YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een klein probleem. Echt klein.
ik ontdekte dat mijn parkeerlicht het niet doet. Als ik de contactsleutel doordraai aan > uit > stuurslot > parkeerlicht, dan doet het parkeerlicht het niet.

Wat het wél doet is het alarmlicht (als het knopje aanstaat)
(ja. en gewoon stadslicht, achterlicht, remlicht doet het ook normaal, als op contact)

Ik heb de handleiding erbij gepakt en gekeken en getest: de zekering is okee. (dit is mogelijk het toppunt van mijn technische handigheid) (heb 'm ook gewisseld met de zekering eronder (koplamp), geen verschil)

Iemand een tip waarnaar ik zou moeten kijken?

(tsja, hoe vaak gebruik je je parkeerlicht)
 
Volgens mij is dat precies hoe Yamaha het bedoeld heeft en ik meen ook in de handleiding gelezen te hebben dat het zo moet werken.
Op het Engelse Tracer forum is dezelfde vraag gesteld en citeert iemand de handleiding waar het ook zo beschreven staat.

De enige reden die ik kan bedenken om het zo te laten werken is dat niemand 'voor de grap' je alarmlichten kan aanzetten als deze ergens geparkeerd staat, maar dat je in geval van nood wel de alarmlichten aan kan zetten zonder de sleutel erin te laten zitten.

Waarom er geen normale parkeerlicht functie (beetje wit voor, beetje rood achter) op zit is voor iedereen een raadsel.
 
Ik rij al 20 jaar motor, en heb nog nooit gebruik gemaakt van het parkeerlicht, in de auto trouwens ook niet. Denk dat er ook maar weinig mensen zijn die dit gebruiken.

Volgens mij hoort het ook zo te werken, dat je alarmlichten in de parkeerstand wel functioneren. Is mij toen vertelt door de dealer bij de afname van Tracy.
 
Het niet functioneren van zowel voor- als achterlicht op de parkeerlicht stand was mij reeds opgevallen (bij mijn oude MT ook), maar dat de alarmlichten wel werken wist ik niet. Ik kan me voorstellen dat het bij pech of een ongeval van waarde kan zijn. Het is alleen niet te hopen dat je het nodig hebt..
 
Na 10 jaar Street Triple rijden haal ik morgen een fraaie tweedehands MT-09 Tracer op bij de dealer. Ik ben erg benieuwd of deze het óók 10 jaar vol gaat houden, maar de voortekenen zijn gunstig ;-)

Ik zocht een motor met eenzelfde karakter, maar met meer comfort en uitgebreidere inzetmogelijkheden, omdat ik de laatste jaren eigenlijk alleen nog maar weekendtrips of vakanties doe met de motor, rijden in Nederland is een zeldzaamheid geworden. Om die reden van mijn Triumph geloof gestapt en de (volgens mij) meest ideale fiets op dit moment gekocht. Ik lees hier mee voor tips en tricks!
 
Ik heb een klein probleem. Echt klein.
ik ontdekte dat mijn parkeerlicht het niet doet. Als ik de contactsleutel doordraai aan > uit > stuurslot > parkeerlicht, dan doet het parkeerlicht het niet.

Wat het wél doet is het alarmlicht (als het knopje aanstaat)
(ja. en gewoon stadslicht, achterlicht, remlicht doet het ook normaal, als op contact)

Ik heb de handleiding erbij gepakt en gekeken en getest: de zekering is okee. (dit is mogelijk het toppunt van mijn technische handigheid) (heb 'm ook gewisseld met de zekering eronder (koplamp), geen verschil)

Iemand een tip waarnaar ik zou moeten kijken?

(tsja, hoe vaak gebruik je je parkeerlicht)

Parkeerlicht is bedoeld volgens Yamaha dat als je je contact in parkerlichtstand hebt staan dat je dan je richtingaanwijzer kan aanzetten naar links of naar rechts. Dus parkeerlicht is dus eigenlijk een knipperlicht aan 1 kant. Probeer maar eens. Knipperlicht naar links of naar rechts met contact uit lukt alleen in de parkeerstand.
 
Laatst bewerkt:
Parkeerlicht is bedoeld volgens Yamaha dat als je je contact in parkerlichtstand hebt staan dat je dan je richtingaanwijzer kan aanzetten naar links of naar rechts. Dus parkeerlicht is dus eigenlijk een knipperlicht aan 1 kant. Probeer maar eens. Knipperlicht naar links of naar rechts met contact uit lukt alleen in de parkeerstand.
Of je alarm lichten, dat werkt ook.
 
Of je alarm lichten, dat werkt ook.

Klopt, alleen zijn die niet bedoeld als zijnde parkeerlicht door Yamaha. In een auto brandt er ook altijd maar 1 voor en achterlicht in de parkeerstand, afhankelijk aan welke kant bepaalt de stand van je richtingaanwijzer.
 
Kan zijn dat door het losse contact je de zekering hebt doorgebrand. Is natuurlijk snel te checken.

Hierbij is een multi meter je grote vriend *O*

Inmiddels de koperen draadjes laten solderen en opnieuw gekrimpt in nieuwe kabelschoentjes, dit zit 100% goed. De draden goed in de connector gestoken en de connector weer aangesloten op de 12v accesoire stekker die standaard op de GT zit. Tevens alle zekeringen behorende bij de 12V aansluitingen nagekeken en voor de zekerheid met elkaar omgewisseld (net als de zekering die op de garmin voeding zit). De zekeringen functioneren allen goed.

Helaas werkt de stroomtoevoer naar de Garmin nog steeds niet... Ik heb een foto bijgevoegd van de bruin/gele draad waarvan ik denk dat het de + draad is. Ben nu toch wel benieuwd wat ik fout doe :')
 

Bijlagen

  • download.png
    download.png
    3,7 KB · Weergaven: 23
Ik heb wel eens gelezen dat de Garmin slecht tegen het verwisselen van de plus en min kan. Weet je zeker dat dit niet gebeurd is? Je kunt de Garmin ook even direct op de accu aansluiten en kijken of die het doet...
 
Ik heb wel eens gelezen dat de Garmin slecht tegen het verwisselen van de plus en min kan. Weet je zeker dat dit niet gebeurd is? Je kunt de Garmin ook even direct op de accu aansluiten en kijken of die het doet...

Net gecheckt en de voeding kabel van de Garmin doet het ook niet op de accu... Heb inderdaad bij de 1e keer aansluiten van de connector + en - omgedraaid. Nieuwe voedingkabel bestellen maar. To be continued...
 
Zit heel even te denken welk deel van de Garmin niet tegen omdraaien van de polariteit kan... Zit er in die voedingskabel om nog zo'n blokje?
 
Ik heb de 396, en daar zit er ook meteen de zekering in. Deze zekering is trouwens een type dat zichzelf weer kan herstellen (ben de naam even kwijt). Kan best wezen dat de omvormer niet tegen omdraaien van de polen kan..
 
Morgen komt eindelijk de SC project conic uitlaat onder mijn tracer 900 uit 2015!
Full Exhaust System 3-1 - YAMAHA TRACER 900 (2015 - 2016)
Nu staat er ook nog op het verlanglijstje om de originele kentekenplaat vervangen voor de korte variant.
heeft er iemand ervaring mee om de kentekenplaat te vervangen en hierop de originele kentekenverlichting weer te monteren?
En is dit eenvoudig zelf te doen? (Eventueel met een link naar de gekochte kentekenplaathouder?)
 
Morgen komt eindelijk de SC project conic uitlaat onder mijn tracer 900 uit 2015!
Full Exhaust System 3-1 - YAMAHA TRACER 900 (2015 - 2016)
Nu staat er ook nog op het verlanglijstje om de originele kentekenplaat vervangen voor de korte variant.
heeft er iemand ervaring mee om de kentekenplaat te vervangen en hierop de originele kentekenverlichting weer te monteren?
En is dit eenvoudig zelf te doen? (Eventueel met een link naar de gekochte kentekenplaathouder?)
Ik heb dit op mijn Tracer uit 2016. De meeste tailtidies hebben dezeldfde gaten voor je kentekenplaat verlichting.
 
Ik heb dit op mijn Tracer uit 2016. De meeste tailtidies hebben dezeldfde gaten voor je kentekenplaat verlichting.

Heb jij toevallig nog een link waar je deze hebt gekocht? Ik lees bij diverse merken dat ze niet geschikt zijn voor de originele verlichting, maar soms staat er geen informatie bij
 
Omdat ik ook nog weleens rij in donker/regen/mist enzo en de topkoffer (Yamaha City) best ver over het achterlicht heen steekt en ik toch graag gezien wil worden heb ik wat extra verlichting aangebracht. Hieronder een paar fotootjes hoe. Wellicht dat iemand er wat aan heeft...

Ledstrips op de plastic plaat achter het rode deel van de koffer
Reflector.jpeg


IP65 wartel naar binnenzijde van de koffer
Wartel.jpeg


Beetje hitte en tin erbij. De kabel aan de binnenkant met tiewraps en plakvoetjes mooi geleid
Solderen.jpeg


IP65 magnetische connector. Het kabeldeel rechtstreeks van het achterlicht afgetakt
Connector 2.jpeg
Connector.jpeg


Resultaat
Licht.jpeg
Remlicht.jpeg
 
Parkeerlicht is bedoeld volgens Yamaha dat als je je contact in parkerlichtstand hebt staan dat je dan je richtingaanwijzer kan aanzetten naar links of naar rechts. Dus parkeerlicht is dus eigenlijk een knipperlicht aan 1 kant. Probeer maar eens. Knipperlicht naar links of naar rechts met contact uit lukt alleen in de parkeerstand.
Tsja ... misschien heb je inderdaad gelijk.
parkeerlicht Yamaha MT09-Tracer 1.jpg

Is anders dan ik verwacht (bijv n.a.v. vorige motor) ook omdat het boekje het woord parkeerlicht steeds gebruikt voor de stadslichten:
parkeerlicht Yamaha MT09-Tracer 2.jpg


Ik zoek niet verder.

(PS: heerlijk een PDF van de handleiding, kan je zoeken bijvoorbeeld en boekje meenemen in je smartphone)
 
Omdat ik ook nog weleens rij in donker/regen/mist enzo en de topkoffer (Yamaha City) best ver over het achterlicht heen steekt en ik toch graag gezien wil worden heb ik wat extra verlichting aangebracht. Hieronder een paar fotootjes hoe. Wellicht dat iemand er wat aan heeft...

Ledstrips op de plastic plaat achter het rode deel van de koffer
Bekijk bijlage 1466025

IP65 wartel naar binnenzijde van de koffer
Bekijk bijlage 1466026

Beetje hitte en tin erbij. De kabel aan de binnenkant met tiewraps en plakvoetjes mooi geleid
Bekijk bijlage 1466027

IP65 magnetische connector. Het kabeldeel rechtstreeks van het achterlicht afgetakt
Bekijk bijlage 1466022 Bekijk bijlage 1466021

Resultaat
Bekijk bijlage 1466023 Bekijk bijlage 1466024

Helaas heb je geen prive-berichten ingeschakeld, dus vraag het via deze manier;

Mooie oplossing die IP65 magnetische connector/stekker. Heb jij hier eventueel een linkje van of adres waar deze te koop zijn?
 
Na 10 jaar Street Triple rijden haal ik morgen een fraaie tweedehands MT-09 Tracer op bij de dealer. Ik ben erg benieuwd of deze het óók 10 jaar vol gaat houden, maar de voortekenen zijn gunstig ;-)

Ik zocht een motor met eenzelfde karakter, maar met meer comfort en uitgebreidere inzetmogelijkheden, omdat ik de laatste jaren eigenlijk alleen nog maar weekendtrips of vakanties doe met de motor, rijden in Nederland is een zeldzaamheid geworden. Om die reden van mijn Triumph geloof gestapt en de (volgens mij) meest ideale fiets op dit moment gekocht. Ik lees hier mee voor tips en tricks!

Goeie keuze! Ik zelf heb ook een Street Triple gereden uit 2009. Top fiets... Door die Triumph ben ik verliefd geworden op het 3 cilinder karakter:9 Maar ja ook vanwege meer comfort heb ik die Triumph ingeruild voor een FZ1 uit 2007, die ik vorig jaar december weer heb ingeruild voor de Tracer 900 GT. Ik miste die 3 cilinder teveel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan