YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen de knoop doorgehakt 😊.
Dinsdag ga ik de GT ophalen, dan zitten er meteen nieuwe banden onder. Michelin Road 5, die heb ik nu ook onder de CBF en bevallen prima.
Later komen er ook nog LED plus knippers op en een GIVI kofferrek. Die laatste was niet op voorraad, maar hopelijk eind volgende week binnen.
Nog een weekendje wachten...

Gefeliciteerd ! ;)
 
Vandaag ook maar eens een tripje gewaagd op de 900 (gehuurd wel te verstaan).
Maar nee, helaas niet mijn type fiets.

Moet wel bekennen, dat het wel super leuk rijdt, alleen de zithouding voor mij verkeerd is.

Dus de search will go on.
(Morgen zijn kleine broertje proberen).
 
Vanmorgen de knoop doorgehakt 😊.
Dinsdag ga ik de GT ophalen, dan zitten er meteen nieuwe banden onder. Michelin Road 5, die heb ik nu ook onder de CBF en bevallen prima.
Later komen er ook nog LED plus knippers op en een GIVI kofferrek. Die laatste was niet op voorraad, maar hopelijk eind volgende week binnen.
Nog een weekendje wachten...
Welke kleur? De gewone koffers wel op voorraad? Ik heb mijn koffers nog niet😢
Edit: Volgens de dealer komt de topkoffer pas half november😡
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die het stuur in de voorste stand gemonteerd heeft? Dienen de risers dan gewoonweg omgedraaid te worden?
 
Ja, wij reden de Stelvio vanuit Zwitserland, dan rij je vanuit de Umbrailpas er zo op. Stuk naar Bormio is wel het mooist.
We zijn dan rond gereden via trafoi . 10 dagen kroatie gedaan en 5 dagen Italie , zalig in september!

b43p5z.jpg

lozvgrzbh.jpg

qvtysn3.jpg

ununyimj5.jpg

edvw5ddki.jpg
 
Welke kleur? De gewone koffers wel op voorraad? Ik heb mijn koffers nog niet😢
Edit: Volgens de dealer komt de topkoffer pas half november😡
Ik heb de “midnight-black” (de zwarte dus 😊) besteld. Over de koffers heb ik niets gehoord, maar dat is met zwarte misschien geen probleem.
Topkoffer had ik nog van GIVI, moet alleen een rek besteld worden die wel een levertijd had. Maar daar kan Yamaha niets aan doen.
Nog 1 nachtje slapen ☺️
 
Ik vermoed dat je motor verhoogd is,want dat is niet normaal.
Ziet het linksysteem er origineel uit?

Linksysteem ziet er origineel uit, en ook de zithoogte is zo'n beetje gelijk aan de Tracer in de showroom bij Motoport. Dus dat is het niet...
Gisteren met de vrouw achterop nog wat vreemds meegemaakt, zowel met een bochtje naar rechts als naar links de bok aan de grond gehad.... Schrok me de *****. Ik denk dat ik de vering wat strakker moet zetten achter met duo want bokkie aan de grond is echt een k*tgevoel. Bij elkaar met pak aan wegen wij zo'n 140kg schat ik, dus daar ligt het niet aan. Meer mensen die dat meemaken?
De 20k beurt komt eraan en dan zal ik eens vragen of de bok opgeklapt hoger kan ofzo, want dit wil ik liever niet nog een keer meemaken...
 
jup, ik rij ook de middenbok aan de grond, is niet echt een leuke ervaring. Nu bekeken met de motorboer om de aanslag daarvan te verhogen zodat we wat meer gronsdpeling krijgen. In het slechtste geval moet hij er van onderuit, wat dan weer andere nadelen meebrengt.
Enfin, we zien wel, eerst aanslag verhogen en wat rijden. Tegen de grond rijden zal nu trouwens wat minder gebeuren met de herfst en winter in zicht.
 
jup, ik rij ook de middenbok aan de grond, is niet echt een leuke ervaring. Nu bekeken met de motorboer om de aanslag daarvan te verhogen zodat we wat meer gronsdpeling krijgen. In het slechtste geval moet hij er van onderuit, wat dan weer andere nadelen meebrengt.
Enfin, we zien wel, eerst aanslag verhogen en wat rijden. Tegen de grond rijden zal nu trouwens wat minder gebeuren met de herfst en winter in zicht.

Rijd je hem solo ook aan de grond? Of met z'n twee-en?
 
Linksysteem ziet er origineel uit, en ook de zithoogte is zo'n beetje gelijk aan de Tracer in de showroom bij Motoport. Dus dat is het niet...
Gisteren met de vrouw achterop nog wat vreemds meegemaakt, zowel met een bochtje naar rechts als naar links de bok aan de grond gehad.... Schrok me de *****. Ik denk dat ik de vering wat strakker moet zetten achter met duo want bokkie aan de grond is echt een k*tgevoel. Bij elkaar met pak aan wegen wij zo'n 140kg schat ik, dus daar ligt het niet aan. Meer mensen die dat meemaken?
De 20k beurt komt eraan en dan zal ik eens vragen of de bok opgeklapt hoger kan ofzo, want dit wil ik liever niet nog een keer meemaken...

Ja hoor, gewoon solo ook (met HP Streetbox eronder) .., went vanzelf dat het soms gebeurt.. Eerste keer schrok ik ook , maar nu al aan gewend.. Zelfs zoontje achterop schrikt er al niet meer van..Hoe meer eraf is , hoe moeilijker het wordt O-)


Al weet ik ook mindere verhalen van het effect over middenbok over de grond
 
Ik vind ook dat mijn Tracer erg schuin staat. Zie dat ook bij andere Tracers (alle 2019).
 
Vanmorgen de Tracer 900GT opgehaald.
Topkofferrek wordt een dingetje, levertijd wordt in weken geteld... Afwachten maar.

LED plus richtingaanwijzers vindt ik heel mooi. Met name de extra dagverlichting lijkt mij een waardevolle toevoeging in de zichtbaarheid.

Bekijk bijlage 1430445
Mooie bike👍 Inclusief de koffers😉. Hoorde van mijn dealer dat de topkoffer pas medio november komt.
EDIT: Ik kreeg vanmorgen te horen dat de zijkoffers (Phantom Blue) binnen waren! Meteen opgehaald.

Iemand interesse? Heb nu de FJR koffers en deze bevallen prima.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een vreemde vraag, maar ga hem toch stellen. Is er iemand met een 2018/2019 model of een GT die de handkappen niet gebruikt? 😇

groeten!
 
Linksysteem ziet er origineel uit, en ook de zithoogte is zo'n beetje gelijk aan de Tracer in de showroom bij Motoport. Dus dat is het niet...
Gisteren met de vrouw achterop nog wat vreemds meegemaakt, zowel met een bochtje naar rechts als naar links de bok aan de grond gehad.... Schrok me de *****. Ik denk dat ik de vering wat strakker moet zetten achter met duo want bokkie aan de grond is echt een k*tgevoel. Bij elkaar met pak aan wegen wij zo'n 140kg schat ik, dus daar ligt het niet aan. Meer mensen die dat meemaken?
De 20k beurt komt eraan en dan zal ik eens vragen of de bok opgeklapt hoger kan ofzo, want dit wil ik liever niet nog een keer meemaken...

Ik reed de middenbok aan de grond . Samen wegen we ook een 130kg . Heb vanalles gedaan aan de originele vering ,maar niet goed gekregen . Mijn probleem uitgelegd aan wilbers en met de nieuwe schokdemper komt de bok niet meer aan de grond . Gezien we veel met 2 rijden en bij voorkeur in de alpen of de eifel heb ik de versie met hpa genomen .
 
De jouwe staat redelijk normaal. Vind de mijne schuin en is volledig origineel.
 

Bijlagen

  • DAA6C028-DA81-4057-9349-C15FD3D600FB.jpeg
    DAA6C028-DA81-4057-9349-C15FD3D600FB.jpeg
    59,9 KB · Weergaven: 28
Heeft er iemand het gevoel dat de achterste rem bij de 2016 modellen in feite niet veel doet? En als deze iets doet, het abs vrij snel ingrijpt? Ik moet het pedaal vrij ver naar beneden duwen voor ik ook maar merk dat ik vertraag...ik rem meestal vooraan maar soms geef ik iets bij achteraan. Er zitten overal brembo gesinterde blokken in omdat ik dacht dat dit wel beter ging worden maar toch maar niet....
Ik heb ooit testgereden met een bmw s1000 xr en de stopkracht was daar echt fantastisch....zowel voor als achter. Leg ik mijn lat te hoog? Of kan ik mits extra kosten een soortgelijk bekomen met de tracer? Heb er geen idee van hè...
 
Heeft er iemand het gevoel dat de achterste rem bij de 2016 modellen in feite niet veel doet? En als deze iets doet, het abs vrij snel ingrijpt? Ik moet het pedaal vrij ver naar beneden duwen voor ik ook maar merk dat ik vertraag...ik rem meestal vooraan maar soms geef ik iets bij achteraan. Er zitten overal brembo gesinterde blokken in omdat ik dacht dat dit wel beter ging worden maar toch maar niet....
Ik heb ooit testgereden met een bmw s1000 xr en de stopkracht was daar echt fantastisch....zowel voor als achter. Leg ik mijn lat te hoog? Of kan ik mits extra kosten een soortgelijk bekomen met de tracer? Heb er geen idee van hè...

Ohja, dit is de mijne....al redelijk veel aan gewijzigd....
 

Bijlagen

  • 20190714_135039.jpg
    20190714_135039.jpg
    302,8 KB · Weergaven: 19
De jouwe staat redelijk normaal. Vind de mijne schuin en is volledig origineel.
Terug naar de dealer neem ik aan? Dit is inderdaad te scheef. Neem mijn foto mee als “bewijs” hoe het ook kan/moet.
Of heb jij de vering extra hoger gezet?

Zal niet aan de kleur mogen liggen 😀. Heb zelf ook een tijd aan een blauwe zitten denken, maar heb slechte ervaring met matte lak. Die is wat krasgevoelig en daarom moet je hem voorzichtiger schoonmaken. Aangezien ik elk weekend de vliegen eraf moet poetsen gaf dat uiteindelijk wel lichte krasjes, dat wilde ik deze keer voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Terug naar de dealer neem ik aan? Dit is inderdaad te scheef. Neem mijn foto mee als “bewijs” hoe het ook kan/moet.
Of heb jij de vering extra hoger gezet?

Zal niet aan de kleur mogen liggen 😀. Heb zelf ook een tijd aan een blauwe zitten denken, maar heb slechte ervaring met matte lak. Die is wat krasgevoelig en daarom moet je hem voorzichtiger schoonmaken. Aangezien ik elk weekend de vliegen eraf moet poetsen gaf dat uiteindelijk wel lichte krasjes, dat wilde ik deze keer voorkomen.
Heb vanwege duo wel de vering op z’n strakst staan. Zal eens kijken of dat uitmaakt. Heb er inmiddels een zijstandaardverbreder onder gemonteerd. Staat nu iets beter. Heb er verder geen last van, dus terug naar de dealer zie ik niet zitten. Veel kan hij volgens mij toch niet hieraan doen.
De matte lak gaf bij mij geen problemen. Mijn twee vorige hadden ook matte lak. Bijna vier jaar totaal.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan