YAMAHA TRACER 900 topic deel V

Ik heb vandaag een ander scherm op de tracer 9gt gezet. Het National cycle v-stream touring scherm. Heeft een iets andere vorm dan het Yamaha touring scherm, deze heb ik verder niet geprobeerd. Wellicht wat slechter te zien, maar de Osco zit ook gemonteerd. Mocht iemand geïnteresseerd zijn in gedetailleerdere foto's hiervan, dan kan ik deze verzorgen. Mijn navigatie zit eigenlijk standaard in het midden gemonteerd. Bekijk bijlage 1647081

Kon je niet beter een FJR kopen, dan zit zo'n scherm er al op :-P

Al ben ik er geen fan van, ik vind het geeneens zo slecht staan op de nieuwe GT. Zit je nu helemaal uit de wind?
 
De eerste Tracer 9 in het wild gespot vandaag.
Groene kleurtje staat hem goed!
Iemand van hier?
DSC_0918.JPG
 
Ik heb vandaag een ander scherm op de tracer 9gt gezet. Het National cycle v-stream touring scherm. Heeft een iets andere vorm dan het Yamaha touring scherm, deze heb ik verder niet geprobeerd. Wellicht wat slechter te zien, maar de Osco zit ook gemonteerd. Mocht iemand geïnteresseerd zijn in gedetailleerdere foto's hiervan, dan kan ik deze verzorgen. Mijn navigatie zit eigenlijk standaard in het midden gemonteerd.
Hou Blaxtard, Ik zie dat je de originele topkoffer en drager hebt. Ik kreeg te horen dat die drager niet gemonteerd mocht worden en nu moet ik wachten op een gemodificeerde versie. Heb jij daar van jouw dealer iets van gehoord?
 
Graag zou ik de handkappen van Tracer 900 (bj. 2015) vervangen.
Nu vroeg ik me af of hier iemand ook enige ervaring met deze kappen had?
Of als alternatief een andere kap kan aanbevelen?
Ik heb bijna dezelfde SW-Motech kappen op mijn Tracer.
Wel zonder knipperlichten en ik denk dat ze ook iets kleiner zijn,die op de foto zijn wat hoger heb ik de indruk.
De mijne zitten ook alleen op het stuureinde vast.
Zo kan ik ze in de zomer heel snel demonteren zodat mijn handen ook wat koelende rijwind krijgen.
Als je wil zal ik eens kijken of ik het onderdeelnummer nog kan vinden.
 
Kon je niet beter een FJR kopen, dan zit zo'n scherm er al op :-P

Al ben ik er geen fan van, ik vind het geeneens zo slecht staan op de nieuwe GT. Zit je nu helemaal uit de wind?
haha die zit mij weer te veel vooruit. Over het algemeen wel, heb nu de wind alleen op de bovenkant van mijn helm. Dit is een stuk beter dan dat de wind van alle kanten op mij komt. Het originele scherm was gewoonweg te smal en te laag. Ik ben 1,94.

Hou Blaxtard, Ik zie dat je de originele topkoffer en drager hebt. Ik kreeg te horen dat die drager niet gemonteerd mocht worden en nu moet ik wachten op een gemodificeerde versie. Heb jij daar van jouw dealer iets van gehoord?
Eigenlijk niks van gehoord. Het is een degelijke plaat van aluminium en behoorlijk sterk, heb er eens flink op geleund met mijn halve gewicht. Dat houdt hij makkelijk. Op mijn vorige motoren stond er ook altijd 5kg op de topkoffer platen en die waren van kunststof. Heb al iemand mee achterop gehad en die kon er prima tegen aan leunen. Ik blijf het in de gaten houden in ieder geval.


Overigens rijdt het bij mij met iemand achterop prettiger dan wanneer ik alleen op de tracer zit. Ik denk dat dit met de vering te maken heeft. Is er ook een soort tabel met hoeveel kliks per hoeveel gewicht? Het is natuurlijk ook behoorlijk subjectief van wat prettig is qua rijden.
 
Overigens rijdt het bij mij met iemand achterop prettiger dan wanneer ik alleen op de tracer zit. Ik denk dat dit met de vering te maken heeft. Is er ook een soort tabel met hoeveel kliks per hoeveel gewicht? Het is natuurlijk ook behoorlijk subjectief van wat prettig is qua rijden.
Standaard instelling staan in de handleiding. Voor de rest is het uitproberen. Ik heb 1x met mijn vrouw achterop gereden; voor standaard gelaten, achter op 15 kliks. Volgende keer 18 kliks proberen.
Eind volgende week naar de Harz, alle gelegenheid om dan van alles uit te proberen. Alleen en met duo. :) :]
 
Vandaag even nieuwe laarzen wezen kijken. Erg mooie alpine stars gekocht, zaten mooi strak om het been en om de voeten heen. Wil ik weg rijden, passen de laarzen verdorie niet onder de koppeling. Ik kon niet eens meer schakelen met de laarzen, omdat ik de knik niet kon maken. De koppeling zit bij de 9 behoorlijk strak op het voetpedaal.

Iemand anders dit ook ervaren? Uiteindelijk heb ik soepelere laarzen uitgekozen waardoor ik wel de juiste bocht kan maken.
 
Vandaag even nieuwe laarzen wezen kijken. Erg mooie alpine stars gekocht, zaten mooi strak om het been en om de voeten heen. Wil ik weg rijden, passen de laarzen verdorie niet onder de koppeling. Ik kon niet eens meer schakelen met de laarzen, omdat ik de knik niet kon maken. De koppeling zit bij de 9 behoorlijk strak op het voetpedaal.

Iemand anders dit ook ervaren? Uiteindelijk heb ik soepelere laarzen uitgekozen waardoor ik wel de juiste bocht kan maken.
Ja, toen heb ik het schakelpedaaltje versteld. (daar hebben we het toch over? (koppeling?))
Nieuwe laarzen zijn altijd stug
 
Vandaag even nieuwe laarzen wezen kijken. Erg mooie alpine stars gekocht, zaten mooi strak om het been en om de voeten heen. Wil ik weg rijden, passen de laarzen verdorie niet onder de koppeling. Ik kon niet eens meer schakelen met de laarzen, omdat ik de knik niet kon maken. De koppeling zit bij de 9 behoorlijk strak op het voetpedaal.

Iemand anders dit ook ervaren? Uiteindelijk heb ik soepelere laarzen uitgekozen waardoor ik wel de juiste bocht kan maken.
Als jij met je laarzen de koppeling moet bedienen zit je volgens mij niet helemaal juist op de motor :+
 
haha ja het pedaaltje inderdaad. Oeps. Kan die versteld worden?
Jazeker.
Het koppelstangetje tussen pedaal en schakelas kun je langer en korter maken zodat je het precies naar jouw maat kunt instellen.
Als ik een nieuwe motor binnen heb is het eerste de voetrem, schakelpedaal koppeling en voorrem qua positie afstellen op mijn lichaam.
10 minuten werk, een leven lang plezier.
 
Jazeker.
Het koppelstangetje tussen pedaal en schakelas kun je langer en korter maken zodat je het precies naar jouw maat kunt instellen.
Als ik een nieuwe motor binnen heb is het eerste de voetrem, schakelpedaal koppeling en voorrem qua positie afstellen op mijn lichaam.
10 minuten werk, een leven lang plezier.
Inderdaad,en zoals bij bijna elke motor zijn ook rempedaal,remhendel,koppelingshendel en stuur verstelbaar.
 
Ik heb bijna dezelfde SW-Motech kappen op mijn Tracer.
Wel zonder knipperlichten en ik denk dat ze ook iets kleiner zijn,die op de foto zijn wat hoger heb ik de indruk.
De mijne zitten ook alleen op het stuureinde vast.
Zo kan ik ze in de zomer heel snel demonteren zodat mijn handen ook wat koelende rijwind krijgen.
Als je wil zal ik eens kijken of ik het onderdeelnummer nog kan vinden.
Ja graag!
Ben wel benieuwd naar het onderdeelnummer.

Het klopt dat de standaard handkappen iets kleiner zijn. Op de foto zit nog een extra onderdeel wat de handkap nog iets groter maakt en dus beter tegen de wind beschermd.
11.png

Deze dus (klik).
 
Hallo,
Ik lees al een tijdje mee omdat ik me aan het orienteren was op een andere motor.
2 weken geleden kreeg ik onverwacht een goeie deal aangeboden bij Motoport Echt.
Onverwacht snel heb ik dus m'n fijne FZ1S ingeruild op een Tracer 900 2018.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden, ondanks de ingeleverde pk's rijd hij heerlijk.
 

Bijlagen

  • 20210623_154918 KL.jpg
    20210623_154918 KL.jpg
    311,8 KB · Weergaven: 36
let op he op het koppelstangetje zitten 2 moeren die je los moet draaien.
de ene heeft rechtse draad, de ander linkse draad.
dat je dus niet boos wordt, als die ene niet los wil.
De gemarkeerde moertjes? Dit is bij het schakelpedaal. Bij de rem heb ik ze niet kunnen vinden. Ik heb wel in de handleiding voor de koppelingshendel kunnen vinden. Deze mag echt wel wat minder vrije speling hebben. Ik zal er eens even aan draaien en kijken wat er gebeurt.
 

Bijlagen

  • IMG_20210624_091022.jpg
    IMG_20210624_091022.jpg
    140,9 KB · Weergaven: 37
De gemarkeerde moertjes? Dit is bij het schakelpedaal. Bij de rem heb ik ze niet kunnen vinden. Ik heb wel in de handleiding voor de koppelingshendel kunnen vinden. Deze mag echt wel wat minder vrije speling hebben. Ik zal er eens even aan draaien en kijken wat er gebeurt.
Dat zijn ze inderdaad.
Kijk even goed naar de draad bij het lossen van de borg moertjes, ivm de draai richting.
Daarna kun je het middelste deel draaien om hem langer of korter te maken en op die manier je schakelpook omhoog of omlaag te draaien.
Dan gewoon testen wat voor jouw de ideale hoogte is.

Je voetrem heeft een gelijksoortig ding.
Zit aan de achterzijde van het pedaal en gaat naar de remcilinder.
Deze zit verstopt achter de schetsplaat waar je stepje aan vastzit.
Ook hier een links en rechts draaiende borgmoer.
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een tracer 900 GT uit 2018. (sorry de foto volgt nog :P) Maar het eerste wat mij opviel tijdens de wat langere snelweg rit, is dat het "hoge" windscherm zorgt voor een hoop turbulentie langs mij helm wat ik erg vervelend vind. Heeft iemand tips om dit te verbeteren. Ik kwam van een nakedbike af (zie foto) en ik vind rijwind zelf niet eens heel erg maar die turbulentie is wel een beetje vervelend.
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een tracer 900 GT uit 2018. (sorry de foto volgt nog :P) Maar het eerste wat mij opviel tijdens de wat langere snelweg rit, is dat het "hoge" windscherm zorgt voor een hoop turbulentie langs mij helm wat ik erg vervelend vind. Heeft iemand tips om dit te verbeteren. Ik kwam van een nakedbike af (zie foto) en ik vind rijwind zelf niet eens heel erg maar die turbulentie is wel een beetje vervelend.
Welkom en gefeliciteerd! 😁
Daar ga je veel plezier aan beleven. Welke kleur heb je?

Mijn 900GT uit 2020 heb ik gekocht met een hoog Puig touring scherm met spoiler. Met mijn lengte (175) werkt dat perfect: ik zit prima uit de wind en heb dankzij de spoiler zelfs nog wat ruimte.
Verder is het gewoon wat proberen met je scherm. Als je de wind niet over je heen kan krijgen, zou ik het scherm juist omlaag zetten zodat de lucht op je borst terecht komt. Heb zelfs gehoord van rijders die hun scherm eraf halen, of zelfs afzagen.
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een tracer 900 GT uit 2018. (sorry de foto volgt nog :P) Maar het eerste wat mij opviel tijdens de wat langere snelweg rit, is dat het "hoge" windscherm zorgt voor een hoop turbulentie langs mij helm wat ik erg vervelend vind. Heeft iemand tips om dit te verbeteren. Ik kwam van een nakedbike af (zie foto) en ik vind rijwind zelf niet eens heel erg maar die turbulentie is wel een beetje vervelend.
is een kwestie van "Trial and error" vrees ik. Wat voor de ene de ideale oplossing is, werkt voor jou wellicht helemaal niet.
Sommige rijde zelfs zonder scherm, en voor sommige werkt een groot tourscherm.

Is voor heel wat rijders een puzzel. Als je een zoekopdracht intoetst, zal je de verschillende topics wel vinden. Wellicht zit de oplossing er voor jou wel tussen.

Succes met de jacht naar het perfecte scherm, en geniet ondertussen van de Tracer.
 
Met mijn lengte (175) werkt dat perfect
Ja dat kan ik begrijpen het probleem is dat ik 195 ben en zelfs met het scherm op de hoogste stand het nog steeds allemaal op mn helm terecht komt. Maar misschien juist een korter scherm is geen gek idee. Ik zag dat die van Puig niet eens heel duur zijn nieuw dus misschien daar even naar kijken.

Ik heb de kleurstelling nimbus grey weet niet of het je wat zegt maar anders zal je even op de foto moeten wachten :D
 
Je kunt proefrijden bij MDI in Ravenstijn. Daar kun je verschillende ruiten en opzetruitjes uitproberen. Ik heb voor de turbulentie een Puig opzetruitje op het hogere originele scherm, maar bij erg warm weer zet ik er een laag ruitje op.
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een tracer 900 GT uit 2018. (sorry de foto volgt nog :P) Maar het eerste wat mij opviel tijdens de wat langere snelweg rit, is dat het "hoge" windscherm zorgt voor een hoop turbulentie langs mij helm wat ik erg vervelend vind. Heeft iemand tips om dit te verbeteren. Ik kwam van een nakedbike af (zie foto) en ik vind rijwind zelf niet eens heel erg maar die turbulentie is wel een beetje vervelend.
Ik rij zelf met het tourscherm, met daar een opzetruitje op, lengte 1,76 op de rijksweg geheel uit de wind, wel iets wind bovenop mn helm, maar dat is wel fijn met de ventilatie open op warme dagen.
Ik heb nog een 2e exemplaar als spare liggen, als in de buurt van alkmaar bent, woont, mag die die best eens testen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan