YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Dan heb je voor de achterste verbinding waarschijnlijk ring- of steeksleutels moeten gebruiken... Omdat de achterbrug in de weg zit voor het gebruik van een ratel/momentsleutel..
Nope als je eerst voor los haalt zakt die als het ware in elkaar waardoor de achterste moer vrij komt..
 
De prijs voor de 9 GT is eindelijk bekend, dat is vasrgesteld op € 15499 dus ze hebben er € 200 opgegooit.
En er zijn geen nieuwe kleuren.
 
Blijft veel geld maar koop je een BMW met dezelfde functies (CC, QS enz) ben je zo 10000 euro meer kwijt.
 
Een onderhoudsvraagje tussendoor… mijn Tracer staat op bijna 7000 km. In april volgend jaar moet hij z’n jaarlijkse beurtje hebben en er wordt vanaf maart denk ik pas weer mee gereden tenzij in februari ook al mooie dagen / geen Pekel meer op de weg.

Eind juni wil ik naar Oostenrijk / Italië met de Tracer, in totaal 11 dagen op pad. Verwachting is dat de Tracer tijdens die trip de 10 k kilometer passeert.

Wat is wijsheid?

1) De jaarlijkse beurt uitstellen en vlak voor de vakantie in juni gelijk de 10 k beurt uit laten voeren ( ik verwacht dat er tegen die tijd rond de 8 tot 9 k op staat)

2) de jaarlijkse beurt op tijd laten uitvoeren en vlak voor de trip de 10 k beurt

3) de jaarlijkse beurt op tijd laten uitvoeren en na de vakantie, dus na overschrijding van de 10 k kilometers, die beurt laten uitvoeren
 
Laatst bewerkt:
10k beurt stelt niks voor, olie wissel en wat controle's. Dus zou ik voor die tijd doen, kun je met een gerust hart op pad.
of dan nou ik april, mei of juni gebeurt maakt toch niet zo veel uit?

Ik ben wel benieuwd wat jij als "jaarlijkse beurt" en 10k beurt ziet, en waar de verschillen dan zouden zitten?

11 dagen oostenrijk dan heb je er zomaar 5000 km bij staan en ga je dus ver over de onderhouds termijn heen.
 
10k beurt stelt niks voor, olie wissel en wat controle's. Dus zou ik voor die tijd doen, kun je met een gerust hart op pad.
of dan nou ik april, mei of juni gebeurt maakt toch niet zo veel uit?

Ik ben wel benieuwd wat jij als "jaarlijkse beurt" en 10k beurt ziet, en waar de verschillen dan zouden zitten?

11 dagen oostenrijk dan heb je er zomaar 5000 km bij staan en ga je dus ver over de onderhouds termijn heen.
De reis in totaal duurt 11 dagen, van en naar huis in NL meegerekend en zal rond de 3500 km uitkomen.

Met de jaarlijkse beurt bedoel ik zoals in het onderhouds schema, dus om de 10 k of om het jaar een beurt als die 10 k nog niet zijn bereikt wat dus in mijn geval zo is in April 2022.

Ik ben niet zo heel erg technisch aangelegd ;-) dus concreter was mijn vraag eigenlijk of het kwaad kon die jaarlijkse beurt “ niet op tijd” te doen En die 10 k beurt te doen terwijl die km stand nog niet is bereikt.
 
Trouwens de Akra gemonteerd, staat ‘m goed! Begin maart een afspraak om de ECU af te laten stellen bij Druijff.

40362C55-8DDD-4DCD-82EC-FC53FFEFB01E.jpeg
 

Bijlagen

  • 965EAB21-8549-4E99-B2F2-D607CE655B9B.jpeg
    965EAB21-8549-4E99-B2F2-D607CE655B9B.jpeg
    299 KB · Weergaven: 13
De reis in totaal duurt 11 dagen, van en naar huis in NL meegerekend en zal rond de 3500 km uitkomen.

Met de jaarlijkse beurt bedoel ik zoals in het onderhouds schema, dus om de 10 k of om het jaar een beurt als die 10 k nog niet zijn bereikt wat dus in mijn geval zo is in April 2022.

Ik ben niet zo heel erg technisch aangelegd ;-) dus concreter was mijn vraag eigenlijk of het kwaad kon die jaarlijkse beurt “ niet op tijd” te doen En die 10 k beurt te doen terwijl die km stand nog niet is bereikt.

De jaarbeurt en de 10k beurt zijn in de praktijk vrijwel gelijk.
In jou geval zou ik lekker ergens in het voorjaar de 10k beurt uit laten voeren, ook als hij dan nog maar 8 a 9 k gelopen heeft. Dat soort kleine verschillen zijn echt niet relevant.

Dan ben je ruim op tijd voor de 10k beurt, en stata hij ook vast klaar voor de vakantie.

Denk ook even aan je achterband, die komt wellicht ook rond die kilometerstand van je vakantie voorbij. Dus moet je die wellicht preventief iets te vroeg verwijderen.
 
De jaarbeurt en de 10k beurt zijn in de praktijk vrijwel gelijk.
In jou geval zou ik lekker ergens in het voorjaar de 10k beurt uit laten voeren, ook als hij dan nog maar 8 a 9 k gelopen heeft. Dat soort kleine verschillen zijn echt niet relevant.

Dan ben je ruim op tijd voor de 10k beurt, en stata hij ook vast klaar voor de vakantie.

Denk ook even aan je achterband, die komt wellicht ook rond die kilometerstand van je vakantie voorbij. Dus moet je die wellicht preventief iets te vroeg verwijderen.
Top en de achterband kan nog wel even mee (Dunlop RoadSmart 3) maar thanks voor de tip.
 
10k beurt stelt niks voor, olie wissel en wat controle's. Dus zou ik voor die tijd doen, kun je met een gerust hart op pad.
of dan nou ik april, mei of juni gebeurt maakt toch niet zo veel uit?

Ik ben wel benieuwd wat jij als "jaarlijkse beurt" en 10k beurt ziet, en waar de verschillen dan zouden zitten?

11 dagen oostenrijk dan heb je er zomaar 5000 km bij staan en ga je dus ver over de onderhouds termijn heen.
Zou hem lekker een beurt geven voor de trip.Weet je zeker dat alles in orde is. De mijne staat gepland voor een 20.000 beurt met nieuwe kettingset. In juni een Noorwegen trip gepland van 10 dagen dus dan ook nog een nieuwe set Road 5 nodig. Gelukkig heb ik nog even om te sparen en slaapt de GT nog lekker onder zijn dekentje :)
 
De prijs voor de 9 GT is eindelijk bekend, dat is vasrgesteld op € 15499 dus ze hebben er € 200 opgegooit.
En er zijn geen nieuwe kleuren.
Waar heb je dit gezien? Op de site van Yamaha NL zie ik dit nog niet terug...
 
Ik heb een bericht van Motoport gehad, en de definitieve orderbevestiging gekregen.
Lui van Yamaha waren langs geweest.

Bekijk bijlage 1705500
Is er dan een verschil tussen de bestelbon en deze orderbevestiging? Ik heb namelijk al een bestelbon getekend op 5 november voor (kleur: Icon Performance). Geplande levering zou ergens in maart zijn. Wanneer heb jij de jouwe besteld en wat is de verwachte leveringsdatum?
 
Is er dan een verschil tussen de bestelbon en deze orderbevestiging? Ik heb namelijk al een bestelbon getekend op 5 november voor (kleur: Icon Performance). Geplande levering zou ergens in maart zijn. Wanneer heb jij de jouwe besteld en wat is de verwachte leveringsdatum?
Kleine letters, kunnen ze gewoon aampassen
 
De originele order heb ik op 23-10-2021 getekend.
Daar werd al in opgenomen dat de prijs nog niet vast stond.
Zij betalen de prijs ook op het moment van levering/facturering.
Ben toen bij meerdere zaken geweest, maar overal hetzelfde praatje.
Levering zou Februari zijn, maar kan zo maar ook Maart worden 😠😠
 
Ik heb er net mijn bestelbon toch eens bijgenomen.
Bovenaan staat er eigenlijk "verkoopcontract". De eindprijs staat daar duidelijk op vermeld met een (*). Dit (*) verwijst op zijn beurt naar onderen op het contract met als opmerking "(*) = inclusief BTW". Verder zijn er op voor- of achterzijde van het verkoopcontract geen "kleine letters" te bespeuren en staat er duidelijk "eindprijs" op vermeld. Ik verwacht dus geen prijsaanpassingen bij levering. In België kunnen of mogen de dealers de prijs na ondertekening misschien niet meer aanpassen en is dit enkel bij jullie in Nederland het geval?
 
Ik heb er net mijn bestelbon toch eens bijgenomen.
Bovenaan staat er eigenlijk "verkoopcontract". De eindprijs staat daar duidelijk op vermeld met een (*). Dit (*) verwijst op zijn beurt naar onderen op het contract met als opmerking "(*) = inclusief BTW". Verder zijn er op voor- of achterzijde van het verkoopcontract geen "kleine letters" te bespeuren en staat er duidelijk "eindprijs" op vermeld. Ik verwacht dus geen prijsaanpassingen bij levering. In België kunnen of mogen de dealers de prijs na ondertekening misschien niet meer aanpassen en is dit enkel bij jullie in Nederland het geval?
Algemene voorwaarden doorgelezen?
 
Dat ik in die tijd bij Gebben kwam vertelden ze me dat, als ik meteen zou tekenen dat de toen geldende prijs werd gegarandeert.
Dat was twee weken later niet meer van toepassing.
Bij motoport werd meteen al in het begin de prijsverhoging genoemd in het contract.
Ze hielden daar zelfs rekening met een verhoging van € 500.
 
Ik heb een bericht van Motoport gehad, en de definitieve orderbevestiging gekregen.
Lui van Yamaha waren langs geweest.

Bekijk bijlage 1705500
Bij Termaat hadden ze het een paar weken geleden over levering Q4 2022 voor de Tracer 9 in Tech Camo... Echt waar...👀

Heb ik het nog niet zo gek gedaan met de prijs van 2021, en 2022 op kenteken 🤓
 
Terug
Bovenaan Onderaan