Bertje
MF'er
Zou er niet zo over in zitten. Herken het van vorige motoren o.a. KTM 1190. Heeft te maken met de blokkeerstand van je koppeling. Op dit soort moderne motoren zit een "antihop" koppeling die moet voorkomen dat bij te veel remwerking van de motor, vroeg terugschakelen in een lage versnelling, het achterwiel gaat blokkeren met het onverwachte effect dat je motor een seconde onbestuurbaar wordt.Ik heb de hendels weer verwijderd goed schoongemaakt,wrijvende delen ingevet en daarna nog maar een klein ritje gemaakt. Ik meen het toch nog 1x gevoeld te hebben. Ik heb bij stilstand de hendel al vaak ingeknepen en dat gaat gladjes. Ik hou het wel even in de gaten.
Als deze antihopkoppeling veel vermogen over moet brengen, accelereren, gaat hij in een soort vergrendelstand. De eerst volgende keer dat je ontkoppelt knijp je hem er uit en dat geeft dat "knoepje" in je koppelingshandel.
Succes, Bertje.