YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Je vraagt erom... :+

Over banden; ik ben een groot fan van de Michelins, maar hoor veel goede berichten over de Angels.
Ik heb op de Tracer meteen de Pilot Road 5 laten monteren en na 957 km heb ik daar niets over te klagen.
Bridgestone is in mijn ervaring niet te vertrouwen op een nat wegdek, heb het 1.500km volgehouden op mijn vorige motor, waar ze af-fabriek op zaten, voor ik ze heb vervangen voor Michelins. Geloof dat ik daarop alle Roads heb gehad t/m de 4.
Op de Tracer die ik proefreed zat iets van Dunlop en die vond ik meteen al een drama, vandaar dat ik ze niet wilde.
Aangezien ik mijn banden niet uitgebreid sta te bewonderen (jij je zin MP), interesseert het me niet of ze er mooi uitzien (is ook aan smaak onderhevig).

Ik wil graag dat mijn banden me vertrouwen geven in alle weersomstandigheden en niet al te snel slijten.
Voor mij is dat de Pilot Road.
Wellicht probeer ik de Angels nog een keer, maar dat is hopelijk een keuze die ik pas volgend jaar hoef te maken.

De Pilot Road 5 had ik ook onder mijn MT-07. Prima banden idd :t . Met de Bridgestones (BT023 had ik) had ik dezelfde ervaringen als jou in het natte. Deze gaven dan echt compleet geen vertrouwen. In de Eifel eens een keer het gevoel gehad dat de motor (met lage snelheid) onder mij weg viel. Na rechtop zetten van de motor gaf deze weer grip.

Onder de Tracer heb ik de Michelin Pilot Power 3 banden liggen. Rijdt ook super fijn.
 
Heb jij de standaard lengte gekozen, of de verlengde (3 cm langer). Topsellerie vint dat mannen zwaarder dan 80 kg blijkbaar een groter achterwerk hebben en dus de lange versie nodig hebben. Ik heb met mij 88 kg altijd op een normale lengte prima gezeten.
Mij werd wel de lange versie aangeraden vanwege mijn lengte. Maar ik vond het er niet mooi uit zien op het plaatje en ik zit nooit ver naar achteren dus normale lengte genomen en dat bevalt prima. Ik heb met een kortingsactie een compleet zadel besteld, dus heb de originele nog als die ooit terug moet.
 
Ik heb gewoon de standaard lengte en hoogte gekozen. Is voor mij ideaal. Bij mij adviseerde ze niet om een verlengde versie te nemen. Weet ook niet of je wegkomt met het standaard zadel. Ze maken er best wel dikke leuning op.

Weet niet of je in de buurt woont, je bent welkom om proef te zitten. @FleuRR ook jij bent welkom om effe te testen, indien je twijfelt.
Bedankt voor het aanbod, hou ik in overweging. Woon in Lelystad maar werk normaal op Schiphol. Alleen nu voornamelijk thuis.
Ik PB je wel als ik eens langs wil komen. Die bult is idd wel groot.
 
Bedankt voor het aanbod, hou ik in overweging. Woon in Lelystad maar werk normaal op Schiphol. Alleen nu voornamelijk thuis.
Ik PB je wel als ik eens langs wil komen. Die bult is idd wel groot.
Schiphol is om de hoek van hoofddorp. Koffie staat klaar, geef maar een seintje.
 
@MP_NL deze mag ook in de openingspost:
20200801_120536.jpg

2020 Tracer 900 GT Phantom Blue, Black Widow Exhaust, Sw-Motech Trax topbox, Puig racing windscherm, Gilles Factor X hendels.
 
De Pilot Road 5 had ik ook onder mijn MT-07. Prima banden idd :t . Met de Bridgestones (BT023 had ik) had ik dezelfde ervaringen als jou in het natte. Deze gaven dan echt compleet geen vertrouwen. In de Eifel eens een keer het gevoel gehad dat de motor (met lage snelheid) onder mij weg viel. Na rechtop zetten van de motor gaf deze weer grip.

Onder de Tracer heb ik de Michelin Pilot Power 3 banden liggen. Rijdt ook super fijn.
Probleem met de PP is dat de levensduur een stuk korter is dan de PR.

Ik heb trouwens het idee dat het instabiliteitsdingetje dat ik met de Tracer van mijn proefrit in een lange snelle bocht komt door de banden (dat waren Dunlops).
Gisteren dezelfde bocht met de mijne genomen met meer snelheid, en hij ging er echt superstrak doorheen.
 
@MP_NL is het niet een optie om de aanmeldingen van iedereen weg te halen als deze in de openingspost zijn geplaatst? Anders heb je alles dubbel......

Of moet de poster hem zelf verwijderen?
 
@MP_NL is het niet een optie om de aanmeldingen van iedereen weg te halen als deze in de openingspost zijn geplaatst? Anders heb je alles dubbel......

Of moet de poster hem zelf verwijderen?

Heb ik eerder al voorgesteld, ik kan ze niet verwijderen maar mensen kunnen wel hun eigen post editten.
 
Niet totdat je die enorm lelijke oranje reflectoren van de voorvork haalt -O-

Of is dat machtsmisbruik?

Je staat er in hoor :t
Ja, want verder zit er heel veel reflectie aan de zijkanten van de Tracer, waardoor je extreem goed zichtbaar bent in het donker!!
Bevordert te veiligheid enorm! |(
 
Goedemorgen! Lees zeker frequent mee alleen niet zoveel te beleven meer. Zit al sinds maart thuis te werken en woon werk word dus ook niet meer gereden..
Tracer 900 uit 2016. Met nu 18a19k km op de teller.
Dubbele givi koffers Outback
En had ooit verkorte kentekenolaat maar door de koffers kon het niet meer.
Zit al 2 jaar te twijfelen voor korte ruit.
Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Hele rare vraag, met wat voor bouten zitten de beugels achterop vast? (Kleur en vorm)
Kan iemand een foto maken?
Ik wil zeker weten dat ze me de goede originele spullen mee hebben gegeven.
Model 2020 Phantom Blue.
338EC46D-81F9-4014-90AE-2A0004FC81BD.jpeg
 
1x cilinderkop schroef met flens en 1x laagbolkopschroef met ring (welke een stuk langer is)..
 
De tekening is toch vrij duidelijk? De bouten moeten iig zwart zijn. De ringen zijn dat meestal niet
Bekijk bijlage 1529493
Ik typ toch gewoon in het Nederlands?
Als iemand een foto kan maken, zou ik dat op prijs stellen.
Goedbedoelde zwart/wit plaatjes is niet waar ik naar op zoek ben.

Sorry, ik wil niemand op zijn tenen trappen, maar als ik een duidelijke gerichte vraag stel, verwacht ik een duidelijke, gerichte reactie.
Wellicht een verschil tussen mannen en vrouwen. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik typ toch gewoon in het Nederlands?
Als iemand een foto kan maken, zou ik dat op prijs stellen.
Goedbedoelde zwart/wit plaatjes is niet waar ik naar op zoek ben.
Nou nou, met verkeerde been uit bed gestapt?

Ik geef toch vrij duidelijk aan hoe ze eruit zien. Een foto van een gemonteerde schroef zegt ook vrij weinig. Vandaar de tekening... Anders even bij je dealer checken of je het juiste hebt meegekregen.
 
Nou nou, met verkeerde been uit bed gestapt?

Ik geef toch vrij duidelijk aan hoe ze eruit zien. Een foto van een gemonteerde schroef zegt ook vrij weinig. Vandaar de tekening... Anders even bij je dealer checken of je het juiste hebt meegekregen.
Ik ga deze discussie niet verder voeren; denk dat ik heel duidelijk aan heb gegeven dat ik juist een foto wil om te kijken of de dealer me de juiste mee heeft gegeven.
Echt, zo moeilijk is mijn vraag niet.

En nee, stap nooit met mijn verkeerde been uit bed, als ik een vraag,die ik tig keer herhaal, niet beantwoord krijg, raak ik geïrriteerd. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan