steffex
Die hard MF'er
ik moet zeggen dat die nieuwe slim switches die ze hebben helemaal niet zo verkeerd zijn. Maar origineel onderdeel van Yamaha is natuurlijk altijd mooier.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, en het werkt perfect moet ik zeggen. Het is inderdaad een flinke prijs, zoals ik in mijn bericht al schreef denk ik dat als je dit als optie kunt kiezen op een een nieuwe motor je ongeveer hetzelfde kwijt bent. QS gebruik ik soms ook als de CC in gebruik is, soms houdt het systeem de snelheid vast, soms niet. Ik denk dat het te maken heeft met de terugval in toerental. Hoe dit met aftermarket QS is weet ik niet, ik vermoed dat het niet veel uitmaakt. Je kunt altijd contact opnemen met MCCruise, ze reageerden altijd snel op mijn mails (wel met het tijdsverschil van ca. 10 uur in gedachten )Ziet er goed uit hoor! 650 euro is wel flink aan de prijs. Zal er eens induiken om te zien of dit ook te combineren is met mijn aftermarket QS.
Voor de Tracer kun je volgens mij inderdaad een armatuur van de Tenere gebruiken, dan heb je geïntegreerde knoppen en ziet het er nog fraaier uit, dan wordt het echter nog prijziger (als het al mogelijk was geweest op mijn MT).Ik heb hier ook al eens naar gekeken. Er schijnt ook nog een mogelijkheid te zijn om het armatuur van een Tenere 1200 of FJR te gebruiken i.c.m. een MCCruise. Mooier dan after-market knoppen i.m.o. Enkel de prijs houdt mij tegen..... van een beetje hobbyen zijn we niet vies..
Heb je eigenlijk ook een andere remlichtschakelaar moeten monteren?Voor de Tracer kun je volgens mij inderdaad een armatuur van de Tenere gebruiken, dan heb je geïntegreerde knoppen en ziet het er nog fraaier uit, dan wordt het echter nog prijziger (als het al mogelijk was geweest op mijn MT).
Nee, je maakt alleen een soort by-pass bij de remlichtschakelaar die het signaal oppikt, zodra het remlicht gaat branden schakelt het systeem af. Hetzelfde met de schakelaar bij de koppelingshendel, als je koppeling intrekt schakelt het systeem zichzelf ook af. Dit werkt niet ideaal aangezien het toerental eerst kort oploopt als je hendel intrekt en pas dan het punt van afschakelen bereikt. In de praktijk zal de rem echter in 95% als eerste gebruikt worden. Sowieso kun je het systeem ook met de bedienknoppen afschakelen natuurlijk.Heb je eigenlijk ook een andere remlichtschakelaar moeten monteren?
Doet dit systeem niet, pakt alleen de gasklepsensor op en niet de gashendelstand. Als je gashendel loslaat bij gebruik CC gaat deze naar de "gas los" stand. Om bijvoorbeeld in te halen gaat bij opendraaien gashendel de snelheid omhoog en zakt bij loslaten weer naar de ingestelde snelheid.En hoe zit dat met het gas, op de GT als je het gas dichtdraait gaat de cc ook eraf.
is de armatuur van een 900 GT dan ook niet te gebruiken?Voor de Tracer kun je volgens mij inderdaad een armatuur van de Tenere gebruiken, dan heb je geïntegreerde knoppen en ziet het er nog fraaier uit, dan wordt het echter nog prijziger (als het al mogelijk was geweest op mijn MT).
Weet ik niet, het was voor mij sowieso geen optie dus ik heb me er verder niet in verdiept om eerlijk te zijn. Er zit trouwens verschil in de uitvoering CC voor de MT09 en Tracer 900. wat de verschillen zijn durf ik niet te zeggen.is de armatuur van een 900 GT dan ook niet te gebruiken?
ik ook niet, ik heb een 900GT met CC maar mijn maat heeft een MT-09 Tracer 900 uit 2016 en zou zoiets er wel op willen bouwen.. #askingforafriendWeet ik niet, het was voor mij sowieso geen optie dus ik heb me er verder niet in verdiept om eerlijk te zijn. Er zit trouwens verschil in de uitvoering CC voor de MT09 en Tracer 900. wat de verschillen zijn durf ik niet te zeggen.
Thanks!Welk ketting smeersysteem heb je er op? Ik zie namelijk wel een slangetje lopen naar de ketting. Motor ziet er shiny uit!
Als hij een mail stuurt aan MCCruise krijgt hij waarschijnlijk snel een reactie wat er wel/niet mogelijk is.ik ook niet, ik heb een 900GT met CC maar mijn maat heeft een MT-09 Tracer 900 uit 2016 en zou zoiets er wel op willen bouwen.. #askingforafriend
nou op de website zie ik dat het mogelijk is.. maar 800 Australian Dollars is best een klap geld... hahahAls hij een mail stuurt aan MCCruise krijgt hij waarschijnlijk snel een reactie wat er wel/niet mogelijk is.
Het scheelt dat de koers van de AUD vrij gunstig is tegenover de USDnou op de website zie ik dat het mogelijk is.. maar 800 Australian Dollars is best een klap geld... hahah
I know maar toch nog ruim 500 eu ex verzending en dan komt er nog invoerrechten en BTW bij...Het scheelt dat de koers van de AUD vrij gunstig is tegenover de USD
Dit snap ik niet helemaal (en dat zal aan mij liggen...). Als je in de auto de CC erop hebt en je voet van het gaspedaal haalt, zal de auto toch op de CC verder tuffen? Bij de motor werkt dit niet op deze manier?En hoe zit dat met het gas, op de GT als je het gas dichtdraait gaat de cc ook eraf.
Jazeker wel. Bij de mijn iig wel. Pakt ook weer netjes op als je gasgeeft en weer loslaat. Alleen als je remt dan is hij de ingestelde snelheid kwijt en moet je weer op set drukken.Dit snap ik niet helemaal (en dat zal aan mij liggen...). Als je in de auto de CC erop hebt en je voet van het gaspedaal haalt, zal de auto toch op de CC verder tuffen? Bij de motor werkt dit niet op deze manier?
als je op de tracer gas bij geeft gaat ie harder, laat je het gas weer los komje weer op de ingestelde cc snelheid uit.Dit snap ik niet helemaal (en dat zal aan mij liggen...). Als je in de auto de CC erop hebt en je voet van het gaspedaal haalt, zal de auto toch op de CC verder tuffen? Bij de motor werkt dit niet op deze manier?
Jazeker wel. Bij de mijn iig wel. Pakt ook weer netjes op als je gasgeeft en weer loslaat. Alleen als je remt dan is hij de ingestelde snelheid kwijt en moet je weer op set drukken.
Oké duidelijk. Mooi systeem . Ik weet dat Triumph het ook heeft. Enkelt de auto van Marco Bakker nietals je op de tracer gas bij geeft gaat ie harder, laat je het gas weer los komje weer op de ingestelde cc snelheid uit.
de gashandel kan ook iets verder terug gedraait worden, iets voorbij totaal dicht, je draait door een iets zwaar puntje heen, en dan gaat de cc er ook af net als bij remmen koppelen enz.
cc set blijft dan branden en met de resume knop kun je dan weer de cc erop zetten en met de vorige ingestelde snelheid verder cruisen.
Tja dat was een oude mercedesOké duidelijk. Mooi systeem . Ik weet dat Triumph het ook heeft. Enkelt de auto van Marco Bakker niet
Nice... welke fabrikant?Hierbij het zadel voor meerdaagse touren van mijn 2019'er
Bekijk media item 1354871
Bekijk media item 1354870
Eigen ontwerp. Ervaren zadelmaker in Duitsland heeft het gemaakt, het zadel is geheel opnieuw opgebouwd met hoogwaardig schuim. Ik kon een tweede zadel op de kop tikken . Hierbij het kunststof clipje laten vervallen, deze was destijds niet los leverbaar.Nice... welke fabrikant?