YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Werd net door mijn dealer gebeld dat de leveringen gepland staan voor eind april, begin mei.
We blijven maar positief dat we in mei kunnen rijden op de 9GT. :]
 
Laatst bewerkt:
Werd net door mijn dealer gebeld dat de levering gepland staan voor eind april, begin mei.
We blijven maar positief dat we in mei kunnen rijden op de 9GT. :]
Ik hoop dat dit naar aanleiding is van de dealer meeting. Ik had nog net voor de meeting gebeld. Alles wat de motor eerder komt zou mooi zijn.
 
Ik zag gisteren nog iemand in Westerbork rijden met een Yamaha tracer met dezelfde stickers. Samen met 2 andere motor rijders 1 KTM en nog een motor. Was jij dit toevallig?
Zou heel goed kunnen, mat blauwe helm in de kleur van de tracer, light grijs pak met blauwe delen op de jas.
ik was met de rijder op de pan, de KTM reed toevallig dezelfde kant op.
Mooie rit, om 10 uur opgestapt, waren 20:30 weer in Alkmaar.
Moet na de winter wel weer zitvlees kweken merkte ik.
 
Even anders en een beetje off topic, ik heb mijn MT-09 ingeruild met ongeveer 17.000 op de klok. Ik merk dat ik nu ook met name door het gebrek aan alternatieven (door covid) best wel veel rij. Hoeveel extra kml' zou ik alle redelijk nog met de MT mogen rijden terwijl ik op de Tracer wacht?
 
Even anders en een beetje off topic, ik heb mijn MT-09 ingeruild met ongeveer 17.000 op de klok. Ik merk dat ik nu ook met name door het gebrek aan alternatieven (door covid) best wel veel rij. Hoeveel extra kml' zou ik alle redelijk nog met de MT mogen rijden terwijl ik op de Tracer wacht? Stel dat er 19.000km op staat in Juni. De dealer zei bij het inruillen begin april het komt niet op 1000km.
 
Tja, ik heb mijn FJR RP23AE uit 2015 op 20 maart ingeruild met 55.000 km. op de teller. Toen werd er al over een levertijd van eind april gesproken. Ik zei, dan is de kans groot dat er zomaar een paar duizend km. extra op zouden staan. Dat gaf niets, als het maar geen 10.000 km. zouden zijn. ;)
Inmiddels staat er al meer dan 56.000 km. op.:]
 
Zou heel goed kunnen, mat blauwe helm in de kleur van de tracer, light grijs pak met blauwe delen op de jas.
ik was met de rijder op de pan, de KTM reed toevallig dezelfde kant op.
Mooie rit, om 10 uur opgestapt, waren 20:30 weer in Alkmaar.
Moet na de winter wel weer zitvlees kweken merkte ik.
Dan ben je in ieder geval goed herkenbaar met de koffers! Behoorlijk toevallig dan, wij waren even bij de schotels in Westerbork kijken.
 
Even anders en een beetje off topic, ik heb mijn MT-09 ingeruild met ongeveer 17.000 op de klok. Ik merk dat ik nu ook met name door het gebrek aan alternatieven (door covid) best wel veel rij. Hoeveel extra kml' zou ik alle redelijk nog met de MT mogen rijden terwijl ik op de Tracer wacht?
Ik zou dit even aan je dealer vragen... ze zullen best coulant zijn verwacht ik...
 
Even anders en een beetje off topic, ik heb mijn MT-09 ingeruild met ongeveer 17.000 op de klok. Ik merk dat ik nu ook met name door het gebrek aan alternatieven (door covid) best wel veel rij. Hoeveel extra kml' zou ik alle redelijk nog met de MT mogen rijden terwijl ik op de Tracer wacht?
Ik heb toevallig precies het zelfde. Mt09 uit 2018 met 17k op de teller en bij die stand inruil afgesproken met de dealer voor de nieuwe tracer. Ik heb de dealer zelf gebeld toen er bekend werd dat er levering problemen zijn. En deze begreep de situatie dat ik nog wilde rijden met het mooie weer en maakte daar geen probleem van. Inruil prijs blijft het zelfde heb intussen 1500km extra gereden
 
Even anders en een beetje off topic, ik heb mijn MT-09 ingeruild met ongeveer 17.000 op de klok. Ik merk dat ik nu ook met name door het gebrek aan alternatieven (door covid) best wel veel rij. Hoeveel extra kml' zou ik alle redelijk nog met de MT mogen rijden terwijl ik op de Tracer wacht?
Zou melden bij je dealer dat de km's oplopen. en je wel dezelfde inruil verwacht. Niets meer , niets minder.
Zolang je geen 5000+ ebij ploft lijkt me het raar dat je als dealer daar een punt van maakt.

Als iedereen dat doet, misschien gaan de dealers zich harder maken voor levering vanuit Yammie EU.. O-)
 
Wat voor tanktas gebruiken jullie op de tracer 900, ik neem aan dat dezelfde op de tracer 9 moet passen? Ik had een keertje een tanktas gekocht voor de MT, maar die stak uit over de tank. ik vond dat niet bepaald mooi.
 
Wat voor tanktas gebruiken jullie op de tracer 900, ik neem aan dat dezelfde op de tracer 9 moet passen? Ik had een keertje een tanktas gekocht voor de MT, maar die stak uit over de tank. ik vond dat niet bepaald mooi.
Bij de tracer zit er vooraan de tank zo'n kunststof verdikking, dit zit bij veel tanktassen die je op de tankring monteerd in de weg, dus zul je iets omhoog moeten. Mijn SW motech tanktasje zit daarom met een kunststof tussenring. Echter vind i hem nog niet zo hoog zitten als ik bij sommige anderen zie. Echter wat de pasvorm op de Tracer 9 exact wordt... geen idee. je kunt in ieder geval eens kijken of de afmetingen van de tankring & de plek van de boutjes overeenkomen.

Dit is echter wel echt een mini tanktas, zeker omdat het sluitmechanisme ook nog bijna de helft van de dikte in beslag neemt.
Voor mij voldoende, portemonnee, zonnebril, sleutels, oordopjes, etc. maar verder kan er niet veel in.

1618769719596.png
 
Goedenavond, ik kom me even melden als nieuwe Tracer rijder :) Sinds gister in het bezit van een 2016 MT-09 in het rood met 24k op de klok. Mijn 2e motor na 7 jaar een SV650 gehad te hebben.
Voornamelijk een lekker weer rijder als ik de tijd vind naast een jong gezin en werk (werkgever laat geen km’s met de motor toe..).
De Tracer is voor zo ver ik gezien heb vrij standaard, er zit een korter Givi ruitje op, Givi topkoffer (welke ik er voor de kleine ritjes af ga halen), verstralers, Yamaha handvatwarming en een radiatorbeschermer.
 

Bijlagen

  • 8AAF3287-4073-45CD-BD44-1AA2AC68FB2F.jpeg
    8AAF3287-4073-45CD-BD44-1AA2AC68FB2F.jpeg
    303,3 KB · Weergaven: 19
  • 884BD0A2-1926-4924-8EBF-4B558D72B882.jpeg
    884BD0A2-1926-4924-8EBF-4B558D72B882.jpeg
    483,5 KB · Weergaven: 19
Goedenavond, ik kom me even melden als nieuwe Tracer rijder :) Sinds gister in het bezit van een 2016 MT-09 in het rood met 24k op de klok. Mijn 2e motor na 7 jaar een SV650 gehad te hebben.
Voornamelijk een lekker weer rijder als ik de tijd vind naast een jong gezin en werk (werkgever laat geen km’s met de motor toe..).
De Tracer is voor zo ver ik gezien heb vrij standaard, er zit een korter Givi ruitje op, Givi topkoffer (welke ik er voor de kleine ritjes af ga halen), verstralers, Yamaha handvatwarming en een radiatorbeschermer.
Das vind ik wel de mooiste kleur van de oudere serie Tracers. Heb hem zelf ook in Lava Red.

Lekker veel kilometers maken, het mooie weer gaat er ook weer aan komen.
 
Bij de tracer zit er vooraan de tank zo'n kunststof verdikking, dit zit bij veel tanktassen die je op de tankring monteerd in de weg, dus zul je iets omhoog moeten. Mijn SW motech tanktasje zit daarom met een kunststof tussenring. Echter vind i hem nog niet zo hoog zitten als ik bij sommige anderen zie. Echter wat de pasvorm op de Tracer 9 exact wordt... geen idee. je kunt in ieder geval eens kijken of de afmetingen van de tankring & de plek van de boutjes overeenkomen.

Dit is echter wel echt een mini tanktas, zeker omdat het sluitmechanisme ook nog bijna de helft van de dikte in beslag neemt.
Voor mij voldoende, portemonnee, zonnebril, sleutels, oordopjes, etc. maar verder kan er niet veel in.

Bekijk bijlage 1621128
Dit vind ik er wel netjes uitzien, welke tasje van sw-mototech is dit? Ik ben nieuwsgierig naar de tussenring, is deze gewoon te koop?
Als ik de foto's zo zie, dan denk ik dat de vorm van de tank ongeveer hetzelfde is.
 
Wat voor tanktas gebruiken jullie op de tracer 900, ik neem aan dat dezelfde op de tracer 9 moet passen? Ik had een keertje een tanktas gekocht voor de MT, maar die stak uit over de tank. ik vond dat niet bepaald mooi.
Ik heb ook die kleine tanktas van SW Motech, bevalt goed! Het monteren van de adapter is even passen en meten maar wel een ideaal systeem. Het is de micro tanktas, 2,5 tot 5 liter.
 

Bijlagen

  • 69E5D121-72B1-434A-95E0-CD6201662819.jpeg
    69E5D121-72B1-434A-95E0-CD6201662819.jpeg
    266,6 KB · Weergaven: 28
Dit vind ik er wel netjes uitzien, welke tasje van sw-mototech is dit? Ik ben nieuwsgierig naar de tussenring, is deze gewoon te koop?
Als ik de foto's zo zie, dan denk ik dat de vorm van de tank ongeveer hetzelfde is.

Je besteld eigenlijk 2 dingen, een tanktas & een tankring. Als je de ring voor de tracer besteld krigj je vanzelf een tussenring meegeleverd bij SW motech. Dit is een kunststof schijf van circa 2 cm dik, met langere boutjes erbij. Deze komt onderop je tanktas.

Ik vind het mooie van SW-Motech dat de ring behoorlijk verzonken zit in de tanktas, hierdoor staat hier er niet zo bovenop als die van Givi bijvoorbeeld. nadeel is wel dat dit dus ruimte kost in je tanktas, de bodem komt ca 5cm hoger uit dan het lijkt van de buitenkant.

Van mij is inderdaad SW-Motech micro.
 
Laatst bewerkt:
Je besteld eigenlijk 2 dingen, een tanktas & een tankring. Als je de ring voor de tracer besteld krigj je vanzelf een tussenring meegeleverd bij SW motech. Dit is een kunstoff schijf van circa 2 cm dik, met langere boutjes erbij. Deze komt onderop je tanktas.
Inderdaad mooi systeem en ik vind het formaat van de tas perfect. De dagelijkse dingetjes passen er ruim in.
En als je er, zoals ik, eentje via MP koopt zonder passende tankring kan je er ook zelf een adapterplaat voor maken. Zie foto.
Als iemand de DXF wil hebben hoor ik het wel. Misschien heb ik zelfs nog wel zo'n ring liggen. Moet ik even zoeken als iemand interesse heeft.
Tankring.jpeg
 
als werkontwijkend gedrag nog maar even wat foto's gemaakt ter verduidelijking voor @gerardma77
Dat thuiswerken is soms toch handig..

Hier zie je dat stuk plastic voorop de tank waarom een tanktas niet vlak op de ring past, geen idee of dat er net zo zit bij de Tracer 9
1618832309230.png

Hier de onderkant van de tanktas, waarbij ik de tussenring nog even geprobeerd heb aan te geven.
1618832379027.png

En hier de binnenkant van de tanktas, die dus een stukje minder diep is dan het lijkt, door die plaatsing van het mechanisme.
1618832426226.png
 
Ik gebruik een Givi XS308,dat is wel een groter model,ook met bijpassende en apart te bestellen tankring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan