YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een onbeleefde vraag, maar niet zo bedoeld!
Heeft er iemand eventueel van die stoffen koffers (Aero abs) liggen, maar gebruikt ze niet? Ik heb wel interesse om die misschien over te nemen! 😊
 
Gefeliciteerd Guido. Mooie motor! Ik kan t weten want ik heb precies dezelfde: 2017 in t groen. Bij mij zijn de handkappen eraf want naar mijn gevoel windgevoelig + en een Hyperpro Streetkit erop - maar nog geen 180 mee gereden. ☺

Gaaf! Vraag me af waarom er niet zoveel in deze kleur te vinden zijn want vind het zelf toch veruit de mooiste! Niet boven de 180? Dat noem ik nog is zelfbeheersing😉

Lijkt erop dat er toch veel mensen met een andere set vering aan de slag zijn gegaan, en dat is wat ik nu nog even probeer te voorkomen...
 
Is er iemand die voor mij de onderstaande breedtemaat kan opmeten?
Bekijk media item 1349480
Het gaat om de tussenafstand tussen de verticale vlakken aan de achterzijde van de GT koffers, de ruimte waar ik de knipperlichten in wil prutsen... alvast dank!
30,5 cm. En je zit op deze foto meteen waarom het met LED+ knippers niet gaat lukken...
 
Mijne is van 2017 zwart met goude voorpoten.

Speedhobbel lichtvoetig is hier ook aanwezig. Met en zonder koffers vanaf 160 a 170. Heb een hyper pro streetbox eronder plus bt31 plus een puig tour ruit. Heb er nu een stuurdemper op gezet en het is nu weg dat zenuwachtige gedoe op hoge snelheid.

Trillingen in de stapjes hier ook op 120a130 maar heb veel zaken gebeld maar is normaal werd mij verteld.

Vanaf 2017 kon je geen o2 controller meer gebruiken dacht ik en werd het een ecu flash of een PC.

Aan uit hier idem maar weinig last alleen in standje A maar daar rij ik niet in.

Mbt de koppeling kan ik je niet helpen

De trillingen in de voetsteuntjes vind ik niet enorm storend, we rijden nou eenmaal geen goldwing😁

Balen van die o2 controller want dat leek me toch de makkelijkste oplossing. Ik kan alleen nergens met zekerheid vinden dat het echt niet werkt op het 2017 model.

Gaf de stuurdemper te doorslag bii het oplossen van het zenuwachtige gevoel, of was dat vooral in combinatie met de hyperpro?

Guido
 
Lijkt erop dat er toch veel mensen met een andere set vering aan de slag zijn gegaan, en dat is wat ik nu nog even probeer te voorkomen...
Ik zou er so wie so eerst een paar duizend km op rijden zoals 'ie is en dan pas verder investeren. Gashendel wen je aan, bijvoorbeeld. Veren en schokdemper zijn ook heel verschillende ervaringen mee. Alleen als de originele Dunlops er nog op zouden zitten zou ik die wel vervangen.
 
De trillingen in de voetsteuntjes vind ik niet enorm storend, we rijden nou eenmaal geen goldwing😁

Balen van die o2 controller want dat leek me toch de makkelijkste oplossing. Ik kan alleen nergens met zekerheid vinden dat het echt niet werkt op het 2017 model.

Gaf de stuurdemper te doorslag bii het oplossen van het zenuwachtige gevoel, of was dat vooral in combinatie met de hyperpro?

Guido

Zonder demper dat ik met 150 op de snelweg bijna een tankslap gekregen en dat gaf mij de doorslag om een demper te halen.
 
De trillingen in de voetsteuntjes vind ik niet enorm storend, we rijden nou eenmaal geen goldwing😁

Balen van die o2 controller want dat leek me toch de makkelijkste oplossing. Ik kan alleen nergens met zekerheid vinden dat het echt niet werkt op het 2017 model.

Gaf de stuurdemper te doorslag bii het oplossen van het zenuwachtige gevoel, of was dat vooral in combinatie met de hyperpro?

Guido
Veelbesproken thema..
Mijn '17 Tracer is na wat rommelen met de std vering (preload max voorvork) stabiel, geen wobbelingen tot 225kmh. Grote Givi ruit en handkappen maken niets uit. Klein zomerruitje ook niet. Stuurdemper bij mij geen behoefte aan.
 
Balen van die o2 controller want dat leek me toch de makkelijkste oplossing. Ik kan alleen nergens met zekerheid vinden dat het echt niet werkt op het 2017 model.
02 controller werkt wel op een 2017,maar dan blijft het storingslampje op het dashboard constant branden.
Dat weet ik na een vraag rechtstreeks aan de maker,Kevin.
Het komt doordat met de nieuwe Euronorm,de ECU detecteert dat er gesjoemeld wordt.
Dat was voor hem ook mede de reden om te stoppen met het bouwen ervan en zich nu toe te leggen op ECU flash.
Ik heb er trouwens nog één liggen moest je toch interesse hebben.
 
30,5 cm. En je zit op deze foto meteen waarom het met LED+ knippers niet gaat lukken...
De vorige eigenaar van mijn brommer heeft deze gemonteerd:
Knippers 2.jpeg

Knippers 1.jpeg

Met 2 rvs zelftappers van binnenuit vastgezet. Is een beetje werk maar ziet er prima uit vind ik. Ik heb helaas geen idee waar ze vandaan komen. Staat geen merk op.

En nu we toch met plaatjes aan het posten zijn, deze handels van vriend Alie zojuist gemonteerd. Past perfect, voelen degelijk aan. Heb er nog niet mee gereden maar zo op het eerste gezicht prima spul.
Hendel.jpeg
 
02 controller werkt wel op een 2017,maar dan blijft het storingslampje op het dashboard constant branden.
Dat weet ik na een vraag rechtstreeks aan de maker,Kevin.
Het komt doordat met de nieuwe Euronorm,de ECU detecteert dat er gesjoemeld wordt.
Dat was voor hem ook mede de reden om te stoppen met het bouwen ervan en zich nu toe te leggen op ECU flash.
Ik heb er trouwens nog één liggen moest je toch interesse hebben.

Bedankt voor je reactie!
Dat storingslampje kan ik wel mee leven, lijkt me niet een groot probleem. Het enigste probleem is dat eventuele andere storingen niet opvallen.
Ik ben erg benieuwd hoeveel het rijgedrag verbeterd word!
Wat is de rede dat je van de 02 controller af wil?

Guido
 
De vorige eigenaar van mijn brommer heeft deze gemonteerd:
Bekijk bijlage 1448293
Bekijk bijlage 1448294
Met 2 rvs zelftappers van binnenuit vastgezet. Is een beetje werk maar ziet er prima uit vind ik. Ik heb helaas geen idee waar ze vandaan komen. Staat geen merk op.

En nu we toch met plaatjes aan het posten zijn, deze handels van vriend Alie zojuist gemonteerd. Past perfect, voelen degelijk aan. Heb er nog niet mee gereden maar zo op het eerste gezicht prima spul.
Bekijk bijlage 1448292

Bedankt voor je antwoord. Zag er laatst zo een bij MotoPort Zelhem staan, ook met die knipperlichten. Toevallig van jou?

Gr. Kees
 
Bedankt voor je antwoord. Zag er laatst zo een bij MotoPort Zelhem staan, ook met die knipperlichten. Toevallig van jou?

Jup. 1 van de contacten in de remlichtschakelaar bleef af en toe hangen waardoor het remlicht aan bleef en de cruise control storing gaf. Viel binnen fabrieksgarantie dus laten fixen daar.
 
Voor degene die probelem hebben met windturbelentie en wat aan de lange kant zijn (~1.90). Zet je ruit is op de laagste stand ipv de hoogste. Dit maakte bij mij een wereld van verschil en zit veel rustiger op de motor nu!
 
Voor degene die probelem hebben met windturbelentie en wat aan de lange kant zijn (~1.90). Zet je ruit is op de laagste stand ipv de hoogste. Dit maakte bij mij een wereld van verschil en zit veel rustiger op de motor nu!
Gewoon geen scherm ofwel heel kort gemaakt, tot net boven de tellerpartij. Heb een mra scherm ( zwart ) en heb die zelf korter gezaagd en opgeschuurd.
 
Heb het gevoel dat 2020 een kostelijk jaar zal worden...blijven bij de vrij veel gewijzigde 2016 tracer of vernieuwen naar een bmw f900xr..., eerst auto/motorsalon in januari afwachten!!
 
Wat heb je er nu onder zitten dan? Waarom wil je een originele?

Ruilen een optie?

Heb momenteel een slip on van Scorpion. Wil deze ook houden maar zou een reserve willen voor als ik ver ga touren aangezien de Scorpion geen cat heeft en de Duitsers daar wel eens moeilijk over kunnen doen.
 
Heb momenteel een slip on van Scorpion. Wil deze ook houden maar zou een reserve willen voor als ik ver ga touren aangezien de Scorpion geen cat heeft en de Duitsers daar wel eens moeilijk over kunnen doen.
In Duitsland moet je idd een db-killer erin hebben. Daar kunnen ze moeilijk doen.

Marktplaats in de gaten houden. Succes met de zoektocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan