YAMAHA TRACER 900 topic deel V

9E05723F-8E4F-4989-99B0-58A2C751C3B8.jpeg

En hij is klaar voor de 1.000 beurt vanavond:]
 
Heeft iemand trouwens een ander zadel erop dat wat harder is dan het standaard zadel?
Ik krijg na verloop van tijd een zere kont.
Op de RR echt never nooit last van gehad.
 
Heeft iemand trouwens een ander zadel erop dat wat harder is dan het standaard zadel?
Ik krijg na verloop van tijd een zere kont.
Op de RR echt never nooit last van gehad.
Na lange ritten van 500 a 600 km had ik ook wel last daarom besloten om een originele comfort zadel van yamaha te kopen. Awel bij deze had ik nog veel meer last. Zoveel dat ik na 400 km mij nog niet meer kon herzetten tijdens het rijden van de pijn en dat na het afstappen nog zelfs het wandelen pijn deed.Ommiddelijk die handel verkocht en terug de originele geplaatst.
Dus het originele comfortzadel van Yamaha is zeker geen aanrader.
Tracer 900GT - motorcycles - Yamaha Motor
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand trouwens een ander zadel erop dat wat harder is dan het standaard zadel?
Ik krijg na verloop van tijd een zere kont.
Op de RR echt never nooit last van gehad.
Kijk eens op www.topsellerie.nl. Hier kan je je zadel zelf samenstellen. Heb ik ook gedaan, gel laten installeren in zowel buddy als bestuurders zadel. Geen centje pijn meer, zelfs niet na 500km.

Je kan verlagen, verhogen, verlengen, verkorten, kleuren stof en stiksels ,hoeveelheid vlakken, logo's wel of niet.

Eindeloze mogelijkheden en je kan er voor kiezen om je eigen zadel vooraf op te sturen (goedkoopst) originele zadel retour na ontvangst nieuw zadel, of gewoon een compleet nieuw zadel kiezen.

Iedere cent waard.
 

Bijlagen

  • 2019-12-16-12-16-58.jpg
    2019-12-16-12-16-58.jpg
    897,9 KB · Weergaven: 32
  • 2019-12-16-12-17-08.jpg
    2019-12-16-12-17-08.jpg
    970,4 KB · Weergaven: 32
  • 2019-12-16-12-17-38.jpg
    2019-12-16-12-17-38.jpg
    845,4 KB · Weergaven: 31
Kijk eens op www.topsellerie.nl. Hier kan je je zadel zelf samenstellen. Heb ik ook gedaan, gel laten installeren in zowel buddy als bestuurders zadel. Geen centje pijn meer, zelfs niet na 500km.

Je kan verlagen, verhogen, verlengen, verkorten, kleuren stof en stiksels ,hoeveelheid vlakken, logo's wel of niet.

Eindeloze mogelijkheden en je kan er voor kiezen om je eigen zadel vooraf op te sturen (goedkoopst) originele zadel retour na ontvangst nieuw zadel, of gewoon een compleet nieuw zadel kiezen.

Iedere cent waard.
Nadeel van je zadel opsturen is dat je dan niet kunt rijden |(
Maar ik zal er eens induiken; ze maken zadels gewoo te zacht voor mijn geharde billetjes _O-
 
Na lange ritten van 500 a 600 km had ik ook wel last daarom besloten om een originele comfort zadel van yamaha te kopen. Awel bij deze had ik nog veel meer last. Zoveel dat ik na 400 km mij nog niet meer kon herzetten tijdens het rijden van de pijn en dat na het afstappen nog zelfs het wandelen pijn deed.Ommiddelijk die handel verkocht en terug de originele geplaatst.
Dus het originele comfortzadel van Yamaha is zeker geen aanrader.
Tracer 900GT - motorcycles - Yamaha Motor
Ja, ik vreesde al dat ze vinden dat een zachter zadel meer comfort geeft.
Daar kwam mijn vraag een beetje uit voort.
Maar de hele dag op de motor moet ik toch wel zonder zadelpijn door kunnen komen vind ik.
 
Nadeel van je zadel opsturen is dat je dan niet kunt rijden |(
Maar ik zal er eens induiken; ze maken zadels gewoo te zacht voor mijn geharde billetjes _O-
Ik heb er voor gekozen om mijn zadel in de winter op te sturen.

Je kan ook eerst een zadel bestellen met de mogelijkheid om je eigen zadel retour te sturen, dan krijg je geloof ik 180€ retour gestort.
 
Ik heb er voor gekozen om mijn zadel in de winter op te sturen.

Je kan ook eerst een zadel bestellen met de mogelijkheid om je eigen zadel retour te sturen, dan krijg je geloof ik 180€ retour gestort.
Ok, dat is een optie.
In de winter wil ik ook gewoon rijden namelijk.
 
Ik heb nu een Bagster zadel, maar zonder bultex foam. Die was niet per direct beschikbaar en moest je je eigen zadel insturen om te verwerken.
Maar dit is niet veel beter dan origineel, wel mooier.
Op mijn vorige motoren heb ik Topsellerie zadels gehad, met gel. Die waren voor mij perfect. Nadeel is dat ze die ook niet op voorraad hebben, en je dus eerst je eigen zadel moet opsturen. Eerst kopen en daarna het originele zadel terugsturen had ik nog niet gezien. EDIT: deze optie is niet beschikbaar voor de Tracer >2018.
Maar heb nu dus mijn oude zadel nog liggen en denk er sterk over alsnog een Topsellerie met gel te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu op de Michelin Road 5. Alle michelins vanaf PR2 gehad. Tussendoor even de Dunlop gehad, maar die is koud niet zo prettig.
Aangezien ik de motor voor ww verkeer gebruik, is levensduur en goede werking in alle weersomstandigeheden belangrijk voor mij.
En ik ben geen racer.
Zitten er nu 10000+ km op, bij 12000 beurt worden ze vervangen. De voorband begint dan wel op te raken. Achterband kan nog even, maar ik wissel graag de complete set.
 
Kijk eens op www.topsellerie.nl. Hier kan je je zadel zelf samenstellen. Heb ik ook gedaan, gel laten installeren in zowel buddy als bestuurders zadel. Geen centje pijn meer, zelfs niet na 500km.

Je kan verlagen, verhogen, verlengen, verkorten, kleuren stof en stiksels ,hoeveelheid vlakken, logo's wel of niet.

Eindeloze mogelijkheden en je kan er voor kiezen om je eigen zadel vooraf op te sturen (goedkoopst) originele zadel retour na ontvangst nieuw zadel, of gewoon een compleet nieuw zadel kiezen.

Iedere cent waard.
Ik ga hier ook eens naar kijken, rij nu met verlaagd zadel, dus heb het origineel nog liggen 😁 het verlaagde zadel is net een plank _O-
 
Ik heb mijn origineel zadel laten aanpassen,ik vind dat je te veel 'in' het standaard zadel zit waardoor je jezelf niet kan verzetten.
Nu zit ik er meer bovenop en dat is veel beter.
Als je dat bij een plaatselijk bedrijf laat doen ben je het niet zo lang kwijt dan als je het moet gaan opsturen.
 
Kijk eens op www.topsellerie.nl. Hier kan je je zadel zelf samenstellen. Heb ik ook gedaan, gel laten installeren in zowel buddy als bestuurders zadel. Geen centje pijn meer, zelfs niet na 500km.

Je kan verlagen, verhogen, verlengen, verkorten, kleuren stof en stiksels ,hoeveelheid vlakken, logo's wel of niet.

Eindeloze mogelijkheden en je kan er voor kiezen om je eigen zadel vooraf op te sturen (goedkoopst) originele zadel retour na ontvangst nieuw zadel, of gewoon een compleet nieuw zadel kiezen.

Iedere cent waard.
Heb jij de standaard lengte gekozen, of de verlengde (3 cm langer). Topsellerie vint dat mannen zwaarder dan 80 kg blijkbaar een groter achterwerk hebben en dus de lange versie nodig hebben. Ik heb met mij 88 kg altijd op een normale lengte prima gezeten.
 
Ik heb nu een Bagster zadel, maar zonder bultex foam. Die was niet per direct beschikbaar en moest je je eigen zadel insturen om te verwerken.
Maar dit is niet veel beter dan origineel, wel mooier.
Op mijn vorige motoren heb ik Topsellerie zadels gehad, met gel. Die waren voor mij perfect. Nadeel is dat ze die ook niet op voorraad hebben, en je dus eerst je eigen zadel moet opsturen. Eerst kopen en daarna het originele zadel terugsturen had ik nog niet gezien. EDIT: deze optie is niet beschikbaar voor de Tracer >2018.
Maar heb nu dus mijn oude zadel nog liggen en denk er sterk over alsnog een Topsellerie met gel te kopen.
Dat ga je wederom waarderen. Ik ben erg tevreden met mijn zadel van die mannen. Heb idd voor de gelpads gekozen.

Investering dubbel en dwars waard.
 
Heb jij de standaard lengte gekozen, of de verlengde (3 cm langer). Topsellerie vint dat mannen zwaarder dan 80 kg blijkbaar een groter achterwerk hebben en dus de lange versie nodig hebben. Ik heb met mij 88 kg altijd op een normale lengte prima gezeten.
Ik heb gewoon de standaard lengte en hoogte gekozen. Is voor mij ideaal. Bij mij adviseerde ze niet om een verlengde versie te nemen. Weet ook niet of je wegkomt met het standaard zadel. Ze maken er best wel dikke leuning op.

Weet niet of je in de buurt woont, je bent welkom om proef te zitten. @FleuRR ook jij bent welkom om effe te testen, indien je twijfelt.
2019-12-16-12-16-16.jpg
 
Ik rijd met de bagster, tot zover geen klachten over de zit. Echter vind ik de pasvorm van het achterzitje wel vrij slecht. Staat er echt te hoog op waardoor je er soms een beetje raar tussen kijkt vanaf de zijkant. Bagster gebruikt een eigen basis ipv. origineel yamaha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan