YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben eraan begonnen... maar heb van de kerstvakantie nog niet echt zin gehad om ermee door te gaan. Mijn Tracer komt toch pas na de winter, dus het heeft ook geen haast..

Bekijk media item 1349623
Eerste opzet, de Japjum kleuren gebruik ik altijd tijdens het construeren om goed contrast tussen de onderdelen te krijgen.

Hoi Kees ik heb eventueel wel interesse in de kentekenplaathouder. Gr Maarten
 
Dit is zeer leerzaam. In de toekomst ga ik ook het voorwiel eens proberen. (voorband is ook bijna op)
Wat is de mening van de geleerden? Ook de remklauwen er af? Of alleen de sensor?
Lukt dat met de motor op de middenstandaard (en achterwiel normaal geplaatst ivm gewicht), of heb ik ook een voorpoot stut nodig?
Deze noob dankt u voor uw kennis!
Ik heb dit gewoon op de middenbok gedaan. Achteraan een 2de persoon als contra gewicht en vooraan een bak bier onder de vorken schuiven met een dekentje op . Zo doe ik het eigenlijk al 20jaar en nooit beschadiging gehad O-) .
 
Zijn er mensen die met een Akrapovic uitlaat rijden zonder DB killer? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. :]
 
Vraagje betreft instellen van preload tracer GT.

Ik weeg 83 kg en moet mijn preload vooraan volledig indraaien om aan een SAG van 43mm te komen. Maw kom ik niet tussen de 30-40mm. Is dit bij jullie ook zo?
 
Vraagje betreft instellen van preload tracer GT.

Ik weeg 83 kg en moet mijn preload vooraan volledig indraaien om aan een SAG van 43mm te komen. Maw kom ik niet tussen de 30-40mm. Is dit bij jullie ook zo?

Dit is hogere wiskunde waar ik me nog niet aan heb durven wagen voor en achter. Preload enz
 
Vraagje betreft instellen van preload tracer GT.

Ik weeg 83 kg en moet mijn preload vooraan volledig indraaien om aan een SAG van 43mm te komen. Maw kom ik niet tussen de 30-40mm. Is dit bij jullie ook zo?

Waarom werken met SAG? Volgens de handleiding gewoon de vering instellen is bij mij (ook 83kg) prima. Heb hanteer vijf klikken. Ik wijzig de instelling van de vork niet eens als ik met duo rijdt alleen de preload achter zet ik dan strakker. Tevens heb ik achter een zwaardere veer gemonteerd.
 
Waarom werken met SAG? Volgens de handleiding gewoon de vering instellen is bij mij (ook 83kg) prima. Heb hanteer vijf klikken. Ik wijzig de instelling van de vork niet eens als ik met duo rijdt alleen de preload achter zet ik dan strakker. Tevens heb ik achter een zwaardere veer gemonteerd.

Aan de hand van wat stel je dan de preload vooraan voor je in?
 
De statische inzakking is de juiste manier om de preload te bepalen. Zal het ff na moeten kijken, maar het is normaliter en percentage van de totale veerweg en natuurlijk afhankelijk van het gewicht wat je erop zet. Zo kun je dus met de preload adjuster achter de rijhoogte makkelijk aanpassen (solo/duo/bagage).

In de handleiding zullen wat vuistregels staan. Het is overigens normaal dat je bij bagage of passagier enkel de preload achter aanpast.
 
Edit: ik heb een boekje van Wilbers vering. Er staat in dat de static sag incl. bestuurder ongeveer 1/3 moet zijn van de totale veerweg.

Zonder bestuurder (alleen de motorfiets) zou voor ongeveer 30 mm moeten zijn, achter ongeveer 15 mm. De statische inzakking noemen ze ook wel negatieve veerweg.
 
S2.1 STATISCHE ZAK VOORZIJDE
Kies een afstand om op te meten tussen kroonplaat en wielas (bijvoorbeeld de zichtbare chroomlengte) en meet deze afstand in de volgende situaties:
A Referentie – Voorwiel vrij van de grond, voorvering volledig onbelast.
S2.1 - zak metingen voorzijde
B Zak hoog – De motor staat op 2 wielen, op een vlakke ondergrond, zonder berijder. Trek de voorkant omhoog en laat heel langzaam en gecontroleerd zakken, niet duwen!
C Zak laag - De motor staat op 2 wielen, op een vlakke ondergrond, zonder berijder. Duw de voorkant omlaag en laat heel langzaam en gecontroleerd terugkomen, niet laten springen!
BC
Bereken Statische zak voorzijde = A 2  = . . . . . mm
Vind de juiste zak waarde op de Hyperpro verenhandleiding (STATIC SAG) of in het werkplaats- handboek. Zak kan worden aangepast door de veervoorspanning te verstellen, zie S2.3 (Voor straatgebruik adviseren we een statische zak van ca. 20% van de maximale voorwielslag).

Aldus Hyperpro.

ik gebruik gewoon een tyrap om te meten hoe diep hij inveert.
Is ook sterk afhankelijk wat voor veer en hoe jij rijdt. Ik houd de 20% aan.
 
Iemand enig idee wat dat glazen ding is? Het zit bij in de kabel boom van de knipperlichten en achterlicht.
IMG_20200107_190501__01.jpg

Het is een Tracer 900 uit 2016
 
Als mensen hier aangeven dat de akrapovic met demper veel geld kost een amper verschil maakt in geluid... Zijn er dan goedkopere varianten die met doet meer geluid geven?
Bv. Mivv?

Iemand enkele gaatjes geboord in de demper van een after market om zo het geluid lichtjes op te kietelen? Als tussenoplossing?
 
Als mensen hier aangeven dat de akrapovic met demper veel geld kost een amper verschil maakt in geluid... Zijn er dan goedkopere varianten die met doet meer geluid geven?
Bv. Mivv?

Iemand enkele gaatjes geboord in de demper van een after market om zo het geluid lichtjes op te kietelen? Als tussenoplossing?

Ik heb er eentje van Arrow. Is wat goedkoper dan Akra en met een mooi geluid met db killer erin. Duidelijk luider/zwaarder maar niet asociaal. Plus deze steekt niet te ver uit waardoor de look van de originele uitlaat een beetje bewaard blijft (waar ik enorm fan van ben). Je hebt hem ook in een zwarte alu afwerking wat ik persoonlijk beter vind passen qua looks, maar vind carbon handiger aangezien dit niet zo warm wordt.

Heb mijn fuelmapping erna wel laten aanpassen. Maar de wijzigingen waren in mijn geval niet zo groot. Dus lijkt me in principe niet 100% nodig.

DSC04388.JPG


DSC04403.JPG
 
Als mensen hier aangeven dat de akrapovic met demper veel geld kost een amper verschil maakt in geluid... Zijn er dan goedkopere varianten die met doet meer geluid geven?
Bv. Mivv?

Iemand enkele gaatjes geboord in de demper van een after market om zo het geluid lichtjes op te kietelen? Als tussenoplossing?
Een goedkopere oplossing is de uitlaat van Dominator. Je hebt al een volledig systeem voor nog geen 400€.

Dominator uitlaat

Heb zelf geen ervaring met dit systeem, ik ben wel blij met het geluid van de standaard uitlaat. Kan ik tenminste normaal wegrijden 's morgens vroeg, zonder dat de hele buurt wakker wordt.
 
Als mensen hier aangeven dat de akrapovic met demper veel geld kost een amper verschil maakt in geluid... Zijn er dan goedkopere varianten die met doet meer geluid geven?
Bv. Mivv?

Iemand enkele gaatjes geboord in de demper van een after market om zo het geluid lichtjes op te kietelen? Als tussenoplossing?

Ik heb onder de MT-09 een Arrow X-Kone gehad, en nu een LeoVince Underbody. Ik twijfel nog over het feit of ik deze ook op de Tracer zal monteren, maar dan zal ook de middenbok moeten verdwijnen.

Oja, over de middenbok gesproken, heeft iemand dat ding al aan de grond gereden tijdens sportief rijden? Want ook dan zal ie moeten verdwijnen, wat de weg voor de LeoVince weer vrij maakt....:P
 
Ik zie nergens enige info over een E-keur,dus vermoed ik dat die er niet is,dat is wel een groot nadeel.
jep, ook met db killer erin kunnen ze je bekeuren en mag je niet doorrijden. Zou het niet doen. Beter eentje kopen die goedgekeurd is of lekker met de originele demper rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan