YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ah, mooi. Ik zag er laatst al 1 rijden, heeft qua aanzicht wel iets weg van de luxe sportieve wagens van BMW. Qua vlakheid van het zadel kan Yamaha er nog iets van leren 🙃...

Maak je het de Tracer's nog lastig bij het stoplicht?
Haha ja, laatst kwam ik nog een tracer tegen. Bij het stoplicht tot 50 kmh blijf je iedereen wel met gemak voor. Daarna wordt het minder. Reed wel mooi achter een tracer aan op een dijkje bij zalk, was wel even leuk om te kijken of ik hem bij kon houden.
 
Overigens: is remvloeistof wisselen (al dan niet in combinatie met het slangenpakket ) een beetje te doen voor iemand met voldoende gereedschap, sleutelervaring en een WPH , of is het zelfs voor een professional nog een kØtklus.
De ABS pomp kan je zelf niet manueel activeren om te ontluchten zoals dat vroeger wel ging,dat kan enkel nog via de computer met de juiste software.
Bij gewoon remvloeistof verversen kan je gewoon doorpompen,en moet je alleen opletten om op tijd bij te vullen zodat je geen lucht in het systeem trekt.
Nadien even ABS activeren door het wiel te laten blokkeren op bvb. een gravelweg,dan nog eens wat doorpompen.
Zo blijft er geen oude remvloeistof in de ABS pomp zitten.
Als je leidingen vervangt heb je lucht in het systeem,dus ook in de ABS pomp en dat krijg je daar dus niet zomaar uit.
 
[knip]
Als je leidingen vervangt heb je lucht in het systeem,dus ook in de ABS pomp en dat krijg je daar dus niet zomaar uit.
Maar zou je dat met zo'n vacuümpomp op de ontluchting van de pomp niet kwijtraken?
Moet me nog verdiepen in het WPH, maar daar staat wel instructie over remslangen vervangen en daar staat niet bij dat je de pomp moet activeren, dacht ik.

De vraag was eigenlijk meer hoe staalflex leidingen bevallen op een motor met ABS.
En of je dan beter de set van HEL moet hebben of die van Louis
 
Ik heb er geen ervaring mee,maar heb daar al eens wat opzoekwerk over gedaan voor bij mijn eigen motor.
Bij ontluchten van bvb. een TDM 900 en een FJR met ABS staat er duidelijk in de WPH hoe je dat moet doen,via stekkers en aanduidingen op het dashboard om de ABS pomp te activeren.
Je hoort de pomp dan ook werken,en dat kan bij de nieuwe modellen niet meer.
Een groot voordeel dat ik ondervonden heb bij HEL leidingen,is dat je de banjo's makkelijk kan verdraaien t.o.v. de leiding.
Zo voorkom je torsie van de leidingen,en dat voel je goed bij het monteren,dus ik koop alleen nog leidingen waarbij dat kan,maar buiten HEL heb ik er nog geen gezien.
 
Zit inderdaad effe verder in het WPH te scrollen en je hebt voor de ABS pomp inderdaad een diagnostic-tool nodig.
Als het nog zover komt is de keuze makkelijk : HEL- set bij de dealer laten monteren..

Dan wordt het voor deze ronde alleen de remvloeistof doorpompen
 
vandaag weer een (naar mijn mening) goede upgrade aan de Tracer gedaan....
een Airtag ergens verstopt op/in/aan de motor, je weet maar nooit.
En gelijk olie/oliefilter/luchtfilter besteld voor een kleine beurt, is ie mooi
klaar voor de eerste 2 weekenden van september, dan ga ik weer een hoop
km's erop rijden

IMG_7532a.jpg
 
vandaag weer een (naar mijn mening) goede upgrade aan de Tracer gedaan....
een Airtag ergens verstopt op/in/aan de motor, je weet maar nooit.
En gelijk olie/oliefilter/luchtfilter besteld voor een kleine beurt, is ie mooi
klaar voor de eerste 2 weekenden van september, dan ga ik weer een hoop
km's erop rijden

Bekijk bijlage 1795984
Dat is een aanschaf die ik ook overweeg. Kost geen drol en kans dat (indien gestolen) er een iphone langskomt is zeer groot. Met een battery life van 1 jaar is zo’n aritag fijner (en goedkoper) dan menig gps tracker…
 
En als de dief ook een iPhone heeft ziet hij dat er een tag in zit. Even zoeken en verwijderen.
 
Tsjaa, elk voordeel heeft zijn nadeel
en als ze hem willen hebben, dan nemen ze hem toch wel mee
uiteraard zit hij wel op een plek waar ze niet zomaar "even" bij kunnen.
Aan de andere kant, als er 10 motoren in de buurt staan, en er zijn een aantal zonder Airtag,
dan zijn die interessanter om mee te nemen.....
 
Dat is een aanschaf die ik ook overweeg. Kost geen drol en kans dat (indien gestolen) er een iphone langskomt is zeer groot. Met een battery life van 1 jaar is zo’n aritag fijner (en goedkoper) dan menig gps tracker…
Ik heb hem bij Azerty.nl vandaan, mooie prijs en leveren snel, zag wel dat ze nu niet meer bij hun op voorraad zijn,
maar nog wel 82 stuks bij hun leverancier, levertijd 2-3 dagen;)
 
En als de dief ook een iPhone heeft ziet hij dat er een tag in zit. Even zoeken en verwijderen.
Dan ben je niet goed geïnformeerd. Een ander kan jouw Airtag niet zien met zijn iPhone. Zou ook wat zijn, dan wordt elke iPhone bezitter horendol van al die Airtags😁
 
Sorry Rush FJR
dus wel, vanaf IOS 15.2 zit er een functie extra in "zoek mijn" app van IOS, open de app, tik op objecten,
sleep het venster omhoog, en klik op zoeken....dan zie je of er een Airtag kort in de buurt is.
Dit is een stukje extra van Apple om er voor te zorgen dat je zelf kunt checken of je niet "gevolgd" word
door een Airtag.
En nee die Airtag geeft dan geen geluid dus niemand die het door heeft

Eigenlijks is het dezelfde functie wat er is om je Airpods te vinden
 
Zit inderdaad effe verder in het WPH te scrollen en je hebt voor de ABS pomp inderdaad een diagnostic-tool nodig.
Als het nog zover komt is de keuze makkelijk : HEL- set bij de dealer laten monteren..

Dan wordt het voor deze ronde alleen de remvloeistof doorpompen
Kun je ze niet zelf monteren, zoveel mogelijk ontluchten en dan eventueel het laatste ontluchten bij de pomp door de dealer laten doen? Zoveel lucht zal er dan niet meer ingesloten zitten. Dan heb je de bulk van het werk zelf gedaan, scheelt veel in de kosten.

Overigens uitkijken met morsen van remvloeistof op de lak, die kan daar niet tegen. Ik pomp ook altijd door, en dat werkt altijd (ooit zo'n vacuümpomp overwogen). Gebruik er wel een afvoerslangetje met ontluchtingsventiel voor. Bij de Yamaha voorrempomp moet je ook even opletten dat je na het vullen van het reservoir even het dekseltje er weer los op legt, want anders krijg je een fontein van remvloeistof iedereen keer dat je pompt.
 
Haha ja, laatst kwam ik nog een tracer tegen. Bij het stoplicht tot 50 kmh blijf je iedereen wel met gemak voor. Daarna wordt het minder. Reed wel mooi achter een tracer aan op een dijkje bij zalk, was wel even leuk om te kijken of ik hem bij kon houden.

Was dat rondje dijk bij zalk toevallig afgelopen donderdagavond 18 augustus? Want toen reed ik over de dijk bij zalk :9
 
Ik heb er geen ervaring mee,maar heb daar al eens wat opzoekwerk over gedaan voor bij mijn eigen motor.
Bij ontluchten van bvb. een TDM 900 en een FJR met ABS staat er duidelijk in de WPH hoe je dat moet doen,via stekkers en aanduidingen op het dashboard om de ABS pomp te activeren.
Je hoort de pomp dan ook werken,en dat kan bij de nieuwe modellen niet meer.
Een groot voordeel dat ik ondervonden heb bij HEL leidingen,is dat je de banjo's makkelijk kan verdraaien t.o.v. de leiding.
Zo voorkom je torsie van de leidingen,en dat voel je goed bij het monteren,dus ik koop alleen nog leidingen waarbij dat kan,maar buiten HEL heb ik er nog geen gezien.
Dat kunnen verdraaien van de koppelingen t.o.v. de slang hebben meerdere merken (klik), en is zeker een mooie feature. Als ik stalen remleidingen zou kopen zouden het zeker leidingen van HEL worden, ze zien er het meest gelikt uit (let bijv. op de afwezigheid van 'vieze' zeskanten, standaard kunststof ommanteling etc.)
 
Sorry Rush FJR
dus wel, vanaf IOS 15.2 zit er een functie extra in "zoek mijn" app van IOS, open de app, tik op objecten,
sleep het venster omhoog, en klik op zoeken....dan zie je of er een Airtag kort in de buurt is.
Dit is een stukje extra van Apple om er voor te zorgen dat je zelf kunt checken of je niet "gevolgd" word
door een Airtag.
En nee die Airtag geeft dan geen geluid dus niemand die het door heeft

Eigenlijks is het dezelfde functie wat er is om je Airpods te vinden
Heb eea nagekeken, maar Apple Support geeft aan dat je met die functie niet zomaar alle Airtags in de buurt scant. Alleen een Airtag die aan jouw Apple ID account gekoppeld is of een die al langere tijd met jou meereist.
Zie graag waar jij jouw info vandaan hebt. Leer graag bij😉
 
Laatst bewerkt:
Heb eea nagekeken, maar Apple Support geeft aan dat je met die functie niet zomaar alle Airtags in de buurt scant. Alleen een Airtag die aan jouw Apple ID account gekoppeld is of een die al langere tijd met jou meereist.
Zie graag waar jij jouw info vandaan hebt. Leer graag bij😉

Scannen in de buurt kan niet inderdaad, enkel melding als er een dus langer bij je aanwezig is.
 
Als je naar de site van Apple zelf kijkt, van 23 augustus 2022, dus veel recenter dan het door jouw opgegeven artikel van 15 november 2021, zie je dat Apple blijkbaar eea heeft aangepast.
 
Op dit moment is het gewoon heel erg druk bij dealers. Daarnaast hebben ook zij te maken met personeelstekorten. Ik heb de mijn motor (occasion) meteen meegenomen, want de afleverbeurt kon ook pas na anderhalve week. had er toen al 1.000 km opzitten. Mijn ingeruilde Tracer9GT (was net een jaar oud) was binnen deze periode al verkocht.
 
Yep gaat inderdaad om drukte en personeelstekort

Overigens kon ik de bike niet meenemen in zijn huidige staat volgens dealer. Had zelf namelijk aangeboden om 'm voor de deur van de dealer inelkaar te zetten zodat het rijbaar is hehe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan