YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Inmiddels heb ik mijn 2017 Tracer verkocht (zit nu zonder! slechte planning met dit weer) maar ik heb nog een zwarte skid plate / bash plate van Cosmo over die ik nooit heb gemonteerd. Geschikt voor modellen 2015-2017. Staat op MP. Voor de liefhebber. PB mag ook.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik mijn 2017 Tracer verkocht (zit nu zonder! slechte planning met dit weer) maar ik heb nog een zwarte skid plate / bash plate van Cosmo over die ik nooit heb gemonteerd. Geschikt voor modellen 2015-2017. Staat op MP, voor de liefhebber. PB mag ook.
Wat wil je er voor hebben?
 
Hoi allemaal!

Nadat begin dit jaar mijn nieuwe Africa Twin (😭) is gestolen ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Aangezien ik toch niet off road ga rijden twijfel ik om opnieuw een AT en misschien iets wat meer “weg” georiënteerd is te nemen.

Nu is mijn oog gevallen op de nieuwe tracer 900! Maar na een proefrit was ik niet direct verkocht. Met name door het soort aan/uit gevoel van de gashendel (Zowel in A, B en std), is dit een bekend iets of gewoon iets waar ik zelf aan moet wennen?
Ik las online wat verhalen over een “ECU remap“ en was benieuwd of er hier mensen zijn die dat hebben laten doen en of dat een soepelere rijervaring oplevert.

Heel benieuwd naar jullie ervaringen!
 
Hoi allemaal!

Nadat begin dit jaar mijn nieuwe Africa Twin (😭) is gestolen ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Aangezien ik toch niet off road ga rijden twijfel ik om opnieuw een AT en misschien iets wat meer “weg” georiënteerd is te nemen.

Nu is mijn oog gevallen op de nieuwe tracer 900! Maar na een proefrit was ik niet direct verkocht. Met name door het soort aan/uit gevoel van de gashendel (Zowel in A, B en std), is dit een bekend iets of gewoon iets waar ik zelf aan moet wennen?
Ik las online wat verhalen over een “ECU remap“ en was benieuwd of er hier mensen zijn die dat hebben laten doen en of dat een soepelere rijervaring oplevert.

Heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Dit herken ik niet. De A is wat nerveus, maar de B daarentegen is rustig.
 
Hoi allemaal!

Nadat begin dit jaar mijn nieuwe Africa Twin (😭) is gestolen ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Aangezien ik toch niet off road ga rijden twijfel ik om opnieuw een AT en misschien iets wat meer “weg” georiënteerd is te nemen.

Nu is mijn oog gevallen op de nieuwe tracer 900! Maar na een proefrit was ik niet direct verkocht. Met name door het soort aan/uit gevoel van de gashendel (Zowel in A, B en std), is dit een bekend iets of gewoon iets waar ik zelf aan moet wennen?
Ik las online wat verhalen over een “ECU remap“ en was benieuwd of er hier mensen zijn die dat hebben laten doen en of dat een soepelere rijervaring oplevert.

Heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Ken dat gevoel niet echt. Misschien dat de Honda een langer bereik op de throttle tube heeft en daardoor wat soepeler voelt?
 
Hoi allemaal!

Nadat begin dit jaar mijn nieuwe Africa Twin (😭) is gestolen ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Aangezien ik toch niet off road ga rijden twijfel ik om opnieuw een AT en misschien iets wat meer “weg” georiënteerd is te nemen.

Nu is mijn oog gevallen op de nieuwe tracer 900! Maar na een proefrit was ik niet direct verkocht. Met name door het soort aan/uit gevoel van de gashendel (Zowel in A, B en std), is dit een bekend iets of gewoon iets waar ik zelf aan moet wennen?
Ik las online wat verhalen over een “ECU remap“ en was benieuwd of er hier mensen zijn die dat hebben laten doen en of dat een soepelere rijervaring oplevert.

Heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik moest in het begin wennen aan de A modus, die was voor mijn gevoel wat direct en inderdaad een beetje aan/uit. Maar inmiddels ruim 2000 km erop staan en nu ben ik er aan gewend en stoort het me niet. De B en STD modus daarentegen vind ik niet prettig rijden, alsof er een fractie vertraging zit tussen het draaien van de gashendel en dat de motor daadwerkelijk gas geeft. Maar goed de B modus is niet voor niks de regen modus waarbij het juist handig kan zijn dat de motor rustiger op het gas reageert.

Kortom het is denk ik een kwestie van gewenning.

Ik zit trouwens ook te denken aan een ECU flash. Bij m’n vorige motor die Motorisch compleet standaard was een powercommander gemonteerd en laten afstellen, die liep daarna gewoon veel beter dan standaard. Leverde o.a. een soepelere gasreactie op.
 
Laatst bewerkt:
Ik moest in het begin wennen aan de A modus, die was voor mijn gevoel wat direct en inderdaad een beetje aan/uit. Maar inmiddels ruim 2000 km erop staan en nu ben ik er aan gewend en stoort het me niet. De B en STD modus daarentegen vind ik niet prettig rijden, alsof er een fractie vertraging zit tussen het draaien van de gashendel en dat de motor daadwerkelijk gas geeft. Maar goed de B modus is niet voor niks de regen modus waarbij het juist handig kan zijn dat de motor rustiger op het gas reageert.

Kortom het is denk ik een kwestie van gewenning.

Ik zit trouwens ook te denken aan een ECU flash. Bij m’n vorige motor die Motorisch compleet standaard was een powercommander gemonteerd en laten afstellen, die liep daarna gewoon veel beter dan standaard.
Mijn '17 Tracer is smooth zonder enige aanpassing. Feitelijk beter dan de DL650 die ik daarvoor had.
Injectie gedraagt zich zo denk ik, moet in je spiergeheugen komen.
A mode is een beetje agressief, totdat je er aan gewend ben - dan wil je niet anders. 8-)
 
Waarom de tracer weggedaan @kabalevski ?
Ben overgestapt naar een BMW R1200GS, ook uit 2017. In het kort: omdat de BMW lekker met 30-40km/u door stad en dorp heen pruttelt (de Tracer vind ik daarvoor te ongedurig), moeiteloos op hoge snelheid 800km snelweg doet (op de Tracer merk ik het toch echt wel als ik 160 rijd) en omdat 'ie geschikt is om af en toe een stukje offroad mee te nemen.

Dat laatste was ook de aanleiding: ik heb ingetekend op een allroad training en bij nader inzien moest ik m'n Tracer daar dan wel flink voor verbouwen. (Denk: banden, skidplate. Blijft: veerweg? grondspeling? wieldiameter?)

Nou ben ik so wie so al huiverig voor elke groep die mij als lid wil hebben, en dat gold mit besonderer Betonung voor BMW GS rijders. Dus ik moest wel ergens overheen stappen, dat snap je. ;)
 
Hoi allemaal!

Nadat begin dit jaar mijn nieuwe Africa Twin (😭) is gestolen ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Aangezien ik toch niet off road ga rijden twijfel ik om opnieuw een AT en misschien iets wat meer “weg” georiënteerd is te nemen.

Nu is mijn oog gevallen op de nieuwe tracer 900! Maar na een proefrit was ik niet direct verkocht. Met name door het soort aan/uit gevoel van de gashendel (Zowel in A, B en std), is dit een bekend iets of gewoon iets waar ik zelf aan moet wennen?
Ik las online wat verhalen over een “ECU remap“ en was benieuwd of er hier mensen zijn die dat hebben laten doen en of dat een soepelere rijervaring oplevert.

Heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik moest ook wennen, maar kwam dan ook van een motor met carburateurs. De gasreactie is vrij direct. In STD vind ik hem prima reageren, ben er helemaal aan gewend. Ik vind de A modus te zenuwachtig, tenzij je een stoplicht sprintje wil maken
 
Hoi allemaal!

Nadat begin dit jaar mijn nieuwe Africa Twin (😭) is gestolen ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Aangezien ik toch niet off road ga rijden twijfel ik om opnieuw een AT en misschien iets wat meer “weg” georiënteerd is te nemen.

Nu is mijn oog gevallen op de nieuwe tracer 900! Maar na een proefrit was ik niet direct verkocht. Met name door het soort aan/uit gevoel van de gashendel (Zowel in A, B en std), is dit een bekend iets of gewoon iets waar ik zelf aan moet wennen?
Ik las online wat verhalen over een “ECU remap“ en was benieuwd of er hier mensen zijn die dat hebben laten doen en of dat een soepelere rijervaring oplevert.

Heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Na 15 jaar Honda gereden te hebben (CBF en VFR/X) overgestapt op de Tracer. Omdat Honda niets meer biedt in dit segment.
Geen spijt van. De gas aanname is wel iets dat allang speelt op deze motor, maar bij de nieuwste versies vanaf 2019 is dit grotendeels opgelost. Ja, als je van Honda afkomt is het even wennen, de A mode blijf ik te direct vinden, dus rijd ik eigenlijk altijd in de STD mode. B is voor als het echt slecht is, maar een voorzichtige gashand in de STD mode werkt ook prima (voor mij).
Dus dat is wennen, kan je aanraden om eens een lange proefrit te maken. Als je na een paar uur er nog niet mee om kan gaan is dit niet je ding. Maar zou me verbazen als dat zo is.
Voor een straat gerichte cross-over is de Tracer echt een aanrader.
 
Bedankt voor alle behulpzame reacties!

Binnenkort als het weer kan en mag wil ik een tracer 900 huren om een weekend mee weg te gaan, daarna moet ik er wel uit zijn of het bij me past 😁
 
Moet je eerlijk zeggen dat ik de gasreactie niet eens meer merk nu, dat is een kwestie van wennen! En beetje fingerspitze gefuhl voor krijgen.

Enigste wat ik merk is dat de schakelingen soms niet geheel soepel zijn, in ze een zetten bijv gaat wel eens met een flinke klak of bonk.
 
Moet je eerlijk zeggen dat ik de gasreactie niet eens meer merk nu, dat is een kwestie van wennen! En beetje fingerspitze gefuhl voor krijgen.

Enigste wat ik merk is dat de schakelingen soms niet geheel soepel zijn, in ze een zetten bijv gaat wel eens met een flinke klak of bonk.

Om te voorkomen dat je een klak of bonk hoort als je de motor in de 1ste versnelling zet moet je de motor iets laten rollen. Als het goed is hoor je dan bijna niks.
 
Hallo, ik heb de laatste tijd een onzichtbare gearindicator vooral in de 1ste en 6e versnelling wordt er niets weergegeven. Iemand ervaring mee?

Ik ook ! Maar dan alleen 6 en het begint vanaf een temperatuur van +- 70 °
Lijkt me een mechanisch dingetje...

Waar zit die sensor eigenlijk?

Ik kwam DIT filmpje tegen op het Tracer forum. Wellicht kan je hier wat mee. Schijnt dus wel vaker voor te komen.
 
Om te voorkomen dat je een klak of bonk hoort als je de motor in de 1ste versnelling zet moet je de motor iets laten rollen. Als het goed is hoor je dan bijna niks.

Thanks!.. toevallig ook nog een tip tegen het "zeuren" of "whinen" wat je voelt als je terugschakelen van 6 naar 5? Op t moment dat je de koppeling laat opkomen is t weg. Maar ontkoppelt voel je nadat je schakelt alsof er iets aanloopt door de schakelpook en hoor je een beetje een "heuuuu" geluid
 
.... Met name door het soort aan/uit gevoel van de gashendel (Zowel in A, B en std), is dit een bekend iets of gewoon iets waar ik zelf aan moet wennen? ...


A = Agressief
STND = Normaal
B =Braaf
Ik rijdt meest STND.
Wil ik snel dan A, (en QS), maar als je rustig met het verkeer meekeutelt vind ik die te bot.
B bij regen, mul zandpad, dikke laag grint, etc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan