YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Dit is de originele Yamaha breedstralerset.
Bevestigingsbeugel:

En de lampen met draadboom Ed

Ja goedkoop niet echt, voegen een zeer breed lichtbeeld toe, waardoor de berm ook goed verlicht is.
Met name op de smalle wegen in UK en IRL met die muurtjes langs de weg een welkome aanvulling.
 
Heb je dan niet al voldoende aan een touring scherm? Een opzetruitje werkt wel. Ik zag vandaag dat de nieuwe Givi schermen in december komen voor de liefhebbers.
Goede vraag, ik durf er geen antwoord op te geven... Zo'n opzet schermpje leek interessant als iets goedkopere optie. Heb jij toevallig ervaring met het tourscherm?
Er is in dit topic veel te vinden, maar helaas heel weinig in combinatie met lengte..
 
Dit is de originele Yamaha breedstralerset.
Bevestigingsbeugel:

En de lampen met draadboom Ed

Ja goedkoop niet echt, voegen een zeer breed lichtbeeld toe, waardoor de berm ook goed verlicht is.
Met name op de smalle wegen in UK en IRL met die muurtjes langs de weg een welkome aanvulling.
Heeft iemand hier ook een installatiehandleiding van? Ik heb een setje van deze lampen tweedehands liggen, wil ze van de winter installeren, maar een handleiding om te zien wat er allemaal af moet zou handig zijn.
 
Zo te zien nét iets anders dan het 2015 model, maar het lijkt er genoeg op om nuttig te zijn, bedankt! :)
Stelt niet zoveel voor.
Je moet goed opletten op de volgorde van de ringen om de lampen op de beugel te monteren.
Beugel monteren is wel effe lastig, je komt niet makkelijk bij de boutjes, maar is te doen.
Rechter zijschild effe los halen, kabelboom netjes leggen.
Aansluiting voeding zit in het bakje achter je scherm.
Relais heb ik in dat bakje vastgezet.
Al met al heeft het een uurtje gekost.
 
Stelt niet zoveel voor.
Je moet goed opletten op de volgorde van de ringen om de lampen op de beugel te monteren.
Beugel monteren is wel effe lastig, je komt niet makkelijk bij de boutjes, maar is te doen.
Rechter zijschild effe los halen, kabelboom netjes leggen.
Aansluiting voeding zit in het bakje achter je scherm.
Relais heb ik in dat bakje vastgezet.
Al met al heeft het een uurtje gekost.
Ik moet aan de rechterkant sowieso nog wat dingen loshalen voor het plaatsen van de KevMod O2 sensor, kan ik dan mooi combineren. De lampen zit bij mij al op de beugel, maar wellicht haal ik ze er nog af om het wat makkelijker te maken.
 
Goede vraag, ik durf er geen antwoord op te geven... Zo'n opzet schermpje leek interessant als iets goedkopere optie. Heb jij toevallig ervaring met het tourscherm?
Er is in dit topic veel te vinden, maar helaas heel weinig in combinatie met lengte..

Ik heb al wat getest met het touringscherm, ff door m'n berichten scrollen KLIKKERDEKLIK

Ik denk dat je je eerst blauw moet kopen aan verschillende ruiten zelf moet testen om erachter te komen wat jij het prettigst vindt.

Tijdens wat frissere dagen is de toerruit fijn, met of zonder opzetruitje nagelang je lengte en zadelhoogte.
Op warme dagen wil ik rijwind voor verkoeling en is een lage/korte (sport)ruit fijner.
 
Hier wat voorbeelden, alle combinaties werkten voor mij, de één wat beter dan de ander.
Zo'n opzetruitje draagt niet bepaald bij aan een sportief uiterlijk, eigenlijk oerlelijk.
Dus - als de lente komt - ga ik testen met een sportruit en ik denk dat dat de uitkomst is, voor mij.

20210705_134936.jpg
20210823_133420.jpg
20211029_152349.jpg
 
Ik heb al wat getest met het touringscherm, ff door m'n berichten scrollen KLIKKERDEKLIK

Ik denk dat je je eerst blauw moet kopen aan verschillende ruiten zelf moet testen om erachter te komen wat jij het prettigst vindt.

Tijdens wat frissere dagen is de toerruit fijn, met of zonder opzetruitje nagelang je lengte en zadelhoogte.
Op warme dagen wil ik rijwind voor verkoeling en is een lage/korte (sport)ruit fijner.
Zo sta ik er ook in inderdaad. Liever een constante, niet-turbulente luchtstroom dan een halve oplossing die je alleen maar turbulentie oplevert.
Dus ik heb een sportruitje gekocht van WRS. Eventueel is die nog te hoog, maar omdat dit aftermarket is heb ik er geen moeite mee om er dan de zaag in te zetten om het nog korter te maken. :)
 
Kan iemand met een Tracer 9 even een fototje maken van de duo-handgreep als het passagierszadel verwijderd is? Ik vraag mij af of je deze kunt verwijderen als je de 4 schroeven losdraait... of dat er nog meer gedemonteerd moet worden...

Edit: ik heb al een filmpje op Youtube gevonden :)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Sinds kort in het bezit van een 2016 Tracer 900 in "Lava Red" ML-35-PF (bekende van hier?)

Hiervoor een gsxr1300 gereden, beviel prima, maar toch pakte ik deze niet heel veel. De Tracer is een mooie allrounder, vind ik, en met genoeg vermogen.

Ik heb wel een vraag. Zelf ben ik 1.74 en de motor is bij motoport verlaagd dmv de linkjes achter (als het goed is 2.5cm) en de voorpoten zijn iets doorgestoken (1cm) het zadel staat ook op zijn laagste stand toch kom ik als ik met beide benen op de grond wilt staan, net met mn tenen bij de grond, ik sta dan echt op de bal van mn voet. Ergens in dit topic las ik dat iemand van 1.75 gewoon op de grond kon staan.
......wat gaat er niet goed 😆

Overigens ook met een verlaagd zadel maakt dit geen verschil.

Ik heb overigens geen last van een wiebelende fiets of heel veel windgeruis. Ik wil er wel een ander ruitje op en zat aan de Puig Racing te denken...... Goedthard bied ook de Puig Jetsream aan, is dit dezelfde als de racing?

Groet jeroen
 

Bijlagen

  • 20211112_141701.jpg
    20211112_141701.jpg
    138,8 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Zou toch ook eens op een andere gaan zitten om te vergelijken. Als ik naar de foto kijk, zie ik dat de Tracer nog redelijk schuin staat. Dat klopt echt niet met een ‘verlaagde’ want dan zou hij veel rechter moeten staan. Ik zie ook zo niet of de standaard daarop aangepast is. Ik verwacht eerder dat hij eerst juist verhoogd is en nu naar de originele hoogte is gezet.
Ik ben 179 en kon met het zadel in lage stand echt met platte voeten op de grond.
 
Op deze foto was hij inderdaad nog niet verlaagd. Er zit wel een kortere standaard op nu. De oude linkjes heb ik nog, mogelijk eens vergelijken met degene die er nu opzitten. Bij verlagen, wordt dan ook de voorpoten evenredig aan het aantal cm's verlaagd. Hij is achter 2.5cm verlaagd maar de voorpoten maar 1cm doorgestoken.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk kunnen ze voor niet verder doorsteken dan 1 cm. Uit ervaring met 2016 zou ik meer druk op voorwiel willen hebben ivm sturen/gevoel, door achter te verlagen wordt dit denk eerder minder. Test het eerst eens, mogelijk wen je aan de motor en kun je deze later weer ophogen of vering aanpassen.
 
Goedemorgen,

Sinds kort in het bezit van een 2016 Tracer 900 in "Lava Red" ML-35-PF (bekende van hier?)

Hiervoor een gsxr1300 gereden, beviel prima, maar toch pakte ik deze niet heel veel. De Tracer is een mooie allrounder, vind ik, en met genoeg vermogen.

Ik heb wel een vraag. Zelf ben ik 1.74 en de motor is bij motoport verlaagd dmv de linkjes achter (als het goed is 2.5cm) en de voorpoten zijn iets doorgestoken (1cm) het zadel staat ook op zijn laagste stand toch kom ik als ik met beide benen op de grond wilt staan, net met mn tenen bij de grond, ik sta dan echt op de bal van mn voet. Ergens in dit topic las ik dat iemand van 1.75 gewoon op de grond kon staan.
......wat gaat er niet goed 😆

Overigens ook met een verlaagd zadel maakt dit geen verschil.

Ik heb overigens geen last van een wiebelende fiets of heel veel windgeruis. Ik wil er wel een ander ruitje op en zat aan de Puig Racing te denken...... Goedthard bied ook de Puig Jetsream aan, is dit dezelfde als de racing?

Groet jeroen
je kunt qua hoogte nog een hoop winst halen uit het juist afstellen van je voor en achtervering.
Zelf ben ik 1,76 mtr en ongeveer 70 kg.
voor en achter is de preload van de veren behoorlijk verlaagd om voldoende Invering te krijgen met mijn gewicht, hierdoor zakt het geheel nog iets lager en kan ik met beide voeten plat op de grond staan.
 
Ik heb er achter linkjes van Mizu (3021020 onder.... die 2.5cm verlaging moet geven. Het valt mij op dat de achterveer bijna op zn laatste stand staat. Ik rij altijd alleen, zonder koffers oid. Weeg zelf 85kg.
 

Bijlagen

  • 20211130_144018.jpg
    20211130_144018.jpg
    217,3 KB · Weergaven: 23
Ik heb er achter linkjes van Mizu (3021020 onder.... die 2.5cm verlaging moet geven. Het valt mij op dat de achterveer bijna op zn laatste stand staat. Ik rij altijd alleen, zonder koffers oid. Weeg zelf 85kg.
Achterveer staat in bijna in de hardste stand te zien aan de positie van de ring.
Als je je motor van de bok haalt, zakt ie dan achter iets in ? en als je erop gaat zitten, zakt die dan nog verder in ?
voor solo toer gebruik, mag je achtervering ongeveer 1/3 van de totale veerweg inveren als je erop zit.
Controleer als dat kan ook de voorspanning van de voorveren, ook deze mag bijna 1/3 van de totale veerweg inzakken als je erop zit.
Beste is voor iets minder inzakken als achter, komt de stabiliteit van de tracer op hogere snelheden ten goede.
 
Met van de bok afhalen, zonder dat ik er op zit, veert die niets in, althans veert in en komt weer op dezelfde stand te staan. Als ik erop gaat zitten, veert die minimaal in.
 
Met van de bok afhalen, zonder dat ik er op zit, veert die niets in, althans veert in en komt weer op dezelfde stand te staan. Als ik erop gaat zitten, veert die minimaal in.
als je op je motor zit, mag die achter ongeveer 40mm inzakken. voor ongeveer 35 mm
je hebt achter dan nog ruim 90mm veerweg en voor ruim 100mm.
Je staat dan bijna 4 cm lager dus kun je beter bij de grond als je stilstaat en het komt je wegligging ook nog ten goede, zowel qua comfort als veiligheid, omdat je wiel nu ook kuilen op kan vangen.
 
Ik ben 1m74 en zet mijn voeten net niet plat op de grond en mijn motor is standaard.
Het is gewoon dat niet iedereen de zelfde beenlengte heeft.
 
Toch nog ff een paar vraagjes. Kan iemand de volgende dingen even opmeten aan de Tracer 9 GT?
- Maat van afstelschroef van de veervoorspanner aan de voorzijde bovenop de vork (buitenzeskant)
- Maat van de TPX schroef (= torx met een pennetje) waarmee de passagiershendel achterop vast zit...
 
Terug
Bovenaan Onderaan