YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik heb de hendels weer verwijderd goed schoongemaakt,wrijvende delen ingevet en daarna nog maar een klein ritje gemaakt. Ik meen het toch nog 1x gevoeld te hebben. Ik heb bij stilstand de hendel al vaak ingeknepen en dat gaat gladjes. Ik hou het wel even in de gaten.
Zou er niet zo over in zitten. Herken het van vorige motoren o.a. KTM 1190. Heeft te maken met de blokkeerstand van je koppeling. Op dit soort moderne motoren zit een "antihop" koppeling die moet voorkomen dat bij te veel remwerking van de motor, vroeg terugschakelen in een lage versnelling, het achterwiel gaat blokkeren met het onverwachte effect dat je motor een seconde onbestuurbaar wordt.
Als deze antihopkoppeling veel vermogen over moet brengen, accelereren, gaat hij in een soort vergrendelstand. De eerst volgende keer dat je ontkoppelt knijp je hem er uit en dat geeft dat "knoepje" in je koppelingshandel.

Succes, Bertje.
 
Zou er niet zo over in zitten. Herken het van vorige motoren o.a. KTM 1190. Heeft te maken met de blokkeerstand van je koppeling. Op dit soort moderne motoren zit een "antihop" koppeling die moet voorkomen dat bij te veel remwerking van de motor, vroeg terugschakelen in een lage versnelling, het achterwiel gaat blokkeren met het onverwachte effect dat je motor een seconde onbestuurbaar wordt.
Als deze antihopkoppeling veel vermogen over moet brengen, accelereren, gaat hij in een soort vergrendelstand. De eerst volgende keer dat je ontkoppelt knijp je hem er uit en dat geeft dat "knoepje" in je koppelingshandel.

Succes, Bertje.
Je omschrijft het precies. Dus het zal te maken hebben met de slipperclutch? Heb het met mijn vorige MT09 waar ik 50.000 km mee gereden heb nooit gemerkt en die had inderdaad een gewone koppeling.
 
Hallo allemaal,

ik ben mij aan het orienteren op een communicatie set voor mijn vriendin en mij (allebei op onze eigen motor). Maar er zijn tegenwoordig zoveel verschillende merken en dingen dat ik mij afvroeg of er mensen zijn die al enige ervaring hebben hiermee. Het liefst wil ik wel een universele set aangezien ik een ander merk helm heb als mijn vriendin.
Ik weet dat dit niet heel tracer gerelateerd is maar tot nu toe zie ik hier bijna alleen maar wijze dingen worden geschrevenO-)
Bij MKC Hazerswoude werd mij het Cardo 4+ systeem aanbevolen.

PS. nee ik heb helaas nog geen foto van mijn tracer sorry:N
 
Welkom hier!

Cardo bevalt hier goed.
Jaren met een Q3 gereden. Maar daar trok ik recent een draadje kapot, en de accu werd minder.

Nu een freecom 4+ en die is iets slanker qua bouw (minder windruis) en accu gaat super lang mee. Verder doet hij wat hij moet doen.
 
Heb je ook ervaring met het communiceren van meerdere rijders? Ik twijfel een beetje tussen de packtold en de 4+. Waarom heb jij bijvoorbeeld voor de 4+ gekozen?
 
In het voorjaar gereden met 3 andere motorrijders. Wij hadden allemaal een Freecom 4+. Lang weekend met in totaal ongeveer 1000 km. Voor vertrek was het even uitvogelen hoe we alle 4 met elkaar verbinding kregen, maar toen het eenmaal gerealiseerd was probleemloos alle dagen gereden. 4 sets met elkaar koppelen is voor de 4+ ook het maximum. (dacht ik).
Voor de 4+ had ik de Scala Q3. Met de Q3 probleemloos jaren met de vrouw (ze rijdt haar eigen motor) gereden door heel Europa. Nooit problemen gehad met het merk Cardo, daarom gekozen voor de 4+.
 
Heb je ook ervaring met het communiceren van meerdere rijders? Ik twijfel een beetje tussen de packtold en de 4+. Waarom heb jij bijvoorbeeld voor de 4+ gekozen?

Met meerdere rijders gaat ook prima, afstand onderling wel beperkt houden.

Freecom 4+ was de goedkoopste optie die wel de JBL speakers had. De duurdere versies hadden extra functies die ik niet nodig vond...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie input, ik ga morgen definitief de knoop doorhakken maar denk dat ik toch voor de packtold ga. Vooral doordat ik steeds regelmatiger in groepjes van 6-8 rijd.
 
Bedankt voor jullie input, ik ga morgen definitief de knoop doorhakken maar denk dat ik toch voor de packtold ga. Vooral doordat ik steeds regelmatiger in groepjes van 6-8 rijd.
Dan moeten die wel allemaal ook dat zelfde systeem hebben. Anders heeft het geen meerwaarde.
 
Deze heeft ook de functie om met andere systemen te communiceren. Naast dat hij nu maar 50 euro duurder is door een aanbieding. (Neem de duo set)
 
Deze heeft ook de functie om met andere systemen te communiceren. Naast dat hij nu maar 50 euro duurder is door een aanbieding. (Neem de duo set)
Klopt, maar dat met andere systemen werkt via Bluetooth. En is vrij beperkt...
Voor 50 euro op een set zou ik het ook doen hoor. Was voor mij voor een enkele toen bijna 100 extra dacht ik.
 
Ze zijn perfect.
Ik heb TUV gekeurde gekocht aangezien ik ook veel in Duitsland zit met de motor.
In Nederland, Belgie ... daar maken ze er geen drama van maar als je wat dieper in Duitsland rijdt dan zou het wel eens kunnen dat je problemen krijgt bij een controle, vandaar.
 
maar als je wat dieper in Duitsland rijdt dan zou het wel eens kunnen dat je problemen krijgt bij een controle, vandaar.
Met je uitlaat misschien ja maar ze gaan echt niet van elk hendeltje en accessoire op een buitenlandse motorfiets kijken of ze tuv gekeurd zijn.
 
Met je uitlaat misschien ja maar ze gaan echt niet van elk hendeltje en accessoire op een buitenlandse motorfiets kijken of ze tuv gekeurd zijn.
Wellicht kom je als buitenlander er mee weg, maar persoonlijk voel ik me toch zekerder met een remhandel welke tuv gekeurd is, en bij een controle is het geen discussiepunt en kun je gelijk weer door.
 
Met je uitlaat misschien ja maar ze gaan echt niet van elk hendeltje en accessoire op een buitenlandse motorfiets kijken of ze tuv gekeurd zijn.
Doen ze zeer zeker wel, al meegemaakt ;) Op elke accessoire staat gewoon een goedkeuringsnummer (E). Moet gewoon in orde zijn.
 
Met je uitlaat misschien ja maar ze gaan echt niet van elk hendeltje en accessoire op een buitenlandse motorfiets kijken of ze tuv gekeurd zijn.
Misschien niet nee maar stel dat (ja het is een "wat als scenario") je een aanrijding veroorzaakt omdat je niet op tijd hebt geremd en ze gaan dan de hendels nakijken... Dan zou het verzekerings / strafrechtelijk technisch nog wel een dingetje kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Doen ze zeer zeker wel, al meegemaakt ;) Op elke accessoire staat gewoon een goedkeuringsnummer (E). Moet gewoon in orde zijn.
Klopt, heb ik ook meegemaakt. Eerste waar ze naar kijken zijn bandenprofiel, uitlaat, hendels, spiegels en zelfs windscherm(pje bij mijn MT09).
 
En hier nog eentje waar het duidelijk is Sie dürfen nicht weiterfahren.
Wellicht kom je als buitenlander er mee weg, maar persoonlijk voel ik me toch zekerder met een remhandel welke tuv gekeurd is, en bij een controle is het geen discussiepunt en kun je gelijk weer door.
Je komt er als buitenlander niet mee weg geloof me maar.
ALLES wat je veranderd moet CE gekeurd zijn.
 
Kijk hier dan maar eens .
Nou…die gast was vast door z’n wijf op z’n nummer gezet…wat een autoritaire lul… nu waren dit volgens mij wel Duitse bikers. Ik rij al aardig wat jaren motor door Duitsland maar heb dit nog nooit meegemaakt, een gewaarschuwd mens telt voor 2 dus… -O-
 
Dit zijn wel extreme gevallen. In NL kun je voor diverse zaken al een wok melding krijgen. Dat wordt een stuk duurder dan in Dld. Ik heb zelf de afgelopen jaren ook met mijn MT09 met ongekeurde Akra en Alie hendels lekker rond geknald in Dld. Nooit 1 enkel probleem ermee gehad. Maar afgelopen jaar kreeg ik al meldingen van strengere controles en zelf ook al een keer door het oog van de naald gekropen door bij een grote controle niet eruit gepikt te worden. Ik denk dat het allemaal wel meevalt maar zoals zo vaak geldt,zolang je niet gecontroleerd wordt is er niks aan de hand. Heb je wel controle dan heb je pech en moet je de consequenties accepteren. Ik wil nu geen gezeik dus houdt de boel lekker origineel ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan