YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.


Led knippers Zijn goed zichtbaar heb ik al meerdere keren gehoord van diegene die achter mij rijd.
Dit zijn overigens FJR1300 koffers. Ik meen ooit gehoord te hebben dat de koffers die bij de Tracer GT geleverd worden, de "inkeping" niet hebben.
Dan heb je dus nog minder ruimte.

En nog wat goedkoper
Ik heb mijn GT recent gekocht met een korte kentekenplaathouder. Daarop zijn de normale pinkers geïnstalleerd, jouw plan was ook het mijne als ik die optie nog ergens kan vinden die de pinkers voor als "verstraler" aan laat (Poolse hobbyist). In deze installatie is aan beide zijden nog ruimte. Staar je dus niet alleen blind op de grootte van de led-pinkers zelf, maar kijk ook even naar alternatieven voor de kentekenplaathouder (!). Ik weet niet welke die van mij is, de GT is van bouwjaar 2018.
 

Bijlagen

  • tail tracer.jpg
    tail tracer.jpg
    129,9 KB · Weergaven: 18
Het is iets van een tail tidy van R&G https://www.rg-racing.com/browsetype/Tail_Tidies/Yamaha/Tracer_900_GT/LP0257BK/ ...

Echter, ik zie net 116 euro dus ik kijk nog ff verder. De kunst is om de knipperlichten niet achter de kentekenplaat vast te maken, maar wellicht erboven (aan het smallere gedeelte). Bovendien vind ik de meeste 'micro' knipperlichten niet mooi, ze moeten in proporties zijn met de rest.. de originele knippers vind ik wel mooi, maar passen zijdelings niet tussen de kentekenplaat en de koffers...:z
 
DB killer zit erin, maar dacht gehoord te hebben dat je ook een katalysator moest hebben.
Heb jaren met een zelfde setup rondgereden (originele uitlaat maar geen katalysator) in o.a. Duitsland. Ben welliswaar nooit gecontroleerd op geluid maar van diverse motorrijders hoor ik dat ze vaak alleen kijken of je een DB killer en E- keur op je uitlaat hebt zitten (of een originele uitlaat uitreraard).
 
"Het is iets van een tail tidy van R&G https://www.rg-racing.com/browsetype/Tail_Tidies/Yamaha/Tracer_900_GT/LP0257BK/ ..."

Ja, die zal het zijn :). Op de website staat dat deze "tail tidy" geen probleem zou moeten hebben met de Yamaha led-pinkers in combinatie met de koffers erop:

"Compatible with either OEM or aftermarket mini indicators with or without the OEM panniers."

Dat lijkt mij ook gezien de ruimte met de standaard pinkers. En je achterkantje knapt er aardig van op vind ik persoonlijk :+
 
DB killer zit erin, maar dacht gehoord te hebben dat je ook een katalysator moest hebben.
Volgens mij controleren ze alleen op geluid. E-keurmerk durf ik ook niet te zeggen. Als je zorgt dat je geluid niet te is, dan zullen ze je nooit staande houden dus denk dat de kans klein is dat ze je dan pakken op wel of geen catalysator.

Heb er verder geen ervaring mee, ik vind de originele uitlaat wel prima, kan gewoon na mijn nachtdiensten thuiskomen zonder dat de hele buurt wakker wordt.
 
Daarop zijn de normale pinkers geïnstalleerd, jouw plan was ook het mijne als ik die optie nog ergens kan vinden die de pinkers voor als "verstraler" aan laat (Poolse hobbyist).
Volgens mij bedoel jij deze modificatie. Die ben ik ook al een paar keer tegen gekomen en is volgens mij door een Pool gemaakt idd.

Kan alleen niet vinden wie de electronica heeft gemaakt hiervoor.
 
Is het verschil met die Akrapovic nou goed hoorbaar als je het geluid vergelijkt met origineel?

Nee dat valt vies tegen. Toen hij bij mij er onder was gelegd, moest ik nog even kijken of hij er wel echt onder zat.
De brom is iets dieper. Ik heb de killer er uit laten halen en een andere killer laten maken. Helemaal zonder killer vond ik teveel van het goede.
 
Ik vraag me wel af hoe ze gewoon op straat kunnen controleren of er een katalysator in zit.
Ze gaan je uitlaat toch niet demonteren?
Ik heb gezien ,bij een politie controle ,dat ze er met een veer (die ook bij
het buigen van een pvc-electrobuis gebruikt wordt) deze in de uitlaat steken. Heeft ie geen weerstand ,dan moet je de motor achterlaten en zorgen dat er een originele weer onder komt .
 
Ik heb gezien ,bij een politie controle ,dat ze er met een veer (die ook bij
het buigen van een pvc-electrobuis gebruikt wordt) deze in de uitlaat steken. Heeft ie geen weerstand ,dan moet je de motor achterlaten en zorgen dat er een originele weer onder komt .

Hoe bedoel je als deze geen weerstand geeft?
 
De cat is een honingraat in de uitlaatpijp. Een buigveer (of iets wat daarop lijkt) zal daar tegen aan lopen. Dan voel je dus weerstand.
 
Maar die zit meestal zo ver naar voor,dat je daar nooit geraakt.
Ik heb ook al wel geweten dat ze een stok of zo in de uitlaat steken,maat dat is om te controleren of er geen stuk van de dB killer gedaan is.
 
30,5 cm. En je zit op deze foto meteen waarom het met LED+ knippers niet gaat lukken...

TNX, maar zijn er nog meer mensen die deze maat even willen meten...? Ik bedoel, ik wil e.e.a. aan onderdelen bestellen (heb de motor nog niet), maar wil niet blind varen op 1 persoon... Lopen de binnenste zijvlakken van de zijkoffers parallel (dus verticaal)?
 
Na nog wat verder te hebben gezocht is dit volgens mij een filmpje van de maker.
Dat zijn “gewoon” de LED+ knippers van Yamaha. Die heb ik er ook op zitten, direct bij aanschaf laten monteren.
Voor heb je extra witte lichten (verstraler is een wat overdreven omschrijving) en achter rode lichten. Zorgt dat je aan beide kanten wat beter opvalt.
 
En weer een kleine upgrade klaar. Wederom van Alie.
WhatsApp Image 2019-12-11 at 19.44.55.jpeg
WhatsApp Image 2019-12-11 at 19.44.55 (1).jpeg


Werkt perfect met m'n heatvest (ook weer Alie, nee heb geen aandelen). Past heel nauw in het rechter gat. Draadjes beetje verlengt en aangesloten op een van de bestaande geschakelde 12V aansluitingen. De ampèremeter is niet heel nauwkeurig maar geeft een goede indicatie.
Het heatvest wordt niet superheet maar houd de kou goed buiten.

Ik ben nu bezig met een vertraagd-afval-relais de mistlampen te schakelen zodat deze nog een minuutje doorbranden zodat ik ook op donkere plekken licht heb om het slot door de schijf te rijgen. Als er geïnteresseerden zijn of dit lukt en hoe kan ik dit hier ook wel posten?...
 
Vandaag bericht gehad dat tie de 16e geleverd wordt. Mooie snelle service.
Hahaha, die van mij ook! 😅
Had er 1 besteld met zo’n ruggetje. Moest bij bestellen m’n lengte en gewicht opgeven, ben ik dus blijkbaar te lang en hebben ze mijn bestelling omgezet naar een andere.
Echt netjes! Er zijn genoeg bedrijven die gewoon leveren wat je besteld zonder mee te denken
 
Hahaha, die van mij ook! 😅
Had er 1 besteld met zo’n ruggetje. Moest bij bestellen m’n lengte en gewicht opgeven, ben ik dus blijkbaar te lang en hebben ze mijn bestelling omgezet naar een andere.
Echt netjes! Er zijn genoeg bedrijven die gewoon leveren wat je besteld zonder mee te denken
Da's idd netjes, dat ze het zadel aanpassen naar je lengte. Anders koop je mooi iets waar je helemaal geen klap aan hebt.

Wat had je besteld? Standaard hoogte en lengte? Hebben ze het zitvlak nu langer gemaakt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan