YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de eerste serie moest je volgens mij nog extra losse steunen monteren. De onderste steunen zijn volgens mij wel gelijk, maar iets anders vastgebout.
 
De huidige Tracers hebben geen losse site case steunen, dus jouw vraag kan niet juist zijn.

Toch wel, de steunen met de rubber 'dop' bij de duo-voetsteunen. Wellicht vallen ze bij jouw GT niet op, maar ik krijg de gewone en moest e.e.a. los kopen want ze worden op een standaard Tracer niet geleverd.
 
20200116_160138.jpg


Even aan de tand gevoeld op de lekdijk vandaag👌
 
Iemand een idee of de city side case steunen. Van het 2018 model passen op het 2016 model? Ik kan namelijk city side koffers van een fjr kopen, maar heb de steunen nodig

De onderste koffersteunen van een 2018 gaan niet passen op een 2016.
Maar Top Block,het Franse merk van de valdoppen maakt onderste koffersteunen,die wel op een '15 -' 17 passen,en waar je dan FJR koffers kan op gebruiken.
Je moet alleen de rubber blokjes bij een Yamaha dealer kopen,de onderdeel nummers staan op de handleiding van de steunen.
 
Ik ben ook al een tijd aan het kijken/stoeien met zijkoffers voor Tracie.

Vandaag de knoop doorgehakt, en heb een setje SHAD SH36 koffers besteld op eBay, voor een (al zeg ik het zelf) hele nette prijs.
De set is inclusief de bevestigingssteunen en binnentassen voor de koffers.

Ik vind de originele koffer van Yamaha ten eerste veel te duur, heb nu de gehele set voor een paar € meer, maar ook erg aan de kleine kant met de 21Ltr.

Ik had al een SHAD SH39 topkoffer dus dan is het een mooi bij elkaar passend setje.
 
Ik heb vanmiddag een setje city koffers op de kop getikt, wel met gebruiksporen en geen bevestigingsmateriaal. Maar de koffers waren dan ook nog geen 300 euro als set _O-
Nog even 100euro aan materiaal erbij en dan kunnen ze erop.
Maar dat is mooi!! Waar heb je dat dan kunnen regelen?
 
Op marktplaats,ebay enz. vind je regelmatig tweedehands FJR koffers.
En de smalle koffers die Yamaha nu levert voor de Tracer,verkopen ze al jaren voor bvb.de TDM 900,FZ-1 Fazer enz.
Dus als je wat geduld hebt en zoekt zijn die ook te vinden.
 
Voor de FZ1 Fazer waren de FJR koffers leverbaar. Er is zelfs een heuse GT uitvoering geweest met onderkuip, hoger scherm en de FJR koffers.
uiteraard passen de smallere ook.
 
Vandaag maar is met m'n vering afstelling aan de gang gegaan. Dacht altijd dat het wel prima stond en het niet veel verschil zou maken.

Maar wat een gigantisch verschil! De stelschroef van de voorvering stond bijna helemaal naar links gedraaid (soft). En er staken 6 ringen door de kroonplaat. Nu terug gegaan naar 3 ringen en de stelschroef naar een halve draai van maximaal naar rechts.

Achter ook een halve draai van maximaal naar rechts en de veer 4 standjes van de slapste stand af.

Ik dacht dat het slappe onstabiele gevoel nou eenmaal hoorde bij dit type motoren en nam het min of meer voor lief. Maar wat een enorm verschil maakt deze aanpassing aan de afstelling!!
Het voelt ineens allemaal vele malen stabieler aan, en stuurt veel lekkerder en zekerder!

Voor degene die zich nooit gewaagd hebben aan de vering afstellen. Aanrader!

Guido
 
Op marktplaats,ebay enz. vind je regelmatig tweedehands FJR koffers.
En de smalle koffers die Yamaha nu levert voor de Tracer,verkopen ze al jaren voor bvb.de TDM 900,FZ-1 Fazer enz.
Dus als je wat geduld hebt en zoekt zijn die ook te vinden.
Ja, daar heb ik ook een zoekertje op uit staan. Maar daar vind ik alleen de grotere fjr koffers. Vind juist de City uitvoering mooi staan maar kom die nergens tegen helaas.
 
Op marktplaats,ebay enz. vind je regelmatig tweedehands FJR koffers.
En de smalle koffers die Yamaha nu levert voor de Tracer,verkopen ze al jaren voor bvb.de TDM 900,FZ-1 Fazer enz.
Dus als je wat geduld hebt en zoekt zijn die ook te vinden.
Precies wat ik heb gedaan. De koffers waren echt gebruikt, maar dat boeit mij niet zo. Doet het eerste krasje ook geen pijn _O-
IMG_20200116_162555.jpg
 
Ja, daar heb ik ook een zoekertje op uit staan. Maar daar vind ik alleen de grotere fjr koffers. Vind juist de City uitvoering mooi staan maar kom die nergens tegen helaas.
Er staat een set op ebay,wel met gebruikssporen.

 
Precies wat ik heb gedaan. De koffers waren echt gebruikt, maar dat boeit mij niet zo. Doet het eerste krasje ook geen pijn _O-
Bekijk bijlage 1459185
Ik heb ook voor de mat zwarte (ongespoten) gekozen omdat ik denk dat een beschadiging hierop het minst zeer doet. Daarnaast ken ik mijzelf, en ga ik er met laars nog wel eens tegen stoten (op- en afstappen), maar ook terwijl ze (op de hotelkamer) op de grond liggen..
 
Laatst bewerkt:
Even opschuren en spuiten. Zijn ze weer als nieuw 😉

Ik weet niet of dat zo makkelijk gaat, aangezien de ongespoten zijkoffers een ander materiaal buitenschaal hebben. Het lijkt een ietwat zachter materiaal, en het heeft (bewust) een structuur om waarschijnlijk (kleine) beschadigingen minder snel op te laten vallen. Ik had de keuze uit gespoten (niet in de kleur die ik wilde) of ongespoten, en heb dus voor de laatste kozen i.c.m. met nog wat andere accessoires (soort combi-deal :))
 
Ik weet niet of dat zo makkelijk gaat, aangezien de ongespoten zijkoffers een ander materiaal buitenschaal hebben. Het lijkt een ietwat zachter materiaal, en het heeft (bewust) een structuur om waarschijnlijk (kleine) beschadigingen minder snel op te laten vallen. Ik had de keuze uit gespoten (niet in de kleur die ik wilde) of ongespoten, en heb dus voor de laatste kozen i.c.m. met nog wat andere accessoires (soort combi-deal :))
Oké! Ze zijn in ieder geval besteld. Met slotjes en sleutel, dat dan weer wel. Ben heeeel benieuwd 😃
 
Heren,

Dan is het nog zo dat als ik de motor koud start en een vibratie te voelen valt en er een zwaarder gerommel te horen is. Als ik de koppeling inknijp is dit geluid weg en als de motor warm is gelopen is het geluid ook aanzienlijk minder al niet verdwenen. Hier heb ik ook diverse dingen over gelezen. Koppeling dempingrubbers die speling krijgen, gaskleppen die gesynchroniseerd moeten worden, koppelinghuis lagers die versleten zijn, kettingspanners die het begeven enz enz. Wellicht dat het gewoon licht aan de koude olie in het koppelingshuis.

Iemand een idee?

Ik verwacht geen simpel antwoord en ik begrijp dat sommige zaken nou eenmaal moeilijk te analyseren/ te defineren zijn via een forum bericht, maar wellicht dat het iets oplevert😁

Mvg,
Guido

De vibratie die je beschrijft kan ik niet plaatsen. Ik heb zelf bij mijn MT-09 de koppelingsrubbers vervangen, de korf had speling gekregen t.o.v. het tandwiel. Bij mij was de gasreactie nogal abrupt (ongedempt). Ik heb ook mensen op fora voorbij zien komen die last hadden van vibraties, dat had ik niet.

Het geluid wat de koppeling maakt als de koppeling aangegrepen is (in de vrij) is normaal. Dit komt doordat de tandheugel die de koppeling vrij moet 'trekken' op dat moment los kan rammelen in het lager. Als je de koppeling intrekt is het weg, da's logisch, want dan staat de tandheugel op spanning (trekt aan het lager) en heeft deze geen kans meer om te rammelen.
 
De vibratie die je beschrijft kan ik niet plaatsen. Ik heb zelf bij mijn MT-09 de koppelingsrubbers vervangen, de korf had speling gekregen t.o.v. het tandwiel. Bij mij was de gasreactie nogal abrupt (ongedempt). Ik heb ook mensen op fora voorbij zien komen die last hadden van vibraties, dat had ik niet.

Het geluid wat de koppeling maakt als de koppeling aangegrepen is (in de vrij) is normaal. Dit komt doordat de tandheugel die de koppeling vrij moet 'trekken' op dat moment los kan rammelen in het lager. Als je de koppeling intrekt is het weg, da's logisch, want dan staat de tandheugel op spanning (trekt aan het lager) en heeft deze geen kans meer om te rammelen.
Geluid bij vrijloop schijnt ook te komen omdat één van de tandwieloverbrengingen met recht gesneden tandwielen gebeurt, waar schuin gesneden tandwielen minder geluid maken
 
De vibratie die je beschrijft kan ik niet plaatsen. Ik heb zelf bij mijn MT-09 de koppelingsrubbers vervangen, de korf had speling gekregen t.o.v. het tandwiel. Bij mij was de gasreactie nogal abrupt (ongedempt). Ik heb ook mensen op fora voorbij zien komen die last hadden van vibraties, dat had ik niet.

Het geluid wat de koppeling maakt als de koppeling aangegrepen is (in de vrij) is normaal. Dit komt doordat de tandheugel die de koppeling vrij moet 'trekken' op dat moment los kan rammelen in het lager. Als je de koppeling intrekt is het weg, da's logisch, want dan staat de tandheugel op spanning (trekt aan het lager) en heeft deze geen kans meer om te rammelen.

Bedankt voor je reactie!
Ik twijfel dan toch of het die rubbers zijn of dat het geluid bij de tandheugel vandaan komt.
Lastig te bepalen ook, want ik heb nog nooit een andere tracer stationair horen lopen van dichtbij.

Die gasreactie is inderdaad vrij abrupt soms, maar daar heeft bijna iedereen het over en daar kan ik nog wel aan wennen/ mee omgaan.
Heb jij nummer 16 vervangen, en maaktte dat een groot verschil?

SmartSelect_20200120-180023_Chrome.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan