YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand het gevoel dat de achterste rem bij de 2016 modellen in feite niet veel doet? En als deze iets doet, het abs vrij snel ingrijpt? Ik moet het pedaal vrij ver naar beneden duwen voor ik ook maar merk dat ik vertraag...ik rem meestal vooraan maar soms geef ik iets bij achteraan. Er zitten overal brembo gesinterde blokken in omdat ik dacht dat dit wel beter ging worden maar toch maar niet....
Ik heb ooit testgereden met een bmw s1000 xr en de stopkracht was daar echt fantastisch....zowel voor als achter. Leg ik mijn lat te hoog? Of kan ik mits extra kosten een soortgelijk bekomen met de tracer? Heb er geen idee van hè...
Ik kan mis zijn, maar is het bij BMW geen gecombineerd systeem (als je achterrem gebruikt, dat ook de voorrem in mindere mate meehelpt)?
 
Ik heb ooit testgereden met een bmw s1000 xr en de stopkracht was daar echt fantastisch....zowel voor als achter. Leg ik mijn lat te hoog? Of kan ik mits extra kosten een soortgelijk bekomen met de tracer? Heb er geen idee van hè...
Een XR kost dan ook de helft meer dan een Tracer,en daarvoor krijg je o.a. betere remmen,vering en meer vermogen.
Als je echt veel betere remmen wil moet je volgens mij toch wat meer geld uitgeven dan een setje remblokken.
Er bestaan bvb. Brembo sets met grotere schijven,en een andere rempomp kan ook verbetering brengen.
Hoe het ABS daar zal op reageren weet ik niet.
 
Een XR kost dan ook de helft meer dan een Tracer,en daarvoor krijg je o.a. betere remmen,vering en meer vermogen.
Als je echt veel betere remmen wil moet je volgens mij toch wat meer geld uitgeven dan een setje remblokken.
Er bestaan bvb. Brembo sets met grotere schijven,en een andere rempomp kan ook verbetering brengen.
Hoe het ABS daar zal op reageren weet ik niet.
Ja, ik weet het hoor, en een xr staat dan ook heel hoog op het verlanglijstje....maar voorlopig kan ik nog wel even voort met de tracer. Denk niet dat stalen remleidingen het grote verschil gaat maken, en het moet nog een beetje redelijk blijven ook hè, een mens kan blijven uitgeven....
 
Ik kan mis zijn, maar is het bij BMW geen gecombineerd systeem (als je achterrem gebruikt, dat ook de voorrem in mindere mate meehelpt)?

Ergens heb je helemaal gelijk! Alleen werkt het bij BMW net andersom. De achterrem werkt helemaal alleen als je die gebruikt, gebruik je de voorrem, dan gebruik je deels de achterrem gelijk mee.

bij sommige Honda’s werkt het wel 2 kanten op
 
Iemand een idee hoe ik makkelijk aan 1 bout kom, zodat die knobbel er uit kan?

Ik ga er tenminste van uit dat er een schroefdraad aan die knobbel zit, die de originele bout vervangt?
 

Bijlagen

  • DSC_1432.JPG
    DSC_1432.JPG
    132,2 KB · Weergaven: 26
Iemand een idee hoe ik makkelijk aan 1 bout kom, zodat die knobbel er uit kan?

Ik ga er tenminste van uit dat er een schroefdraad aan die knobbel zit, die de originele bout vervangt?

Klopt. Ik zou het gewoon bij de dealer bestellen. Kost 2 euro.
 
Laatst bewerkt:
Nu zie ik dat er een recall is geweest voor de risers.

Hoe zou ik op een makkelijke manier kunnen zien of dit is uitgevoerd?

Ik heb op de site van Yamaha zitten loeren (via de link die gegeven wordt in het betreffende topic) alleen daar vind ik nergens waar ik dat zou kunnen zien...
 
Nu zie ik dat er een recall is geweest voor de risers.

Hoe zou ik op een makkelijke manier kunnen zien of dit is uitgevoerd?

Ik heb op de site van Yamaha zitten loeren (via de link die gegeven wordt in het betreffende topic) alleen daar vind ik nergens waar ik dat zou kunnen zien...
Dealer opbellen aan de hand van kenteken of framenummer
 
Ik heb de LED + knippers op mijn GT. Maar merkte dat de alarmlichten niet werken. Het knippert 1 keer en that’s it.
Met alleen het contact aan doen ze het wel. Maar zodra de motor loopt is het afgelopen.
Lijkt wel of de extra spanning van de dynamo de boel om zeep helpt.
Mag de dealer zijn licht over laten schijnen. Je zou verwachten dat officieel Yamaha onderdelen probleemloos moeten werken. Misschien toch ergens iets niet goed aangesloten. Zover ik weet hoefde er geen speciaal relais in, want er zitten zware weerstanden in de draden gemonteerd.
 
Zover ik weet hoefde er geen speciaal relais in, want er zitten zware weerstanden in de draden gemonteerd.
De kans is groot dat net dat het probleem is.
Ik gebruik na problemen in elk geval nooit weerstanden meer.
Gebruik gewoon een relais voor LED knipperlichten.
 
Ik heb de LED + knippers op mijn GT. Maar merkte dat de alarmlichten niet werken. Het knippert 1 keer en that’s it.
Met alleen het contact aan doen ze het wel. Maar zodra de motor loopt is het afgelopen.
Lijkt wel of de extra spanning van de dynamo de boel om zeep helpt.
Mag de dealer zijn licht over laten schijnen. Je zou verwachten dat officieel Yamaha onderdelen probleemloos moeten werken. Misschien toch ergens iets niet goed aangesloten. Zover ik weet hoefde er geen speciaal relais in, want er zitten zware weerstanden in de draden gemonteerd.


Led relais gebruiken, weerstanden geven zo veel gezeur. Kwestie van los klikken, andere erin, klaar.

Hier werken ze perfect met het led relais
 
Ik heb de LED + knippers op mijn GT. Maar merkte dat de alarmlichten niet werken. Het knippert 1 keer en that’s it.
Met alleen het contact aan doen ze het wel. Maar zodra de motor loopt is het afgelopen.
Lijkt wel of de extra spanning van de dynamo de boel om zeep helpt.
Mag de dealer zijn licht over laten schijnen. Je zou verwachten dat officieel Yamaha onderdelen probleemloos moeten werken. Misschien toch ergens iets niet goed aangesloten. Zover ik weet hoefde er geen speciaal relais in, want er zitten zware weerstanden in de draden gemonteerd.

De weerstand is dan te hoog. Het kan zijn dat er dan voor elke knipper een weerstand is geplaatst. De motor kan af met 2 weerstanden (volgens mij op de voorkant).

De betere optie is al benoemd hierboven , namelijk een led relais. Hierdoor kun je die lelijke weerstanden die bij de led plus knippers zitten weer verwijderen.
 
Morgen gaan we een LED relais erin zetten. Zijn we idd ook die weerstanden kwijt die alleen maar hitte geven.
Volgens Yamaha gebruik je de alarmlichten alleen bij stilstand met de motor uit. Die rijdt dus nooit tussen de nederlandse files door.
 
Morgen gaan we een LED relais erin zetten. Zijn we idd ook die weerstanden kwijt die alleen maar hitte geven.
Volgens Yamaha gebruik je de alarmlichten alleen bij stilstand met de motor uit. Die rijdt dus nooit tussen de nederlandse files door.
Bij het filteren mag je ook geen alarmlichten voeren...
Heb het artikel zo effe niet paraat, maar een diender op promotietour zou het zomaar kunnen weten
 
Ik schakel de alarmlichten zeker in als ik door de file rijd. Dan heb ik tenminste een kans dat men mij opmerkt.
 
Ik schakel de alarmlichten zeker in als ik door de file rijd. Dan heb ik tenminste een kans dat men mij opmerkt.
Ik zet vaak mijn groot licht aan in de file en dan nog kijkt de gemiddelde koekblikker niet.
Het blijft goed opletten.

heb ook de Led+ knippers met dagrijverlichting
 
Ik weet dat het officieel niet mag, maar alle beetjes helpen. Ook groot licht, zoals ik dit deze middag maar heb gebruikt.
Je probeert je zelf zichtbaarder te maken, maar tegen slapende koekblikkers helpt het nooit. Zelf ben je de enige die problemen moet zien aankomen en oplossen.
 
Heb liever dat ze me niet zien...
Anticipeer liever op een onoplettende koekblikker, dan op eentje die ondertussen op mij aan het anticiperen is... Die maken i.h.a. toch de verkeerde keuzes..


gebaseerd op inmiddels een jaar of 13 2xdaags tussen de file (A16/A20/A13 en 's middags andersom.. wel eens geprobeerd uit te rekenen en een reële schatting is 80a85 duizend filter kilometers
 
Iemand een idee hoe ik makkelijk aan 1 bout kom, zodat die knobbel er uit kan?

Ik ga er tenminste van uit dat er een schroefdraad aan die knobbel zit, die de originele bout vervangt?

Iemand interesse in die knobbel wellicht?
 
Effe een vraagje:
Is er iemand met een racing blue uitvoering met extra mistlichten gemonteerd naast het blok? Niet boven het voorwiel.

If so, zou je dan even een foto willen posten?:]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan