YAMAHA TRACER 900 topic deel V

ik ben net terug van ca 3500 sturen naar Kroatië en weer terug samen met een maatje, beiden op een Tracer 900GT, hij op een 2019 en ik op een 2020 model, die van hem is geflashed die van mij niet, allebei een Akra erop met db killer en kat. Wat opviel is dat zijn motor consequent meer brandstof verbruikte (voorbeeld ik tankte 14 liter en hij moest er 15 tanken...) Verder toptrip gehad, alle weertypes ook... regen, zon, mist en op de top van de Timmelsjoch een bak sneeuw...

Halverwege de klim begon het te sneeuwen...
Bekijk bijlage 1769189
Ja dat is ijs op het ruitje... dit was boven bij het motor-museum
Bekijk bijlage 1769190
Bekijk bijlage 1769191
Bekijk bijlage 1769192
gelukkig ook mooi weer gehad, o.a. in Slovenië
Bekijk bijlage 1769193
Verder veel leuke passen gereden, op de terugweg de pas San Baldo ... heel krap en bijzonder:
Bekijk bijlage 1769195
Bekijk bijlage 1769194
Uiteraard ook nog de Stelvio even meegepakt :)
groet Rob
Wow... mooie trip, en dito foto's! Wel bijzonder van dat verbruik dan. Overigens sprak ik vorige week iemand bij Termaat in Nijmegen en hij had op de 9 GT een Powercommander. Zijn verbruik was voorheen 1:17 en nu 1:20 (incl. LeoVince uitlaat). Geen idee wat zijn rijstijl was, maar ik zit zo rond de 1:19,5 bij gecombineerd gebruik...
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1769199
Rood is voor en blauw is na.
Voor mij is eigenlijk de conclusie hieruit dat het CP3 blokje al erg goed staat afgesteld. Op papier lijkt de winst niet zo heel groot, al kan ik het rijden natuurlijk niet beoordelen.

Wat me vooral opvalt is dat de originele lijn gewoon geen dipje heeft maar continu doorloopt. Complimenten voor Yamaha wat mij betreft.

Wat je hieruit niet kunt aflezen is onder andere de gasaanname. Dat kan een wereld van verschil maken in de beleving.
 
Voor mij is eigenlijk de conclusie hieruit dat het CP3 blokje al erg goed staat afgesteld. Op papier lijkt de winst niet zo heel groot, al kan ik het rijden natuurlijk niet beoordelen.

Wat me vooral opvalt is dat de originele lijn gewoon geen dipje heeft maar continu doorloopt. Complimenten voor Yamaha wat mij betreft.

Wat je hieruit niet kunt aflezen is onder andere de gasaanname. Dat kan een wereld van verschil maken in de beleving.
De winst voel ik vooral in de soepeler gasaanname en het eerder meer koppel ter beschikking hebben. Maar inderdaad mbt het standaard blok is eigenlijk niet veel mis als je de lijn zo ziet.
 
De winst voel ik vooral in de soepeler gasaanname en het eerder meer koppel ter beschikking hebben. Maar inderdaad mbt het standaard blok is eigenlijk niet veel mis als je de lijn zo ziet.
Voor de power hoef je het idd niet te doen dat scheelt eigenlijk maar weinig.

Ik rij eigenlijk altijd in de A modus en het enige wat me hierin stoort is de abrupte gasaanname, vooral in een bocht is dat irritant, dat zal na de flash waarschijnlijk beter zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: JoVi
Vandaag de Stebel Magnum claxon ontvangen. In 10 minuutjes gemonteerd op bestaande plek van originele claxon. Echter had ik de opening van het slakkenhuis naar achter gericht. Ik denk dan komt er al rijdend ook niets in. Maar dan staat de Stebel erg naar beneden gericht, en is behoorlijk zichtbaar. Daarbij mogelijk kans dat bij goed inveren het voorspatbord wellicht geraakt wordt. Dus weer gedemonteerd, originele beugel meer naar boven gebogen en de Stebel staat nu schuin omhoog weliswaar met opening ook schuin naar voren. Valt minder op, zal voorspatbord zeker niet raken en heeft een super vol,zwaar luid volume.
 
Vandaag de Stebel Magnum claxon ontvangen. In 10 minuutjes gemonteerd op bestaande plek van originele claxon. Echter had ik de opening van het slakkenhuis naar achter gericht. Ik denk dan komt er al rijdend ook niets in. Maar dan staat de Stebel erg naar beneden gericht, en is behoorlijk zichtbaar. Daarbij mogelijk kans dat bij goed inveren het voorspatbord wellicht geraakt wordt. Dus weer gedemonteerd, originele beugel meer naar boven gebogen en de Stebel staat nu schuin omhoog weliswaar met opening ook schuin naar voren. Valt minder op, zal voorspatbord zeker niet raken en heeft een super vol,zwaar luid volume.
Heb je er een foto van hoe ie op de motor staat?
 

Bijlagen

  • 20220608_150656.jpg
    20220608_150656.jpg
    174,4 KB · Weergaven: 77
Waarom rijd je dan eigenlijk in A modus, en niet in standaard?
Ik vind dat felle in A lekker rijden, alleen de gasaanname vind ik echt belabberd.
M'n vorige fiets had dat aan/uit effect ook, maar dan tijdens constante snelheid.
Yamaha kwaaltje..?
 
Het lijkt een nogal grote claxon, hij is idd wel groter dan origineel. Maar valt toch minder op dan je denkt.
 

Bijlagen

  • 20220609_104628.jpg
    20220609_104628.jpg
    233,9 KB · Weergaven: 62
  • 20220609_104446.jpg
    20220609_104446.jpg
    454 KB · Weergaven: 62
  • 20220609_104435.jpg
    20220609_104435.jpg
    255,5 KB · Weergaven: 62
hey hoi,
ben onlangs overgestapt naar een ktm 1190 en heb nog een tankring liggen voor de givi tanktassen op de 20220610_230002.jpgtracer900 tot 2017

iemand interesse?
mag weg tegen vezendkosten of anders ophalen maar dan krijg je er koppie koffie erbij.
zegt u maar
 
Vandaag de Stebel Magnum claxon ontvangen. In 10 minuutjes gemonteerd op bestaande plek van originele claxon. Echter had ik de opening van het slakkenhuis naar achter gericht. Ik denk dan komt er al rijdend ook niets in. Maar dan staat de Stebel erg naar beneden gericht, en is behoorlijk zichtbaar. Daarbij mogelijk kans dat bij goed inveren het voorspatbord wellicht geraakt wordt. Dus weer gedemonteerd, originele beugel meer naar boven gebogen en de Stebel staat nu schuin omhoog weliswaar met opening ook schuin naar voren. Valt minder op, zal voorspatbord zeker niet raken en heeft een super vol,zwaar luid volume.
Hoi Robse, zou je me aub even een link van waar je die claxon hebt aangekocht of eventueel de juiste info ervan willen geven.
Ik had deze ook graag besteld, alleen ik ben van België en wou even kijken als deze hier niet te bestellen valt.
Alvast bedankt.
 
Voor de liefhebbers, ik zie op de bmw site staan dat er tijdelijk een actie is tot 30 juni met 500 euro korting op accesoires. Dit geldt op uit voorraad leverbare ce04s. Hier klopt volgens mij iets niet. Ben wel benieuwd hoe zo'n strakke prijzen ze kunnen maken. Ben niet van plan de configuratie prijs te betalen, heb het idee dat die pakketten dubbel rekent.

Zijn er nog mensen die hem binnen hebben gekregen?
Uuuh wat heeft dit met het Tracer topic te maken?
Wellicht post foutje? O-)
 
Ik had onlangs een probleem met de brandstof meter van mijn Tracer. Deze bleef op het scherm vol, ook na 250 km. Na weer getankt te hebben (1x nu) zit er wel weer beweging in. Maar ik weet nog niet of de weergegeven stand nu wel klopt, daarvoor moet ik nog iets meer rijden.

Mijn fantasie doet vermoeden dat er ergens wat vuil in de tank zit. Zou het dan nuttig zijn om een of andere brandstof reiniger toe te voegen of weten jullie andere huis tuin en keuken trucks die zouden kunnen helpen?
 
16 februari Tracer 9 GT besteld, nog steeds geen verlossend telefoontje dat ie aangekomen is... ;( Hoe lang heeft dat bij jullie geduurd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan