YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Mooi rijden daar in Luxemburg maar rijdt niet te hard...ook niet 1 km 8)7
SeIjwW6.jpg
Hoe lang heeft t geduurd voor je hem thuis had…. Wij zijn 16 juli daar geweest en verwachten er ook nog eentje 😬
 
Ik heb nog nieuw in verpakking Yamaha tracer 9 handvatverwaming liggen voor de geïnteresseerden. Kosten €217,50 bij de dealers. Mag weg voor iemand van MF voor €175,-

Verwarmde handvatten speciaal ontworpen voor de Yamaha Tracer 9 2021

Plug and play door aanwezige aansluitkabel op de motorfiets

Regelbaar op 10 standen zichtbaar op de teller-display

Origineel Yamaha accessoire nummer: B5U-829A0-00-00
 

Bijlagen

  • 6D184D7B-D238-426D-8009-3E89F389BB6B.png
    6D184D7B-D238-426D-8009-3E89F389BB6B.png
    71,6 KB · Weergaven: 5
Update ten aanzien van mijn (vermeend bestelde) komende Tracer 9gt:
Vandaag terug naar motorzaak gegaan, nog wat aanpassingen aan accessoires gedaan. Mooie verassing Tracer 9gt Tech Kamo was reeds al eerder door dealer besteld (2 stuks), echter verkoop afgeketst. Mooi voor mij want verwachte leverdatum in systeem staat op 01-11-2022! Nog nagevraagd of ik een refresh exemplaar kon verwachten…dat zorgde voor wat fronsenende verbaase wenkbrauwen bij de dealer en die belde meteen distributeur; ‘neu, ehm ehm daar weet ik officieel niks van dat er een refresh aan komt. Huidige bestelling is gewoon 2022 model’. Werd wel tipje van de sluier opgelicht ‘april 2023’ verwacht men wat.

Andere vraag:
Iemand nog tips vwb bescherming ivm winterweer (ik ga hele jaar door woon werk rijden) tav pekel en dergelijke?
 
Update ten aanzien van mijn (vermeend bestelde) komende Tracer 9gt:
Vandaag terug naar motorzaak gegaan, nog wat aanpassingen aan accessoires gedaan. Mooie verassing Tracer 9gt Tech Kamo was reeds al eerder door dealer besteld (2 stuks), echter verkoop afgeketst. Mooi voor mij want verwachte leverdatum in systeem staat op 01-11-2022! Nog nagevraagd of ik een refresh exemplaar kon verwachten…dat zorgde voor wat fronsenende verbaase wenkbrauwen bij de dealer en die belde meteen distributeur; ‘neu, ehm ehm daar weet ik officieel niks van dat er een refresh aan komt. Huidige bestelling is gewoon 2022 model’. Werd wel tipje van de sluier opgelicht ‘april 2023’ verwacht men wat.

Andere vraag:
Iemand nog tips vwb bescherming ivm winterweer (ik ga hele jaar door woon werk rijden) tav pekel en dergelijke?
ACF-50, alles vet houden en niet met warm water afspoelen.
 
ACF-50, alles vet houden en niet met warm water afspoelen.
Thnx! Zijn er bepaalde onderdelen die wat dat aangaat extra aandacht verdienen? Zo lees/zie ik op diverse sites dat bouten nogal snel corroderen als je ze niet goed impregneert. Voor wat betreft het uitlaat’blok’, zijn daar nog ideeen over? Ik ga geen akrapovic monteren en hou het bij het origineel. Je ziet dan wel vaker een goudachtige/bruine verkleuring, ik neem aan dat die ook redelijk weg te poetsen is?
Excuus voor als ik te veel vraag, wil graag goed voorbereid zijn en bij jullie hier ligt al flink veel ervaring ;)
 
Update ten aanzien van mijn (vermeend bestelde) komende Tracer 9gt:
Vandaag terug naar motorzaak gegaan, nog wat aanpassingen aan accessoires gedaan. Mooie verassing Tracer 9gt Tech Kamo was reeds al eerder door dealer besteld (2 stuks), echter verkoop afgeketst. Mooi voor mij want verwachte leverdatum in systeem staat op 01-11-2022! Nog nagevraagd of ik een refresh exemplaar kon verwachten…dat zorgde voor wat fronsenende verbaase wenkbrauwen bij de dealer en die belde meteen distributeur; ‘neu, ehm ehm daar weet ik officieel niks van dat er een refresh aan komt. Huidige bestelling is gewoon 2022 model’. Werd wel tipje van de sluier opgelicht ‘april 2023’ verwacht men wat.

Andere vraag:
Iemand nog tips vwb bescherming ivm winterweer (ik ga hele jaar door woon werk rijden) tav pekel en dergelijke?
Ik gebruik elk jaar S100 Corrosionsschutz. Ik breng het voor de start van de pekel periode ruim aan op alle metalen delen (ik gebruik bijna een hele bus) en was dan mijn motor niet meer tot de pekel periode voorbij is. Ik spoel wel tussentijds de motor af met koud water.
Als ik de beschermende laag er dan in maart weer afhaal komt de motor er als nieuw onder vandaan, zonder pekel schade.
 
Thnx! Zijn er bepaalde onderdelen die wat dat aangaat extra aandacht verdienen? Zo lees/zie ik op diverse sites dat bouten nogal snel corroderen als je ze niet goed impregneert. Voor wat betreft het uitlaat’blok’, zijn daar nog ideeen over? Ik ga geen akrapovic monteren en hou het bij het origineel. Je ziet dan wel vaker een goudachtige/bruine verkleuring, ik neem aan dat die ook redelijk weg te poetsen is?
Excuus voor als ik te veel vraag, wil graag goed voorbereid zijn en bij jullie hier ligt al flink veel ervaring ;)
De uitlaatbochten krijgen inderdaad een bruinige kleur, maar is gemakkelijk op te poetsen met Belgom Alu. Helaas komt de bruine kleur terug na enkele ritten.
 
Andere vraag:
Iemand nog tips vwb bescherming ivm winterweer (ik ga hele jaar door woon werk rijden) tav pekel en dergelijke?
Wat betreft bescherming van uitlaatbochten is origineel grindshield wellicht een optie. Gaat dan wel weer samen met crashbars. Voorspatbord verlenger en bochten blijven vrij van vuil. Waarvan akte.
 

Bijlagen

  • 20220309_131730.jpg
    20220309_131730.jpg
    393,9 KB · Weergaven: 52
Prima bescherming zo te zien. Grindshield hoeft voor de wegen die ik berijden ga niet. Heb wel de crashbars, maar dan die van Hepco en Becker. Prijstechnisch iets gunstiger en tevens rubberen valdoppen erop.
 
Thnx! Zijn er bepaalde onderdelen die wat dat aangaat extra aandacht verdienen? Zo lees/zie ik op diverse sites dat bouten nogal snel corroderen als je ze niet goed impregneert. Voor wat betreft het uitlaat’blok’, zijn daar nog ideeen over? Ik ga geen akrapovic monteren en hou het bij het origineel. Je ziet dan wel vaker een goudachtige/bruine verkleuring, ik neem aan dat die ook redelijk weg te poetsen is?
Excuus voor als ik te veel vraag, wil graag goed voorbereid zijn en bij jullie hier ligt al flink veel ervaring ;)
Ja, de banjo's van de remslangen corroderen snel. Ook roest onder de kettinggeleiders komt wel eens voor. Bruine verkleuring doe ik met Star Brite RVS Polish. Dat is de enige die een beschermend laagje achterlaat. Belgom Alu en Peek poetsen het beschermlaagje juist weg.
 
Zijn er hier soms nog mensen die met een Tracer / GT rijden, vanaf het bouwjaar en 2000 die ook een fel afwijkende kilometer teller hebben.
En dan het ik het over 5km/u teveel tegen de juiste 60km/u en 10km/u bij juiste 120km/u en nog meer bij de 150km/u. Ik denk dat een lichte afwijking +- 4km/u niet meer dan normaal is maar zoveel. Ik vind het irritant dat je voortdurend moet zitten te reken om te weten wat je eigenlijk werkelijk rijdt. Het enige voordeel is beter te veel aangeven dan te weinig, voor de flitsboetes.
Bij mijn dealer wisten ze mij te zeggen dat het geen gekend probleem is. Iemand in mijn vriendenkring rijdt met de MT09 van 2021 en die ondervind het zelfde probleem.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier soms nog mensen die met een Tracer / GT rijden, vanaf het bouwjaar en 2000 die ook een fel afwijkende kilometer teller hebben.
En dan het ik het over 5km/u teveel tegen de juiste 60km/u en 10km/u bij juiste 120km/u en nog meer bij de 150km/u. Ik denk dat een lichte afwijking niet meer dan normaal is maar zoveel. Ik vind het irritant dat je voortdurend moet zitten te reken om te weten wat je eigenlijk werkelijk rijdt. Het enige voordeel is beter te veel aangeven dan te weinig, voor de flitsboetes.
Bij mijn dealer wisten ze mij te zeggen dat het geen gekend probleem is. Iemand in mijn vriendenkring rijdt met de MT09 van 2021 en die ondervind het zelfde probleem.
Welke band heb je er onder? En is die toevallig bijna op?
De omtrek van de band heeft nogal invloed.
 
Heb nog nooit anders meegemaakt dat de km teller (veel) te veel aangeeft. Zowel op de motor als in de auto. Hield er altijd rekening mee. Ik geloof, dat als mijn Tracer 9GT op de teller 120 km aangeeft, hij op de GPS 112 km aangeeft.
Houdt alleen de snelheid daarvan in de gaten.
 
De FJR heeft er ook last van.
Zijn er hier soms nog mensen die met een Tracer / GT rijden, vanaf het bouwjaar en 2000 die ook een fel afwijkende kilometer teller hebben.
En dan het ik het over 5km/u teveel tegen de juiste 60km/u en 10km/u bij juiste 120km/u en nog meer bij de 150km/u. Ik denk dat een lichte afwijking +- 4km/u niet meer dan normaal is maar zoveel. Ik vind het irritant dat je voortdurend moet zitten te reken om te weten wat je eigenlijk werkelijk rijdt. Het enige voordeel is beter te veel aangeven dan te weinig, voor de flitsboetes.
Bij mijn dealer wisten ze mij te zeggen dat het geen gekend probleem is. Iemand in mijn vriendenkring rijdt met de MT09 van 2021 en die ondervind het zelfde probleem.
 
Het is wettelijk verplicht dat de km teller meer aangeeft dan de exacte snelheid. Hoe groot dat percentage is zal per fabrikant verschillen (en per bandenmerk zoals @MP_NL al zei).
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Het is wettelijk verplicht dat de km teller meer aangeeft dan de exacte snelheid. Hoe groot dat percentage is zal per fabrikant verschillen (en per bandenmerk zoals @MP_NL al zei).
Iets genuanceerder: het is bij wet verboden dat de snelheidsmeter te weinig aangeeft.
Als ze het ding kunnen inregelen dat ie  precies de juiste snelheid aangeeft is dat voor de wet helemaal prima.
Dat kunnen de fabrikanten niet, dus daarom moeten ze wel kiezen voor 'ruim erboven'
Hoeveel dat 'ruim' is ? Soms 3 km/h en soms wel zo gek als 10 km/h

En daar wordt dus niks over geroepen in de wet..
Als je weet wat je procentuele +/+ t.o.v. GPS
is kun je met een speedohealer aan de gang.
maar ook daarmee beperk je niet de afwijking die een slijten de band kan veroorzaken.
---+--
Kan zijn dat ik op zondagmorgen de wiskunde nog niet helemaal scherp heb, maar volgens mij is het met een serieus afwijkende snelheidsmeter ook zo dat je eenzelfde afwijking krijgt op je kilometerteller.. dus noem een voorbeeld:

6% afwijking is:
Te vroeg onderhoudsbeurt (ODO = 10k /km= 9434 ) milieuimpact
Te snelle afschrijving (50k op de teller = 47170 echte km) economische schade

Dus bij serieuze afwijkingen geeft dat wel een impact
 
Laatst bewerkt:
Ik had dat ook bij de 2021 tracer, die week behoorlijk af. Als ik 116 op de teller had reed ik 105 ongeveer. Het was aan de andere kant wel fijn, want je hebt wel het gevoel dat je hard gaat.
 
Update ten aanzien van mijn (vermeend bestelde) komende Tracer 9gt:
Vandaag terug naar motorzaak gegaan, nog wat aanpassingen aan accessoires gedaan. Mooie verassing Tracer 9gt Tech Kamo was reeds al eerder door dealer besteld (2 stuks), echter verkoop afgeketst. Mooi voor mij want verwachte leverdatum in systeem staat op 01-11-2022! Nog nagevraagd of ik een refresh exemplaar kon verwachten…dat zorgde voor wat fronsenende verbaase wenkbrauwen bij de dealer en die belde meteen distributeur; ‘neu, ehm ehm daar weet ik officieel niks van dat er een refresh aan komt. Huidige bestelling is gewoon 2022 model’. Werd wel tipje van de sluier opgelicht ‘april 2023’ verwacht men wat.

Andere vraag:
Iemand nog tips vwb bescherming ivm winterweer (ik ga hele jaar door woon werk rijden) tav pekel en dergelijke?
Scottoiler FS365 anti-corrosie spray.
 
Wanneer heb je ze nodig? Ik heb ze liggen en ga mijn Tracer waarschijnlijk binnenkort verkopen. Kan echter nog niet zeggen wanneer precies… De prijs komen vast wel uit.

Geen interesse in een 2019 GT met nog geen 12k erop toevallig? :+
Voor 3 september als het kan. Dan heb ik een motorvakantie gepland staan.

Geen interesse behalve als ie bij de tassen geleverd word, er staat een mooie Phantom Blue 2020 GT in de garage :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan