YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
heb een set FJR koffers via marktplaats gekocht. Passen goed op mijn Tracer
Nu is mijn vraag, gebruiken jullie binnentassen voor de koffer of gewoon de koffers zo vullen met je spullen?

Gr Ivo

Ik gebruik binnentassen maar dat is vooral omdat die zo lekker tillen (heb tassen met een hengsel). Als je ergens maar 1 nachtje slaapt hoef je niet met de koffers te slepen.
2 Albert Hein tassen zijn ook makkelijk, vorig jaar op een huurmotor in Canada gedaan, scheelt veel slepen met spullen.
 

Bijlagen

  • 48CF76BC-40F4-485A-A098-A3971DCDFE5D.jpeg
    48CF76BC-40F4-485A-A098-A3971DCDFE5D.jpeg
    285,9 KB · Weergaven: 12
Hallo,
heb een set FJR koffers via marktplaats gekocht. Passen goed op mijn Tracer
Nu is mijn vraag, gebruiken jullie binnentassen voor de koffer of gewoon de koffers zo vullen met je spullen?

Gr Ivo
Omdat ik hiervoor een aantal FJR’s heb gehad, wilde ik niet de originele smalle koffers en heb dus ook FJR koffers. Ook gebruik ik al jaren de originele binnentassen. Zijn zeer makkelijk en ook erg slijtvast. Is erg prettig. Hoef je niet met de soms vuile koffers te zeulen.
 

Bijlagen

  • BEEFEF10-8D45-43CF-BCEF-19F5E25A9E72.jpeg
    BEEFEF10-8D45-43CF-BCEF-19F5E25A9E72.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 16
Hallo alllemaal.
ik ben hier nieuw dus zal me even voorstellen.
Mijn naam is Victor en ben 61 jaar jong.
Vanaf mn 16e heb ik altijd yamaha gereden (vel merken getest gereden maaaar kwam altijd weer uit bij hetzelfde merk), tot 15 jaar geleden.
Ik heb toen mijn totaal op performance aangepaste oud model XJ600 verkocht omdat we ons 4e kind kregen en er naast werk en gezin totaal geen tijd meer had om te rijden.
Toen ik de laaatste verkocht heb ik mezelf de belofte gedaan dat als ik rond de 60 was, tijd had en het me kon permitteren ik weer op zou stappen.
dat vreemde virus is al die jaren bliijven hangen en een tijd geleden heb ik besloten dat ik weer een motor wilde hebben.
Ik heb letterliek alle merken bekeken, geproeft gevoeld, van een royal enfiel (mooi ding trouwens) tot een bmw 1300, maar nadat ik een proefrit had gemaakt op een yamaha tracer 900 GT wist ik al na een paar kilometer dit wordt hem.
Afijn toen we uiteindelijk ergens aan het eind van de middag weer bij de dealer waren heb ik een kwartier nodig gehad om de grote griijns die ik op mn smoel had eraf te halen.
Vanochtend eindelijk mn nieuw fiets op kunnen halen en nu ben ik ook te trotse eigenaar van een prachtig blauwe tracer.
vandaag al; 200 kilometer op de klok gezet en wat rijd dat geweldig.
Het is weer even wennen, rustig aan doen, skills weer opbouwen, maar denk dat met zo rond het weekeind het weer helemaal terug is.

1590618002622.png
 
Veel plezier met de Tracer VictorJK! Fietsen verleer je niet, allen weer even rustig beginnen :]

Zelf heb ik Hepco alu koffers met deksel boven. Vind ik er mooier uitzien en praktischer. Moet wel toegeven dat je bij 160km/h plus wat meer luchtweerstand voelt, maar dat rij ik niet zo vaak met bagage eraan.
 
Kan weer even vooruit! :]
Erg benieuwd naar de eerste echte rit. Nu slecht 1 km gereden van de dealer naar huis.
 

Bijlagen

  • 74083718-E8DC-4924-B5FC-3148AF7C6A14.jpeg
    74083718-E8DC-4924-B5FC-3148AF7C6A14.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 15
  • 5E5E89F5-5D1A-4E02-AD39-3CB090CCA581.jpeg
    5E5E89F5-5D1A-4E02-AD39-3CB090CCA581.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 15
Het kan aan mij liggen maar ik zie de toegevoegde waarde van zo'n QS niet.
Kan iemand vertellen wat het toevoegt?
 
Het kan aan mij liggen maar ik zie de toegevoegde waarde van zo'n QS niet.
Kan iemand vertellen wat het toevoegt?
Denk gewoon omdat het kan. Geen idee. Heb er nog nooit eentje gehad, dus ik geen idee of het bevalt.

Klinkt wel leuk met doorschakelen met een aftermarket uitlaat. (Ook die heb ik niet)
 
Zo vandaag de tracer maar eens even onder handen genomen.
er was een kit op gemonteerd met korte kentekenhouder en led richtingaanwijzers.
sorry maar totaal niet mijn smaak.
dus de originele knipper lichten en kentekenplaat houder er opgezet, veel mooier (in mijn ogen dan)

Liefhebbers voor de de korte kentekenplaat houder en ledknipperlichten deze gaan voor een zacht prijsje de deur uit
Edit, deze zijn al naar een nieuwe liefhebber gegaan
 
Laatst bewerkt:
Mijn rijstijl waarschijnlijk ook niet, ben ik te oud voor geworden denk ik;)
Nog maar een paar jaar tot m'n pensioen. En wat heb ik een lol met die QS.
Nergens voor nodig idd. Maar het past wel erg lekker bij het karakter van de Tracer.
Ik vond de lol/prijs verhouding adequaat iig. ('17 Tracer) 8-)
 
Ik zou er ook wel eentje willen hebben, gewoon omdat het kan, maar dan wel de OEM versie. Vind ik toch netter als alles OEM is ipv een bij elkaar geraapte verzameling van aftermarket spul.

Dus de QS blijft voor mij achterwege denk.
 
Ik heb een 2019 GT, dus met QS. Die werkt alleen lekker bij (bijna) vol accelereren. Bij een rustiger tempo gaat dat minder soepel. En voor terugschakelen werkt hij niet, moet je toch de koppeling erbij halen.
Dus als je een racer Tracer bent heb je er wat aan. Voor ieder ander, incl mijzelf, is het leuk dat het erop zit, maar vaak gebruik ik hem niet. Moet er ook echt aan denken (bv snelweg op). Dan is het wel een leuke gimmick. Maar had er niet extra voor betaald als hij er niet op zat.
Blijft dus een geheel persoonlijke keuze.
 
Hallo, ik heb de laatste tijd een onzichtbare gearindicator vooral in de 1ste en 6e versnelling wordt er niets weergegeven. Iemand ervaring mee?

Als ik niks zie staan, dan weet ik dat hij in z'n 5 staat...
Eerst heeft hij wel gedaan en ineens was hij weg..

Ben ook wel benieuwd of ik ergens aan kan rommelen in een poging hem weer tot leven te wekken..
 
Als de QS hetzelfde zou werken als op de KTM 790, dan zou ik meerwaarde zien. Zowel up als down en werkt ook zeer soepel zonder vol gas. Overigens lees ik wel dat er wat issues zijn met de QS op de KTM 790 en deze op het moment niet geleverd worden.... Gelukkig hoef je op de Tracer niet zoveel te schakelen.
 
Als iemand nog van zijn QS af wil, ik hou me aanbevolen! Het is niet nodig, maar lijkt me wel leuk om mee te spelen:P
 
Ze zijn dan blijkbaar voorheen nooit gebruikt,dus defect kan niet.
Misschien slecht contact doordat ze jaren niet gebruikt zijn,ik zou eens proberen ze wat extra vaak te gebruiken.
Even aan het klussen geweest .Op het drukknopje onderop een klein stukje rubber geplakt.In het dashboard zit een wit tuimelschakelaar ,die ook de TC werkt ,deze heeft wat speling. Tevens snelbouten op beide verstelgeleiders van het scherm geplaatst,dit inplaats van beide kunstoffen.IMG_1633.JPGIMG_1634.JPGIMG_1635.JPGIMG_1636.JPGIMG_1637.JPG
 
Even aan het klussen geweest .Op het drukknopje onderop een klein stukje rubber geplakt.In het dashboard zit een wit tuimelschakelaar ,die ook de TC werkt ,deze heeft wat speling. Tevens snelbouten op beide verstelgeleiders van het scherm geplaatst,dit inplaats van beide kunstoffen.Bekijk bijlage 1506154Bekijk bijlage 1506155Bekijk bijlage 1506156Bekijk bijlage 1506157Bekijk bijlage 1506158
Die snelklemmen is wel een slim idee.. waar koop je dat? Fietsenmaker? Bij de bouwmarkt nog nooit gezien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan