YAMAHA TRACER 900 topic deel V

ik moet zeggen dat die nieuwe slim switches die ze hebben helemaal niet zo verkeerd zijn. Maar origineel onderdeel van Yamaha is natuurlijk altijd mooier.
 
Ziet er goed uit hoor! 650 euro is wel flink aan de prijs. Zal er eens induiken om te zien of dit ook te combineren is met mijn aftermarket QS.
Klopt, en het werkt perfect moet ik zeggen. Het is inderdaad een flinke prijs, zoals ik in mijn bericht al schreef denk ik dat als je dit als optie kunt kiezen op een een nieuwe motor je ongeveer hetzelfde kwijt bent. QS gebruik ik soms ook als de CC in gebruik is, soms houdt het systeem de snelheid vast, soms niet. Ik denk dat het te maken heeft met de terugval in toerental. Hoe dit met aftermarket QS is weet ik niet, ik vermoed dat het niet veel uitmaakt. Je kunt altijd contact opnemen met MCCruise, ze reageerden altijd snel op mijn mails (wel met het tijdsverschil van ca. 10 uur in gedachten :))
 
Ik heb hier ook al eens naar gekeken. Er schijnt ook nog een mogelijkheid te zijn om het armatuur van een Tenere 1200 of FJR te gebruiken i.c.m. een MCCruise. Mooier dan after-market knoppen i.m.o. Enkel de prijs houdt mij tegen...😬.. van een beetje hobbyen zijn we niet vies..
Voor de Tracer kun je volgens mij inderdaad een armatuur van de Tenere gebruiken, dan heb je geïntegreerde knoppen en ziet het er nog fraaier uit, dan wordt het echter nog prijziger (als het al mogelijk was geweest op mijn MT).
 
Voor de Tracer kun je volgens mij inderdaad een armatuur van de Tenere gebruiken, dan heb je geïntegreerde knoppen en ziet het er nog fraaier uit, dan wordt het echter nog prijziger (als het al mogelijk was geweest op mijn MT).
Heb je eigenlijk ook een andere remlichtschakelaar moeten monteren?
 
Heb je eigenlijk ook een andere remlichtschakelaar moeten monteren?
Nee, je maakt alleen een soort by-pass bij de remlichtschakelaar die het signaal oppikt, zodra het remlicht gaat branden schakelt het systeem af. Hetzelfde met de schakelaar bij de koppelingshendel, als je koppeling intrekt schakelt het systeem zichzelf ook af. Dit werkt niet ideaal aangezien het toerental eerst kort oploopt als je hendel intrekt en pas dan het punt van afschakelen bereikt. In de praktijk zal de rem echter in 95% als eerste gebruikt worden. Sowieso kun je het systeem ook met de bedienknoppen afschakelen natuurlijk.
 
En hoe zit dat met het gas, op de GT als je het gas dichtdraait gaat de cc ook eraf.
Doet dit systeem niet, pakt alleen de gasklepsensor op en niet de gashendelstand. Als je gashendel loslaat bij gebruik CC gaat deze naar de "gas los" stand. Om bijvoorbeeld in te halen gaat bij opendraaien gashendel de snelheid omhoog en zakt bij loslaten weer naar de ingestelde snelheid.
 
Voor de Tracer kun je volgens mij inderdaad een armatuur van de Tenere gebruiken, dan heb je geïntegreerde knoppen en ziet het er nog fraaier uit, dan wordt het echter nog prijziger (als het al mogelijk was geweest op mijn MT).
is de armatuur van een 900 GT dan ook niet te gebruiken?
 
is de armatuur van een 900 GT dan ook niet te gebruiken?
Weet ik niet, het was voor mij sowieso geen optie dus ik heb me er verder niet in verdiept om eerlijk te zijn. Er zit trouwens verschil in de uitvoering CC voor de MT09 en Tracer 900. wat de verschillen zijn durf ik niet te zeggen.
 
Weet ik niet, het was voor mij sowieso geen optie dus ik heb me er verder niet in verdiept om eerlijk te zijn. Er zit trouwens verschil in de uitvoering CC voor de MT09 en Tracer 900. wat de verschillen zijn durf ik niet te zeggen.
ik ook niet, ik heb een 900GT met CC maar mijn maat heeft een MT-09 Tracer 900 uit 2016 en zou zoiets er wel op willen bouwen.. #askingforafriend 8)7
 
ik ook niet, ik heb een 900GT met CC maar mijn maat heeft een MT-09 Tracer 900 uit 2016 en zou zoiets er wel op willen bouwen.. #askingforafriend 8)7
Als hij een mail stuurt aan MCCruise krijgt hij waarschijnlijk snel een reactie wat er wel/niet mogelijk is.
 

Zo iets dan?

Of nog gekker van onze "Azië vrienden"
 
Laatst bewerkt:
Hoewel dit wel erg goedkoop is, zou ik zelf de voorkeur geven aan een systeem met een sensor in het wiel, niet op het uiteinde van het ventieldopje. Maar qua prijs en makkelijke installatie lijkt dit best prima.
 
En hoe zit dat met het gas, op de GT als je het gas dichtdraait gaat de cc ook eraf.
Dit snap ik niet helemaal (en dat zal aan mij liggen...). Als je in de auto de CC erop hebt en je voet van het gaspedaal haalt, zal de auto toch op de CC verder tuffen? Bij de motor werkt dit niet op deze manier?
 
Dit snap ik niet helemaal (en dat zal aan mij liggen...). Als je in de auto de CC erop hebt en je voet van het gaspedaal haalt, zal de auto toch op de CC verder tuffen? Bij de motor werkt dit niet op deze manier?
Jazeker wel. Bij de mijn iig wel. Pakt ook weer netjes op als je gasgeeft en weer loslaat. Alleen als je remt dan is hij de ingestelde snelheid kwijt en moet je weer op set drukken.
 
Dit snap ik niet helemaal (en dat zal aan mij liggen...). Als je in de auto de CC erop hebt en je voet van het gaspedaal haalt, zal de auto toch op de CC verder tuffen? Bij de motor werkt dit niet op deze manier?
als je op de tracer gas bij geeft gaat ie harder, laat je het gas weer los komje weer op de ingestelde cc snelheid uit.
de gashandel kan ook iets verder terug gedraait worden, iets voorbij totaal dicht, je draait door een iets zwaar puntje heen, en dan gaat de cc er ook af net als bij remmen koppelen enz.
cc set blijft dan branden en met de resume knop kun je dan weer de cc erop zetten en met de vorige ingestelde snelheid verder cruisen.
 
Jazeker wel. Bij de mijn iig wel. Pakt ook weer netjes op als je gasgeeft en weer loslaat. Alleen als je remt dan is hij de ingestelde snelheid kwijt en moet je weer op set drukken.

als je op de tracer gas bij geeft gaat ie harder, laat je het gas weer los komje weer op de ingestelde cc snelheid uit.
de gashandel kan ook iets verder terug gedraait worden, iets voorbij totaal dicht, je draait door een iets zwaar puntje heen, en dan gaat de cc er ook af net als bij remmen koppelen enz.
cc set blijft dan branden en met de resume knop kun je dan weer de cc erop zetten en met de vorige ingestelde snelheid verder cruisen.
Oké duidelijk. Mooi systeem . Ik weet dat Triumph het ook heeft. Enkelt de auto van Marco Bakker niet 🍷🥴🙂
 
Nice... welke fabrikant?
Eigen ontwerp. Ervaren zadelmaker in Duitsland heeft het gemaakt, het zadel is geheel opnieuw opgebouwd met hoogwaardig schuim. Ik kon een tweede zadel op de kop tikken 🙂 . Hierbij het kunststof clipje laten vervallen, deze was destijds niet los leverbaar.

Heb ook nog de Corbin en Sargent aandachtig bekeken. Corbin is goed maar heeeel duur (ca. 800 euro), de Sargent past niet goed op de 2018'er omdat ze voor de facelift geen nieuwe spuitgietmatrijs gemaakt hebben. Hierdoor is de aansluiting bij de tank erg lelijk geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan