YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wie heeft er op zijn Tracer een OSCO geplaatst? Ik heb er eentje aangeschaft, alleen kan ik geen goede plek vinden voor het potje, zodat je er makkelijk bij kan en hij niet in de weg zit.

Zou er iemand een foto willen plaatsen van waar hij/zij het potje heeft gemonteerd?

Alvast bedankt.
 
Hallo allen,

Zoals in dit voorsteltopic te lezen is ben ik sinds een aantal weken de trotse bezitter van een Tracer GT. De motor bevalt erg goed, maar ik heb nog wel een paar vraagjes;

- Ik heb het idee dat de motor erg scheef op de standaard staat. En ook als ik 'm op de bok zet raakt het achterwiel de grond nog. Is dat normaal, of zou de vering te strak staan, of heeft iemand anders een idee?
- Op de foto is te zien dat er een hoge zwarte ruit op zit. Deze wil ik vervangen voor een hoge doorzichtige ruit voor in de winter en een kleine voor in de zomer. Ik weet dat er al veel gezegd is over ruiten, maar wie heeft er een hoge ruit zodat je helemaal uit de wind zit, en welk merk is deze? Ik ben zelf 1.7m lang en heb het zadel in de laagste stand staan.
- Is er onder de cockpit ergens een constante afgezekerde 12v aanwezig? Ik zit er over te denken om mijn mistlampen vertraagd uit te laten schakelen zodat ik, zodra ik de brommer ergens parkeer nog iets van 20 seconden licht heb. Ook bij mij in de schuur is dit handig.
- Tot slot nog de vraag of er mensen zijn die met topkoffer rijden waar een rugsteun voor de duo aan zit welke goed bevalt. Dat had ik op mijn VFR ook en beviel toen erg goed.

Ik hoop dat mijn vragen zo een beetje duidelijk zijn, en hoop dat ik in de toekomst ook zeker een en ander aan kennis kan delen hier!

Hartelijke groet,
Joël
 
Wie heeft er op zijn Tracer een OSCO geplaatst? Ik heb er eentje aangeschaft, alleen kan ik geen goede plek vinden voor het potje, zodat je er makkelijk bij kan en hij niet in de weg zit.

Zou er iemand een foto willen plaatsen van waar hij/zij het potje heeft gemonteerd?

Alvast bedankt.

Zat er al op toen ik 'm kocht:

Osco Tracer.jpg


Is gemonteerd op het blokje waar de remleidingen aan zitten. Tijdens het rijden heb ik er geen last van, en de duo ook niet. Persoonlijk vind ik het alleen niet mooi dus ik wil nog proberen om 'm ergens onder het rempotje ofzo te zetten.
 
- Op de foto is te zien dat er een hoge zwarte ruit op zit. Deze wil ik vervangen voor een hoge doorzichtige ruit voor in de winter en een kleine voor in de zomer. Ik weet dat er al veel gezegd is over ruiten, maar wie heeft er een hoge ruit zodat je helemaal uit de wind zit, en welk merk is deze? Ik ben zelf 1.7m lang en heb het zadel in de laagste stand staan.

- Tot slot nog de vraag of er mensen zijn die met topkoffer rijden waar een rugsteun voor de duo aan zit welke goed bevalt. Dat had ik op mijn VFR ook en beviel toen erg goed.
Ik ben zelf 1,80mtr en heb een PUIG tourscherm erop gezet (de 7646) en heb het zadel ook in de laagste stand staan. Ik zit volledige uit de wind, en heb geen turbulentie op de helm.

Als topkoffer heb ik de SHAD SH39 gemonteerd, inclusief rugsteun. Gekocht zodat mijn dochter makkelijker achterop kan. Koffer voldoet prima, en is niet al te lomp maar is nog zeer funtioneel.
 
Ik heb een logo op mijn tank zitten, waar ik maar niet kan achterhalen waar die van is. Heeft een van jullie een briljante ingeving?

Het logo:
logo.png
 
Zat er al op toen ik 'm kocht:

Bekijk bijlage 1420636

Is gemonteerd op het blokje waar de remleidingen aan zitten. Tijdens het rijden heb ik er geen last van, en de duo ook niet. Persoonlijk vind ik het alleen niet mooi dus ik wil nog proberen om 'm ergens onder het rempotje ofzo te zetten.
Ik heb hem nu aan de step van de duo (linkerkant) bevestigd. Duo heeft er zo geen last van, ik ook niet en kan er goed bij als ik uitrij om aan het hendeltje te trekken.

Vind het tot nu toe de meest geschikte plaats welke ik kon bedenken.
IMG_20190823_151232.jpg
 
Ik heb een logo op mijn tank zitten, waar ik maar niet kan achterhalen waar die van is. Heeft een van jullie een briljante ingeving?

Het logo:
Bekijk bijlage 1420871

Dag, bij de eerste jaargangen was dit eigen aan de grijze kleur met de blauwe velgen en voorvork. Staat voor "RB Series" of "Race Blue Series". Een aantal modellen van yamaha was toen te verkrijgen in die kleuren, allen hadden toen ergens dit logo ook erop. Ik vind het nog steeds de mooiste kleur voor de Tracer.
 
Hallo allen,

Zoals in dit voorsteltopic te lezen is ben ik sinds een aantal weken de trotse bezitter van een Tracer GT. De motor bevalt erg goed, maar ik heb nog wel een paar vraagjes;

- Ik heb het idee dat de motor erg scheef op de standaard staat. En ook als ik 'm op de bok zet raakt het achterwiel de grond nog. Is dat normaal, of zou de vering te strak staan, of heeft iemand anders een idee?
- Op de foto is te zien dat er een hoge zwarte ruit op zit. Deze wil ik vervangen voor een hoge doorzichtige ruit voor in de winter en een kleine voor in de zomer. Ik weet dat er al veel gezegd is over ruiten, maar wie heeft er een hoge ruit zodat je helemaal uit de wind zit, en welk merk is deze? Ik ben zelf 1.7m lang en heb het zadel in de laagste stand staan.
- Is er onder de cockpit ergens een constante afgezekerde 12v aanwezig? Ik zit er over te denken om mijn mistlampen vertraagd uit te laten schakelen zodat ik, zodra ik de brommer ergens parkeer nog iets van 20 seconden licht heb. Ook bij mij in de schuur is dit handig.
- Tot slot nog de vraag of er mensen zijn die met topkoffer rijden waar een rugsteun voor de duo aan zit welke goed bevalt. Dat had ik op mijn VFR ook en beviel toen erg goed.

Ik hoop dat mijn vragen zo een beetje duidelijk zijn, en hoop dat ik in de toekomst ook zeker een en ander aan kennis kan delen hier!

Hartelijke groet,
Joël

Mooie kleur is dat, dat mat blauw (blauw denk ik?)

Is die kleur er vanaf een bepaald jaar ofzo?
 
Vind het ook een mooie kleur. De mijne moet deze week komen😁 Heb meteen FJR koffers in deze kleur erbij besteld. Kan ik tenminste mijn helm kwijt.
 
Helaas waarschijnlijk beetje te prijzig, te nieuw nog..

Vrouwlief laat mij min of meer vrij vwb motoren (zij heeft er verder niks mee) maar nieuw (of zgan) wordt een beetje te gek.... Of ik moet ineens een mega-bedrag voor mijn motor krijgen, maar dat weten wij denk ik allemaal wel hoe dat werkt, verwacht er niet te veel van...
 
Heeft iemand tips om de uitlaatbochten schoon te poetsen?
De roestvorming is er af te krijgen door ,een met cola doordrenkte doek, er een paar uur op te leggen, de roest poets je er daarna zo af.
Voor de zwarte (ingebrande) plekken heb ik ook nog geen oplossing gevonden
 
Kan iemand mij in de goede richting wijzen als het gaat om koffers voor mijn Tracer uit 2016? Ik weet dat de zachte koffers een optie zijn, maar ik lees ook dat er mensen zijn met de koffers van de FJR, hoe zit dat?

Ik heb al geprobeerd te zoeken, maar nog niet het gewenste resultaat tegengekomen. Een duwtje in de juiste richting zou fijn zijn :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan