YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb r nu 1 die tegen de 40 dznd aan zit, grote beurt zie ik op het gedownloade handboek.

Wat moet ik ongeveer rekenen voor zo'n beurt?
Ik herinner me dat ik nogal schrok, was bij mij net over de duizend euro's
Ik heb er één die tegen de 80duizend aanzit....dat wordt wat: banden, kettingset, en groot onderhoud. Ik doe al enkele weken wat meer de afwas :)
 
Ik herinner me dat ik nogal schrok, was bij mij net over de duizend euro's
Ik heb er één die tegen de 80duizend aanzit....dat wordt wat: banden, kettingset, en groot onderhoud. Ik doe al enkele weken wat meer de afwas :)

dank je.

Kettingset en banden blijven mij bespaart geloof ik, die zien er nog goed uit
 
Ik herinner me dat ik nogal schrok, was bij mij net over de duizend euro's
Ik heb er één die tegen de 80duizend aanzit....dat wordt wat: banden, kettingset, en groot onderhoud. Ik doe al enkele weken wat meer de afwas :)


Ik vind de beurten bij Yamaha altijd erg goedkoop. Maar misschien omdat ik het vergelijk met die van mijn man zijn motor, die heeft een BMW......... 🤭🤭🤭
(Goed idee van die afwas 😊)
 
Zou je eens wat meer info willen geven waar je dit hebt laten doen? Dit ziet er super uit!
Kijk eens op de site: HPoskam engineering Ik wilde een filmpje erop zetten, maar dat lukt niet...Filmpje staat ook op de site. Als je de logo's eraf haalt zit er al een "gat" in het kuipdeel, kabel erdoor, aansluiten lamp en logo er weer op plakken en klaar.
 
Afgelopen week mijn rijbewijs gehaald en voor dit weekend een Tracer 900 GT gehuurd. Wat een heerlijke motor! Heb me ontzettend vermaakt vandaag en lekker gereden.

Maar man, wat is dat ruitje irritant zeg! Ik werd echt gek vanmorgen en was in staat om de motor weer terug te brengen. Alles boven de 80 deed gewoon pijn aan mijn oren door de wind en ik had oordoppen in. Thuis besloten het ruitje eraf te schroeven en toen was het prima!

Oftewel, de Tracer 900 staat met stip op nr 1 van mijn shortlist, maar ik moet wel een oplossing hebben voor dat ruitje. Het liefst iets zeer laags, zodat het een soort naked wordt.
 
Het goedkoopste is een flink stuk van de originele ruit afzagen,anders een klein aftermarket sportruitje kopen.
 
Ik heb gisteren op 1 gereden.

Wat een fiets zeg, zo soepel, smooth en lichtvoetig !

Zadel in de laagste stand gezet. De ruit stond hoogste stand, die moet denk ik 1 of 2 kliks naar beneden. Had nu net iets te veel gebulder rond mijn hoofd. (1,73 meter)
 
Er zijn hier uiteraard mensen die de koppelingshendel hebben vervangen voor een verstelbare.

Iemand een tip voor eentje die gelijkend is aan de remhendel?
Zodat ik de remhendel kan laten zitten?
 
Afgelopen week mijn rijbewijs gehaald en voor dit weekend een Tracer 900 GT gehuurd. Wat een heerlijke motor! Heb me ontzettend vermaakt vandaag en lekker gereden.

Maar man, wat is dat ruitje irritant zeg! Ik werd echt gek vanmorgen en was in staat om de motor weer terug te brengen. Alles boven de 80 deed gewoon pijn aan mijn oren door de wind en ik had oordoppen in. Thuis besloten het ruitje eraf te schroeven en toen was het prima!

Oftewel, de Tracer 900 staat met stip op nr 1 van mijn shortlist, maar ik moet wel een oplossing hebben voor dat ruitje. Het liefst iets zeer laags, zodat het een soort naked wordt.

Een maat van mij heeft nu een schuifpui op zijn Tracer geplaatst, en heeft nergens meer last van.
Hij is dan ook wel ruim 2 meter..

Ben dus benieuwd naar de ervaringen van de ruitjes als je 1.85meet.

Op mijn vorige DL werd ik er ook gek van.
Turbulentie, wind gebulder etc.
Uit eindelijk verder gegaan met het originele ruitje.
En kort daarna de deur uit getrapt.

Als dit het zelfde verhaal gaat worden met de Tracer.....
🤔
 
Er zijn hier uiteraard mensen die de koppelingshendel hebben vervangen voor een verstelbare.

Iemand een tip voor eentje die gelijkend is aan de remhendel?
Zodat ik de remhendel kan laten zitten?
Ik heb beide vervangen voor Vtrec hendels van Motea. Ik vind het erg fijn, zal het zo op een volgende motor weer doen. Remhendel vervangen is toch ook niet zoveel moeite? Nagenoeg hetzelfde werk als de koppelingshendel.
 
Ik heb beide vervangen voor Vtrec hendels van Motea. Ik vind het erg fijn, zal het zo op een volgende motor weer doen. Remhendel vervangen is toch ook niet zoveel moeite? Nagenoeg hetzelfde werk als de koppelingshendel.
Ik heb de koppeling zelf versteld om het aangrijppunt dichter bij het stuur te krijgen. Met de std handle. Werkt prima - kost geen geld. (al 25kkm pret van)
 
Ik heb beide vervangen voor Vtrec hendels van Motea. Ik vind het erg fijn, zal het zo op een volgende motor weer doen. Remhendel vervangen is toch ook niet zoveel moeite? Nagenoeg hetzelfde werk als de koppelingshendel.

Gaat niet om het werk, ook gewoon om de kosten en het feit dat ik een goed functionerende hendel niet nodig vind om te vervangen..

Eigenlijk zou mijn vraag moeten zijn of er ook standaard yamaha koppelingshendels zijn, verstelbaar, dier er verder gewoon hetzelfde uit zien als de originele

Edit: heeft een fjr dit bijvoorbeeld standaard?
 
Laatst bewerkt:
Een maat van mij heeft nu een schuifpui op zijn Tracer geplaatst, en heeft nergens meer last van.
Hij is dan ook wel ruim 2 meter..

Ben dus benieuwd naar de ervaringen van de ruitjes als je 1.85meet.

Op mijn vorige DL werd ik er ook gek van.
Turbulentie, wind gebulder etc.
Uit eindelijk verder gegaan met het originele ruitje.
En kort daarna de deur uit getrapt.

Als dit het zelfde verhaal gaat worden met de Tracer.....
🤔
Std ruit heb ik bij de dealer gelaten. Zinloze zelfkwelling.
Winter Givi 2122DT, zomer Puig racing (zeer kort ruitje). 1m90. Kort ruitje (bij warm weer) is het fijnst.

Had mij vroegere DL650 ook trouwens. Zette ik ook onmiddellijk een aftermarket ruit op.
Std ruitjes deugen alleen voor kleine Japjes.
Een motor wegdoen omdat de ruit niet deugt!?
 
Gaat niet om het werk, ook gewoon om de kosten en het feit dat ik een goed functionerende hendel niet nodig vind om te vervangen..

Eigenlijk zou mijn vraag moeten zijn of er ook standaard yamaha koppelingshendels zijn, verstelbaar, dier er verder gewoon hetzelfde uit zien als de originele

Edit: heeft een fjr dit bijvoorbeeld standaard?
Je kunt ze verstellen toch? Er zit een draaiknop met 1 tot 5 op
 
Een maat van mij heeft nu een schuifpui op zijn Tracer geplaatst, en heeft nergens meer last van.
Hij is dan ook wel ruim 2 meter..

Ben dus benieuwd naar de ervaringen van de ruitjes als je 1.85meet.

Op mijn vorige DL werd ik er ook gek van.
Turbulentie, wind gebulder etc.
Uit eindelijk verder gegaan met het originele ruitje.
En kort daarna de deur uit getrapt.

Als dit het zelfde verhaal gaat worden met de Tracer.....
🤔

1.88m hier

In de hoogste stand is het geen doen, in de laagste ietsje beter, maar >80km/u serieus onprettig.

Ik moet gewoon een zo laag mogelijk ruitje hebben. Vind ik sowieso fijner voor mij gebruik, hoef niet uit de wind te zitten.
 
Std ruit heb ik bij de dealer gelaten. Zinloze zelfkwelling.
Winter Givi 2122DT, zomer Puig racing (zeer kort ruitje). 1m90. Kort ruitje (bij warm weer) is het fijnst.

Had mij vroegere DL650 ook trouwens. Zette ik ook onmiddellijk een aftermarket ruit op.
Std ruitjes deugen alleen voor kleine Japjes.
Een motor wegdoen omdat de ruit niet deugt!?

Hahaha, was niet alleen door het ruitje hoor.
 
1.88m hier

In de hoogste stand is het geen doen, in de laagste ietsje beter, maar >80km/u serieus onprettig.

Ik moet gewoon een zo laag mogelijk ruitje hebben. Vind ik sowieso fijner voor mij gebruik, hoef niet uit de wind te zitten.

Wind is niet erg, als het maar niet ruist...
Erg lang SSjes gereden, en nooit last van wind geruis gehad.

Maar we gaan het mee maken hoe het is.
 
Iemand die toevallig nog een tip heeft?

Yamaha led plus knippers met rij en rem verlichting moeten aangesloten worden op de achterlicht bedradingen.

Nu heb ik voor de knipperlicht functie originele stekkertjes die ik aan de knipperlichten maak, zodat je ze zo kan aanklikken ipv de originele,
Dat zou ik voor de licht en rem functie ook graag willen zodat ik de originele bekabeling aan de motor niet hoef aan te passen of solderen, maar helaas is er geen mannetje en vrouwtje aansluiting van het achterlicht te vinden blijkbaar.

Ik dacht door een man vrouw aansluiting een extra stukje kabel tussen plaatsen waardoor ik de kabel kon afsplitsen naar de knipperlichten en zodoende als de knippers eraf moeten, je alles zonder t verlengstukken weer in originele staat hebt

Iemand ideeën of ervaringen hoe hun het aangesloten hebben?
Bihr levert heel veel verschillende stekers en connectoren. Is wel een groothandel, dus je zal via een dealer moeten bestellen.
 
Ik vermoed dat je motor verhoogd is,want dat is niet normaal.
Ziet het linksysteem er origineel uit?

Het linksysteem ziet er origineel uit. Alleen of de schokbreker zelf ook origineel is vraag ik me af. Deze ziet er namelijk te nieuw uit voor een motor die 20K gelopen heeft.
Hoever komt het achterwiel normaal gesproken los als de motor op de bok staat?
 
Hallo,

Heeft er al iemand een korte kentekenplaathouder gemonteerd samen met de led-plus knipperlichten waarbij de standaard GT koffers er ook op passen ?

Groetjes Ger
 
1.88m hier

In de hoogste stand is het geen doen, in de laagste ietsje beter, maar >80km/u serieus onprettig.

Ik moet gewoon een zo laag mogelijk ruitje hebben. Vind ik sowieso fijner voor mij gebruik, hoef niet uit de wind te zitten.

Super laag of juist super hoog.
 
Laatst bewerkt:
Voor mij dus super laag! Ik ben stiekem toch maar zoektocht gezocht naar Tracer 900. De 900 GT zal nog wat prijzig zijn (helaas), dus even zoeken welk modelhaar het beste bij mij past.
 
Hallo,

Heeft er al iemand een korte kentekenplaathouder gemonteerd samen met de led-plus knipperlichten waarbij de standaard GT koffers er ook op passen ?

Groetjes Ger

Dit kan niet, Yamaha koffers passen gewoon niet in combinatie met grote (orginele) knippers. Ik heb kleine ledjes geplaatst
 
Iemand hier interesse in een originele montagering voor een originele/SW motech tanktas?
Past op een Tracer van elk bouwjaar,prijs €30 + verzendkosten,of op te halen nabij Antwerpen.
Zie : Adapterset voor montagering tanktas - 2PP-FTBAD-00-00 - Yamaha Motor

Ik heb ook nog een originele mistlampenset voor een Tracer '18 -'19,compleet met montagebeugel,heeft slechts 4000 km op de motor gezeten.
Prijs €300,kost nieuw €555
Zie : LED-mistlampenset - BS2-854A3-00-00 - Yamaha Motor

Gelieve mij een PB te sturen bij interesse.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan