YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Hoi, even voorstellen. Had van de week al gemeld dat ik de Tracer 9 GT heb gekocht. Ik ben Matt Grey uit Almere. In '78 begonnen op een RD 350, daarna een XS750 (zelf goud gespoten) en twee keer een XT500. Een poos niet gereden, maar in 2006 de draad (voornamelijk woon werkverkeer) weer opgepakt met een rode Bandit 650. Na een duw in de file (deuk in de uitlaat) ingeruild voor een jonge Hornet 600, leuke motor! Deze na een tijdje ingeruild voor een TDM en die na een poos weer voor een Ténéré 660. Leuk voor woon - werk, maar dat doe ik niet meer. Paar jaar geleden de MT 07 als leenmotor gehad, geweldig blok, maar veel te klein voor 1.97. Ik zat te kijken naar een Tracer 900 GT en toen vorige week de 2021 versie te zien was bij Gebben vorig weekend de Ténéré opgepoetst en deze week proefrit op de huidige Tracer 900 GT gemaakt en de Ténéré ingeruild.
 
Kan op de Sw-Motech valblokken ook! 8-) 8-)
Heb je helemaal gelijk aan. Maar niet alle valblokken zijn even geschikt. Ik had die van Puig (kun je de benen ook mooi opleggen) maar volgens mijn dealer zijn die niet zo geschikt want als je valt met een hogere snelheid kunnen deze blokken in het asfalt grijpen waar door je frame kan krom trekken. Dus de schade dan hoger kan zijn. Hij adviseerde mij om de originele valblokken van Yamaha te monteren.
 
Heb je helemaal gelijk aan. Maar niet alle valblokken zijn even geschikt. Ik had die van Puig (kun je de benen ook mooi opleggen) maar volgens mijn dealer zijn die niet zo geschikt want als je valt met een hogere snelheid kunnen deze blokken in het asfalt grijpen waar door je frame kan krom trekken. Dus de schade dan hoger kan zijn. Hij adviseerde mij om de originele valblokken van Yamaha te monteren.
Maar daar kan je dan weer niet je benen opleggen.
 
Ha! .. de inspiratiebron gevonden voor de nieuwe tellerpartij van de Tracer 9.... :9

1606750325576.png
 
Weet iemand waar je dit "voetensteuntje" kunt vinden. Ik heb diezelfde valbeugels erop en lijkte wel handig om de benen erop te kunnen leggen na een lange rit...
Lijkt me gewoon een universeel ding, zit met een klem om de buis heen.
 
Lijkt me gewoon een universeel ding, zit met een klem om de buis heen.
Ja klopt ik heb er verschillende gevonden met als zoekterm 'highway pegs'. Ik dacht mss heeft iemand een linkje naar een goedkope en stabiele versie vandaar mijn vraag scheelt me weer wat tijd met uitzoeken maar kom er wel uit. Bedankt voor t meedenken.
 
Zag zojuist op een ander forum dat er voor de Tracers 900 een terugroepactie op RDW staat. Betreft een fout in de remlichtschakelaar. Mijn Tracer900GT (2019) valt er in ieder geval onder.
 
Zag zojuist op een ander forum dat er voor de Tracers 900 een terugroepactie op RDW staat. Betreft een fout in de remlichtschakelaar. Mijn Tracer900GT (2019) valt er in ieder geval onder.
De mijne ook zie ik. Eea kan ook effect hebben op de cruisecontrol, die kan niet meer ingeschakeld worden of kan plotseling uitvallen lees ik. Vanaf 8 december krijgen de eigenaren van de betreffende fietsen een brief thuis gestuurd...
 
Mijn GT heeft reeds een nieuwe schakelaar omdat de cruise storing gaf. De schakelaar heeft 2 schakelmomenten vlak achter elkaar. Deze zijn hoorbaar. De eerste voor de cruise, de tweede voor het remlicht. Daarom kan je ook de cruise afschakelen zonder dat het remlicht daarbij even brand. Het eerste schakelmoment bij mijne was kapot waardoor het oranje lampje van de cruise begon te knipperen.
Ik denk dat de terugroepactie hier mee te maken heeft.
 
Denk dat de terugroepactie alleen voor de GT is. Op de van mij (tracer900 van 2020) zit volgens het RDW geen terugroepactie.
 
Nog wat meer info in het Duits over de MT en Tracer modellen. Voor alleen de Tracer vanaf minuut 13. Klinkt in ieder geval nog niet verkeerd die euro 5 pot. Vind de MT-09 SP wel gaaf.

 
Nog wat meer info in het Duits over de MT en Tracer modellen. Voor alleen de Tracer vanaf minuut 13. Klinkt in ieder geval nog niet verkeerd die euro 5 pot. Vind de MT-09 SP wel gaaf.

Wat opvalt is de prijs in Duitsland € 13999.00 De huidige tracer 900gt 2020 staat nu op mobile.de voor rond de €12500.00 te koop. Dat is dus €1500 meer. Nog een paar dagen wachten en we weten wat de tracer T9 in Nederland gaat kosten.
 
prijs op mobile.de van de 2020 modellen zeg natuurlijk niet zo veel, die moeten allemaal de komende 4 weken nog verkocht, of de dealer moe ze zelf op kenteken zetten. Konden nog wel eens interessante aanbiedingen voorbij komen ;)
 
€12500 is zowat de officiele prijs in Duitsland voor 2020,ook in Belgie trouwens.
Dus de nieuwe gaat een stuk duurder zijn,wat natuurlijk niet zo vreemd is gezien alle nieuwe extra's tegenover het oude model.
 
Nog wat meer info in het Duits over de MT en Tracer modellen. Voor alleen de Tracer vanaf minuut 13. Klinkt in ieder geval nog niet verkeerd die euro 5 pot. Vind de MT-09 SP wel gaaf.

Goede info! Ik heb de MT-09 en de Tracer nog niet in het echt gezien, maar ik blijf erbij dat de sportieve 'schwung' eruit is... T zit m ook in hele kleine details (bijv. de voetsteunen)... Qua techniek wel mooi.:)
 
Afgelopen week hier alvast de Tracer aan het leeghalen om t.z.t. redelijk standaard te kunnen verkopen. Marktplaats daarmee zojuist voorzien van een Puig smoke touring kuipruit, Puig smoke opzetruit, LeoVince RVS uitlaatsysteem, bagagerek van Yamaha, KAOKO standgas en origineel comfort zadel...

En nu maar hopen dat de prijzen van de Tracer 9 snel bekend worden 👍 Begreep van de dealer dat ze afgelopen week een online dealermeeting hebben gehad en dat daarbij wederom maart als eerste levering werd genoemd. Het was nog wel onduidelijk of dit ook van toepassing is op de GT. We gaan het eerdaags vast allemaal horen.
 
Afgelopen week hier alvast de Tracer aan het leeghalen om t.z.t. redelijk standaard te kunnen verkopen. Marktplaats daarmee zojuist voorzien van een Puig smoke touring kuipruit, Puig smoke opzetruit, LeoVince RVS uitlaatsysteem, bagagerek van Yamaha, KAOKO standgas en origineel comfort zadel...

En nu maar hopen dat de prijzen van de Tracer 9 snel bekend worden 👍 Begreep van de dealer dat ze afgelopen week een online dealermeeting hebben gehad en dat daarbij wederom maart als eerste levering werd genoemd. Het was nog wel onduidelijk of dit ook van toepassing is op de GT. We gaan het eerdaags vast allemaal horen.

Dikke korting op die Leovince voor MF-leden? O-) O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan