YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij nu nog een Honda CBF1000F, maar ben aan iets nieuws toe. Die Honda niet maakt.
Ik lees hier al een tijdje mee en de nieuwsgierigheid was groot. Dus vandaag een grote proefrit gemaakt op de GT. Ik hoef jullie niet meer te vertellen dat het een fijne machine is 😇.
Hij zal voornamelijk voor woon werk verkeer gebruikt worden, en daar is hij reuze geschikt voor gebleken. Lees hier wel vaak over turbulentie van het ruitje, maar dat heb ik niet zo ervaren. Of ben er genoeg aan gewendt, was in ieder geval niet veel anders dan de CBF.
Donderdag met mijn dealer even nabespreken (proefrit was bij een ander geregeld) en dan hakken we de knoop door. Er staat al een zwarte voor mij gereserveerd dus kan snel geleverd worden.
Moet nog een GIVI topkofferrek opkomen en de LED+ knipperlichten vind ik ook mooi.
Als ik hem heb komen de plaatjes 😄.
 
Mijn Tracer is weer op pad geweest. 10 dagen vanuit Oostenrijk, Oostenrijkse, Zwitserse en Italiaanse passen gereden. Elke dag mooi weer, nog nooit meegemaakt 😊. Vlak voordat we aankwamen had het gesneeuwd wat het nog mooier maakte.

Nu maar weer bedenken waar we volgend jaar naartoe gaan.
356C9BB4-E343-441C-A2E4-5A9FBFA02406.jpeg
DB2F1F20-9C53-4679-ADF4-B2A7E7A0963A.jpeg
616AD9E3-BAE6-4220-8B84-774376E8698F.jpeg
 
Wellicht dat dit nog iets is voor de mede tracer rijders.. alleen niet alle gpsen kun je volgens mij op een bar mounten.

Wil iets zelf boven het tft gaan knutselen.. zodat telefoon of gps daar boven kan alleen hoe weet ik nog niet :p

https://m.ebay.nl/itm/Supporti-Cust...587419?hash=item41fda9079b:g:eO4AAOSwShtckb-I

Ik vind de oplossing uit de OP wel een mooie, met de knobbel net boven de teller-partij.
Eens kijken of ik zo'n knobbeltje voor weinig tweedehands kan vinden.
 
Ik vraag mij trouwens af, loopt het 'stopcontact' niet vol met water als het regent, met de dop er af en een stekker er in?
 
Die heb ik ook gemonteerd, ben er heel tevreden van. Staat boven de tellerpartij wat het toch wat veiliger gemaakt, gezien alles zo snel voorbijflitst op een Tracer...


Jullie hebben ze dan alleen gemonteerd op de modellen voor 2018?
Die van cosmo na 2018 vind ik maar niks, dan zit hij meer aan de zijkant


TRACER_900_RAM_2018__1533710574_486.jpg
 
Die is ook fraai inderdaad! Dank voor de tip.

Heb je ook die x-grip er bij? Is dat een originele Ram-mount of hun eigen versie? En zit er eventueel ook zo'n borgings-elastiek bij?

Heb je toevallig een foto, gemonteerd?
Ik heb de Cosmo mount ook gemonteerd en heb de X-grip mee besteld.

Het is volgens mij niet een originele RAM mount, maar hij voldoet meer dan goed. Deze heeft twee extra steunen onderaan de grip tov de RAM mount.

Borgingselastiek zit er niet bij, maar heb ik ook nog niet gemist. De telefoon zit muurvast geklemd in de grip dat hij (volgens mij) overbodig is.
2019-04-24-19-34-10.jpg

2019-04-24-19-33-44.jpg
 
Ik heb de Cosmo mount ook gemonteerd en heb de X-grip mee besteld.

Het is volgens mij niet een originele RAM mount, maar hij voldoet meer dan goed. Deze heeft twee extra steunen onderaan de grip tov de RAM mount.

Borgingselastiek zit er niet bij, maar heb ik ook nog niet gemist. De telefoon zit muurvast geklemd in de grip dat hij (volgens mij) overbodig is.
Bekijk bijlage 1428905
Bekijk bijlage 1428907

Duidelijk! Dank je.

Hoe heb jij je stroomvoorziening geregeld? Gewoon zo rechtstreeks op de bestaande accesoire-stekker?
Ik zit mij af te vragen het stekkertje in de telefoon niet erg kwetsbaar is ivm trilingen?
Wil misschien wat verzinnen om vlak bij de telefoon het snoertje extra te ondersteunen.

Ik reed eerst altijd met een Garmin (outdoor) navigatie,maar die begint af en toe een soort van eigen leven te leiden..... Dus wil over stappen op mijn telefoon. Die is toch ook al waterdicht.
 
X-grip: vergeet de rubber dopjes niet te lijmen.
(p.s. Ik heb het geheel gewoon rechts op het stuur. Veel fijner voor m'n varifocus)
 
Duidelijk! Dank je.

Hoe heb jij je stroomvoorziening geregeld? Gewoon zo rechtstreeks op de bestaande accesoire-stekker?
Ik zit mij af te vragen het stekkertje in de telefoon niet erg kwetsbaar is ivm trilingen?
Wil misschien wat verzinnen om vlak bij de telefoon het snoertje extra te ondersteunen.
Ik heb gewoon USB sigaretten stekker bij de action gekocht en gewoon het snoertje erin. Mijn telefoon gebruikt usb-c dus die trilt niet los.
 
X-grip: vergeet de rubber dopjes niet te lijmen.
(p.s. Ik heb het geheel gewoon rechts op het stuur. Veel fijner voor m'n varifocus)

Ik zal eens effe zien wat ik fijn vind, er zit bij mij reeds ook een knobbel in de bout van de riser.
 
'vroeger' een Fazer Fzs600 gehad, die had ook maar 1 van de 2 koplampen als dagrijverlichting (en de andere groot uiteraard)

Daar kon je setjes voor kopen die dan het grote licht op een bepaald percentage liet branden, zodat je allebei de koplampen overdag liet branden.
Is dat er voor de Tracer ook?
dubbellicht MF.JPG





Edit: Gevonden! Vind er zelfs mijn eigen foto terug :+
https://www.doubletronics.com/foto-s---pictures.html
Edit2; en nu ik de Yamaha-handleiding zie weet ik het ook weer ineens, ze hebben mij toen gevraagd of ik foto's wilde maken van het inbouw-proces.
Was ik al weer helemaal vergeten, geinig!!
 
Laatst bewerkt:
'vroeger' een Fazer Fzs600 gehad, die had ook maar 1 van de 2 koplampen als dagrijverlichting (en de andere groot uiteraard)

Ik vraag me ernstig af hoe dat met de vast ingebouwde LED units zou moeten werken. Iig niet met kastjes die bedoeld zijn voor halogeen.
 
Werkt het met LED lampen ?

Ja, maar het hangt wel van de led-lamp af. Van wat we ondertussen hebben gezien hebben veel led-lampen een lichtbeeld wat niet geschikt is voor de reflectoren in motoren.
De LED lampen van Philips die je bij ons kunt bestellen werken uitstekend met de dubbellicht module!

Echter: in motoren zoals de Tracer werkt het niet, omdat die leds zijn geïntegreerd in het lamphuis. Daardoor kan er geen spanning worden afgetapt en ook geen 40% op grootlicht worden geplaatst door de module

https://www.doubletronics.com/faq.html
 
Ik vraag me ernstig af hoe dat met de vast ingebouwde LED units zou moeten werken. Iig niet met kastjes die bedoeld zijn voor halogeen.

Geen idee, ik ben een complete electra-noob. Thuis een lampje op hangen of zo'n module vast klikken, lukt me nog net.....
 
Ik vraag me ernstig af hoe dat met de vast ingebouwde LED units zou moeten werken. Iig niet met kastjes die bedoeld zijn voor halogeen.
Gaat niet zomaar lukken..allebei permanent aan is nog wel te doen, maar het lichtbeeld van de grootlicht blijft.
De unit die voor grootlicht bedoeld is, kun je niet zomaar een beetje dimmen..
Dat werkt niet met LED.


Misschien dat bij een Britse tracer de dimlicht unit ook aan de andere kant zit..dan zou je twee dimlichten kunnen plaatsen en grootlicht opofferen
 
Vanmorgen de knoop doorgehakt 😊.
Dinsdag ga ik de GT ophalen, dan zitten er meteen nieuwe banden onder. Michelin Road 5, die heb ik nu ook onder de CBF en bevallen prima.
Later komen er ook nog LED plus knippers op en een GIVI kofferrek. Die laatste was niet op voorraad, maar hopelijk eind volgende week binnen.
Nog een weekendje wachten...
 
Mijn Tracer is weer op pad geweest. 10 dagen vanuit Oostenrijk, Oostenrijkse, Zwitserse en Italiaanse passen gereden. Elke dag mooi weer, nog nooit meegemaakt 😊. Vlak voordat we aankwamen had het gesneeuwd wat het nog mooier maakte.

Nu maar weer bedenken waar we volgend jaar naartoe gaan.Bekijk bijlage 1428666Bekijk bijlage 1428667Bekijk bijlage 1428668
Ik was er toen ook en inderdaad prachtig weer gehad ! Wel spijtig dat de stelvio afgesloten was vanuit bormio ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan