van mijn voeten aan de grond. Als ik echter bijna ga staan, kom ik met beide voeten plat aan de grond. Dit kan doordat het zadel aan de voorkant aan de smalle kant is. Met mijn huidige FJR is dit niet mogelijk, daar het zadel veel breder is. De Tracer is hoger, maar door het zadel veel handelbaarder.
 
Thanks! Deze kleurstelling vind ik erg gaaf, zo was mijn MT-07 ook.

Klopt, heb een akra en middenblok. Deze zaten er al op toen ik hem kocht. Was wel een extra plus voor het kopen *D

Is er trouwens iemand die de cosmo ram mount heeft gemonteerd in combinatie met de ermax sport ruit? ben benieuwd of ik mijn tomtom daar mooi gemonteerd krijg.
Thanks! Deze kleurstelling vind ik erg gaaf, zo was mijn MT-07 ook.

Klopt, heb een akra en middenblok. Deze zaten er al op toen ik hem kocht. Was wel een extra plus voor het kopen *D

Is er trouwens iemand die de cosmo ram mount heeft gemonteerd in combinatie met de ermax sport ruit? ben benieuwd of ik mijn tomtom daar mooi gemonteerd krijg.

Ja dat moet gewoon passen, ik heb beide erop zitten wel met extra buisjes tussen het scherm en display in. Uit m'n hoofd zeg ik dat ik alleen 2 buisjes aan de bovenkant heb.

Mijn gps is daarbij bevestigd boven de display alle lampjes en richting aanwijzer lampjes zijn gewoon zichtbaar.
 
Ja dat moet gewoon passen, ik heb beide erop zitten wel met extra buisjes tussen het scherm en display in. Uit m'n hoofd zeg ik dat ik alleen 2 buisjes aan de bovenkant heb.

Mijn gps is daarbij bevestigd boven de display alle lampjes en richting aanwijzer lampjes zijn gewoon zichtbaar.

Zo heb ik het gedaan, heb alleen een PUIG ruitje, maar het idee is hetzelfde.
2019-05-11-20-39-05.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan