YAMAHA TRACER 900 topic deel V

1 db teveel, hier dus.
 

Bijlagen

  • 20220719_092952.jpg
    20220719_092952.jpg
    207,4 KB · Weergaven: 38
Ja das goed waardeloos. Heb plannen om er volgend jaar weer heen te gaan (o.a. Hahntenhoch en Namlos Pas)
 
Hoe ging je proefrit op de Tracer? Ik ga zeker ook nog proefrijden op de Tracer nadat de Multistrada voor mij nog niet echt overtuigend was. Hij reed zeker wel lekker en qua zithoogte en zadel zat hij ook prima, maar als ik hem koop, doe ik dat wel bij mijn eigen, kleinere dealer. Ik was vandaag bij Goedhart (2 uur rijden enkele reis), maar dat is allemaal wel erg massaal. Kopje koffie hadden ze zeker niet en na minder dan 5 minuten rijden ging het lampje van de benzine al branden. Bij het wegrijden werd gezegd dat ik een half uurtje mocht rijden, maar ik had eigenlijk een uur in mijn hoofd. Nou ja, toen het lampje ging branden heb ik nog 5 minuten gereden en dat was het. Ik had natuurlijk best zelf even kunnen tanken, maar het gaat me meer om het idee. Ik kom daar toch serieus centen brengen. |(Misschien ga ik het nog een keer proberen, maar misschien ook niet.
 
Dan kun je voor een proefrit beter naar Zaltbommel gaan. Wel even van tevoren bellen.
De behulpzaamheid was daar veel beter dan bij Goedhart. Je moest daar echt iemand tackelen om geholpen te worden.
 
Ik was daar in september en toen was hij nog exclusief Ducati dealer. Alleen de inruilprijs bij Ducati Zaltbommel was véél beter. Scheelde echt een hoop. De service is bij beide zaken goed.
 
Haha, deze ken ik!
Ook van de regio?
Hoe ging je proefrit op de Tracer? Ik ga zeker ook nog proefrijden op de Tracer nadat de Multistrada voor mij nog niet echt overtuigend was. Hij reed zeker wel lekker en qua zithoogte en zadel zat hij ook prima, maar als ik hem koop, doe ik dat wel bij mijn eigen, kleinere dealer. Ik was vandaag bij Goedhart (2 uur rijden enkele reis), maar dat is allemaal wel erg massaal. Kopje koffie hadden ze zeker niet en na minder dan 5 minuten rijden ging het lampje van de benzine al branden. Bij het wegrijden werd gezegd dat ik een half uurtje mocht rijden, maar ik had eigenlijk een uur in mijn hoofd. Nou ja, toen het lampje ging branden heb ik nog 5 minuten gereden en dat was het. Ik had natuurlijk best zelf even kunnen tanken, maar het gaat me meer om het idee. Ik kom daar toch serieus centen brengen. |(Misschien ga ik het nog een keer proberen, maar misschien ook niet.
Beviel me eigenlijk beter dan de Multistrada.. Sowieso ben ik al meer fan van het blok, ja de multi is echt pittig onderin, maar ik mis het eindschot dat de Tracer je wel geeft.

/edit: Door het eindschot/inlaatgeluid voelt het geheel wat sportiever aan.


Het twin-scherm vond ik voor de testrit een afknapper, tijdens het rijden eigenlijk geen last van gehad (vriend van mij met een AT heeft dezelfde mening, en die komt van een halve TV met Android/CarPlay). Voor de rest vind ik het een solide motorfiets, rijdt goed, wendbaar…

De vering van de Multi is wel een stap hoger, met name het verschil tussen de standen. De Tracer lijkt meer de keuze te bieden tussen stug en iets minder stug, voor mij niet echt een probleem. Ik kom van een Triumph naked, bij een dwarsrichel heb je sowieso een misplaatste wervel :+.

Qua looks/afwerking wint de Multistrada voor mij, al is dat eerste uiteraard persoonlijk. Vind ik het de 4K euro meerprijs waard tov de Tracer? Nope..
Wat mij ook opviel: de hitte onder het zadel, of eerder gebrek aan. Tijdens de testrit met de V2S was het pakweg 25-26 graden en werd mijn achterwerk gaandeweg saignant gebakken. Vermoedelijk die ene cilinder die mooi omhoog staat?

/edit 2: systeem van de koffers is wel handig, mijn helm past er jammer genoeg niet in (Arai profile V maat L).

/edit 3: ik heb hem een volledige dag gereden, kost wel wat. Koop je daarna een tracer krijg je het gewoon terug betaald.

En dit is mijn persoonlijke ervaring, geen poging om waarheden te verkondigen ;)
 
Ook van de regio?

Beviel me eigenlijk beter dan de Multistrada.. Sowieso ben ik al meer fan van het blok, ja de multi is echt pittig onderin, maar ik mis het eindschot dat de Tracer je wel geeft.

/edit: Door het eindschot/inlaatgeluid voelt het geheel wat sportiever aan.


Het twin-scherm vond ik voor de testrit een afknapper, tijdens het rijden eigenlijk geen last van gehad (vriend van mij met een AT heeft dezelfde mening, en die komt van een halve TV met Android/CarPlay). Voor de rest vind ik het een solide motorfiets, rijdt goed, wendbaar…

De vering van de Multi is wel een stap hoger, met name het verschil tussen de standen. De Tracer lijkt meer de keuze te bieden tussen stug en iets minder stug, voor mij niet echt een probleem. Ik kom van een Triumph naked, bij een dwarsrichel heb je sowieso een misplaatste wervel :+.

Qua looks/afwerking wint de Multistrada voor mij, al is dat eerste uiteraard persoonlijk. Vind ik het de 4K euro meerprijs waard tov de Tracer? Nope..
Wat mij ook opviel: de hitte onder het zadel, of eerder gebrek aan. Tijdens de testrit met de V2S was het pakweg 25-26 graden en werd mijn achterwerk gaandeweg saignant gebakken. Vermoedelijk die ene cilinder die mooi omhoog staat?

/edit 2: systeem van de koffers is wel handig, mijn helm past er jammer genoeg niet in (Arai profile V maat L).

/edit 3: ik heb hem een volledige dag gereden, kost wel wat. Koop je daarna een tracer krijg je het gewoon terug betaald.

En dit is mijn persoonlijke ervaring, geen poging om waarheden te verkondigen ;)
Ik heb ook zo'n helm (precies dezelfde, én maat), en die krijg ik er zeker in..
 
En de Garmin werkt alleen met een abbonnement👿
Ik vraag mij überhaupt wel af wat de functionaliteit van de ingebouwde Garmin precies is. Elke vakantie (groepsreis) ben ik weer mensen aan het helpen die niet snappen hoe de navigatiesoftware precies werkt (verschillende Garmin toestellen en versies). Het zou mij niet verbazen als de functionaliteit van externe routes 1 op 1 rijden er niet in zit..

Begrijp dat de Motorize app speciaal voor Yamaha (T-Max) ontwikkeld is... Garmin Motorize - Apps on Google Play
 
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de GT+ automatisch afremt als het systeem denkt dat je te snel op een bocht afkomt... Dit zou ik NIET willen, ik wil zelf wel bepalen hoe snel ik een bocht neem. Misschien kan je het wel uitschakelen. Ik vind de nieuwe kleurtjes wel mooi, vooral de gewone GT in het wit of zwart met goudkleurige wielen is mooi.
Ik snap je wel. Heb ook wat zitten lezen over de electronica, en die is niet mis Nieuw: 2023 Yamaha Tracer 9 GT+

"ACC houdt niet alleen een vooraf ingestelde volgafstand aan, maar beschikt ook over 'bochtenhulp', waarbij het systeem snelheidsverhogingen afremt wanneer het detecteert dat het voertuig een bocht neemt, en wanneer de radar een voorligger detecteert, beperkt het ook de mate van acceleratie bij het volgen."

Het klinkt haast 'gevaarlijk'... dat je ff tussen 2 bochten (of in een bocht) wil inhalen en de motor inhoudt...
 
Elke vakantie (groepsreis) ben ik weer mensen aan het helpen die niet snappen hoe de navigatiesoftware precies werkt (verschillende Garmin toestellen en versies). Het zou mij niet verbazen als de functionaliteit van externe routes 1 op 1 rijden er niet in zit..
Dat ligt dan toch puur aan die mensen,of aan de routemaker.
Ik rij jaarlijks toch wel zeker 30 - 40 ritten met anderen,met 3 verschillende Garmins en een Tomtom.
Wij hebben nooit problemen,buiten soms een minieme afwijking door kaartfouten of verschil tussen track en route bij een Garmin.
 
En de Garmin werkt alleen met een abbonnement👿
Meteen een rede om hem minder interessant te vinden... Apparaat kopen en functionaliteit ervan moeten huren is niet aan mij besteed.

En ook alle connectiviteit hoeft voor mij ook niet. Die motor gaat waarschijnlijk langer mee dan de software(updates) en dan zit je na verloop van tijd of als 2e gebruiker zonder features
 
Ook van de regio?

Beviel me eigenlijk beter dan de Multistrada.. Sowieso ben ik al meer fan van het blok, ja de multi is echt pittig onderin, maar ik mis het eindschot dat de Tracer je wel geeft.

/edit: Door het eindschot/inlaatgeluid voelt het geheel wat sportiever aan.


Het twin-scherm vond ik voor de testrit een afknapper, tijdens het rijden eigenlijk geen last van gehad (vriend van mij met een AT heeft dezelfde mening, en die komt van een halve TV met Android/CarPlay). Voor de rest vind ik het een solide motorfiets, rijdt goed, wendbaar…

De vering van de Multi is wel een stap hoger, met name het verschil tussen de standen. De Tracer lijkt meer de keuze te bieden tussen stug en iets minder stug, voor mij niet echt een probleem. Ik kom van een Triumph naked, bij een dwarsrichel heb je sowieso een misplaatste wervel :+.

Qua looks/afwerking wint de Multistrada voor mij, al is dat eerste uiteraard persoonlijk. Vind ik het de 4K euro meerprijs waard tov de Tracer? Nope..
Wat mij ook opviel: de hitte onder het zadel, of eerder gebrek aan. Tijdens de testrit met de V2S was het pakweg 25-26 graden en werd mijn achterwerk gaandeweg saignant gebakken. Vermoedelijk die ene cilinder die mooi omhoog staat?

/edit 2: systeem van de koffers is wel handig, mijn helm past er jammer genoeg niet in (Arai profile V maat L).

/edit 3: ik heb hem een volledige dag gereden, kost wel wat. Koop je daarna een tracer krijg je het gewoon terug betaald.

En dit is mijn persoonlijke ervaring, geen poging om waarheden te verkondigen ;)
Hey, ik ben van Ardooie (W-Vl.). Niet zo heel ver van Raes (waar ik ook mijn Tracer 9 GT heb gekocht).
Ik kom van een Street Triple RS (mijn 3de overigens), maar door een probleem met mijn heupkom moeten overschakelen naar een minder sportieve zit. De Tiger 900 was voor mij iets teveel offroad gericht (oa. wielmaten). Hadden ze nu een echte Tiger Sport gemaakt (op basis van de Speed of zelfs Street Triple), dan was ik wel bij Triumph gebleven (topmerk - heel goede service bij de locale dealer).
In het verleden heb ik al Tracer 900 van 2015 gehad. Dus wist een beetje wat te verwachten. De nieuwe GT is echter wel een flinke stap voorwaarts (beter vering met elektronisch gestuurde demping, langere achterbrug,...) kortom een stuk stabieler, maar ook een beetje minder speels. Een duwtje meer richting tour dan sport.
Toch vind ik het nog leuk spelen met de nieuwe Tracer, en is het een heel compleet pakket (GT) voor die prijs.
Ik had ook al met één oog zitten kijken naar de nieuwe Multistrada V2, maar voor hetzelfde pakket was de meerprijs ongeveer 4 à 5000 euro... en dan heb je nog steeds die leuke 3-cilinder niet. Ook het onderhoud bij Ducati schrikt me een beetje af (hoewel nog nooit een duc gehad).
 
  • Leuk
Waarderingen: yfis
Ook van de regio?

Beviel me eigenlijk beter dan de Multistrada.. Sowieso ben ik al meer fan van het blok, ja de multi is echt pittig onderin, maar ik mis het eindschot dat de Tracer je wel geeft.

/edit: Door het eindschot/inlaatgeluid voelt het geheel wat sportiever aan.


Het twin-scherm vond ik voor de testrit een afknapper, tijdens het rijden eigenlijk geen last van gehad (vriend van mij met een AT heeft dezelfde mening, en die komt van een halve TV met Android/CarPlay). Voor de rest vind ik het een solide motorfiets, rijdt goed, wendbaar…

De vering van de Multi is wel een stap hoger, met name het verschil tussen de standen. De Tracer lijkt meer de keuze te bieden tussen stug en iets minder stug, voor mij niet echt een probleem. Ik kom van een Triumph naked, bij een dwarsrichel heb je sowieso een misplaatste wervel :+.

Qua looks/afwerking wint de Multistrada voor mij, al is dat eerste uiteraard persoonlijk. Vind ik het de 4K euro meerprijs waard tov de Tracer? Nope..
Wat mij ook opviel: de hitte onder het zadel, of eerder gebrek aan. Tijdens de testrit met de V2S was het pakweg 25-26 graden en werd mijn achterwerk gaandeweg saignant gebakken. Vermoedelijk die ene cilinder die mooi omhoog staat?

/edit 2: systeem van de koffers is wel handig, mijn helm past er jammer genoeg niet in (Arai profile V maat L).

/edit 3: ik heb hem een volledige dag gereden, kost wel wat. Koop je daarna een tracer krijg je het gewoon terug betaald.

En dit is mijn persoonlijke ervaring, geen poging om waarheden te verkondigen ;)
Ik vond de Multi echt fijn rijden in de zin van wendbaarheid en vering. Ik had het gevoel dat het een hele lichte motor was en hij voelde een beetje als een naked aan. Het typische tweecilinderkarakter vind ik dan weer minder prettig, mijn huidige driepitter met geflashde ECU loopt een stuk mooier *D De zit was ook goed; meteen op advies van iemand uit dit forum gekeken of de vering op 1 persoon stond ingesteld, dat gedaan en je hoorde dat hij zich instelde }) Vervolgens kwam ik met mijn voeten gemakkelijk plat op de grond en géén stepjes tegen mijn schenen. Dat is voor mij een absolute dealbreaker, dus dat probleem is uit mijn hoofd.

Motorisch en qua vermogen onderin vind ik mijn huidige Tracer fijner rijden, maar dat komt misschien doordat ik er intussen zo vertrouwd mee ben geraakt. Zo vond ik de hydraulische koppeling van de Multi zwaar, maar ik heb van die lekkere verstelbare Billet hendeltjes op de mijne, voor mijn kleine handjes ideaal. Dat laat ik er altijd als eerste opzetten bij de aanschaf van een nieuwe motor.

Dat van die hitte onder het zadel heb ik vaker gelezen, maar heb ik niet gemerkt, omdat ik daarvoor te kort heb gereden. Ik ga zeker nog een langere proefrit maken, maar doe dat bij een andere dealer. Als mijn helm niet in de koffer past, is dat voor mij geen enkel punt, ik ben niet anders gewend. Op de Multi zou ik sowieso een topkoffer erbij nemen; op de Tracer vind ik dat lelijk.

Voor mij zou de keuze voor de Multi vooral liggen in het feit dat de vering en de remmen een stuk beter zijn en uiteraard de looks van de bike, daar kan de Tracer echt niet tegen op. Vooral de kleuren van de Tracer vind ik wederom saaaaaai. Ik ga uiteraard voor de GT+. Ander nadeel van de Tracer vind ik die ingebouwde Garmin. Ik heb sinds 3 jaar een TomTom in plaats van die stomme Garmin, want de software van Garmin vind ik veel te ingewikkeld. Daarnaast, en dat vind ik echt jammer, is dat je een abonnement moet nemen voor de functionaliteit van Garmin en ik heb even gekeken op de site, maar dan heb je het al gauw over zo'n 30 euro per maand, volgens mij. Irritant. B|

Het windscherm is volgens mij op alle Sport/toermachines waardeloos. Ik heb voor mijn huidige motor vier schermen liggen en heb nu net de hoge Puig met deflector er weer op gedaan. In het voorjaar en zomer gaat de lage Puig raceruit erop en dat is heel prettig. Niet zoals op een naked dat je nekspieren pijn gaan doen, maar gewoon pure wind op je borst. Toen het van de zomer 37 graden was, was het heerlijk en kon ik zonder problemen 160 of harder rijden in Duitsland op de snelweg.

Ik wacht nu op een telefoontje van mijn dealer die me de 22e gaat vertellen wanneer hij de demo's van beide machines binnenkrijgt, zodat ik kan proefrijden. Levertijd is volgens Goedhart 4 maanden voor allebei. Ergens zit de Triumph Tiger 900 GT Pro ook nog in mijn achterhoofd, dus misschien moet ik die toch ook nog niet meteen wegstrepen. O, en qua prijs komt er voor de Tracer 900 GT+ zo'n 10% bij t.o.v. het vorige model, dus dan zit je rond de € 17.600. Dat scheelt wel een slok op een borrel met de Multi. De Triumph zit er iets boven, dacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan