YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
sinds 1-9-19 in bezit van tracer 900 (tweede hands gekocht loopt de tracer goed op euro95 benzine

Dat kan zeker.
Mocht er E10 wetgeving helemaal door zijn en bij de pomp alleen dat nog te tanken is, dan zal ik of helemaal overgaan op 98 of eens in de 3x 95 tanken, 1x 98 tanken.
E10 kan je brandstof leidingen aanpassen, al zal de tracer er misschien wel tegen kunnen.
 
Is er en overzicht van wat de veranderingen zijn bij de Tracer 900, over de jaren?

En dan bedoel ik niet zo zeer kleurtjes, maar meer de uitvoering. Zit er bijvoorbeeld op elk jaar handvatverwarming? Is ergens het blok nog gewijzigd bijvoorbeeld? Is een 2016 technisch te prefereren boven een 2015 (ik roep maar wat)....Dat soort zaken.
 
Is er en overzicht van wat de veranderingen zijn bij de Tracer 900, over de jaren?

En dan bedoel ik niet zo zeer kleurtjes, maar meer de uitvoering. Zit er bijvoorbeeld op elk jaar handvatverwarming? Is ergens het blok nog gewijzigd bijvoorbeeld? Is een 2016 technisch te prefereren boven een 2015 (ik roep maar wat)....Dat soort zaken.

Handvatverwarming (en cruise control) zit nergens standaard op, alleen de GT. Blok is alle jaren hetzelfde, ECU is anders vanaf 2017(betere gasresponse etc), vanaf 2018 6cm langere achterbrug, smaller stuur en ander ruit+verstelling, vanaf 2019 iets betere vering.

Dat was het zo'n beetje denk ik
 
Ah oke, thanks.

Is er een makkelijke manier om aan de buitenzijde te zien dat je met een 2017 model te maken hebt?
 
Mmmm, ik trek de conclusie dat ik een modeljaar 2017 te pakken moet zien te krijgen (budgetair). maar dat het lastig vast te stellen dat een bepaalde fiets ook werkelijk modeljaar 2017 is.... Bouwjaar is niet hetzelfde als modeljaar heb ik al eens ondervonden...

Edit: of vast te stellen adhv de kleuren?
Ik pak even een willekeurige fiets waar 2017 bij staat:
https://www.motoroccasion.nl/motoren/yamaha-tracer-900-m1331995.htmlVolgens de OP was deze kleurstelling er niet in 2016, dus zou het echt een modeljaar 2017 moeten zijn?

Of is dit te kort door de bocht?
 
Laatst bewerkt:
Is er en overzicht van wat de veranderingen zijn bij de Tracer 900, over de jaren?

En dan bedoel ik niet zo zeer kleurtjes, maar meer de uitvoering. Zit er bijvoorbeeld op elk jaar handvatverwarming? Is ergens het blok nog gewijzigd bijvoorbeeld? Is een 2016 technisch te prefereren boven een 2015 (ik roep maar wat)....Dat soort zaken.

Op de 2015, 2016 en 2017 modellen zit geen handvatverwarming, wel als optie mogelijk. Als ik me niet vergis is dit vanaf 2018 standaard
Mmmm, ik trek de conclusie dat ik een modeljaar 2017 te pakken moet zien te krijgen (budgetair). maar dat het lastig vast te stellen dat een bepaalde fiets ook werkelijk modeljaar 2017 is.... Bouwjaar is niet hetzelfde als modeljaar heb ik al eens ondervonden...

Edit: of vast te stellen adhv de kleuren?
Ik pak even een willekeurige fiets waar 2017 bij staat:
https://www.motoroccasion.nl/motoren/yamaha-tracer-900-m1331995.htmlVolgens de OP was deze kleurstelling er niet in 2016, dus zou het echt een modeljaar 2017 moeten zijn?

Of is dit te kort door de bocht?

Dit is inderdaat een kleurstelling die in 2017 op de markt is gekomen. De mijne is van 2017 en heeft die kleuren.
 
Hebben de verschillende modeljaren geen codering?

Weet bijv. van de TDM 850 dat de opvolgende modellen 3VD1,(2,3,4,etc) en het tweede type 4TX1(,2,3,4 etc) gecodeerd waren..
 
Hebben de verschillende modeljaren geen codering?

Weet bijv. van de TDM 850 dat de opvolgende modellen 3VD1,(2,3,4,etc) en het tweede type 4TX1(,2,3,4 etc) gecodeerd waren..

Dat zal waarschijnlijk zo zijn, ik zocht echter naar uiterlijke kenmerken, zodat als je een foto van een ocassion ziet, je direct kan zeggen welk modeljaar het is.

Bijvoorbeeld van de R1200GS weet ik dat er in 2010 een aangepast motorblok is gekomen met 110 pk ipv de 105 pk van zijn voorganger.
Als je het eenmaal weet zie je het in 1 oogopslag.
 
Tegenover 2015/16, nee. tegenover 2018, ja. De verstelling van het windscherm zit boven de teller met een soort hendel
Verschil tussen 2017 en eerdere modellen bestaat uit een kunststof kap over koppelingsdeksel voor 2017. Oudere modellen hebben alleen een klein kapje bij de kabel.
 
o.k bedankt, nog een vraag, welke instelling gebruiken voor traci control
Ik heb hem op 2 staan. TCS grijpt eigenlijk nooit in, behalve wanneer een wheely dreigt. (gebeurt nogal eens in 1 & 2 versnelling)
En wheelies heb ik op mijn ww verkeer niet nodig.
Ik vind het wel fijn om een soort "launch control" te hebben waarbij onverwacht steigeren uitblijft.

Als spelen / offroad wel de bedoeling is, dan 1 of off.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan