Haha... no problem!Ik heb niks gezegd dan sorry.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Haha... no problem!Ik heb niks gezegd dan sorry.
Heb zelf ook een Tracer gehad, model 2018.Bedankt allemaal, al wordt het er niet duidelijker op
Ik ben het met Grimo eens dat het aanpassen de goedkopere fiets ook weer duurder maakt..... Dan maar direct goed kopen? Wat dan weer boven budget komt. Lastig allemaal.....
Probeer het eerst maar eens.. wat je zegt... wat voor jou sportief is is voor de ander redelijk rustig (en vice versa). Overigens heb ik nog wel een paar Hyperpro voorveertjes in de aanbieding, mocht het zover komen... (oja... ik woon ook nog eens in de buurt, haha).Sometimes ignorance is a blessing
Ik ga eerst wel proefrijden en zeer kritisch naar de wegligging kijken, maar als ik zo lees ben ik bang dat ik hier niet happy op ga worden.
@The DanMan Welke KTM rij je nu?
Klopt, de 180 [kg] is weinig. De vraag is of dit komt door de (slappe) achterschokbreker of (de bevestiging van) het subframe... Rijd je veel samen (mét bagage).... dan zou ik serieus een andere motor overwegen, puur en alleen vanwege de maximale belading. Dan kom je of bij de nieuwe uit (te duur, en de maximale belading is dan nog steeds 'slechts' 193 [kg])... of iets van een Versys 1000 ofzo... (niet de knapste)..Volgens mij is de conclusie proefrijden
Sowieso is dit een lastig onderwerp. Wat is sportief rijden. Voor mij vast anders dan voor jullie. Wellicht denken jullie, rij eens door man terwijl ik op de randjes van mijn kunnen zit. Ik ga denk is sowieso kijken voor een 2018 model. Dat betaald zich bij de toekomstige verkoop waarschijnlijk wel uit + de meeste zaken zijn daar wel opgelost.
Sowieso stel ik nu andere eisen aan een motor dan ik altijd gedaan heb. Ik wil meer comfort dan voorheen. Zeker als we met twee rijden. Al schrik ik wel van de aanbevolen maximale 180 kg. Met motorkleding aan ga ik de 100 kg wel te boven. De vrouw erbij doet ook wel 70 kg denk ik. Dan blijft er niet veel over voor bagage. Aan de andere kant rij ik waarschijnlijk vaker alleen dan samen, maar het moet wel kunnen natuurlijk. Samen rij ik wel minder sportief dan alleen, dat dan weer wel.
De Tracer had ik ingeruild op een Adventure 1090R, met cross-maat wielen (voorzien van 100% straatbanden) en dat reed beduidend beter.Sometimes ignorance is a blessing
Ik ga eerst wel proefrijden en zeer kritisch naar de wegligging kijken, maar als ik zo lees ben ik bang dat ik hier niet happy op ga worden.
@The DanMan Welke KTM rij je nu?
Ik heb een 2016 Tracer gehad, en sluit me hier volledig bij aan. Als je de vering niet ruk vind heb je nog nooit iets fatsoenlijks verends gereden.Heb zelf ook een Tracer gehad, model 2018.
Wat betreft de vering kan in je het volgende vertellen;
Rijders die de vering ruk vinden: hebben gelijk.
Rijders die de vering níet ruk vinden: hebben ook gelijk, want hebben waarschijnlijk nooit op een goed afgeveerde fiets gereden (no offense).
Ben zelf een sportieve toerrijder en kon komende vanaf een KTM met z’n WP vering een enorm verschil merken, in negatieve zin.
Geen lijn houden, pompen aan achterkant, onstabiel op hogere snelheid.. standaard Dunlop rubber hielp ook niet mee.
Had ik dat niet met de proefrit kunnen merken?
Ja vast wel maar was zo onder de indruk van het CP3 blok dat de rest er niet meer zo toe deed..
Als ik toen niet gekozen had weer terug te gaan naar KTM, had ik de Tracer aangepakt door er Michelin rubber onder te laten leggen + te investeren in Wilbers of Hyperpro.
+ 100 kg zeg je, en dat zonder passagier of bagage... dan geef ik je op een briefje dat je +- €850 mag reserveren voor een knappe achterschokbreker + veren vóór.
Succes met je keuze!
Ach.... ik vind dit wel iets overdreven. Ik heb op al mijn motoren andere veren gehad... GS500E, Bandit 650's (meerdere), MT-09.. De hedendaagse motoren zijn nog niet zo slecht als dat soms wordt beschreven. We zijn met zijn allen ook gewend geraakt aan een hoop luxe..Ik heb een 2016 Tracer gehad, en sluit me hier volledig bij aan. Als je de vering niet ruk vind heb je nog nooit iets fatsoenlijks gereden.
Ja dat klopt die verhalen heb je gelezen, maar pas daarna ben ik in gaan zien dat het ook heel anders kon door op andere motoren te rijden. Vandaar ook mijn reactie.Ach.... ik vind dit wel iets overdreven. Ik heb op al mijn motoren andere veren gehad... GS500E, Bandit 650's (meerdere), MT-09.. De hedendaagse motoren zijn nog niet zo slecht als dat soms wordt beschreven. We zijn met zijn allen ook gewend geraakt aan een hoop luxe..
Daarnaast... vóór jouw soap-avontuur heb ik van jou ook hele positieve verhalen gelezen over de Tracer... Ja het kan zeker beter, wellicht merk je dat pas nadat je een motor hebt gereden met een beter rijwielgedeelte, maar voor 75% van de rijders voldoet het origineel wellicht ook. Enkel het blok nodigt uit tot gassen.... het frame en achterbrug is fantastisch.. wellicht dat door betere vering de motor beter tot zijn recht komt.
Ik weet zeker dat van een paar andere veertjes (ca. 250 euro) de motor een heel stuk opknapt. Wellicht de latere lichting nog iets meer dan de eerste, omdat de interne demping wel is aangepast door Yamaha (in de vork moet volgens Hyperpro in het 2015 model een 15W olie, terwijl dit in het 2018 model een 7,5W is).
Ik denk dat je vooral jouw referentiekader omhoog gebracht hebt... afgezet tegen de budgettaire sluitpost van de Tracer vering..Ja dat klopt die verhalen heb je gelezen, maar pas daarna ben ik in gaan zien dat het ook heel anders kon door op andere motoren te rijden. Vandaar ook mijn reactie.
Misschien had ik het kunnen nuanceren door het "iets wat fatsoenlijk geveerd is" te noemen.
Het helpt in ieder geval al een hoop om bij een hyperpro filiaal langs te gaan om de vering fatsoenlijk af te laten stellen.
Ik denk wel meer. En daar kun je ook prima genoegen mee nemen, als je rustig rondjes tourt. Alhoewel zelfs dan ook het comfort aanzienlijk omhoog gaat met verbeterde vering.Ik denk dat je vooral jouw referentiekader omhoog gebracht hebt... afgezet tegen de budgettaire sluitpost van de Tracer vering..
Ik ben wel benieuwd hoeveel van de Tracer eigenaren met originele vering rijden... ik gok zo minimaal de helft..
Aangezien met duo rijden wel belangrijk is voor je zou je ook een FJR 1300 kunnen overwegen. Een heel ander soort motor natuurlijk en ander blok maar ik hoor en lees van de FJR 1300 dat je daar echt wel sportief mee kunt sturen. Heb er zelf geen ervaring mee maar wellicht het overwegen en proefrijden waard.Volgens mij is de conclusie proefrijden
Sowieso is dit een lastig onderwerp. Wat is sportief rijden. Voor mij vast anders dan voor jullie. Wellicht denken jullie, rij eens door man terwijl ik op de randjes van mijn kunnen zit. Ik ga denk is sowieso kijken voor een 2018 model. Dat betaald zich bij de toekomstige verkoop waarschijnlijk wel uit + de meeste zaken zijn daar wel opgelost.
Sowieso stel ik nu andere eisen aan een motor dan ik altijd gedaan heb. Ik wil meer comfort dan voorheen. Zeker als we met twee rijden. Al schrik ik wel van de aanbevolen maximale 180 kg. Met motorkleding aan ga ik de 100 kg wel te boven. De vrouw erbij doet ook wel 70 kg denk ik. Dan blijft er niet veel over voor bagage. Aan de andere kant rij ik waarschijnlijk vaker alleen dan samen, maar het moet wel kunnen natuurlijk. Samen rij ik wel minder sportief dan alleen, dat dan weer wel.
Inderdaad.voor 75% van de rijders voldoet het origineel wellicht ook. Enkel het blok nodigt uit tot gassen.... het frame en achterbrug is fantastisch.. wellicht dat door betere vering de motor beter tot zijn recht komt.
Ervaring genoeg zo te lezen! De TL was gewraakt met zijn rotatiedemper.... er waren kitjes op de markt om deze om te bouwen..Allemaal valide punten. Mijn modernste fiets was de speed triple uit 2009. Dat was een R variant. alleen reed die echt goed. Met twee moest je echt wel aanpassen. Vooral achter was daar niet op berekend. Zaken als traction control en ABS zijn mij compleet vreemd op een motor. Van ABS zie ik direct het voordeel, bij traction control heb ik mijn bedenkingen.
Een FJR 1300 zal vast zijn publiek hebben, maar is niet voor mij. Ik rij het liefst relatief lichte fietsen met voldoende koppel. Vermogen is minder relevant. Als hij maar 160 km/u haalt, en dat elke motor, dan is dat voor mij zat. Wat echter we goed moet zijn is het gedrag op bochtige wegen. Maar ja, wat is goed. De best sturende fiets die ik heb gehad was niet de leukste. Dat was de TL1000. Qua vering zeker geen topper, maar die 1000cc twin en het grillige motor gedrag maakt het een feest om mee te rijden. Dan hebben we het nog niet eens over het geluid gehad. Zijn opvolgen, de SP1, was op alle vlakken beter, maar was hij ook leuker? Nee, dat vind ik niet.
wat mij dan ook trekt in de Tracer is dat motor gedrag (na horen zeggen). Dat beschrijft mijn oude TL1000 voor een groot deel. Blijkbaar kan dat enkel met mindere vering
btw, de vrouw heeft een motor rijbewijs maar wil niet meer zelf rijden.
Wat een schoonheid in deze kleurenstelling!Hier in de kerstvakantie ook beetje gehobby'd: ongespoten koffers (met een paar krassen - betonnen paaltje - op t laatste moment besluiten aan de andere kant er langs te willen ) weer als (beter als) nieuw gemaakt...
Bekijk media item 1353556
Bekijk media item 1353555
Maar nu bevestig je toch wat wij zeggen?Ach.... ik vind dit wel iets overdreven. Ik heb op al mijn motoren andere veren gehad... GS500E, Bandit 650's (meerdere), MT-09.. De hedendaagse motoren zijn nog niet zo slecht als dat soms wordt beschreven. We zijn met zijn allen ook gewend geraakt aan een hoop luxe..
Daarnaast... vóór jouw soap-avontuur heb ik van jou ook hele positieve verhalen gelezen over de Tracer... Ja het kan zeker beter, wellicht merk je dat pas nadat je een motor hebt gereden met een beter rijwielgedeelte, maar voor 75% van de rijders voldoet het origineel wellicht ook. Enkel het blok nodigt uit tot gassen.... het frame en achterbrug is fantastisch.. wellicht dat door betere vering de motor beter tot zijn recht komt.
Ik weet zeker dat van een paar andere veertjes (ca. 250 euro) de motor een heel stuk opknapt. Wellicht de latere lichting nog iets meer dan de eerste, omdat de interne demping wel is aangepast door Yamaha (in de vork moet volgens Hyperpro in het 2015 model een 15W olie, terwijl dit in het 2018 model een 7,5W is).
In mijn geval wel, want ik rijd sportief en ik ben een perfectionist. Ik denk dat heel veel andere rijders tevreden zullen zijn met het origineel... of een kleine aanpassing... Daarmee bedoel ik dat het origineel nog niet zo slecht is als dat sommigen beweren. Tis vooral de vraag: hoe rijd je, kun je leven met iets zachtere vering en wat heb je ervoor over?Maar nu bevestig je toch wat wij zeggen?
Vering is echt de grootste sluitpost bij een motorfiets. Uitzondering zoals een Panigale V4R, R1M en ander exotisch materiaal daargelaten.
De KTM kon ook beter, daarmee ben ik naar HK gereden en zij hebben alles afgesteld en het is bijna wonderlijk wat je daar mee kan bereiken.
Een Tracer verdiend gewoon goede vering, de rest van het rijwielgedeelte is namelijk wel top.
TNX Guido!Wat een schoonheid in deze kleurenstelling!
Nice! Ik heb die ook maar dan zonder piggybag reservoir en voor de NIX30 cartridges, bij HK aangeschaft en laten monteren... wereld van verschil! Ga je de demper zelf monteren?Ik heb deze besteld, wij wegen samen 160kg zonder bagage ben benieuwd hoe de motor zich gaat gedragen.
ya-537-tracer-gt-ohlins-suspen-1594375597-73e6ac15 hosted at ImgBB
Image ya-537-tracer-gt-ohlins-suspen-1594375597-73e6ac15 in Tracer albumibb.co