YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Het ligt denk ook aan gewicht van jezelf / duo / bagage. Als je veel duo rijdt zou je ook de Tenere 1200 eens kunnen proefrijden.
 
Ik heb geen ervaring met duo maar wat ik hier zo nu en dan heb gelezen is dat de standaard vering icm een duo + bagage tekort schiet. Ik zelf heb een schokdemper van Wilbers laten plaatsen (641). Echt een positief verschil mbt de originele.

Is je huidige motor een XJR1300? Dan zou je ook een FJR 1300 kunnen overwegen, zelfde blok maar uiteraard veel meer tour gericht.
FJR is heel ander blok dan een XJR….
 
Een setje kontkralen doet ook wonderen. Zorgt dat er lucht tussen de bips en het zadel kan en het werkt bijna als stoelmassage wat weer goed is voor de bloedsomloop.

ik had ze op de XT en ben er in 1 dag mee van Göteborg naar rotterdam gereden en dat is ook toch bijna 1100km.

gekocht via beadrider.com
Interessant. Dit lijkt mij wel wat hard zitten op den duur. Ik lees ook veel over comfort air zadels. Ik ben wel benieuwd of dit werkt. Zelf ga ik begin augustus even bij een zadel stoffeerder langs en kijken of ze er wat van kunnen maken. Dan laat ik het zadel ook iets hoger maken. Het model <2021 was iets hoger waardoor de zithouding ook beter was.
 
Interessant. Dit lijkt mij wel wat hard zitten op den duur. Ik lees ook veel over comfort air zadels. Ik ben wel benieuwd of dit werkt. Zelf ga ik begin augustus even bij een zadel stoffeerder langs en kijken of ze er wat van kunnen maken. Dan laat ik het zadel ook iets hoger maken. Het model <2021 was iets hoger waardoor de zithouding ook beter was.
Kijk eens bij topsellerie.nl. Daar kan je je zadel verhogen, verlagen, verlengen, gel, verwarming, eigen patronen, etc.....

Erg goed zadels en geen centje pijn na een dag sturen, ik althans.
 
Laatst bewerkt:
Interessant. Dit lijkt mij wel wat hard zitten op den duur. Ik lees ook veel over comfort air zadels. Ik ben wel benieuwd of dit werkt. Zelf ga ik begin augustus even bij een zadel stoffeerder langs en kijken of ze er wat van kunnen maken. Dan laat ik het zadel ook iets hoger maken. Het model <2021 was iets hoger waardoor de zithouding ook beter was.
Opa had dit vroeger in de peug 205. Als je het een keer geprobeerd heb wil je niet anders meer. Ik heb er in 3 weken de Baltische Staten en scandinavie mee gezien zonder een minuut pijn aan mij aars en dat was met het standaard zadel van de XT
 
Het blok van de XJR komt eigenlijk van de FJ. Het blok van de FJR is daar een flinke doorontwikkeling van met o.a. waterkoeling.
 
Goei dag eem, wilde mij ook even voorstellen heb sinds een week tracer van 2015
mat grijs 23500 kilom in bezit al 500 kilometer der op gezet met een bic smile.
Heb al veel gelezen goeie tips gezien .
gr johan
 
Goedemorgen tracer eigenaren, ik ben me aan het oriënteren voor een allroad/toer motor naast m'n huidige motor. Ik ga de motor vooral gebruiken voor tripjes richting de bergen met duo en koffers. Mijn vraag is dus; is dit beetje te doen met deze motor of schiet bijvoorbeeld de vering te kort en moet deze sowieso aangepast worden? Er staat al een proefrit gepland op een GT, maar dat is natuurlijk een moment opname dus daarom mijn vraag aan jullie ervaringsdeskundigen 😉
Alvast bedankt! Gr Ray
Heb op de mijne model GT 2018 een öhlins schokdemper geplaats ( met een zwaardere veer voorzien op ons gewicht bagage, vrouw en ik 130kg alles samen 215 kg ) daar de originele niet voldeed lees middenbok snel tegen de grond, vering teneinde als je een vluchtheuvel/verkeersdrempel nam.
Nu rijdt die fantastisch als mijn vrouw mee achterop zit 6 toertjes aan de knop en geen zorgen niets dat nog raakt of teneinde komt.
Gr Jakke
 
Kijk eens bij topsellerie.nl. Daar kan je je zadel verhogen, verlagen, verlengen, gel, verwarming, eigen patronen, etc.....

Erg goed zadels en geen centje pijn na een dagboek sturen, ik althans.
Voordat je serieus geld uitgeeft - bestudeer de stand van het zadel.
Vlakker leggen kan een opmerkelijk verschil maken. En dat is 10 min werk.
 
Zoek de schroef… -O-

8824D954-90FE-4E3D-801C-BAE98E3DB988.jpeg
 
Opa had dit vroeger in de peug 205. Als je het een keer geprobeerd heb wil je niet anders meer. Ik heb er in 3 weken de Baltische Staten en scandinavie mee gezien zonder een minuut pijn aan mij aars en dat was met het standaard zadel van de XT
Je zou toch zeggen dat je van een setje 'kontkralen' juist last krijgt tijdens het rijden? 🤭😜
 
Laatst bewerkt:
Zit comfort...
Ik heb enige tijd geleden een comfort seat 2e hands gekocht voor mijn ´17 Tracer. Dat hielp een beetje tegen het houten kont effect.
Gedreven door inzichten op ander fora heb ik eens kritisch gekeken naar de hoek van het zadel (In hoge stand, ik ben 1m95).
Ik heb niet zozeer problemen met het naar de tank toe zakken, maar het zit toch niet helemaal optimaal.
Er zijn vele middelen om de voorkant van het zadel omhoog te brengen zodat het geheel vlakker wordt.
Zoals van mij verwacht kan worden koos ik de weg van de minste weerstand: ik verwijderde de achterste rubber steun doppen, en plaatste 3 stuks gestapelde anti-glip meubel viltjes. Ook zaagde ik een pasnok aan de achterkant af. Dit maakt de achterkant ~1 cm lager, de voorkant blijft natuurlijk gelijk.
Het netto resultaat is dat het zadel vlakker ligt. Ik heb er nog niet mee gereden, maar statische tests zijn veelbelovend. Mijn bibs wordt nu prettiger belast. YMMV
Mijn stelling: het zadel is niet zozeer te hard, maar de hoek deugt niet.
Ik zal dit dan eens even bekijken of er eenvoudig wat aan te doen is. Wellicht zijn de nokjes er af te halen.
 
Afgelopen week lekker wezen gummen met de 900GT in de Dolomieten.
Wat een genot om met deze motor daar te rijden :) Ik ben niet de enige die dat vindt want na de GS1200/1250 is dit de meest geziene motor daar.
Nu heb ik alleen 1 dingetje. Ik heb pasgeleden Gilles rem en koppelingshendels gemonteerd. Deze worden door de Yamaha dealer geleverd. 1x in de zoveel keer heb ik bij het intrekken van de koppelingshendel een licht voelbaar krakje. Heb alles goed nagekeken en zit volgens mij goed. Bij stilstand heb ik de hendel al vaak ingetrokken en voel niks. Met de originele hendels had ik dit niet. Herkenbaar voor iemand?

1QIm59T.jpg

Zeker herkenbaar! Tijdens de 4500km naar Spanje (en terug helaas) van afgelopen week heb ik dat ook elke dag wel een aantal keer tot regelmatig gevoeld. In de 3000km die ik ervoor heb gereden is mij dit eigenlijk nooit eerder opgevallen. Ik heb een 2018 GT met nu 12.000km op de teller maar wel met de originele hendels. Aan de hendels zou het dus niet moeten liggen. Of ze zijn juist allebei de boosdoener... Ik heb er verder nog niet naar gekeken wat het kan zijn. Ben jij al wat wijzer?
 

Bijlagen

  • 20210721_141511.jpg
    20210721_141511.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 26
Zeker herkenbaar! Tijdens de 4500km naar Spanje (en terug helaas) van afgelopen week heb ik dat ook elke dag wel een aantal keer tot regelmatig gevoeld. In de 3000km die ik ervoor heb gereden is mij dit eigenlijk nooit eerder opgevallen. Ik heb een 2018 GT met nu 12.000km op de teller maar wel met de originele hendels. Aan de hendels zou het dus niet moeten liggen. Of ze zijn juist allebei de boosdoener... Ik heb er verder nog niet naar gekeken wat het kan zijn. Ben jij al wat wijzer?
Ik heb de hendels weer verwijderd goed schoongemaakt,wrijvende delen ingevet en daarna nog maar een klein ritje gemaakt. Ik meen het toch nog 1x gevoeld te hebben. Ik heb bij stilstand de hendel al vaak ingeknepen en dat gaat gladjes. Ik hou het wel even in de gaten.
 
Ik heb de hendels weer verwijderd goed schoongemaakt,wrijvende delen ingevet en daarna nog maar een klein ritje gemaakt. Ik meen het toch nog 1x gevoeld te hebben. Ik heb bij stilstand de hendel al vaak ingeknepen en dat gaat gladjes. Ik hou het wel even in de gaten.
Ik ga morgen even kijken naar de punten waar de kabel in hendel en in de hevel zitten. Wellicht zit daar wat ruimte op.
 
Vorige week heb ik bij Mobu in Hem (tip van Lady M) de ECU van mijn Tracer 900 GT 2019 laten herprogrammeren. In tegenstelling tot mijn auto ging er geen kant-en-klaar programma in, maar stelde Frank de motor op maat af op de testbank. Daar kwamen ook toerentallen en snelheden voorbij die ik normaal gesproken niet haal (>10.000 rpm, > 200 km/u). Maar bijvoorbeeld ook de fan van de radiateur slaat nu eerder aan (bij 100 ipv. 105 graden geloof ik), kwestie van een instelling in de ECU.

Ik ben erg tevreden met het resultaat, de motor rijdt een stuk prettiger bij constante snelheden (50, 80, 100 km/u) en voor mij verhoogt dat het rijplezier.
Volgende uitdagingen: zadel en ruit.
 
Vorige week heb ik bij Mobu in Hem (tip van Lady M) de ECU van mijn Tracer 900 GT 2019 laten herprogrammeren. In tegenstelling tot mijn auto ging er geen kant-en-klaar programma in, maar stelde Frank de motor op maat af op de testbank. Daar kwamen ook toerentallen en snelheden voorbij die ik normaal gesproken niet haal (>10.000 rpm, > 200 km/u). Maar bijvoorbeeld ook de fan van de radiateur slaat nu eerder aan (bij 100 ipv. 105 graden geloof ik), kwestie van een instelling in de ECU.

Ik ben erg tevreden met het resultaat, de motor rijdt een stuk prettiger bij constante snelheden (50, 80, 100 km/u) en voor mij verhoogt dat het rijplezier.
Volgende uitdagingen: zadel en ruit.
Misschien ook iets om over na te denken hoewel de Tracer al een stuk soepeler rijdt dan mijn vorige tweewieler. Aan wat voor een bedrag moet ik denken voor zo'n herprogrameerbeurtje?
Mocht je interesse hebben in een origineel comfortzadel voor de GT van nog geen maand oud; die van mij is beschikbaar. Het is voor mij toch niet de beste oplossing ben ik achter na afgelopen week.
 
Terug
Bovenaan Onderaan