YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het niet zo dat die accessoires pluggen via het contact geschakeld worden? Als dat zo is moet de houder toch rechtstreeks op de accu?
 
Is het niet zo dat die accessoires pluggen via het contact geschakeld worden? Als dat zo is moet de houder toch rechtstreeks op de accu?

Juist niet lijkt mij. Als je rechtstreeks op de accu aan sluit en je vergeet je accesoire uit te schakelen als je je fiets parkeert, dan trekt hij heel je accu leeg...
 
Ik heb mij gisteren eens verdiept in de cockpit en alle instelmogelijkheden in het menu.
Dat is wel effe wennen hoor.... maar ik begin het door te krijgen geloof ik.

Je hebt tijdens het rijden 3 verschillende info-schermpjes die je kunt selecteren (dagteller, temp, etc)
Begrijp ik nu goed dat je die drie info-schermpjes ook kunt personaliseren? Zelf instellen hoe de indeling is?
 
Is er trouwens 'toevaliig' iemand die een Haynes handboek over de Tracer digitaal beschikbaar heeft?
 
Normaal kan je ervan uitgaan dat dat niet gaat ivm afstellingen van de ecu en schakelpook etc, aangezien de nummers niet overeen komen bevestigd dit het wel. Als je het toch zeker wilt weten kan je her altijd bij de dealer vragen, maar ik kan met 99,9% zekerheid zeggen dat dit niet gaat passen.

Bedankt voor je reaktie. Dan ga ik het maar niet proberen...
 
Is het niet zo dat die accessoires pluggen via het contact geschakeld worden? Als dat zo is moet de houder toch rechtstreeks op de accu?

Klopt, alle accessoires pluggen zijn contact geschakeld.

Ik heb mij gisteren eens verdiept in de cockpit en alle instelmogelijkheden in het menu.
Dat is wel effe wennen hoor.... maar ik begin het door te krijgen geloof ik.

Je hebt tijdens het rijden 3 verschillende info-schermpjes die je kunt selecteren (dagteller, temp, etc)
Begrijp ik nu goed dat je die drie info-schermpjes ook kunt personaliseren? Zelf instellen hoe de indeling is?

Ja je kan zelf kiezen welke 3 informatie regels zichtbaar zijn, zelf heb ik bijvoorbeeld Motor/koel temperatuur, buiten temperatuur en Trip 1.
Ik weet helaas niet meer uit het hoofd hoe het werkt, maar met een beetje spelen moet het lukken.
 
Ja je kan zelf kiezen welke 3 informatie regels zichtbaar zijn, zelf heb ik bijvoorbeeld Motor/koel temperatuur, buiten temperatuur en Trip 1.
Ik weet helaas niet meer uit het hoofd hoe het werkt, maar met een beetje spelen moet het lukken.

Ik zal er vanavond nog weer eens even voor gaan zitten.
Moet lukken, heb al wat zitten wijzigen, van L/km naar km/L bijvoorbeeld.
 
Lees pagina 3-21 van het instructie boekje. Moeilijk is het overigens niet, je moet alleen eerst bedenken welke info je in paren wilt zien. Dan wijst het zich vanzelf.
 
Juist niet lijkt mij. Als je rechtstreeks op de accu aan sluit en je vergeet je accesoire uit te schakelen als je je fiets parkeert, dan trekt hij heel je accu leeg...
Het vergeten van mijn navi zal geen leeglopen van de accu tot gevolg hebben. Voor die tijd is hij al lang weg😂
 
Lees pagina 3-21 van het instructie boekje. Moeilijk is het overigens niet, je moet alleen eerst bedenken welke info je in paren wilt zien. Dan wijst het zich vanzelf.

Moet lukken, heb al wat zitten wijzigen, van L/km naar km/L bijvoorbeeld.
 
Domme vraag misschien maar weet er iemand of je op een 900 GT de clock op 24 uurs notatie kan zetten?
 
Amerikanen gebruiken nog AM en PM om voor-middag of na-middag aan te geven. Japanners kijken blijkbaar alleen naar de stand van de zon om te bepalen of het dag of nacht is _O-.
 
Toch maar eens een andere helm proberen dan me hjc rpha 90, heb het idee dat ik alle ruitjes kan proberen in de wereld maar wat voor andere werkt is bij mij totaal contra met raamstanden en opzetruiten.

Systeem helm kinstuk opengeklapt nergens last van tot 110, zelfs minder wind lawaai dan dicht met geen ruit.
Hopen dat scorpion eco tech wat is wellicht
 
Ik merk ook een groot verschil met mijn helmen. De stilste is mijn Neotec II. Met mijn jethelm wil ik eigenlijk dubbele oordoppen😡Meerdere schermen, blijft herrie.
 
Toch maar eens een andere helm proberen dan me hjc rpha 90, heb het idee dat ik alle ruitjes kan proberen in de wereld maar wat voor andere werkt is bij mij totaal contra met raamstanden en opzetruiten.

Systeem helm kinstuk opengeklapt nergens last van tot 110, zelfs minder wind lawaai dan dicht met geen ruit.
Hopen dat scorpion eco tech wat is wellicht

Ben zeer benieuwd of deze helm n verbetering is, ik zit er zelf ook over te denken om n andere helm te proberen.
Heb 4 ruiten en n opzetruit geprobeerd maar het gebulder blijft op m'n Tracer GT.
Ik rij nu met mra vario touring windscherm en Shoei RF-1200 TERMINUS, tot nu toe voor mij de "beste" combi maar zeker niet ideaal.
 
Ben zeer benieuwd of deze helm n verbetering is, ik zit er zelf ook over te denken om n andere helm te proberen.
Heb 4 ruiten en n opzetruit geprobeerd maar het gebulder blijft op m'n Tracer GT.
Ik rij nu met mra vario touring windscherm en Shoei RF-1200 TERMINUS, tot nu toe voor mij de "beste" combi maar zeker niet ideaal.
Ik rij buldervrij met een PUIG touring ruit, zonder 'spoiler' (weliswaar op een gewone 900) en ik heb de ruit in de hoogste positie staan, zadel in de hoogste stand. Zelf ben ik 1,80mtr.

Weet niet of de problematiek op een GT anders zijn als op een gewone. Weet ook niet of je de PUIG al geprobeerd hebt.

Je kan proefrijden op de eigen fiets met een raam van je keuze om zo te proberen of hij bevalt. Wellicht het proberen waard.
 
Een gewone of GT vanaf 2018 zijn identiek op vlak van kuip en ruit.
Een Tracer 2015 t.e.m. 2017 is anders en dus niet te vergelijken.
Ik rij een 2015 model, dus dan gaat het niet op.
Dat proefrijden kan je bij mdi doen.

Ik rij met een soort gelijke ruit als ruit DEZE. Wellicht het proberen waard.

Ze hebben die ook met een Vario klepje.
 
Hier originele ruit, hoogste stand, zadel laagste stand, toch ng wat gebulder (Shoei Neotec) Ikke 1,73

Ik hen nog zo'n opzet-ding-geval liggen, zal er eens mee gaan experimenteren.
 
Of juist een heel kort ruitje erop zetten.

Ik heb een weekend een 900 GT gehuurd en werd gek van dat gebulder. Het ruitje eraf geschroefd en nergens last van.

Maargoed, wel de vraag of je in de wind wil zitten - voor mijn gebruik vind ik dat wel fijner.
 
Ik wil eigenlijk liever een beetje uit de wind zitten.


Dat is voor iedereen persoonlijk denk ik, ik heb altijd naked gereden en stoor me er niet aan om in de wind te rijden. Op een warme dag is dit het beste gevoel wat er is. Als het wat frisser is kan ik wel begrijpen dat je uit de wind wil zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan