YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Toch nog ff een paar vraagjes. Kan iemand de volgende dingen even opmeten aan de Tracer 9 GT?
- Maat van afstelschroef van de veervoorspanner aan de voorzijde bovenop de vork (buitenzeskant)
- Maat van de TPX schroef (= torx met een pennetje) waarmee de passagiershendel achterop vast zit...
Heb ff voor je gekeken 9gt staat in garage aan huis. Afstelschroef 12mm. Torx onder passagierbuddy is torx 40 is zonder pennetje in midden trouwens. Bevestiging achterop in het zicht is wel met pennetje tpx
 
Heb ff voor je gekeken 9gt staat in garage aan huis. Afstelschroef 12mm. Torx onder passagierbuddy is torx 40 is zonder pennetje in midden trouwens. Bevestiging achterop in het zicht is wel met pennetje tpx
Bedankt. Dat van die schroef onder het zadel had ik al op YT kunnen zien :). Is de TPX dan ook grootte 40?
 
Heeft er iemand toevallig een digitale handleiding van de 9 GT?
Dat staat op de site van Yamaha-Motor Nederland maar ik heb de handleiding als bijlage bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • yamaha tracer 9 handleiding.PDF
    4,3 MB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Dan ga ik dit even nameten als er iemand bij is.
als je op je motor zit, mag die achter ongeveer 40mm inzakken. voor ongeveer 35 mm
je hebt achter dan nog ruim 90mm veerweg en voor ruim 100mm.
Je staat dan bijna 4 cm lager dus kun je beter bij de grond als je stilstaat en het komt je wegligging ook nog ten goede, zowel qua comfort als veiligheid, omdat je wiel nu ook kuilen op kan vangen.
Dan ga ik dit even nameten als we met zn 2 zijn, bedankt..
 
Heb ff voor je gekeken 9gt staat in garage aan huis. Afstelschroef 12mm. Torx onder passagierbuddy is torx 40 is zonder pennetje in midden trouwens. Bevestiging achterop in het zicht is wel met pennetje tpx
Kun jij trouwens inschatten of je na het losdraaien van die 4 schroeven de beugel naar boven toe weg kunt nemen? (er zitten nog wel 2 zijkappen vast met snelsluiters, maar die zijn zo los..).

De reden dat ik dit vraag is omdat ik de originele achterdrager erbij gekocht heb. In de montagehandleiding staat dat je allerlei kunststof zijkappen moet demonteren om de achterdrager te kunnen monteren (die wordt met 3 schroeven vanaf de onderzijde vastgezet), met een montagetijd van 42 minuten. Ik ben dus van plan om de drager enkel op vakanties gemonteerd te hebben, en wellicht is het sneller om de duo-beugel even te demonteren i.p.v. de kunststof afdekkingen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen, na mijn Tracer 900 van de week opgehaald te hebben, (p.135) viel mij op dat het koelvloeistofreservoir gevuld is tot het minimumniveau. Ik ben vandaag terug gereden naar Goedhart Motoren en hebben hem gecheckt en vertelde mij dat dit voldoende was. Nu ben ik zelf ook wel van het uitzoeken voordat ik lukraak een vraag op internet knal maar zit toch met een dilemma. In de user manual staat beschreven; als de vloeistof tot het minimumniveau komt bij een koude motor vul dan bij tot merkstreep maximumniveau. Echter lees ik weer op amerikaanse forums dat meerdere over de afgelopen jaren een minimum niveau na dealeronderhoud hebben geconstateerd. Ik meet hem op de bok, met koude motor. Is dit dan Tracer eigen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen, na mijn Tracer 900 van de week opgehaald te hebben, (p.135) viel mij op dat het koelvloeistofreservoir gevuld is tot het minimumniveau. Ik ben vandaag terug gereden naar Goedhart Motoren en hebben hem gecheckt en vertelde mij dat dit voldoende was. Nu ben ik zelf ook wel van het uitzoeken voordat ik lukraak een vraag op internet knal maar zit toch met een dilemma. In de user manual staat beschreven; als de vloeistof tot het minimale niveau komt vul dan bij tot merkstreep maximumniveau. Echter lees ik weer op amerikaanse forums dat meerdere over de afgelopen jaren een minimum niveau na dealeronderhoud hebben geconstateerd. Ik meet hem op de bok, met koude motor. Is dit dan Tracer eigen?
eerst warm draaien, dan op de bok en weer kijken, staat het denk ik op max.
tenminste bij die van mij wel.
 
QQ

Kun jij trouwens inschatten of je na het losdraaien van die 4 schroeven de beugel naar boven toe weg kunt nemen? (er zitten nog wel 2 zijkappen vast met snelsluiters, maar die zijn zo los..).

De reden dat ik dit vraag is omdat ik de originele achterdrager erbij gekocht heb. In de montagehandleiding staat dat je allerlei kunststof zijkappen moet demonteren om de achterdrager te kunnen monteren (die wordt met 3 schroeven vanaf de onderzijde vastgezet), met een montagetijd van 42 minuten. Ik ben dus van plan om de drager enkel op vakanties gemonteerd te hebben, en wellicht is het sneller om de duo-beugel even te demonteren i.p.v. de kunststof afdekkingen.
Kees, het zijn idd totaal 4x torx en 2 snelsluiters. Afgebeeld bij geel. Bij de rode stip heb ik links en rechts een slotbout gemonteerd, aan onderzijde heb ik nu 2 bevestigingshaken en oog voor helmslot kabel.
 

Bijlagen

  • 20211130_221932.jpg
    20211130_221932.jpg
    262,1 KB · Weergaven: 41
Kees, het zijn idd totaal 4x torx en 2 snelsluiters. Afgebeeld bij geel. Bij de rode stip heb ik links en rechts een slotbout gemonteerd, aan onderzijde heb ik nu 2 bevestigingshaken en oog voor helmslot kabel.
Thanks, daar kan ik wat mee! :)
 
Iemand ervaring heeft met het vervangen van de standaard schokbreker veer voor een Hyperpro progressieve veer?
heb er net een besteld en wil hem dit weekend gaan vervangen.
Moet waarschijnlijk de schokbreker wegbrengen om de veer te laten vervangen..
 
Iemand ervaring heeft met het vervangen van de standaard schokbreker veer voor een Hyperpro progressieve veer?
heb er net een besteld en wil hem dit weekend gaan vervangen.
Moet waarschijnlijk de schokbreker wegbrengen om de veer te laten vervangen..
ik heb voor en achter hyperpro veren.
maak even een afspraak met hyperpro in alphen, om te laten monteren, zonder het juiste gereedschap is het namenlijk nogal een vervelend klusje (zachtjes uitgedrukt)
 
Iemand ervaring heeft met het vervangen van de standaard schokbreker veer voor een Hyperpro progressieve veer?
heb er net een besteld en wil hem dit weekend gaan vervangen.
Moet waarschijnlijk de schokbreker wegbrengen om de veer te laten vervangen..
wat @victorjk ook zegt het is geen eenvoudig klusje, ik heb het samen met een maat gedaan, motor op een brug en met veel geduld, ik zou een volgende keer het ook door een specialist laten doen. Minder kans op beschadiging van de schokbreker en/of jouw motor. Vooral de bovenste bout waar de schokbreker mee vast zit is een enorm gepiel tussen het frame door...
 
Laatst bewerkt:
wat @victorjk ook zegt het is geen eenvoudig klusje, ik heb het samen met een maat gedaan, motor op een brug en met veel geduld, ik zou een volgende keer het ook door een specialist laten doen. Minder kans op beschadiging van de schokbreker en/of jouw motor. Vooral de bovenste bout waar de schokbreker mee vast zit is een enorm gepiel tussen het frame door...
Volgens mij praten jullie langs elkaar heen... E.e.a. hangt af van je ervaring. De schokbreker wisselen is met wat sleutelervaring best goed te doen. Om de veren in de voorvork te wisselen heb je wat speciaal gereedschap nodig. De veer op de schokbreker wisselen vereist een tool om de veer in de persen terwijl je de schotel weghaalt. Dit kan onder een hydraulische pers, of met 2 draadeinden. Sleutel is een plaat met een groot gat erin (rond 60 mm of zoiets) waar de schotel wel net doorheen kan, maar de veer niet. De schokbreker er onderuit halen zal het meeste werk zijn, het vervangen van de veer op de schokbreker is voor een specialist een klusje van 5 minuten.
 
Volgens mij praten jullie langs elkaar heen... E.e.a. hangt af van je ervaring. De schokbreker wisselen is met wat sleutelervaring best goed te doen. Om de veren in de voorvork te wisselen heb je wat speciaal gereedschap nodig. De veer op de schokbreker wisselen vereist een tool om de veer in de persen terwijl je de schotel weghaalt. Dit kan onder een hydraulische pers, of met 2 draadeinden. Sleutel is een plaat met een groot gat erin (rond 60 mm of zoiets) waar de schotel wel net doorheen kan, maar de veer niet. De schokbreker er onderuit halen zal het meeste werk zijn, het vervangen van de veer op de schokbreker is voor een specialist een klusje van 5 minuten.
Denk het ook
 
Jongens ik heb een probleem!
Op m'n accessoires (grijze stekker) achter het scherm waarop ik m'n tomtom had aangesloten staat nu nog maar 6v en dat is niet voldoende voor de tomtom lijkt het nu.

20211203_081304.jpg


Heeft een van jullie dit al eens ervaren of heeft een mogelijke verklaring waarom ik op deze stekker geen 12v meer heb.
Dank voor een bericht.

NB
De zwarte vierkante stekker ernaast geeft nog wel 12v... hoe gek is dat. Toen ik deze per ongeluk kortsloot knapte de 2A zekering eruit die van 12v voor opp accessoires (links achter het voor paneel)
 
Laatst bewerkt:
ik heb voor en achter hyperpro veren.
maak even een afspraak met hyperpro in alphen, om te laten monteren, zonder het juiste gereedschap is het namenlijk nogal een vervelend klusje (zachtjes uitgedrukt)
Ik heb zelf een werkplaats waar ik kan werken, de schokbreker eronder uit halen is voor mij niet zo'n probleem..
Het gaat mij meer om het wisselen van de originele schokbreker veer.
 
Zoek dus eigenlijk iemand in de omgeving amsterdam die alleen de veer kan vervangen op de originele schokbreker in omgeving amsterdam.
Zelf heb ik geen veerspanner om deze te kunnen vervangen..
 
Zoek dus eigenlijk iemand in de omgeving amsterdam die alleen de veer kan vervangen op de originele schokbreker in omgeving amsterdam.
Zelf heb ik geen veerspanner om deze te kunnen vervangen..
Wat is de diameter van de veerschotel?
 
Jongens ik heb een probleem!
Op m'n accessoires (grijze stekker) achter het scherm waarop ik m'n tomtom had aangesloten staat nu nog maar 6v en dat is niet voldoende voor de tomtom lijkt het nu.

Bekijk bijlage 1700438

Heeft een van jullie dit al eens ervaren of heeft een mogelijke verklaring waarom ik op deze stekker geen 12v meer heb.
Dank voor een bericht.

NB
De zwarte vierkante stekker ernaast geeft nog wel 12v... hoe gek is dat. Toen ik deze per ongeluk kortsloot knapte de 2A zekering eruit die van 12v voor opp accessoires (links achter het voor paneel)

Ik zou eens goed achter je ruit kijken of er niet - per ongeluk - een draad doorboord of geplet is die sluiting maakt.
Heb je die 6V gemeten met een voltmeter? Doet je TomTom het nog wel op een andere voeding (accu)?
Als je de voeding + en - voor je TomTom - per ongeluk - omgewisseld hebt, kan je TomTom ook nog wel eens kaduuk zijn.
Ik hoef natuurlijk niet te vragen of je de zekering voor deze acc. stekker hebt gewisseld, dat is trouwens anders dan er naar gekeken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan