YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Omdat niet iedereen hier op de facebook tracer pagina rond hangt, en omdat daar alles na een tijdje niet meer terug te vinden is:

Hier een duits verslag van een tracer rijder die er 120.000km op gezet heeft op zijn 2015 tracer.




en een mini samenvatting in het Nederlands:

Positief: Blok & soepelheid, lichtopbrengst koplamp, toercapaciteiten, speelse bochten gedrag.

Negatief: Kleine reservetank, geen geheugen functie rijstanden & TC, Abrupte regeling ABS & TC, Vering afdoende maar niet top, slecht spatbord achter. Hij geeft aan dat dit allemaal kleine punten zijn. Daarnaast is het laadvermogen volgens hem te laag voor het soort motor.

Reparaties & Onderhoud:
Normaal onderhoud minder vaak dan voorgeschreven circa 20-30k km
Remblokken voor 3x gewisseld, Achter zijn nog goed.
4 ketting sets
Koppeling, maar dat komt door eigen toedoen ( in spanje in de modder erg lang met slippende koppeling gereden)
Voorvork bij 80.000 km gereviseerd
Achter schokbreker bij 80.000 vervangen

Defecten: Versnellingsindicator geeft 4 & 6 niet altijd meer goed aan, zijkappen onder garantie vervangen.
Super bedankt voor het delen, goed informatie om te hebben 👍
 
Standaard ruit vervangen door een Sport ruitje van Puig, staat ‘m beter dan verwacht.
 

Bijlagen

  • BA055FEF-6438-4401-A5E0-C36886585676.jpeg
    BA055FEF-6438-4401-A5E0-C36886585676.jpeg
    138 KB · Weergaven: 20
  • F7E36649-9363-4997-AE6A-1F4385BAAB0D.jpeg
    F7E36649-9363-4997-AE6A-1F4385BAAB0D.jpeg
    153,4 KB · Weergaven: 19
andy 123 veel succes met je zoektocht naar een turb vrij ruitje ik heb er ook de puig smoke er opgehad..maar is net zo als de orginele
die 190 55 d212 gp dunlop stuurt beter als de 180 standaard band en is veel stabieler alleen slijt die harder
maar stoorde me best wel aan de turbulentie van die gt wat je ook doet het brengt wijnig verbetering
voor de rest een fijne motor met een prettige zithouding...maar dat ruitje...:N
 
de sport en heb nog verschilende aangepaste ruitjes liggen maar turbulentie bij allen aanwezig
heb ze van de orginele maat steeds korter gemaakt maar geen verbetering...die wat ik noch heb liggen wil ik wel van de hand doen
heb ook noch een setje korte rem en kopl hendel liggen kleur zwart uit frankrijk ..voor een prikkie
 
Ik heb er zon klein opzet ruitje boven op gezet.
was even zoeken naar de juiste instelling, maar weg turbulentie,
geen schudden van de helm meer, kan gewoon met schermpje open rijden geen lawaai meer hoor alleen de uitlaat maar dat is geen straf.
Zal later even een foto van het ruitje toevoegen, staat nu lekker warm en droog in de stalling te wachten op beter weer.
 
Zo foto's van het ruitje wat ik erop heb zitten, dit is zo'n goedkoop Ali opzet ruitje.
Moet eerlijk zeggen de kwaliteit van zowel het ruitje als de alu bevestiging viel me positief op.
Verstelbaarheid is erg goed, en ook op hogere snelheden stabiel.
De wind komt nu net op de bovenzijde van de helm, dus de bovenste ventilatie van m'n shoei is bij warme dagen nog steeds bruikbaar.

Ben wel op zoek naar een E gekeurd gelijkwaardige ruitje, zodat ik in Duitsland geen problemen krijg.
Iemand iets gezien, hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • IMG20210214111639.jpg
    IMG20210214111639.jpg
    194,4 KB · Weergaven: 15
  • IMG20210214111648.jpg
    IMG20210214111648.jpg
    200,4 KB · Weergaven: 12
  • IMG20210214111710.jpg
    IMG20210214111710.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 12
  • IMG20210214111717.jpg
    IMG20210214111717.jpg
    80 KB · Weergaven: 12
in D problemen voor een opzet ruitje?


Uitlaten zonder goedkeur/demping ok... maar voor ander niet E/tuV gekeurde onderdelen heb ik nog geen NL'ers bekeuren horen krijgen.
 
Ja schijnbaar controleren ze in Duitsland steeds meer of je accessoires gekeurd zijn.
Bij sommige onderdelen begrijp ik het wel. Ik zou zelf geen rem handles van Alie willen hebben.
Ze zullen maar afbreken terwijl je een noodstop aan het maken bent. Maar als ze moeilijk gaan doen over zo'n opzet ruitje..........
 
Ook Luxemburg schijnt dit soort dingen te doen. Vaak als onderdeel van de grote anti overlast campagne waarbij dan motorrijders op van alles gecontroleerd worden
 
Ze kunnen een buitenlander niet beboeten voor zaken die in zijn land niet verplicht zijn.
Uitlaat,verlichting,spiegels,reflectors hebben in heel Europa standaard een verplichte E-keur,in originele sturen,remhendels,voetsteunen,ruitjes staat geen E-keur.
Ook bandenkeuze is hier volledig vrij,in tegenstelling met Duitsland.
Daar kunnen ze een buitenlander dus niets voor doen.
 
Ze kunnen een buitenlander niet beboeten voor zaken die in zijn land niet verplicht zijn.
Uitlaat,verlichting,spiegels,reflectors hebben in heel Europa standaard een verplichte E-keur,in originele sturen,remhendels,voetsteunen,ruitjes staat geen E-keur.
Ook bandenkeuze is hier volledig vrij,in tegenstelling met Duitsland.
Daar kunnen ze een buitenlander dus niets voor doen.
Vermoedelijk zullen ze er niets van zeggen, omdat ruitjes inderdaad geen e keur hebben (ook de standaard ruit van de tracer heeft geen E keur), alleen een DOT aanduiding maar dat is voor de Amerikaanse markt.
Spiegels hebben ook geen E keur, maar in duitsland moet je een minimaal spiegel oppervlak hebben, ook als je uit het buitenland komt kun je met te kleine spiegels problemen krijgen.
Waar het mij om gaat, is als ik op vakantie ben en lekker aan het toeren, en je komt bij een controle en je wordt aangehouden, dan heb ik totaal geen zin om de discussie mit der/das/dem polizist aan te gaan dus wil ik dat het liefst op voorhand voorzijn.

trouwens de hele avond zitten zoeken, maar ook de grote merken als puig en give hebben inderdaad geen E keurmerk, dus dat zal inderdaad wel loslopen.
 
Heb even gekeken maar op de standaard spiegels staat echt wel een E keur merk op !
Inderdaad,originele spiegels hebben zeker een E-keur.
En ook goedgekeurde aftermarket spiegels hebben die,de te kleine exemplaren uiteraard niet want de afmetingen voldoen niet voor een E-keur.

En onderdelen als ruitjes,remhendels,sturen enz. hebben voor de Duitse markt een KBA nummer als keurmerk,geen E-keur.
Maar die staat er alleen op als de fabrikant zijn onderdelen laat keuren voor verkoop in Duitsland.
Er zijn genoeg fabrikanten die zich niet op de Duitse markt richten en die dus geen KBA nr. hebben,dat wil niet zeggen dat die onderdelen van slechte kwaliteit zijn.
 
Vraagje van een leek: is het monteren van valbeugels een lastig karweitje?

Hangt er natuurlijk van af welk type, maar doorgaans is het vrij eenvoudig.
Van veel merken kun je de handleiding online wel downloaden, die kun je dan voor aanschaf al bekijken om een beeld te krijgen.
 
Hangt er natuurlijk van af welk type, maar doorgaans is het vrij eenvoudig.
Van veel merken kun je de handleiding online wel downloaden, die kun je dan voor aanschaf al bekijken om een beeld te krijgen.
Klopt helemaal, heb er meerdere bekeken. Ik vraag dit omdat het lijkt dat je de bouten waar het blok aan hangt moet losdraaien.
 
Momenteel ben ik eigenaar van een zeer mooie Aprilia Tuono uit 2006 met maar 16.xxx km op de teller. Een heerlijke motor maar na 10 jaar nakeds rijden heb ik erg behoefte aan meer ontspanning. Vanwege het uiterlijk en een triple (gek op het geluid) ben ik nu aan oriënteren voor tracer 900.

Ik vroeg mij af of deze motor geschikt is voor mijn postuur namelijk 2 meter lang.
 
Momenteel ben ik eigenaar van een zeer mooie Aprilia Tuono uit 2006 met maar 16.xxx km op de teller. Een heerlijke motor maar na 10 jaar nakeds rijden heb ik erg behoefte aan meer ontspanning. Vanwege het uiterlijk en een triple (gek op het geluid) ben ik nu aan oriënteren voor tracer 900.

Ik vroeg mij af of deze motor geschikt is voor mijn postuur namelijk 2 meter lang.
Qua lengte past dat best, de tracer zit best hoog, en met het zadel in de hoogste stand.
Wel zal je met je lengte last van de rijwind hebben, het ruitje geeft nogal wat wervelingen rond je helm, maar eventueel met de optionele hogere ruit en een opzet ruitje (heb ik zelf ook maar ben wel een stuk kleiner) is dat op te lossen.

Ben je in voor nieuw, kijk dan eens voor de nieuwe tracer 9
Die schijnt een betere ruit te hebben, en verstelbare voetsteunen.
Wel even wachten tot maart, dan komt ie bij de dealers te staan.

Zou zeggen, maak gewoon een proefrit om te kijken of het bevalt.
 
ik luister naar t gekakel van een ineens veel te drukke trein....
ben onderweg naar Venlo en vrijwel geen enkele stoel is onbezet..

en ben mn oordoppies vergeten...
das ook wel jammer..

maar anders stond npo soulenjazz aan...
 
Qua lengte past dat best, de tracer zit best hoog, en met het zadel in de hoogste stand.
Wel zal je met je lengte last van de rijwind hebben, het ruitje geeft nogal wat wervelingen rond je helm, maar eventueel met de optionele hogere ruit en een opzet ruitje (heb ik zelf ook maar ben wel een stuk kleiner) is dat op te lossen.

Ben je in voor nieuw, kijk dan eens voor de nieuwe tracer 9
Die schijnt een betere ruit te hebben, en verstelbare voetsteunen.
Wel even wachten tot maart, dan komt ie bij de dealers te staan.

Zou zeggen, maak gewoon een proefrit om te kijken of het bevalt.
Bedankt voor de tips. Ik ben naar bj 2018 aan het kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan