YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond,

Ik ben nieuw op het forum, en pas in het bezit van het A rijbewijs (overigens ook mijn enige rijbewijs). En op het moment aan het oriënteren voor een motor.

Ik heb de tracer 900 op het oog en heb er al een paar in het vizier.
Ik zie de 2015 en 2016 modellen veel op internet staan maar kan de verschillen niet ontdekken. Kunnen jullie me uitleggen wat het verschil is tussen de 2 jaartallen en/of adviseren welke aan te bevelen is?
 
Ik geloof dat er geen verschil is tussen een 2015 en 2016,buiten de kleuren.
In 2017 zijn er wel wat technische veranderingen geweest.
 
Goedenavond,

Ik ben nieuw op het forum, en pas in het bezit van het A rijbewijs (overigens ook mijn enige rijbewijs). En op het moment aan het oriënteren voor een motor.

Ik heb de tracer 900 op het oog en heb er al een paar in het vizier.
Ik zie de 2015 en 2016 modellen veel op internet staan maar kan de verschillen niet ontdekken. Kunnen jullie me uitleggen wat het verschil is tussen de 2 jaartallen en/of adviseren welke aan te bevelen is?

Zoals gezegd zijn alleen de kleuren anders.

Echt tot voor heel erg kort stonden de kleurstellingen in de OP. Helaas staan die sinds pasgeleden op "not available".....
 
Welke kuipdelen van de Tracer dien ik allemaal te verwijderen om die 02 Kev-mod te plaatsen?

Volgende week gaat hij voor een beurt en ook kleppen stellen e.d.
Wat denken jullie, zou ik de Kev-mod beter voor of na deze beurt kunnen plaatsen?
 
Welke kuipdelen van de Tracer dien ik allemaal te verwijderen om die 02 Kev-mod te plaatsen?

Volgende week gaat hij voor een beurt en ook kleppen stellen e.d.
Wat denken jullie, zou ik de Kev-mod beter voor of na deze beurt kunnen plaatsen?
Je zadel moet los en tank een stukje omhoog.

Voor of na de beurt is niet spannend, tijdens de beurt zal de dealer niet doen verwacht ik
 
Je zadel moet los en tank een stukje omhoog.

Voor of na de beurt is niet spannend, tijdens de beurt zal de dealer niet doen verwacht ik

Dan kijk ik wel of ik er voordien nog tijd voor heb of niet, en anders wordt het achteraf.
 
Zoals gezegd zijn alleen de kleuren anders.

Echt tot voor heel erg kort stonden de kleurstellingen in de OP. Helaas staan die sinds pasgeleden op "not available".....

Ik heb er een beetje naar gezocht en zag de zilveren versie met jaartallen 2015 en 2016 staan. Klopt het dat dezelfde kleurstelling 2 bouwjaren heeft? Jammer dat het niet meer in de OP staat.
 
Ik heb er een beetje naar gezocht en zag de zilveren versie met jaartallen 2015 en 2016 staan. Klopt het dat dezelfde kleurstelling 2 bouwjaren heeft? Jammer dat het niet meer in de OP staat.

De meeste kleurstellingen zijn er 2 jaar, vaak is er 1 andere bij betrokken die ieder jaar anders is.
 
Kan het kloppen dat mijn Tracer GT geen melding geeft bij 1000KM dat ie voor onderhoud moet na het inrijden?
 
Nee, bij 1000 km officieel. Heb de melding echter nooit gezien. De beurt is bij 850 km al gedaan, maar niet bij een Yamaha dealer. Die kan dan ook geen melding resetten. Olie wisselen dan weer wel 😊.
Ergo, ik denk niet dat er een melding komt voor de 10000 beurt.
Wist overigens niet dat er überhault een melding komt als er een onderhoudsbeurt aan komt.
 
Ik was in de veronderstelling dat met zo'n luxe scherm de Tracer wel een onderhoudsmelding gaf... :o:o Want je kan wel zien wanneer onderhoud gedaan is en de oliewissel geweest is (hoeveel km geleden) in het menu.

Nou goed.. 1050 km zit ik nu. Tijd voor oliewisseltje. De vraag is alleen bij de dealer (ivm garantie) of zelf doen
 
Na altijd op 4 cylinder motoren te hebben gereden (behalve de les motoren lang lang geleden) ben ik nu sinds 2 maanden overgestapt op onze 3 cylinder.
Dat karakter is anders, maar wat mij dan vooral opvalt is dat de 3 cylinder meer trilt. Geen verrassing, want dat is bekend. Maar mij valt het wel op dat die trillingen zich vooral sterk manifesteren rond de 5000 tpm. En dan rij ik rond de 130 op de teller.
In dit gebied voel ik voor mijn gevoel wat rouwe trillingen door het frame. Voelbaar in de voeten, niet in de handen.
Is dit normaal? Aangezien ik hier geen referentie over heb, stel ik de vraag hier maar. Genoeg specialisten hier :).
Heb ik ook... had het met de leovince systeem meer als met de akra
 
Want je kan wel zien wanneer onderhoud gedaan is en de oliewissel geweest is (hoeveel km geleden) in het menu.
Als je dat er niet zelf inzet,zal er niet te zien zijn wanneer een onderhoud of oliewissel gedaan is.
Ik ben blij dat er niets automatisch verschijnt voor een onderhoud,want meestal houdt dat dat in dat dat door een dealer moet gereset worden.
Het is dus meestal gemaakt om je bij de dealer te krijgen en wat geld uit je zakken te slaan.
 
Ik weet ook niet of t kwa garantie op de motor zo geregeld is dat de beurt gedaan moet worden door een dealer. Weet dat dit in Amerika geen probleem is als je m volgens goede specificaties veranderd door andere garage of zelfs zelf doet, als je t maar kan aantonen
 
Ik weet ook niet of t kwa garantie op de motor zo geregeld is dat de beurt gedaan moet worden door een dealer. Weet dat dit in Amerika geen probleem is als je m volgens goede specificaties veranderd door andere garage of zelfs zelf doet, als je t maar kan aantonen

Voor de standaard garantie zal dit niet direct een issue zijn, echter voor verengde garantie of coulance gaat dit zeker wel meespelen.

Datzelfde geldt als je de motor te laat voor zijn beurten brengt lijkt me. Bij mijn BMW wordt het direct zichtbaar in de onderhoudshistorie als je te laat qua tijd of kilometers een beurt laat uitvoeren, daar komt dan in rood 1.000km bij de staan. Dan komt de auto bijv ook niet meer in aanmerking voor verengde garantie of Premium Selection garantie (2 jaar op gebruikte BMW). Zal bij andere merken en ook motoren niet heel veel anders zijn.
 
Ik heb mijn eerste oliewissel laten uitvoeren door de dealer waar ik hem kocht. En dat is geen Yamaha dealer. Tegenwoordig mag je elk merk bij elke dealer kopen, gaat er meer om of hij hem wil leveren. De mijne heeft hem "gewoon" bij zijn goede vriend Geffen opgehaald.
Voor service blijf ik bij mijn eigen dealer, daar heb ik een goede verstandhouding mee opgebouwd, en dat vind ik belangrijker dan misschien een paar euro uitsparen. Zolang er geen software update of storing uitgelezen moet worden is dat geen probleem.
 
Ik heb mijn eerste oliewissel laten uitvoeren door de dealer waar ik hem kocht. En dat is geen Yamaha dealer. Tegenwoordig mag je elk merk bij elke dealer kopen, gaat er meer om of hij hem wil leveren. De mijne heeft hem "gewoon" bij zijn goede vriend Geffen opgehaald.
Voor service blijf ik bij mijn eigen dealer, daar heb ik een goede verstandhouding mee opgebouwd, en dat vind ik belangrijker dan misschien een paar euro uitsparen. Zolang er geen software update of storing uitgelezen moet worden is dat geen probleem.
Bedoel je niet Gebben in Rogat?
 
Ik heb nog een Zard uitlaat voor de 2015/16 Tracer 900 Is over omdat ik een 2019 model heb nu en deze helaas niet past.

Update: ik ga eerst eens passen....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een Zard uitlaat voor de 2015/16 Tracer 900 Is over omdat ik een 2019 model heb nu en deze helaas niet past.

Staat op marktplaats

Ben je zeker dat hij niet past?
Een standaard uitlaat van een 2016 past namelijk wel op een 2018-2019.
 
Bedankt voor de suggestie, maar ik heb een nieuwe van 2 maanden oud. Neem aan dat de gasklephuizen nog wel synchroon staan.
Ging mij er meer om of anderen ook de trillingen rond de 5000 tpm voelen.
En ze zijn mij niet storend genoeg om rubbers op de pedalen te zetten. Je mag best voelen dat je op een 3-cylinder zit (met crossplane krukas? of heeft de Tracer dat Yamaha speciaaltje niet).

excuus, wist niet dat het om een nieuwe machine ging. Dan zou ik me inderdaad geen zorgen maken over de synchroon afstelling:N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan