YAMAHA TRACER 900 topic deel V

vanaf mid mei zonder quarantine oostenrijk en italie ... alleen negatief test resultaat

ik ga er vooralsnog vanuit dat ik 2de week Juni gewoon in Molveno zit
En als je terug wilt ook eerst een negatieve test. En wat als je dan positief bent? 2 weken in quarantaine, waar dan? Geen hotel die je wilt hebben. En na corona blijft de test vals positief voor 2 tot 3 maanden. Zie maar hoe je dat regelt.
Heb om deze reden mijn vakantie naar Italie verplaatst naar volgend jaar. Continu bang zijn om besmet te raken en dus overal voorzichtig zijn en drukke plekken mijden is voor mij geen vakantie.
 
En als je terug wilt ook eerst een negatieve test. En wat als je dan positief bent? 2 weken in quarantaine, waar dan? Geen hotel die je wilt hebben. En na corona blijft de test vals positief voor 2 tot 3 maanden. Zie maar hoe je dat regelt.
Heb om deze reden mijn vakantie naar Italie verplaatst naar volgend jaar. Continu bang zijn om besmet te raken en dus overal voorzichtig zijn en drukke plekken mijden is voor mij geen vakantie
Denk dat Italie ons dan liever ziet vertrekken O-)

Drukke plekken mijden is voor mij juist vakantie. Baal al genoeg van de ene camper op de bergweg
En qua besmet worden , loop ik een groter risico in NL in de supermarkt/werk dan op de bergweg met mijn helm :]op en alleen op de hotelkamer ;)
 
Mee eens maar je kunt niet ontkennen dat een groot gedeelte van de motorrijders met andere (open) uitlaten rijdt. Als je dat afzet tegen het percentage automobilisten dat met een andere uitlaat rijdt, zit daar toch een groot verschil tussen. Het is een soort cultuurtje geworden om je motor te voorzien van een andere uitlaat, ook al is de originele gewoon goed ;). Dat zie je bij auto's veel minder, en ik denk dat we als samenleving (zeker in NL) op een punt aangekomen zijn dat we hier anders mee om moeten gaan.
Motorfreaks - Te Luid Geluid is Uit - details

;)
 
En toch vind ik het raar dat auto’s met sportuitlaten waar letterlijk de knallen uit de uitlaten komen bij gas los wel op die afgesloten wegen mogen blijven rijden... ook al is die groep kleiner, overlast is overlast. Maar
Daar hoor je de klagende groepen niet over.

Het zijn echt niet enkel de motoren die geluidsoverlast veroorzaken, maar die zijn wel de sjaak.
 
En toch vind ik het raar dat auto’s met sportuitlaten waar letterlijk de knallen uit de uitlaten komen bij gas los wel op die afgesloten wegen mogen blijven rijden... ook al is die groep kleiner, overlast is overlast. Maar
Daar hoor je de klagende groepen niet over.

Het zijn echt niet enkel de motoren die geluidsoverlast veroorzaken, maar die zijn wel de sjaak.
Het is toch niet zo raar dat als er op een zondag 500 motoren voorbij komen waarvan de helft met teveel geluid (óf door een open, niet goedgekeurde uitlaat, óf door als een malle aan het gas te staan hengsten), dat mensen daar een probleem mee hebben? Dan ga je toch niet 'klagen' over die 2 Golfjes met open uitlaat, ook al maken die teveel geluid? Dat is toch menselijk? Ook al heb je feitelijk een punt dat die 'Petjes' ook teveel geluid maken...
 
Laatst bewerkt:
Er zijn wel wat verschillen hoor. De 'brulauto's' van de 'Petjes' blijven voornamelijk in de stad, een beetje heen en weren tussen de diverse verzamelplekken en bijvoorbeeld het strand. Je zal ze niet snel terugvinden op de gebruikelijke toerroutes, daar vind je vooral motorrijders, al dan niet met bruluitlaat en/of met sportievere rijstijl dan wenselijk is.

Ik herinner me een clubrit over de Lekdijk. Na een uurtje op een terras langs de dijk kon ik me heel goed voorstellen dat de bewoners een hekel hebben aan langsrijdende motoren: het waren er veel, ze maakten vaak veel geluid, regelmatig een extra stoot gas bij het zien van (onze) geparkeerde motoren. Niet echt prettig voor de omwonenden.

Er is overigens ook een groep motorrijders die sterk lijkt op de Petjes in auto's: veel bling en veel herrie (en letterlijk weinig om het lijf).
 
Er zijn wel wat verschillen hoor. De 'brulauto's' van de 'Petjes' blijven voornamelijk in de stad, een beetje heen en weren tussen de diverse verzamelplekken en bijvoorbeeld het strand. Je zal ze niet snel terugvinden op de gebruikelijke toerroutes, daar vind je vooral motorrijders, al dan niet met bruluitlaat en/of met sportievere rijstijl dan wenselijk is.

Ik herinner me een clubrit over de Lekdijk. Na een uurtje op een terras langs de dijk kon ik me heel goed voorstellen dat de bewoners een hekel hebben aan langsrijdende motoren: het waren er veel, ze maakten vaak veel geluid, regelmatig een extra stoot gas bij het zien van (onze) geparkeerde motoren. Niet echt prettig voor de omwonenden.

Er is overigens ook een groep motorrijders die sterk lijkt op de Petjes in auto's: veel bling en veel herrie (en letterlijk weinig om het lijf).
Mee eens. Ik was afgelopen koningsdag op de Waaldijk bij Dodewaard, daar stikte het natuurlijk ook van de motoren (en fietsers). We hebben ongeveer 20 minuten op een bankje langs de dijk gezeten, en ook ik kan me goed voorstellen dat mensen (en niet alleen omwonenden) 'de motorrijders' zat worden. Begrijp me niet verkeerd... ik heb zelf ook op al mijn motoren een andere uitlaat gehad. Bijna allemaal met een dB-killer (al is ie er wel eens uit geweest), de MT-09 met Arrow spande de kroon. Ik vind motorgeluid (en verschillende blokconfiguraties) fantastisch, maar ik ben bang dat we hier vanaf moeten.
De Tracer heeft nog de originele uitlaat, en dat bevalt me best. Af en toe kom ik in de verleiding om op het net te kijken naar een andere uitlaat, maar tot op heden heb ik er geen gekocht. De hoge prijs (voor het complete systeem) helpt daar een beetje bij, maar eigenlijk verpesten we het voor ons allemaal met die uitlaatjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onder mijn tracer een Akra hangen waar ik de dB killer uit heb laten halen en een andere voor heb laten maken. Ik rijd tegenwoordig alleen met de originele dB killer omdat de aangepaste echt teveel geluid maakt. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het fantastisch klinken maar begrijp dat anderen hier niet zo blij mee zijn. Een kameraad waar ik wel eens mee samen rijd begon ook te klagen dat hij er na een lange tijd gek van werd. Ook motorrijders die aan een dijk wonen klagen er over. Dus zo gek is het niet dat mensen op den duur gaan klagen.
 
Het is toch niet zo raar dat als er op een zondag 500 motoren voorbij komen waarvan de helft met teveel geluid (óf door een open, niet goedgekeurde uitlaat, óf door als een malle aan het gas te staan hengsten), dat mensen daar een probleem mee hebben? Dan ga je toch niet 'klagen' over die 2 Golfjes met open uitlaat, ook al maken die teveel geluid? Dat is toch menselijk? Ook al heb je feitelijk een punt dat die 'Petjes' ook teveel geluid maken...
Ik snap het punt van de overlast, ik vind dat namelijk ook, echter vind ik dat er dan beter gehandhaaft moet worden ipv wegen af te sluiten. Op die manier kunnen de mensen die zich wel netjes gedragen gewoon blijven genieten op die bepaalde wegen, worden de rotte appels eruit gepakt en wordt iedereen gelijk behandeld. Mensen die een probleem hebben met te hard motorgeluid hebben ook last van die open uitlaten bij auto’s.

Maar goed we gaan te off topic ;-)
 
Ik snap het punt van de overlast, ik vind dat namelijk ook, echter vind ik dat er dan beter gehandhaaft moet worden ipv wegen af te sluiten. Op die manier kunnen de mensen die zich wel netjes gedragen gewoon blijven genieten op die bepaalde wegen, worden de rotte appels eruit gepakt en wordt iedereen gelijk behandeld. Mensen die een probleem hebben met te hard motorgeluid hebben ook last van die open uitlaten bij auto’s.

Maar goed we gaan te off topic ;-)
Ik denk dat handhaven van 'alle wegen' wat lastig gaat worden... de politie heeft nu al moeite om zijn taak uit te voeren, Corona nog niet eens meegerekend. We kunnen het ook bij onszelf zoeken... je eigen verantwoording nemen. Ik denk dat een deel van de oplossing is om elkaar aan te spreken op ons gedrag.

Vorige zomer was ik met een groepsreis in Oostenrijk (Tirol). Er waren 2 jeugdige gasten bij met een MT-09 (Arrow zonder killer) en Z900 (ogenschijnlijk 'origineel'). Ons hotel stond boven aan een berg en er leidde maar 1 weggetje naartoe, hier liepen ook vaak recreanten en er was een kabelbaan. Met dat wij net terug waren van de dagrit, kwamen die jonge gasten aan, met veel geluid. Die Kawa knalde zo hard, op afstand schrok ik er nog van (was voelbaar in je buik). Waarschijnlijk hadden ze het binnenwerk eruit gesloopt, of was ie 'stoer' aan het doen met zijn kill-switch. Ik vond het kei-asociaal en heb die gast erop aangesproken. Weet je wat ie zei: 'ja maar die andere gasten dan?". Hoezo verantwoording nemen? Hopelijk is ie erover aan het denken gekomen...:X:Y

Off-topic.... waag ik te betwijfelen? Geloof dat in het vorige Tracer topic nog een polletje was aangemaakt: welke uitlaat heb je op je Tracer?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onder mijn tracer een Akra hangen waar ik de dB killer uit heb laten halen en een andere voor heb laten maken. Ik rijd tegenwoordig alleen met de originele dB killer omdat de aangepaste echt teveel geluid maakt. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het fantastisch klinken maar begrijp dat anderen hier niet zo blij mee zijn. Een kameraad waar ik wel eens mee samen rijd begon ook te klagen dat hij er na een lange tijd gek van werd. Ook motorrijders die aan een dijk wonen klagen er over. Dus zo gek is het niet dat mensen op den duur gaan klagen.
En... is de Akra nog van toegevoegde waarde met de originele dB killer?
 
Ik denk dat handhaven van 'alle wegen' wat lastig gaat worden... de politie heeft nu al moeite om zijn taak uit te voeren, Corona nog niet eens meegerekend. We kunnen het ook bij onszelf zoeken... je eigen verantwoording nemen. Ik denk dat een deel van de oplossing is om elkaar aan te spreken op ons gedrag.

Vorige zomer was ik met een groepsreis in Oostenrijk (Tirol). Er waren 2 jeugdige gasten bij met een MT-09 (Arrow zonder killer) en Z900 (ogenschijnlijk 'origineel'). Ons hotel stond boven aan een berg en er leidde maar 1 weggetje naartoe, hier liepen ook vaak recreanten en er was een kabelbaan. Met dat wij net terug waren van de dagrit, kwamen die jonge gasten aan, met veel geluid. Die Kawa knalde zo hard, op afstand schrok ik er nog van (was voelbaar in je buik). Waarschijnlijk hadden ze het binnenwerk eruit gesloopt, of was ie 'stoer' aan het doen met zijn kill-switch. Ik vond het kei-asociaal en heb die gast erop aangesproken. Weet je wat ie zei: 'ja maar die andere gasten dan?". Hoezo verantwoording nemen? Hopelijk is ie erover aan het denken gekomen...:X:Y

Off-topic.... ja dus? Geloof dat in het vorige Tracer topic nog een polletje was aangemaakt: welke uitlaat heb je op je Tracer?
Handhaving op de wegen die nu dus afgesloten zijn voor motorrijders, de hotspots. Dat zou eerlijker zijn dan wegen helemaal af te sluiten voor een groep. Of het nou realistisch is of niet.

En Uiteraard begint het bij jezelf maar zolang het merendeel die verantwoording helaas niet neemt, zal de rest die dat wel doen aan het kortste eind blijven trekken. Tenzij daar dus goed op gehandhaaft kan worden, dan leren ze het wel af.

En Off topic omdat het nu gaat over de afgesloten wegen ivm geluidsoverlast ipv een uitlaat dat direct met de Tracer te linken is ;-)
 
En... is de Akra nog van toegevoegde waarde met de originele dB killer?
Ja, je hebt een diepere brom maar niet harder. Ik vind de Akra zijn geld niet waard, belachelijk duur. Ik heb geluk gehad dat de verzekering het betaalde, anders had ik hem er nooit onder laten leggen.
 
Ja, je hebt een diepere brom maar niet harder. Ik vind de Akra zijn geld niet waard, belachelijk duur. Ik heb geluk gehad dat de verzekering het betaalde, anders had ik hem er nooit onder laten leggen.
Ah, oké. Een eerlijk antwoord :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan