Nee wordt door de dealer gedaan en afgesteld.Nice! Ik heb die ook maar dan zonder piggybag reservoir en voor de NIX30 cartridges, bij HK aangeschaft en laten monteren... wereld van verschil! Ga je de demper zelf monteren?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee wordt door de dealer gedaan en afgesteld.Nice! Ik heb die ook maar dan zonder piggybag reservoir en voor de NIX30 cartridges, bij HK aangeschaft en laten monteren... wereld van verschil! Ga je de demper zelf monteren?
Mooie combi zo met die koffers en kleur!Heb dezelfde Tracer900GT (2019) en heb alleen de achterveer vervangen door een van HP, puur omdat ik vaak met een duo rijd. Bevalt mij prima. Ben zelf ongeveer 82 en duo 65. Zelfs met (FJR) koffers vol geen probleem. Verstel de vering overigens niet meer als ik alleen rijd. Ben dan meestal iets “sportiever” aan het rijden
HP zeg je? Die maakt toch printers?Heb dezelfde Tracer900GT (2019) en heb alleen de achterveer vervangen door een van HP, puur omdat ik vaak met een duo rijd. Bevalt mij prima. Ben zelf ongeveer 82 en duo 65. Zelfs met (FJR) koffers vol geen probleem. Verstel de vering overigens niet meer als ik alleen rijd. Ben dan meestal iets “sportiever” aan het rijden
Nee alleen de cartridgesHP zeg je? Die maakt toch printers?
HP = Hyperpro.HP zeg je? Die maakt toch printers?
Mooi dat het kan (in jouw geval), maar Yamaha zal deze combi niet goedkeuren. Ik was laatst bij de dealer en die hebben een potentiele klant 'afgewezen' vanwege precies dezelfde reden: willen rijden met volle bepakking (topkoffer én FJR koffer) en een duo...Heb dezelfde Tracer900GT (2019) en heb alleen de achterveer vervangen door een van HP, puur omdat ik vaak met een duo rijd. Bevalt mij prima. Ben zelf ongeveer 82 en duo 65. Zelfs met (FJR) koffers vol geen probleem. Verstel de vering overigens niet meer als ik alleen rijd. Ben dan meestal iets “sportiever” aan het rijden
Ik heb het idee dat dit niet juist is.. zojuist een 2001 handleiding gezien, daarin stond 208 kg en in een 2015'er stond 215 kg...Een toerbuffel als de FJR heeft een lager maximaal toelaatbaar gewicht dan een Tracer 9 GT. Daar mag 183 kg bij, ik meen dat een TR 9 Gt 196 kg extra mag hebben. Best apart als je die 2 motoren naast elkaar zet.
Alle onderdelen zijn origineel Yamaha, dus zeker goedgekeurd. Je kunt deze configuratie zelfs op hun eigen site samenstellen. Het totaal gewicht mag je (formeel) natuurlijk niet overschrijden. Ik vond bij duo de achterveer te slap, vandaar mijn veer-aanpassing.Mooi dat het kan (in jouw geval), maar Yamaha zal deze combi niet goedkeuren. Ik was laatst bij de dealer en die hebben een potentiele klant 'afgewezen' vanwege precies dezelfde reden: willen rijden met volle bepakking (topkoffer én FJR koffer) en een duo...
E.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van het gewicht van de personen die erop zitten.
Ik geloof niet dat Yamaha de combi van Tracer 900 met FJR koffers heeft 'toegelaten'.... dat ze allemaal 'origineel Yamaha' zijn zegt natuurlijk niks.... De FJR-koffers zijn natuurlijk voor een ander model bedoeld ( )... gevalletje oneigenlijk gebruik. Daarnaast.. volgens mij is het zelfs zo dat als je de 50L topkoffer toepast, krijg je automatisch de melding dat de zijkoffers dan moeten komen te vervallen...Alle onderdelen zijn origineel Yamaha, dus zeker goedgekeurd. Je kunt deze configuratie zelfs op hun eigen site samenstellen. Het totaal gewicht mag je (formeel) natuurlijk niet overschrijden. Ik vond bij duo de achterveer te slap, vandaar mijn veer-aanpassing.
Ze passen fysiek wel, maar ze zijn er niet voor bedoeld...De koffers die op de Tracer 900 GT zitten, zijn ook voor de FJR te koop. Ze noemen het dan City koffers. Er zit een smaller deksel op. Kan uiteraard ook minder in. Ze zijn vooral bedoeld voor die FJR bestuurders die veel tussen files door moeten rijden.
Maar de standaard FJR koffer past ook op de Tracer 900 GT.
Je hebt gelijk Kees, het 2001 model had een max. laadvermogen van 208 kg. Het eigen gewicht was 268 kg inclusief brandstof e.d..Ik heb het idee dat dit niet juist is.. zojuist een 2001 handleiding gezien, daarin stond 208 kg en in een 2015'er stond 215 kg...
Op de website van Yamaha zelf wordt geen laadvermogen aangeven..
Wat jij gelooft vind ik niet interessant. De officiële Yamaha dealer heeft het hele spul gemonteerd en afgeleverd. Toen ik hem bestelde stond de waarschuwingstest er overigens niet bij. Daarnaast zijn de nieuwe Tracer koffers groter gemaakt om per koffer een helm te kunnen herbergen. Al jaren geleden werden er stickers geplakt in (zij)koffers met een maximum snelheid van 130km/h. Gewoon een kwestie van ontkennen van eventuele aansprakelijkheid.Ik geloof niet dat Yamaha de combi van Tracer 900 met FJR koffers heeft 'toegelaten'.... dat ze allemaal 'origineel Yamaha' zijn zegt natuurlijk niks.... De FJR-koffers zijn natuurlijk voor een ander model bedoeld ( )... gevalletje oneigenlijk gebruik. Daarnaast.. volgens mij is het zelfs zo dat als je de 50L topkoffer toepast, krijg je automatisch de melding dat de zijkoffers dan moeten komen te vervallen...
Edit: helaas is de configurator voor de Tracer 900 uit de lucht.. maar ik het ooit een tijdje zitten spelen met de MyGarage-app. Kijk hier maar eens klik
Ze raden het af.... De FJR-Koffers worden niet eens aangeboden voor de Tracer...
Snap ik, 183 [kg] zoals mijn Tracer aan max. belading heeft is niet bijster veel als je ook nog met duo gaat rijden..Je hebt gelijk Kees, het 2001 model had een max. laadvermogen van 208 kg. Het eigen gewicht was 268 kg inclusief brandstof e.d..
Een 2015 model (deze heb ik )weegt zelf 292 kg inclusief en daar mag 212 kg aan laadvermogen bij.
Vanwege dat gewicht van de motor zelf ben ik aan het rondkijken voor een (in gewicht) lichtere motor. En de nieuwe Tracer 9 GT is toch 70 kg lichter.
En ik zeg je dat mijn officiële Yamaha dealer (Termaat in Nijmegen) deze combi niet wil afleveren (dat werd er door de monteurs gezegd).. Dat jouw dealer (MP Zelhem?) daar wel in meegegaan is zegt nog niet dat Yamaha Nederland/Europa/Japan dat ook ondersteunt... laat staan wegliggingstechnisch een goed idee is.Wat jij gelooft vind ik niet interessant. De officiële Yamaha dealer heeft het hele spul gemonteerd en afgeleverd. Toen ik hem bestelde stond de waarschuwingstest er overigens niet bij. Daarnaast zijn de nieuwe Tracer koffers groter gemaakt om per koffer een helm te kunnen herbergen. Al jaren geleden werden er stickers geplakt in (zij)koffers met een maximum snelheid van 130km/h. Gewoon een kwestie van ontkennen van eventuele aansprakelijkheid.
In de handleiding van mijn Tracer 2019 staat 180 [kg].Net even opgezocht, in de manual van model MTT850D 900 gt 2020 staat maximale belasting 179 kg.