YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Eigen ontwerp. Ervaren zadelmaker in Duitsland heeft het gemaakt, het zadel is geheel opnieuw opgebouwd met hoogwaardig schuim. Ik kon een tweede zadel op de kop tikken 🙂 . Hierbij het kunststof clipje laten vervallen, deze was destijds niet los leverbaar.

Heb ook nog de Corbin en Sargent aandachtig bekeken. Corbin is goed maar heeeel duur (ca. 800 euro), de Sargent past niet goed op de 2018'er omdat ze voor de facelift geen nieuwe spuitgietmatrijs gemaakt hebben. Hierdoor is de aansluiting bij de tank erg lelijk geworden.
ja dat plastic cupje is mij niet duidelijk waarom het er zit, behalve design technisch dan... als je het originele comfortzadel van Yamaha besteld moet je het ook overzetten... ben benieuwd naar jouw bevindingen.. ik overdenk of ik wellicht mijn eigen zadel door TopSellerie zou laten aanpassen mocht het comfortzadel van Yamaha zelf mij niet bevallen.. weet wel dat mijn vriendin pijn kreeg aan haar zitbotjes op het comfortzadel wat ze niet kreeg op het standaard GT zadel
 
ja dat plastic cupje is mij niet duidelijk waarom het er zit, behalve design technisch dan... als je het originele comfortzadel van Yamaha besteld moet je het ook overzetten... ben benieuwd naar jouw bevindingen.. ik overdenk of ik wellicht mijn eigen zadel door TopSellerie zou laten aanpassen mocht het comfortzadel van Yamaha zelf mij niet bevallen.. weet wel dat mijn vriendin pijn kreeg aan haar zitbotjes op het comfortzadel wat ze niet kreeg op het standaard GT zadel
Ik heb er een vrij hard schuim in laten zetten. Vorig jaar al mee naar Oostenrijk geweest, 9 dagen toeren (1 up). Dat was best te doen, maar ben wel een beetje gevoelig voor zadelpijn. Het origineel is te zacht voor mij, voor een halve dag prima maar meer ook niet.
 
Ik heb er een vrij hard schuim in laten zetten. Vorig jaar al mee naar Oostenrijk geweest, 9 dagen toeren (1 up). Dat was best te doen, maar ben wel een beetje gevoelig voor zadelpijn. Het origineel is te zacht voor mij, voor een halve dag prima maar meer ook niet.
jup... hier dito... en vergelijkbaar gewicht... het comfortzadel is gelukkig ook een stuk steviger!
 
Eerste van NL
 

Bijlagen

  • E7A0FA6C-DFAC-46D1-A0F9-171C864713FC.png
    E7A0FA6C-DFAC-46D1-A0F9-171C864713FC.png
    213,2 KB · Weergaven: 82
Mooi werk! Gebben is ook eigenlijk de enige dealer in het noorden en zal wel 3-4 provincies moeten toeleveren. Ze hebben echt de ideale markt positie op die locatie. Goede service daar in ieder geval, zelf een keer een motor gekocht. Alleen voor deze motor vond ik ze iets te duur. Wel grote kans dat ik hem dan eerder had gehad, als ik dit zo zie.
 
Vanaf vandaag ook bij van dekuindermotoren te bezichtigen!
 

Bijlagen

  • DC1962F3-E7B1-4F2E-AB7D-2064D4908CFE.png
    DC1962F3-E7B1-4F2E-AB7D-2064D4908CFE.png
    200,4 KB · Weergaven: 60
Ik ben vandaag naar de nieuwe modellen gaan kijken. Een rode en een anthraciet grijze. Geen GT. De voorkant zou ik aan kunnen wennen, vanaf de zit ziet alles opgeruimder uit, contactslot is verhuisd waardoor het tanktasje op de tankring misschien in de weg gaat zitten, het zadel is breder waardoor ik mijn voeten niet meer plat op de grond krijg. Je zit dus hoger. De achterkant (alles na de tank) vind ik ronduit lelijk. Beide zadels en de passagiersbeugel ogen wat lomp, achterframe is erg lomp, voetsteunen voor de passagier ..... boh... lelijk en het "design" van de swingarm ... Achterkant is veel minder verfijnd gemodelleerd dan die van de oudere modellen. Misschien dat een proefrit over een tijdje me kan overtuigen ...
 
Volgens mijn dealer heeft het niet veel zin om dit jaar een nieuwe te kopen. Het is beter om te wachten tot volgend jaar.
 
Volgens mijn dealer heeft het niet veel zin om dit jaar een nieuwe te kopen. Het is beter om te wachten tot volgend jaar.
Ik kan mij dit heel goed voorstellen. Achteraf heb ik wel een paar keer gedacht om te annuleren o.i.d maar je moet dan wel betalen volgens de voorwaarden.
 
Ik kan mij dit heel goed voorstellen. Achteraf heb ik wel een paar keer gedacht om te annuleren o.i.d maar je moet dan wel betalen volgens de voorwaarden.
Hoeveel dan? Ik zag trouwens in facebook groepen, dat er in de VS en canada wel GT's afgeleverd worden, maar zonder de koffers. Die worden later geleverd.
 
Ik ben vandaag naar de nieuwe modellen gaan kijken. Een rode en een anthraciet grijze. Geen GT. De voorkant zou ik aan kunnen wennen, vanaf de zit ziet alles opgeruimder uit, contactslot is verhuisd waardoor het tanktasje op de tankring misschien in de weg gaat zitten, het zadel is breder waardoor ik mijn voeten niet meer plat op de grond krijg. Je zit dus hoger. De achterkant (alles na de tank) vind ik ronduit lelijk. Beide zadels en de passagiersbeugel ogen wat lomp, achterframe is erg lomp, voetsteunen voor de passagier ..... boh... lelijk en het "design" van de swingarm ... Achterkant is veel minder verfijnd gemodelleerd dan die van de oudere modellen. Misschien dat een proefrit over een tijdje me kan overtuigen ...
De zithoogte is niet groter hoor... juist lager geworden (810 - 825 t.o.v. 850 - 865). Dat voelt misschien zo omdat het zadel breder is?

Ik stond gisteren bij de MT-09 SP met de geborstelde achterbrug... die vond ik niet verkeerd eerlijk gezegd. Qua looks, zeker aan de achterzijde ben ik het helemaal met je eens. Het lijkt wel een Versys 1000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan