YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik was wel ff klaar met die chrome balhoofdmoer.
 

Bijlagen

  • 20220506_133058.jpg
    20220506_133058.jpg
    162,1 KB · Weergaven: 93
Is ductape tegen beschadiging. Misschien eens wat anders proberen, is idd niet mooiste oplossing. Misschien toch maar weer zoals ik eerst had.
 

Bijlagen

  • 20220506_160432.jpg
    20220506_160432.jpg
    174,7 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Is ductape tegen beschadiging. Misschien eens wat anders proberen, is idd niet mooiste oplossing. Misschien toch maar weer zoals ik eerst had.
Heb de Bike P&R steun met een Touratech houder. Mooi centraal😎
 

Bijlagen

  • 14BCCF37-57BB-4CEE-9287-DBE975371D7B.jpeg
    14BCCF37-57BB-4CEE-9287-DBE975371D7B.jpeg
    269,8 KB · Weergaven: 58
Ik heb een steun bij ome Ali vandaan, met wat logisch nadenkwerk past dit gewoon op de Tracer 900, ik durf niet
te zeggen of de afstand tussen de bouten gelijk is bij een 9 en/of 9GT
Later heb ik de hoek nog iets aangepast, nu geen reflectie van de zon erop en exact in dezelfde hoek als de teller unit

Showroom018.jpg
Showroom022.jpg
 
Ik heb een steun bij ome Ali vandaan, met wat logisch nadenkwerk past dit gewoon op de Tracer 900, ik durf niet
te zeggen of de afstand tussen de bouten gelijk is bij een 9 en/of 9GT
Later heb ik de hoek nog iets aangepast, nu geen reflectie van de zon erop en exact in dezelfde hoek als de teller unit

Bekijk bijlage 1757847
Bekijk bijlage 1757848
Die heb ik ook liggen. Durf alleen niet de bijgeleverde bouten te gebruiken. Optische verfraaiing van Ali heb ik geen problemen mee maar kwa veiligheid neem ik geen risico. Vandaar dat hij nog op de plank ligt :)
 
Is ductape tegen beschadiging. Misschien eens wat anders proberen, is idd niet mooiste oplossing. Misschien toch maar weer zoals ik eerst had.
Gebruik anders rubber, bvb van een oude binnenband.
Geeft geen beschadigingen en draait ook niet rond al de rubber en het stuur goed ontvet is.
 
Ach, de navi montage zal ik eens aanpakken. Kan zeker beter cq mooier. Maar vandaag route van Motorclub Twente meegereden en ben er 2 keer op gewezen dat er maar 1 lamp brand.....ik stop nu maar met uit te leggen dat het zo hoort en het origineel is. Als er nog eens iemand zegt dat er een lamp kapot zeg ik dat ervan op de hoogte ben.....duhhh
 
Daar wordt ik ook telkens op gewezen. Dan begin ik een lang verhaal over minder benzine verbruik, dat het beter is voor het milieu en dat ze ook eigenlijk 1 van de koplampen moeten uitschakelen. |(*O*
 
Mag je beide koplampen vervangen voor 2 nieuwe identieke lampen? Of is dat niet toegestaan ivm keuring?

En dan groot licht met verstralers ofzo.
 
Kan niet, het is 1 unit. Lager afstellen en constant groot licht voeren kan wel. Misschien dat intern doorverbinden en een paar verstralers als groot gebruiken wel kan, maar da's niet even gedaan vermoed ik zo.
 
Ik had op mijn CBF 600 een module, Double Tronic, beide lampen branden dan, grootlicht gedimd, bij inschakelen grootlicht brande deze op volle sterkte.
 
Het leken mij losse lampjes maar je hebt gelijk. Dan gaat dit niet op.
Zelfs als het losse lampen zouden zijn vraag ik me af hoe je die in de kuip zou laten passen.:?
Links en rechts zijn mekaars spiegelbeeld en hebben dus een totaal andere vorm.
Alleen bij ronde of echte rechthoekige lampen zou dat lukken.
Ik had op mijn CBF 600 een module, Double Tronic, beide lampen branden dan, grootlicht gedimd, bij inschakelen grootlicht brande deze op volle sterkte.
Dat werkt niet bij LED lampen.
 
Zelfs als het losse lampen zouden zijn vraag ik me af hoe je die in de kuip zou laten passen.:?
Links en rechts zijn mekaars spiegelbeeld en hebben dus een totaal andere vorm.
Alleen bij ronde of echte rechthoekige lampen zou dat lukken.

Dat werkt niet bij LED lampen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220326-172947_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220326-172947_Samsung Internet.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 48
Zelfs als het losse lampen zouden zijn vraag ik me af hoe je die in de kuip zou laten passen.:?
Links en rechts zijn mekaars spiegelbeeld en hebben dus een totaal andere vorm.
Alleen bij ronde of echte rechthoekige lampen zou dat lukken.

Dat werkt niet bij LED lampen.
Het lijkt of de lampen los onder de kuip gemonteerd zitten. Ik heb het niet over lampen die in de kuip zitten.
Omdat de reflector in de grootlicht lamp anders is was het idee, wat nu van de baan is, om beide te vervangen voor een gelijksoortige lamp in ovale vorm of zoiets.
 
Die heb ik ook liggen. Durf alleen niet de bijgeleverde bouten te gebruiken. Optische verfraaiing van Ali heb ik geen problemen mee maar kwa veiligheid neem ik geen risico. Vandaar dat hij nog op de plank ligt :)
Gewoon 2 nieuwe langere bouten zoeken, al moet ik zeggen dat de beugel er bij mij al ruim 1 jaar opzit, en alles
nog vastzit en zelfs het chroom op de bouten nog intact is
Om de beugel te monteren heb ik wel vulbusjes gemaakt zodat de bouten niet de navigatiebeugel aan drukken, maar echt
de stuurbeugels, en om de hoek aan te passen heb ik onder het voetje van de TomTom 2 plastic busjes geplaatst, zorg dan wel
dat je dan niet de schroefjes te hard aan draait ivm breken van de TomTom houder
 
Hallooo hier allemaal...

Op dit moment rijdt ik op een KTM Duke 790 en nog een Duke 390, van beiden heb ik enorm veel plezier op zich.
Alleen wil ik wat meer afstanden gaan rijden, in de zomer ook wat woon/werk verkeer en daarvoor zijn beiden gewoon als nakeds niet zo fijn.

Na wat zoeken wat nog een beetje leuke sportieve motoren zijn die wel de nodige bescherming bieden kom ik op de Yamaha Tracer modellen en de BMW F900XR uit, mede omdat ik ze ook gewoon erg mooi vind. De BWM is een heel stukje duurder dan de Yamaha's dus initieel wilde ik eerst de beide Yamaha's eens onderzoeken.

Aangezien ik er veel km's mee wil gaan rijden is verbruik zeker een puntje. Daar krijg ik bij de 900 versie van de tracer niet echt zinnige info over gevonden. De 700 versie lijkt super zuinig maar van de 900 zie ik verschillende berichten die nogal uiteenlopen.

Ik zag al dat er twee motortypen zijn geweest (850/890), misschien dat dat iets met de verschillen te maken heeft. Evt verschillende bouwjaren ?
Wie kan mij iets wijzer maken rondom dit onderwerp ? Mijn voorkeur ligt namelijk wel bij de 900 versie maar ik zit niet te wachten op een motor die echt relatief veel verbruikt.

Alvast bedankt en een fijne zondag !

Werner
 
850 is de Tracer 900
890 is de Tracer 9. Model vanaf 2021 zie 1e pagina dit topic.

850/890 geeft de cilinderinhoud aan in cc. Het nieuwste model heeft iets meer.

Qua zuinigheid denk ik dat je het verschil vooral met je rechterhand hand maakt en anticiperen.

Ik kwam met mijn zoektocht voor een sportieve toerfiets die ik ook voor woon/werk ga gebruiken uit op de Tracer 9 gt.
 
Hallooo hier allemaal...

Op dit moment rijdt ik op een KTM Duke 790 en nog een Duke 390, van beiden heb ik enorm veel plezier op zich.
Alleen wil ik wat meer afstanden gaan rijden, in de zomer ook wat woon/werk verkeer en daarvoor zijn beiden gewoon als nakeds niet zo fijn.

Na wat zoeken wat nog een beetje leuke sportieve motoren zijn die wel de nodige bescherming bieden kom ik op de Yamaha Tracer modellen en de BMW F900XR uit, mede omdat ik ze ook gewoon erg mooi vind. De BWM is een heel stukje duurder dan de Yamaha's dus initieel wilde ik eerst de beide Yamaha's eens onderzoeken.

Aangezien ik er veel km's mee wil gaan rijden is verbruik zeker een puntje. Daar krijg ik bij de 900 versie van de tracer niet echt zinnige info over gevonden. De 700 versie lijkt super zuinig maar van de 900 zie ik verschillende berichten die nogal uiteenlopen.

Ik zag al dat er twee motortypen zijn geweest (850/890), misschien dat dat iets met de verschillen te maken heeft. Evt verschillende bouwjaren ?
Wie kan mij iets wijzer maken rondom dit onderwerp ? Mijn voorkeur ligt namelijk wel bij de 900 versie maar ik zit niet te wachten op een motor die echt relatief veel verbruikt.

Alvast bedankt en een fijne zondag !

Werner
Wat is relatief veel?
Ik zit rond de 1:18 (2015 tracer) en daarmee bij de slechtsten van de klas zegmaar. De meer behoudende rijders zitten ronde de 1:20 tot 1:22 geloof ik. Maar ik rijd dan ook alleen plezier ritjes waarbij ik niet met het verbruik bezig ben.

Van de tracer 9 (2021+) heb ik nog niet echt veel verbruikscijfers gehoord, maar ik vermoed dat dat niet heel veel afwijkt.
 
Wat is relatief veel?
Ik zit rond de 1:18 (2015 tracer) en daarmee bij de slechtsten van de klas zegmaar. De meer behoudende rijders zitten ronde de 1:20 tot 1:22 geloof ik. Maar ik rijd dan ook alleen plezier ritjes waarbij ik niet met het verbruik bezig ben.

Van de tracer 9 (2021+) heb ik nog niet echt veel verbruikscijfers gehoord, maar ik vermoed dat dat niet heel veel afwijkt.
Ik zit gemiddeld op de 1 op 21. Ik rijd de Tracer 900 uit 2015.
 
Terug
Bovenaan Onderaan