YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ben d'r niet kapot van...
Maar aan de andere kant: ik was ook nog niet van plan om een andere motor te kopen.

De 2015 houdt het nog wel een of meer modelwisselingen vol... Die mag pas weg als ik er 100k op gereden heb.
Idem. Wat een lelijke neus.
Vind ik de MT07 facelift met ironman look een stuk geslaagder.
En gebrek aan geldboom in de tuin helpt ook voor mijn geduld.
Ik vind het eerlijk gezegd altijd zo idioot dat er mensen zijn die elk jaar of 2 een nieuw model moeten hebben. Pff.
 
  • Leuk
Waarderingen: JAMF
Idem. Wat een lelijke neus.
Vind ik de MT07 facelift met ironman look een stuk geslaagder.
En gebrek aan geldboom in de tuin helpt ook voor mijn geduld.
Ik vind het eerlijk gezegd altijd zo idioot dat er mensen zijn die elk jaar of 2 een nieuw model moeten hebben. Pff.
Hoezo? Ik ben blij dat deze mensen er zijn. Zo koop ik al jaren auto’s en motors, zgan met net de kop er af! Er zouden er nog veel meer moeten zijn😁
 
Dat potje voor de remvloeistof is omdat op het nieuwe model een (veel beter doseerbare) radiale rempomp op gemonteerd zit *O*

Had er wel een iets meer "design" potje op gemogen ipv zo'n goedkoop rond ding :p Bij kawa hebben ze het wel netjes aangepakt en clean gehouden, ook radiaal.



02kawasaki-750r9.jpg
 
Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik rijden al jaren samen motor. We hebben op onze motoren al heel wat van Europa gezien en hopen nog jaren te mogen rijden. Als we tijdens onze vakanties niet in Europa rijden doen we dat in Azië. Meestal op zo'n 150cc huur scooter. Mijn echtgenote heeft, afgezien van haar eerste motor, altijd Ducati gereden. Ik ben al meer dan 10 jaar verknocht aan mijn MT-01. Van alles daarvoor gereden, maar niets anders na 2009. (afgezien van de Ducati die in de garage staat. ;))

Onderhoud doe ik zelf. Met een werkplaatshandboek lukt bijna alles.

Nu zijn de Duc en de MT01 niet bepaald toermotoren. Bijna geen plaats voor bagage en met je bakkus vol in de wind. Ik wil niet anders, maar mijn vrouw zoek nu wat anders. Gezien mijn ervaringen met Yamaha lijkt de keus richting de Tracer GT te gaan. Morgen een proefrit en zaterdag bij de dealer de nieuwe 9 GT bewonderen. Ik ben benieuwd wat ze het mooist vindt.
 
Laatst bewerkt:
GT bekijken wordt lastig vlgns mij (meerdere "vip". dagen bekeken , maar geen heeft de GT) ... Maar er zit , visueel, nagenoeg geen verschil in ;)
 
GT bekijken wordt lastig vlgns mij (meerdere "vip". dagen bekeken , maar geen heeft de GT) ... Maar er zit , visueel, nagenoeg geen verschil in ;)

Dat zou jammer zijn. Met koffers oogt het toch anders en dan kan ik meteen onze helmen passen. Volgens Yamaha moet het lukken, echter meten is weten.
 
vlgns mij is het sowieso alleen kijken...

proefzitten zelfs niet..

+
- MT-07 (in 2 kleuren aanwezig)
- MT-09 (in 2 kleuren aanwezig)
- MT-09 SP (niet aanwezig helaas)
- Tracer 9 (in 2 kleuren aanwezig) 'en we weten welke dat zijn ;)
- Tracer 9 GT (niet aanwezig helaas)
- Tracer 7 GT (niet aanwezig helaas)
 
Ik vind hem van een afstandje wel mooi. In het rood zorgen de forse zijpanelen wat mij voor een wat zware uitstraling. Een beetje zoals de oude Ténéré. En wat mij verder opvalt is dat verschrikkelijke dashboard. In 2 delen? come on, in dit segment hoort er ondertussen een flink scherm met evt. navi mogelijkheid op te zitten wat mij betreft.

Verder oogt het in mijn ogen nog steeds wat rommelig. Zie onderstaande foto. Dat zie je bij een Duc, BMW (en ook op de Versys) toch beter.

1605859358392.png
 
helaas is het filmpje verwijderd :)

Ik vind hem van een afstandje wel mooi. In het rood zorgen de forse zijpanelen wat mij voor een wat zware uitstraling. Een beetje zoals de oude Ténéré. En wat mij verder opvalt is dat verschrikkelijke dashboard. In 2 delen? come on, in dit segment hoort er ondertussen een flink scherm met evt. navi mogelijkheid op te zitten wat mij betreft.

Verder oogt het in mijn ogen nog steeds wat rommelig. Zie onderstaande foto. Dat zie je bij een Duc, BMW (en ook op de Versys) toch beter.

Bekijk bijlage 1566523
tja.. ik hou er wel van om de techniek te zien... dash ben ik met je eens... kan mij ook niet echt bekoren...
 
helaas is het filmpje verwijderd :)


tja.. ik hou er wel van om de techniek te zien... dash ben ik met je eens... kan mij ook niet echt bekoren...

Kwam er net ook achter inderdaad.

Voor wat betreft het nieuwe model moet ik er nog erg aan wennen. Het Dashboard en de stroomlijn zien er wat bijzonder uit. De nieuwe Yamaha MT-07 vind ik daarentegen wel weer geslaagd. Ik zou bijna weer één aanschaffen!
 
De tellerset is niet breder dan het ruitje als je recht vanvoor kijkt,dat lijkt alleen zo op dit zijaanzicht.
 
Ze komen langs onder via de pijl binnen Luc.
Het zijn vliegen he 😄

2021-Yamaha-Tracer-9-GT-First-Look-sport-touring-motorcycle-12.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die vliegjes geloof ik nog niet zo in... maar die afwerking van de lambda sonde is wel erg beperkt ja.

Yamaha was een tijd lang de voordelige keuze in deze klasse, dus werd ze de wat summiere afwerking vergeven.
Maar nu ze proberen de Tracer steeds hoger in de markt te zetten kon dit nog wel eens wat meer klachten opleveren.

In 2015 was het bijzondere moderne design, goede rijeigenschappen, verassende nieuwe 3 cilinderblok tegen een scherpe prijs een recept voor succes.
Echter heeft de concurrentie niet stilgezeten, en is de Tracer vooral duurder geworden, maar in de basis vrijwel nog steeds gelijk. Ik ben benieuwd hoe succesvol de komende jaren worden.
 
Vandaag de nieuwe Yamaha’s gezien. Nodige verbeteringen, prijzen waren nog niet definitief bekend. Yamaha heeft piano lak en chroom ontdekt ........

31A6D028-7646-4A5C-A524-932D55EA26CC.jpeg



Ruit is stuk hoger en makkelijk verstelbaar. Cruisecontrol en radiale rem. Hoge stuur risors en staat meer naar je toe. Display is wel scherp, maar kleine cijfertjes. Zadel lijkt stuk breder, vooral achterkant.
 
Laatst bewerkt:
59FD86DF-6A23-4B08-B853-2239400D1905.jpeg


schakelpookje is heel kort. Spruitstuk steekt wel erg uit. Boutjes waren mat of zwart mooier geweest. Ze hebben vast gaten in frame gemaakt om achter schokbreker te vervangen. Boven achterwiel is makkelijker schoonmaken. Liggen Bridgestone T32 op. Voetsteunen zijn in hoogte te verstellen. Achterbrug lasnaad bovenop.
 
Laatst bewerkt:
vlgns mij is het sowieso alleen kijken...

proefzitten zelfs niet..

Proefzitten was geen probleem een MT09 werd zelfs gestart. Helaas was de hoogte van de rooie niet wat het moest zijn. Waarschijnlijk komt dat omdat het prototypen zijn.
 

Bijlagen

  • IMG-20201121-WA0045.jpeg
    IMG-20201121-WA0045.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 21
  • VID-20201121-WA0043.mp4
    6,3 MB
Proefzitten was geen probleem een MT09 werd zelfs gestart. Helaas was de hoogte van de rooie niet wat het moest zijn. Waarschijnlijk komt dat omdat het prototypen zijn.

Proefziten was inderdaad geen probleem.. lekker ruim zadel.

Hoop wel dat het zwarte plastic tussen tank en zadel een pre-productie dingetje is .
 

Bijlagen

  • IMG_20201122_135745.jpg
    IMG_20201122_135745.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 21
Terug
Bovenaan Onderaan