YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Vanmiddag bij een Ducati dealer geweest. De kans dat er volgend jaar een Multistrada V2S in de garage staat, is aanzienlijk gestegen. 🙃
In de garage wel ja... Maar rijdend...:X:X


(Hier in het Yamaha topic mogen we slechte Ducati grappen maken toch ;) )
 
Heb ook nog een sport ruitje van Puig te koop. Voor 45 euro mag die van eigenaar wisselen :)

00ACB544-716C-4E98-B3CD-3A1618932744.jpeg
 
Heb de Tracer zojuist te koop gezet in het Te koop gedeelte van MF en hij staat ook op Marktplaats.

Korte samenvatting:
Tracer 900 GT bouwjaar 2019
11958 km
Alle boekjes + sleutels erbij
1e eigenaar
Voorzien van Andreani Cartridges
Wilbers 641 schokdemper met HPA
Volledig Akrapovic uitlaatsysteem (+afgesteld in de ECU)
Valbescherming
Paar kleine gebruikerssporen op de zijkapjes en de tank maar verder is de motor in zeer goede staat.

Prijs: € 12000 maar ik sta open voor (realistische) biedingen.
 

Bijlagen

  • 353E3E59-A987-4AAB-A8D5-1CF293A7B0EC.jpeg
    353E3E59-A987-4AAB-A8D5-1CF293A7B0EC.jpeg
    510,9 KB · Weergaven: 54
  • A825F99C-C1F7-41AD-ACBA-D69E41434E5D.jpeg
    A825F99C-C1F7-41AD-ACBA-D69E41434E5D.jpeg
    486,5 KB · Weergaven: 51
  • B8CFAE94-DC6A-49F8-8D78-F02EAD0ED85D.jpeg
    B8CFAE94-DC6A-49F8-8D78-F02EAD0ED85D.jpeg
    530,1 KB · Weergaven: 49
  • 65E7B5BE-62B6-4A59-A0FF-AC2224521630.jpeg
    65E7B5BE-62B6-4A59-A0FF-AC2224521630.jpeg
    114,3 KB · Weergaven: 50
  • 42BBA627-07C4-4D2F-A422-D965BE3C3567.jpeg
    42BBA627-07C4-4D2F-A422-D965BE3C3567.jpeg
    134,4 KB · Weergaven: 46
  • 9DDA1FA9-EB18-4B66-8199-0BF8340AAE14.jpeg
    9DDA1FA9-EB18-4B66-8199-0BF8340AAE14.jpeg
    240,4 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Zal ook eens kijken wat er van mijn Tracer 9GT voor accessoires te koop komen.
Zo wie zo het rijder en duo comfort zadel.
 
Wel model Street had je ?
Ik wil dus ook van de street triple weg en meer een tour motor. Kende vertellen of dit echt een upgrade is kwa comfort maar wel het speelse nog heeft als een street?
Hallo, ik kom van een '21 Street Triple RS (heb 3 streets gehad). Als ik geen problemen met mij heup zou hebben, had ik de Street niet ingeruild voor de Tracer. Na een testrit met de nieuwe Tracer 9 GT, kon ik uitmaken dat ik geen last meer van mijn heup had. Ik koos voor de Tracer vooral voor de zithouding en comfort, maar wou niet met een lompe boot van een motor rijden. Mijn rijstijl is nogal sportief en met de Tracer lukt dat ook wel, zij het minder uitgesproken. Ik had al ervaring met de eerste generatie Tracer van 2015 (wel vering aangepast). De nieuwe Tracer is een stukje meer Tour geworden. Was verrast door de goede wegligging (GT, dus elektronische gestuurde demping) in vergelijking met het oude model, veel stabieler maar toch nog zeer wendbaar voor een tourmotor. Verder vond ik de GT wel een compleet pakket (dus die elektronische vering, cruise controle, zijkoffers, verwarmde handvaten,...). Eerlijkheidshalve had ik graag bij Triumph (afwerking motoren, merkimago, supergoeie service bij de plaatselijke dealer,...) gebleven, maar vond de Tiger 900 teveel naar off-road/trail neigen. Ook kan je met de wielmaten van de Tiger geen sportieve banden vinden. Ik mis de Street nog wel eens hoor. Het blijft een van de beste motoren (de RS) in zijn categorie. Maar ik beleef ook veel plezier aan de Tracer. En die is vele malen geschikter voor rijden met duo (mijn zonen gaan regelmatig mee).
 
Heb eerder met een schuin oog naar een stradale 800 gekeken in plaats van de tracer, ook qua praktisch gebruiksgemak en bouwkwaliteit op lange termijn had ik niet helemaal de indruk dat het motoren zij die gebouwd zijn voor betrouwbare lange reizen...

Wel tof qua ontwerp enzo, maar een heel ander segment in mijn ogen.
 
Heb de Tracer zojuist te koop gezet in het Te koop gedeelte van MF en hij staat ook op Marktplaats.

Korte samenvatting:
Tracer 900 GT bouwjaar 2019
11958 km
Alle boekjes + sleutels erbij
1e eigenaar
Voorzien van Andreani Cartridges
Wilbers 641 schokdemper met HPA
Volledig Akrapovic uitlaatsysteem (+afgesteld in de ECU)
Valbescherming
Paar kleine gebruikerssporen op de zijkapjes en de tank maar verder is de motor in zeer goede staat.

Prijs: € 12000 maar ik sta open voor (realistische) biedingen.
Tracer is zojuist verkocht!
 
Beste tracer (en blijkbaar ducati8)7… geintje) liefhebbers,

Iemand ervaring met het vervangen van zijn ketting op de tracer gt (2018). Ik ben gister thuis gekomen uit de ardennen en bij het schoonmaken van de ketting heb ik al meerdere kapotte o-ringen te pakken gehad. Ik heb bijna 20k op de teller staan, en ik gok dat het de ketting nog nooit vervangen is.

Iemand een idee of advies welk merk ik erop moet zetten en of ik nog ergens op moet letten.
 
Beste tracer (en blijkbaar ducati8)7… geintje) liefhebbers,

Iemand ervaring met het vervangen van zijn ketting op de tracer gt (2018). Ik ben gister thuis gekomen uit de ardennen en bij het schoonmaken van de ketting heb ik al meerdere kapotte o-ringen te pakken gehad. Ik heb bijna 20k op de teller staan, en ik gok dat het de ketting nog nooit vervangen is.

Iemand een idee of advies welk merk ik erop moet zetten en of ik nog ergens op moet letten.
Even opletten dat je voor het goede bouwjaar besteld. 2015-2017 is korter.

Verder geen bijzonderheden volgens mij.
 
Beste tracer (en blijkbaar ducati8)7… geintje) liefhebbers,

Iemand ervaring met het vervangen van zijn ketting op de tracer gt (2018). Ik ben gister thuis gekomen uit de ardennen en bij het schoonmaken van de ketting heb ik al meerdere kapotte o-ringen te pakken gehad. Ik heb bijna 20k op de teller staan, en ik gok dat het de ketting nog nooit vervangen is.

Iemand een idee of advies welk merk ik erop moet zetten en of ik nog ergens op moet letten.
🤣
 
Beste tracer (en blijkbaar ducati8)7… geintje) liefhebbers,

Iemand ervaring met het vervangen van zijn ketting op de tracer gt (2018). Ik ben gister thuis gekomen uit de ardennen en bij het schoonmaken van de ketting heb ik al meerdere kapotte o-ringen te pakken gehad. Ik heb bijna 20k op de teller staan, en ik gok dat het de ketting nog nooit vervangen is.

Iemand een idee of advies welk merk ik erop moet zetten en of ik nog ergens op moet letten.
Bij mij wordt dit ook het geval, zelfde kilometerstand en kom ook af en toe kapotte o ringen tegen.
(vrij vlot al vind ik zelf)
Vrijdag eerst nog even richting Zwitserland en dan ook maar eens vervangen
 
Bij mij wordt dit ook het geval, zelfde kilometerstand en kom ook af en toe kapotte o ringen tegen.
(vrij vlot al vind ik zelf)
Vrijdag eerst nog even richting Zwitserland en dan ook maar eens vervangen
Bij 20 moest ik ook mijn kettingset vervangen. Tandwielen nog uitzonderlijk goed maar de ketting al na 10.000 km kapotte o-ringen. Nare van de versleten ketting op de GT is dat de trillingen in de voetsteunen en handvaten goed merkbaar zijn. Op aanraden van de Yamaha dealer toch weer een originele set gemonteerd maar na 12.000 km toch weer trillingen voelbaar. Ketting ziet er goed uit en geen kapotte o-ringen maar danst wel een beetje. Mijn volgende set wordt iig geen originele meer. Neem ook geen versterkte versie want dat is niet nodig op een Tracer en die maken een stuk meer lawaai.
 
Ik had 18.000 km met de originele ketting en heb toen een versterkte ketting genomen deze heeft nu 26.000 km gelopen en is nog steeds perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan